בשורה טובה לכור: הרווח הנקי של מכתשים אגן צמח ב-15% ל-48 מ' ד'

ארז ויגודמן, הנשיא ומנכ"ל: "הצגנו צמיחה אורגנית במרבית אזורי הפעילות שלנו למרות תנאי שוק מאתגרים"
אבי שאולי | (1)

קבוצת מכתשים אגן, המייצרת חומרים להגנה על הצומח, הצליחה לסיים את הרבעון השני של השנה בצמיחה קטנה של 2.5% בהכנסות ל-803 מיליון דולר. זאת למרות תנאי אקלים מאתגרים והשפעה שלילית של מטבעות. בשורה התחתונה נרשם שיפור של 15% ברווח נקי ל-48 מיליון דולר.

ארז ויגודמן, נשיא ומנכ"ל מכתשים אגן, אמר: "מכתשים אגן ממשיכה את המומנטום העיסקי גם ברבעון השני ובמחצית הראשונה של שנת 2013. הצגנו צמיחה אורגנית במרבית אזורי הפעילות שלנו למרות תנאי שוק מאתגרים.

תהליכי מימוש הפוטנציאל העיסקי הגדול בסין, אותם אנו מקדמים בימים אלה, יאפשרו יצירת תשתית שתתמוך בכלל הפעילות הגלובלית שלנו, תחזק את מעמדנו התחרותי, ותאפשר לנו המשך צמיחה בסין ובשווקים צומחים מרכזיים נוספים, תוך המשך ההתרחבות והצמיחה הרווחית בשנים הבאות".

חברת כור מחזיקה ב-40% מחברת מכתשים אגן

מכתשים אגן מוחזקת בשיעור של 40% על ידי חברת כור מקבוצת אידיבי של נוחי דנקנר ו-60% על ידי חברת ChemChina מסין. מניות החברה נמחקו מהמסחר בבורסה בשנת 2011 ונותרו שלוש סדרות אג"ח: מכתשים אגן אגח ב, מכתשים אגן אגח ג ו-מכתשים אגן אגח ד. קבוצת אידיבי נאלצה לממש נתח משמעותי מאחת האחזקות הטובות ביותר במטרה להימנע מהסדר חוב.

מכתשים אגן תעשיות היא היצרנית והמפיצה הגדולה ביותר בעולם של מוצרים גנריים להגנה על הצומח. ב 2012 עמד מחזור המכירות שלה על 2.83 מיליארד דולר ארה"ב והיא דורגה במקום השביעי בכלל ענף האגרוכימיה הגלובלי, ובמקום הרביעי באירופה עם נתח עולמי של מעל 5%.

המכירות בצפון אמריקה רשמו ירידה של כ-11%

הגידול המשמעותי ביותר במכירות ברבעון האחרון נרשם באזור אסיה פאסיפיק ואפריקה, שם צמחו הכנסות בכ-13.0%, והסתכמו בכ-144 מיליון דולר, בהשוואה ל-127.6 מיליון דולר ברבעון השני אשתקד. גידול זה משקף תנאי מזג אויר טובים באוסטרליה ובהודו שתרמו לגידול במכירות.

המכירות בצפון אמריקה רשמו ירידה של כ-11% עקב ירידה בכמויות המכירה בשל תנאי האקלים הקשים אשר פוצתה חלקית על ידי העלאת מחירי המכירה. המכירות באמריקה הלטינית צמחו בכ-1.8% ברבעון כתוצאה מגידול בכמויות לצד העלאת מחירי המכירה באזור. המכירות באירופה גדלו בשיעור של 6.2%, עקב גידול במכירות למדינות צפון אירופה זאת למרות מזג אוויר קר ורטוב ביבשת.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

הכנסות של 1.7 מיליארד דולר בחודשים ינואר-יוני 2013

הרווח הגולמי נשחק מעט ברבעון השני לשיעור של 32% בשל התייקרות במחירי חומרי הגלם ורמת שערים אפקטיבית נמוכה יותר מרמת השערים האפקטיבית בה פעלה החברה בתקופה המקבילה אשתקד אשר קוזזו חלקית על ידי סל מוצרים טוב יותר שמכרה החברה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    nמכתשים אגן 07/08/2013 10:54
    הגב לתגובה זו
    השלב הבא הסינים יקנו את כיל?
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.