גרף

הזרים אוספים מהריצפה? המחזור של סלקום בארה"ב היה אמש הגבוה אי פעם, המניה משלימה זינוק מסחרר של 50%

בזמן שהמעו"ף טיפס 4%, מניות הסלולר החבוטות קמו מהקרשים וביצעו מהלך עליות דרמטי. ומה אומרים כעת האנליסטים בישראל?
יוסי פינק | (10)

בזמן שעם ישראל רואה במניות חברות הסלולר הותיקות שק חבטות, בחו"ל יש כאלה שהחליטו שהגיע הזמן לאסוף. בשורה התחתונה, מניית סלקום שזינקה היום בת"א ב-10.9%, והשלימה זינוק מסחרר של 50% מאז השפל שנרשם ב-23 ביולי, כלומר תוך פחות מחודש. וצריך להגיד שסלקום שאינה ידוע כמניית ארביטראז' קלאסית, זינקה היום בעקבות פער ארביטראז' מהותי שנוצר בה לאחר זינוק של 12.7% אמש בחו"ל.

פרטנר אומנם מפגרת ביחס לסלקום עם זינוק של 33% "בלבד" ובכל זאת בהשוואה למדד המעו"ף שטיפס באותם ימים ב-4%, מדובר בתשואת יתר נאה. סלקום נסחרת לפי שווי של 2.984 מיליארד שקלים ופרטנר לפי 2.527 מיליארד שקלים.

מי הקונה פה (כלומר שם)? בדיקה של Bizporta מגלה כי מחזור המסחר אמש בניו יורק היה הגבוה אי פעם בנייר (במניות, לא בכסף). 2.94 מיליון מניות החליפו ידיים, זאת מול מחזור ממוצע של 700 אלף מניות ביום בלבד. בכסף מדובר ב-21.9 מיליון דולר, כלומר כמעט 90 מיליון שקלים. ונציין כי מחזור המסחר של סלקום בבורסה בת"א היום עומד על 10.9 מיליון שקלים בלבד.

שתי החברות פרסמו השבוע את תוצאותיהן הכספיות ואומנם דיווחו על ירידה חדה ברווח (סלקום ירידה של 50% ופרטנר ירידה של 40%) אבל בשוק הביעו התלהבות מההתייעלות שהציגו החברות נוכח סביבת השוק החדשה.

ערן יעקבי, מנהל המחקר בדש ברוקראז', אומר היום ל-Bizportal כי אכן יש פעילות זרים, בעיקר בסלקום וזו כנראה גם הסיבה לכך שסלקום עלתה בשבועות האחרונים יותר מפרטנר כי מבחינת המוסדיים בארץ אין העדפה ברורה לסלקום." באופן כללי אומר יעקבי, כי "שוק ההון הבין שהנהלות החברות עובדות במרץ כדי להתאים את החברות למצב השוק ובדו"חות השבוע גם ראה שהתוצאות הגיעו מהר מהצפוי. לדעתי גם אחרי העליות האחרונות שתי החברות הללו הן עדיין זולות".

אורי ליכט, מנהל המחקר ב-IBI, אמר ל-Bizportal כי "הדו"חות שפורסמו השבוע הבהירו למשקיעים שלא הכל שחור, שתהליך ההתייעלות נושא פרי, שאפשר לשפר את התזרים ובעיקר - שלחברות הגדולות יש מענה לתחרות הגוברת. גם אחרי העליות האחרונות, בטווח של שנה קדימה אני מעריך שנראה את מניות הסלולר נותנות תשואת יתר על המעו"ף".

גרף מניית סלקום בניו יורק (בעיגול - המחזור החריג)

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    מירו 16/08/2012 18:27
    הגב לתגובה זו
    הולכים לעשות על הפרייארים סיבוב חזק ,,לברוח מהמניות האלו כמו מאש.ראו הוזהרתם !!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • 9.
    כל המומחים שאמרו משקל נמוך לתיקשורת (ל"ת)
    סוחר 16/08/2012 17:04
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    עופרה 16/08/2012 16:40
    הגב לתגובה זו
    מבצעות תיקון וישר חזרה למגמת ירידה. אסור להיתקרב, חברות שעשקו את הלקוחות שלהם, חצופים, הלוואי שימחקו מהבורסה.
  • 7.
    משקיע 16/08/2012 16:34
    הגב לתגובה זו
    מפחידים כל יום כל פעם בענף אחר ומי שלוקח זרים שהם גופים גדולים ולא זרים פרטיים שהשוק הישראלי לא מעניין אותם תמשיכו עם ההפחדה ולא ישארו משקיעים פרטיים ישראלים שצוברים רק הפסדים מההצעות שלכם
  • 6.
    עמוס 16/08/2012 15:05
    הגב לתגובה זו
    הטובה ביותר.
  • 5.
    אמרו לקנות בבילון 16/08/2012 14:49
    הגב לתגובה זו
    מאז נחתה קשות,פשוט הפוך........
  • 4.
    דן 16/08/2012 14:16
    הגב לתגובה זו
    תראו מה קרה בטבע- 25 % מאז המלצת מכירה תראו מה קרה בסלולר- סלקום עלתה 50 % מאז המלצת מכירה גלזר עכשיו אומר אפריקה לא טובה.....
  • 3.
    אחמדינינג'ד אומר שימחק ישראל מהמפה. אז מדוע להשקיע כאן (ל"ת)
    חיים 16/08/2012 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    16/08/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    בחייך מר פינק הכתב הנכבד, מחזור קטן ועייף הופך למהלך דרמטי
  • 1.
    נילי 16/08/2012 14:05
    הגב לתגובה זו
    או שזה סתם מניפולציה ? בסה"כ מדובר כאן במחזורים עלובים ומישהו בנראה חומד לצון בעיקר זה שמוכר במחירי סוף העונה.
חיים שטפלר מנכל ארית
צילום: באדיבות המצולם

3 הערות על הנפקת ארית

על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה ארית

ארית ארית תעשיות -3.82%   ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבורהבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת

כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם  מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל.  אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף


1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים. 

יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע. 

2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה. 

3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.

תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןתומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהן

ריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים

ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ריטיילורס נייקי

מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך. 

הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה. 

עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס.  אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.

ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.  

ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס  דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.