הזרים אוספים מהריצפה? המחזור של סלקום בארה"ב היה אמש הגבוה אי פעם, המניה משלימה זינוק מסחרר של 50%
בזמן שעם ישראל רואה במניות חברות הסלולר הותיקות שק חבטות, בחו"ל יש כאלה שהחליטו שהגיע הזמן לאסוף. בשורה התחתונה, מניית סלקום שזינקה היום בת"א ב-10.9%, והשלימה זינוק מסחרר של 50% מאז השפל שנרשם ב-23 ביולי, כלומר תוך פחות מחודש. וצריך להגיד שסלקום שאינה ידוע כמניית ארביטראז' קלאסית, זינקה היום בעקבות פער ארביטראז' מהותי שנוצר בה לאחר זינוק של 12.7% אמש בחו"ל.
פרטנר אומנם מפגרת ביחס לסלקום עם זינוק של 33% "בלבד" ובכל זאת בהשוואה למדד המעו"ף שטיפס באותם ימים ב-4%, מדובר בתשואת יתר נאה. סלקום נסחרת לפי שווי של 2.984 מיליארד שקלים ופרטנר לפי 2.527 מיליארד שקלים.
מי הקונה פה (כלומר שם)? בדיקה של Bizporta מגלה כי מחזור המסחר אמש בניו יורק היה הגבוה אי פעם בנייר (במניות, לא בכסף). 2.94 מיליון מניות החליפו ידיים, זאת מול מחזור ממוצע של 700 אלף מניות ביום בלבד. בכסף מדובר ב-21.9 מיליון דולר, כלומר כמעט 90 מיליון שקלים. ונציין כי מחזור המסחר של סלקום בבורסה בת"א היום עומד על 10.9 מיליון שקלים בלבד.
שתי החברות פרסמו השבוע את תוצאותיהן הכספיות ואומנם דיווחו על ירידה חדה ברווח (סלקום ירידה של 50% ופרטנר ירידה של 40%) אבל בשוק הביעו התלהבות מההתייעלות שהציגו החברות נוכח סביבת השוק החדשה.
ערן יעקבי, מנהל המחקר בדש ברוקראז', אומר היום ל-Bizportal כי אכן יש פעילות זרים, בעיקר בסלקום וזו כנראה גם הסיבה לכך שסלקום עלתה בשבועות האחרונים יותר מפרטנר כי מבחינת המוסדיים בארץ אין העדפה ברורה לסלקום." באופן כללי אומר יעקבי, כי "שוק ההון הבין שהנהלות החברות עובדות במרץ כדי להתאים את החברות למצב השוק ובדו"חות השבוע גם ראה שהתוצאות הגיעו מהר מהצפוי. לדעתי גם אחרי העליות האחרונות שתי החברות הללו הן עדיין זולות".
אורי ליכט, מנהל המחקר ב-IBI, אמר ל-Bizportal כי "הדו"חות שפורסמו השבוע הבהירו למשקיעים שלא הכל שחור, שתהליך ההתייעלות נושא פרי, שאפשר לשפר את התזרים ובעיקר - שלחברות הגדולות יש מענה לתחרות הגוברת. גם אחרי העליות האחרונות, בטווח של שנה קדימה אני מעריך שנראה את מניות הסלולר נותנות תשואת יתר על המעו"ף".
גרף מניית סלקום בניו יורק (בעיגול - המחזור החריג)
- 10.מירו 16/08/2012 18:27הגב לתגובה זוהולכים לעשות על הפרייארים סיבוב חזק ,,לברוח מהמניות האלו כמו מאש.ראו הוזהרתם !!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 9.כל המומחים שאמרו משקל נמוך לתיקשורת (ל"ת)סוחר 16/08/2012 17:04הגב לתגובה זו
- 8.עופרה 16/08/2012 16:40הגב לתגובה זומבצעות תיקון וישר חזרה למגמת ירידה. אסור להיתקרב, חברות שעשקו את הלקוחות שלהם, חצופים, הלוואי שימחקו מהבורסה.
- 7.משקיע 16/08/2012 16:34הגב לתגובה זומפחידים כל יום כל פעם בענף אחר ומי שלוקח זרים שהם גופים גדולים ולא זרים פרטיים שהשוק הישראלי לא מעניין אותם תמשיכו עם ההפחדה ולא ישארו משקיעים פרטיים ישראלים שצוברים רק הפסדים מההצעות שלכם
- 6.עמוס 16/08/2012 15:05הגב לתגובה זוהטובה ביותר.
- 5.אמרו לקנות בבילון 16/08/2012 14:49הגב לתגובה זומאז נחתה קשות,פשוט הפוך........
- 4.דן 16/08/2012 14:16הגב לתגובה זותראו מה קרה בטבע- 25 % מאז המלצת מכירה תראו מה קרה בסלולר- סלקום עלתה 50 % מאז המלצת מכירה גלזר עכשיו אומר אפריקה לא טובה.....
- 3.אחמדינינג'ד אומר שימחק ישראל מהמפה. אז מדוע להשקיע כאן (ל"ת)חיים 16/08/2012 14:10הגב לתגובה זו
- 2.16/08/2012 14:07הגב לתגובה זובחייך מר פינק הכתב הנכבד, מחזור קטן ועייף הופך למהלך דרמטי
- 1.נילי 16/08/2012 14:05הגב לתגובה זואו שזה סתם מניפולציה ? בסה"כ מדובר כאן במחזורים עלובים ומישהו בנראה חומד לצון בעיקר זה שמוכר במחירי סוף העונה.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
