דו"חות

גם בניכוי גורמים חד פעמיים: תוצאות לייבפרסון מפספסות את התחזיות

בניכוי ההוצאות, הרווח הנקי פרופורמה הסתכם ב-2 מיליון דולר או 3 סנט למניה. פער הארביטראז' הוא שלילי בשיעור של 11%. רמי רוזן מהראל מוריד המלצה למניה ל"תשואת שוק"
רקפת סלע |

ספקית פתרונות התקשרות לייבפרסון דיווחה אתמול על תוצאותיה הכספיות לרבעון השני של השנה מהן עולה כי החברה פספסה את התחזיות גם בלי התחשבות באירועים החד פעמיים לרבעון. בעקבות כך, מניית החברה ירדה במסחר ובמסחר המאוחר בארה"ב והבוקר הראל פיננסים מורידים את המלצתם למניה ל"תשואת שוק". מחיר המניה במסחר שלאחר שעות המסחר הרשמיות בנאסד"ק עומד על 16.9 דולר והוא נמוך ממחיר הסגירה בתל אביב בקרוב ל-11%.

בנוסף החברה מעדכנת תחזיותיה הפיננסיות הקודמות על מנת לשקף הוצאות חשבונאיות, משפטיות והוצאות הפחתה הנובעות ממיזוגים ורכישות, וכן הוצאות בגין התדיינות משפטית והתרחבות עסקית בינלאומית.

"רבעון עמוס"; הרווח הנקי הסתכם ב-0 סנט למניה

סך ההכנסות ברבעון השני היה 38.5 מיליון דולר, גידול של 21% לעומת הרבעון השני של 2011. ההכנסות מפעילות צרכנית ברבעון השני הסתכמו ב-4 מיליון דולר וההכנסות מפעילות עסקית הסתכמו ב- 34.5 מיליון דולר.

בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון השני של 2012 הסתכם ב-0.1 מיליון דולר או 0 סנט למניה. הרווח הושפע בעיקר מהוצאות חשבונאיות ומשפטיות הקשורות לרכישות והתדיינות משפטית. בניכוי ההוצאות, הרווח הנקי פרופורמה הסתכם ב-2 מיליון דולר או 3 סנט למניה, בהשוואה לרווח נקי של 2.2 מיליון דולר או 4 סנט למניה ברבעון המקביל ורווח נקי של 3.1 מיליון דולר או 6 סנט למניה ברבעון הראשון של 2012.

יתרת המזומנים של החברה בתאריך 30 ליוני, 2012 הסתכמה ב-100.6 מיליון דולר, בהשוואה ל-107.9 מיליון דולר בתאריך 31 למרץ, 2012.

מנכ"ל החברה, רוברט לוקאסיו, התייחס לרבעון החברה: "היה זה רבעון עמוס מאוד בלייבפרסון. אירחנו שלושה כנסי לקוחות מוצלחים מאוד בשם Aspire בבריטניה, אוסטרליה וניו יורק. הכרזנו על שתי רכישות אשר יחזקו את טכנולוגיות הליבה ואת היצע המוצרים שלנו והמשכנו להוביל קדימה את אסטרטגית הפלטפורמה שלנו של הבאת כל יכולות המוצרים הנפרדים שלנו על Live Engage. כמו כן הרחבנו את מאגר הכשרונות שלנו כל זאת בעוד אנחנו מתמקדים במטרות האסטרטגיות השנתיות שלנו".

מורידים המלצה בעקבות "שינויים בהרגלי הצמיחה"

רמי רוזן מיהר להגיב לדו"חות וכתב הבוקר: "התוצאות של לייבפרסון ברבעון השני, בניכוי גורמים חד פעמיים הקשורים לרכישות שהחברה ביצעה היו נמוכות מן התחזית שלנו. הצמיחה במחצית השניה של 2012 במה שקשור לרווחיות, תהיה נמוכה מתחזיות מוקדמות של החברה".

על רקע נתונים אלה, ולמרות מספר הישגים חיוביים שהושגו במהלך הרבעון בהראל מעדכנים את מודל הצמיחה כלפי מטה ומורידים את ההמלצה מ"תשואת יתר" ל"תשואת שוק" ומחיר היעד יורד מ-19 דולר ל-18 דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
כסף
צילום: Freepik

קרנות ההשתלמות באוגוסט: תשואה של כ-1.1% במסלול הכללי; כ-1.3% במסלול המנייתי

המסלולים הכלליים הניבו תשואה ממוצעת של כ-1.1% באוגוסט, והמנייתיים התקרבו ל-1.3%; אנליסט ומנורה בולטות בראש, מור וילין לפידות בתחתית; מתחילת השנה: פערים של יותר מ-1.5% בין מובילים לנגררים

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

אוגוסט אולי נפתח באי-ודאות בשווקים עם חששות גיאו-פוליטיים אבל הסתיים כשעוד חודש טוב לחוסכים. מדדי המניות סגרו בעליות נאות בארץ ובעולם, והתשואות בקרנות ההשתלמות ממשיכות לטפס, עם ממוצע של כ-1.1% במסלולים הכלליים וכ-1.3% במסלולים המנייתיים.

