רואים את הסוף? בטר פלייס תגיש בקשה לפשיטת רגל בימים הקרובים
חברת הרכב החשמלי בטר פלייס צפויה להיגש בקשה לפשיטת רגל בימים הקרובים, כך עולה מדיווח של CNN Money. "הבעיה היא שדברים שהחברה חשבה שיקרו במהלך העשור הקרוב, אירעו במהלך שנה אחת בלבד", אמר גורם המקורב לחברה. "הכל היה עניין של גודל, והחברה פשוט לא בנתה את זה בצורה מספיק מהירה או מספיק טובה".
החברה שהוקמה בשנת 2007 על ידי שי אגסי, והקימה תחנות להחלפת סוללות במקום תחנות טעינה, בנתה על כך שערך שוק המכוניות החשמליות יעלה, מחירי הנפט יעלו ושמכירות המכוניות המסורתיות ירדו. למרות שתוך 18 חודשים מאז הקמתה הגיע מחיר חבית נפט ל-125 דולר, ויצרנית כלי הרכב הגדולה ביותר בעולם ג'נרל מוטורס הגישה בקשה לפשיטת רגל ב-2008, חברת בטר פלייס לא הצליחה לנצל זאת.
מאז הוקמה ב-2007 ועד סוף 2012 הצטברו ההפסדים של החברה ל-812 מיליון דולר. את השנה החולפת סיימה עם הפסד של 454 מיליון דולר והערת "עסק חי". עיקר הנזק נרשם ברבעון הרביעי, אותו סיכמה בטר פלייס בהפסד של כ-251 מיליון דולר, אחרי שבתקופה זו הכירה בטר פלייס בירידת ערך של 179 מיליון דולר בגין פעילותה בישראל ושינוי מבני שביצעה.
במהלך השנה האחרונה עברה חברת המכוניות החשמליות תהפוכות רבות. בתחילת פברואר החליטה לסגור את פעילותה בארה"ב ולהפסיק ולבצע השקעות בפעילות באוסטרליה. במקביל, בחברה החליטו התמקד בשני השווקים המובילים - השוק הישראלי והשוק הדני.
- 9.אזרח 25/05/2013 21:45הגב לתגובה זוקטנה לשימוש בערים היתה נימכרת יותר והיא גם נחוצה יותר ויכלה לשמש כרכב שני לבית וידוע שרוב צריכת הדלק דווקה בנסיעות הקצרות והמרובות ושם החיסכון משמעותי ולשם הייה צריך לכוון
- 8.יוחנן 25/05/2013 17:47הגב לתגובה זומלכתחילה לא האמנתי במיזם הזה, לא יתכן לרכוש רכב משפחתי חדש,להכנס לרכב ולאחר המטר הראשון לחשוב היכן אני מחליף סולל או מטעין את הרכב, בנסיעה לחיפה הלוך וחזור יש להחליף לפחות סוללה אחת, ואני לא מדבר על נסיעה לאילת שיהיה צורת להחליף 6 פעמים סוללה, המיזם היה צריך להתחיל ברכב מיני עירוני ל 2 או 4 נוסעים
- 7.שלמה גרינברג 25/05/2013 17:36הגב לתגובה זולקחו גאון טכנולוגי, חסר יכולות ניהול עיסקי וזו התוצאה. לפחות, אם היה להם השכל, יכלו לעקוב אחרי הניהול של טסלה שהוקמה לפני בטר פלייס ולהעתיק .
- 6.ירון 25/05/2013 17:22הגב לתגובה זוחזיר מתי תשבע? יא עופר יא חזיר מתי תשבע כבר? משפחה חזירה ומגעילה בטוח שכולם שם מתוסבכים עם רגשי נחיתות שגורמים להם להקצין ולהראות לכאורה שמגיע להם הכל אבל בפנים הם יודעים שהם אפסים קטנים
- 5.אדם סמית 25/05/2013 13:23הגב לתגובה זויצרו חסמי כניסה לענף, כאלו שאף אחד מלבדם לא יכל להיות בענף. במקום לנסות ולשנות את העולם יכלו ללכת בטרנד העולמי של: 1. מכוניות חשמליות פשוטות וזולות (20 אלף דולר - שוק אסיאתי, חלק מהמכוניות עברו תקנים אירופאיים) 2. קיטים להמרת אוטו בנזין לחשמלי - נפוץ בארה"ב במקום ללכת באופציות נגישות לכולם ובמחיר אטרקטיבי, דאגו בטרפלייס לכופף את חוקי המדינה, יצירת דרישות מופרכות (עם חסמי כניסה של מליונים לכל דגם, עם בדיקות באירופה ועוד...), כך שאף אחד אחר לא יכל ולא יכול עדיין להיכנס לענף שהתפתח רבות בעשור האחרון. ולא שאין יזמים שרוצים - יש המון אנשים, אבל המצב שנוצר במשק הוא אבסורדי. ניפחו בועה, שילמו לאנשים הנכונים ושינו את כללי המשחק לכללים אוטופיים - כל הנושים נדפקו רק ה"יזמים" וחבריהם במשרדי הממשלה נהנו מכל זה.
