שם הייתה חגיגה: איזה נייר בבורסה בת"א זינק היום כמעט 700%?
יומיים לפני הפקיעה החודשית והשבועית על אופציות המעו"ף, השוק געש. מדד המעו"ף נפל על רקע ההסלמה בגיזרה הסורית (
מדד המעו"ף צלל ביותר מ-2% לרמה של 1,156 נקודות, שבירה מטה של רמת תמיכה קריטית גורמת לכך ששחקני האופציות התנפלו על אופציות ה-PUT וזורקים את אופציות ה-קול.
זינוק חד נרשם כעת באופציות ה-PUT שנסחרות על 'הסטרייק שבכסף', 1,160, שטסו בכ-696% למחיר של 1,036 שקלים לעומת מחיר בסיס של 130 שקלים, מה שמעיד על כך שהסוחרים שנלחצים מהציפיות לתקיפה קרובה של ארה"ב בסוריה, מורידים את מפת הפוזיציות שלהם לרמות נמוכות יותר. מנגד, ה'קולים' נמחקים, קול 1,180 שהבוקר עוד היה בכסף, צלל 93% למחיר של 56 שקלים, לאחר שמחירו הבוקר עמד על 916 שקלים.
- 6.איזה מסכנים כותבי הפוטים (ל"ת)משקיע בקולים 29/08/2013 19:08הגב לתגובה זו
- 5.pacman 28/08/2013 11:15הגב לתגובה זואופציות המעוף הוא שוק מאוד מסוכן וקל מאוד להימחק שם...
- 4.אסאד פתח פוזיציה?... 27/08/2013 22:28הגב לתגובה זוומשהו אחר יאכל בחג רק שאריות של עצמות של עוף...
- 3.יש הסבר פשוט מה זה כולים או פוטים? (ל"ת)מבין לא 27/08/2013 16:48הגב לתגובה זו
- אסף 27/08/2013 20:29הגב לתגובה זומדובר על מינוף עד מדד המעוף כאשר כל תנודה לפה ולשם מזיז את האופציות בצורה ממונפת לפי נוסחת בלק ושולדס , לסיום המלצה לא להתעסק עם זה אם אתה רוצה להישאר עם התחתונים
- 2.יוסי 27/08/2013 13:32הגב לתגובה זואז כנראה שעם הדולר צריך להתעסק עכשיו.
- snupon 27/08/2013 14:29הגב לתגובה זוזה הגיע למצב ש100% תשואה נראה מעאפן
- 1.snupon 27/08/2013 13:26הגב לתגובה זולאור העובדה שהנייר עלה עוד 400%
- אביב 28/08/2013 00:00הגב לתגובה זואני מסכים עם גיל, אסור להיות חזירים ותעבי בצע. מימוש ב-100% רווח זה יפה מאוד. הדבר היחיד שהייתי עושה בשונה ממך זה שהייתי מממש רק את רוב הפוזיציה ולא את כולה. כלומר הייתי מחליט מראש על נקודה (לדוגמא 100% רווח) שבה אני יוצא ב-80% מהניירות, אבל משאיר 20% שימשיכו לנוע קדימה - או מקסימום אמכור אותם ברווח קטן במקרה של התרסקות (מה שנקרא Stop Loss).
- גיל 27/08/2013 15:15הגב לתגובה זואגב היית יכול למכור ולקנות פוט נמוך יותר אני קניתי אוכף ביולי לאוגוסט במחיר מצחיק של 1200 שקל על שניהם מימשתי ב 3200 שקל ואמרתי תודה , קניתי מנגד פוט 1130 שאם יהיה קריסה נרוויח עוד, בכל מקרה עלה לי 120 שקל הפוט 1130 ועכשיו הוא כבר מעל 200

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