מנורה ואנליסט מושכות קדימה במסלול הכללי

במסלולים הכלליים, שמיועדים לרוב הציבור ומחזיקים בתמהיל מגוון יחסית של מניות, אג"ח ונכסים אלטרנטיביים, נרשמה באוגוסט תשואה בטווח של 0.92% עד 1.24%. את הטבלה החודשית הובילה קרן ההשתלמות של אנליסט, עם 1.24%, כשאחריה מיטב עם 1.19% ומנורה עם 1.17%.

בתחתית הטבלה עומדת קרן ההשתלמות של אינפיניטי, עם תשואה של 0.56% בלבד, נמוכה משמעותית מהממוצע הענפי. מעליה נמצאת ילין לפידות עם 0.92% ומגדל עם 0.97%.

אם מסתכלים על התשואה המצטברת מתחילת השנה, גם כאן אנליסט בראש עם 9.82%, כשמור (9.62%), מגדל (9.50%) וכלל (9.74%) קרובות אליה. בתחתית נמצאות אינפינטי (0.56%) ילין לפידות (8.19%) והראל (8.15%).

בהסתכלות על שלוש השנים האחרונות אנליסט מובילה עם 35.29%, לפני מיטב (33.07%) ומור (33.56%). אינפיניטי משתחלת למרכז הטבלה עם תשואה של 32.41%, קצת מעל כלל וילין לפידות. מנגד, הראל נשארת מאחור עם 26.65% בלבד - פער של כמעט 9% מהמובילה.


הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה בת"א סגרה על האפס; ניו מד עלתה 2.9%

טבע ירדה 3.6%, הביטוח עלה 0.85%, הבנקים ירדו 0.4%

מערכת ביזפורטל |

השוק תיקן את הירידות. אולי זה בגלל שנתניהו קצת חזר בו מהאמירה הקשה של אתמול, כשבמקביל יש חדשות משרדי ממשלה מקבילים על שת"פ עם העולם. בולט במיוחד משרד האנרגיה - היו דווח על העמקת שיתוף הפעולה עם קפריסין לשם העברת גז לאירופה. מעבר לכך, נתניהו מתכנן מסיבת עיתונאים הערב בנושאים כלכליים. השוק מעריך שתהיה הרגעה מסוימת. 


ידיעה נוספת בתחום האנרגיה היתה על הרחבת התשתיות לצנרת שתוביל גז מישראל למצרים - שברון נערכת להגדלת ייצוא הגז מישראל למצרים. מדובר על פרויקט לוויתן כמובן וזה השפיע על מניות לוויתן בעיקר ניו מד שזכתה כבר מהבור לתשואה עודפת על השוק בזכות הראיון בביזפורטל - יוסי אבו: "השוק מפספס את ניו מד" - מאיפה יגיע האפסייד בהמשך?


הנפקות פרטיות פוגעות במשקיעים מקרב הציבור. הנה הדוגמה האחרונה - חברת חג'ג' אירופה חג'ג' אירופה -11.42%  , שקיימה אמש מכרז למשקיעים מסווגים והנפיקה עבורם מניות שדה פקטו דיללו את המשקיעים הפרטיים. להרחבה בנושא ראו כאן - צחי חג'ג' בחר לפגוע במשקיעים הפרטיים וחג'ג' אירופה נופלת 11%.

הבנקים חזקים - הציבור חלש. אין מספיק תחרות, והבנקים מצפצפים עלינו - אפס על ריבית עו"ש ביתרת זכות, 12.2% על ריבית עו"ש ביתרת חובה. הנגיד ובנק ישראל מסבירים לנו שהם עושים הכל כדי לשנות את זה - הם מסבירים את זה כבר שנים, אבל שום דבר לא השתנה למעט דבר אחד - הרווחים של הבנקים. הם שוברים מדי שנה שיאים. על חשבוננו. פרופ' אמיר ירון מתעתע בציבור - מדבר על החלשת הבנקים, בפועל הוא רק חיזק אותם ופגע בציבור; האם 10 מיליונים איש אנונימיים פחות חשובים מעשרות החברים והמכרים של הנגיד במערכת הבנקאית? בסוף הכל אישי - הנגיד: "פועל להעביר את הכוח מהבנקים לציבור" - האומנם?

מנכ״ל משרד התחבורה: "צריך להיות ערס כדי לשחרר תקציבים" - משה בן זקן מדבר על השיח מול האוצר, על התחב״צ, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו אם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״; הוא משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל מזהיר שלא יקרה כלום בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים. משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אבל לא מתכחש למציאות הקשה שפוגשת את כולנו כל בוקר על הכביש. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".