- 4.אבנר 25/05/2013 11:55הגב לתגובה זולילמוד מהטעויות של החבורת השחצנים
- 3.האירוע מצטרף לחלומות באספמיה ( ראה אי.די.בי ) (ל"ת)קאטו הזקן 25/05/2013 11:53הגב לתגובה זו
- 2.מנהיג המהפכה 25/05/2013 11:49הגב לתגובה זוהסוף לטעינה המקומבנת . רכבים חשמליים יהו בעתיד חלק מהנוף בכביש . עם ישראל אמר טעינה חופשית
- 1.זה טוב למניית החברה לישראל (ל"ת)יופי 25/05/2013 11:28הגב לתגובה זו
- אכן, תרד טוב מחר! רשמית כל ההשקעה ירדה לטימיון! (ל"ת)ליאון 25/05/2013 17:42הגב לתגובה זו

מחלבות גד הונפקה בתל אביב לפי שווי של 725 מיליון שקל
החברה גייסה 280 מיליון שקל בהנפקה שנרשמה בביקושי יתר של פי שלושה; כ־210 מיליון יוזרמו להשקעות ולפירעון חוב, ו־70 מיליון ממכירת מניות של גרין לאנטרן, דיסקונט קפיטל ומגדל.
מחלבות גד, אחת מיצרניות הגבינות המובילות בישראל, השלימה בהצלחה את הנפקת המניות שלה בבורסה בתל אביב. החברה גייסה 280 מיליון שקל לפי שווי של 725 מיליון שקל "לפני הכסף", מה שמציב את שוויה לאחר ההנפקה על 935 מיליון שקל.
הביקושים להנפקה חצו את רף 900 מיליון שקל, פי שלושה מסכום הגיוס. בסופו של דבר, כ־210 מיליון שקל יוזרמו ישירות לחברה להרחבת פעילותה ולפירעון חובות, ואילו 70 מיליון שקל גויסו ממכירת מניות של בעלי עניין – קרן גרין לאנטרן, דיסקונט קפיטל וחברת הביטוח מגדל. בין הרוכשים בהנפקה נמנו שמות בולטים בשוק ההון המקומי: מור, ילין לפידות, מיטב, כלל ואנליסט. עבורם, מדובר בחשיפה לחברה בעלת נתח משמעותי בשוק הגבינות, אשר מציגה צמיחה מתמשכת ורווחיות עולה בשנים האחרונות. עזרא כהן, מייסד החברה, שבידיו היה חצי מהמניות טרם ההנפקה, בחר שלא למכור מניות, כשהוא מחזיק כ־40% מהמניות.
הגיוס הנוכחי מהווה שלב נוסף בתוכנית הצמיחה של מחלבות גד. עיקר הכספים שייכנסו לקופת החברה – כ־200 מיליון שקל – צפויים להיות מופנים להשקעה במחלבה החדשה ובמרכז הלוגיסטי שמוקמים בתימורים. הפרויקט צפוי להכפיל את כושר הייצור של החברה ל־25 אלף טון בשנה, ולהגדיל משמעותית את המכירות והרווחיות עד סוף העשור.
בנוסף, חלק מהתמורה צפוי לשמש לפירעון מסגרות אשראי בהיקף של כ־115 מיליון שקל ולמימוש תוכניות נדל"ן. כך למשל, כהן מתכנן להסב את הקרקע עליה יושבת המחלבה הוותיקה בבת ים לטובת הקמת מגדל בן 35 קומות.
- מחלבות גד בדרך לבורסה, האם המחיר אטרקטיבי?
- גד בדרך לבורסה: תנפיק לפי שווי של עד 900 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה, שהוקמה ב־1985, מחזיקה כיום בנתח של כ־6% משוק החלב המקומי. עם זאת, היא שחקן מוביל בתחומים ייחודיים: 37% מנתח שוק הגבינות המלוחות, 32% בקטגוריית הלאבנה, 29% בגבינות מיוחדות ו־19% בגבינות שמנת. מגוון המוצרים כולל גבינות בקר, עיזים וכבשים,
לצד יוגורטים, רטבים וקינוחים.