
חמת מציגה רבעון שני חיובי, אך השורה התחתונה בעייתית
עלייה בהכנסות וצמיחה ברווח התפעולי, לצד רווח נקי זעום ותזרים חלש יותר. ההשפה של חרבות ברזל ועם כלביא עדיין ניכרת, אך מהלכי ההתייעלות שערכה ההנהלה בחברה מתחילים להניב פירות. האם חמת מצליחה באמת להפוך את הצמיחה ליציבה? בהנהלת חמת מדגישים את המיקוד בקטגוריות
שבהן יש לחברה יתרון תחרותי, לצד המשך מהלכי התייעלות ושיפור תהליכים
חמת HAMAT פרסמה את דו"חותיה לרבעון השני ולמחצית הראשונה של 2025, ומהם עולה תמונה מורכבת: מצד אחד, שיפור ניכר בהכנסות וברווחיות התפעולית, ומצד שני שורה תחתונה חלשה במיוחד, עם רווח נקי כמעט אפסי ברבעון השני. המשקיעים נדרשים לבחון אם מדובר בתחילתה של מגמה יציבה, או שאולי בהישג זמני שנובע בעיקר מהתאוששות השוק ומהלכי התייעלות פנימיים. מניית החברה עולה בשעה זו במסחר בתל אביב בכ-2.3%, ונראה שהמשקיעים לא מתרגשים מהשורה התחתונה שעולה מהדו"חות. החברה נסחרת לפי שווי של כ-573 מיליון שקל, ועם מכפיל רווח של 39.27.
ברבעון השני נרשמה עלייה של כ-8% בהכנסות, שהסתכמו ב-220.8 מיליון שקל, לעומת 204.6 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הצמיחה מיוחסת לעלייה בביקושים ולחזרה הדרגתית לשגרה אחרי ההשפעות של מלחמת חרבות ברזל ומבצע עם כלביא שגרעו פעילות בעיקר ביוני. השיפור ניכר גם בשורת הרווח הגולמי, שטיפס ב-15.3% ל-94.7 מיליון שקל, והעמיק את שיעור הרווחיות הגולמית לכמעט 43% מהמכירות, לעומת 40% בלבד אשתקד.
בולט במיוחד הזינוק ברווח התפעולי – 11.8 מיליון שקל ברבעון, עלייה של 166% לעומת 4.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. העלייה מיוחסת להתייעלות תפעולית ושיפור מבני, שהחברה מציינת כבסיס אסטרטגי להמשך. גם ה-EBITDA המתואם (בניכוי תקן IFRS 16) טיפס בכ-52% ל-18.6 מיליון שקל.
הרווח הנקי כמעט נעלם
למרות השיפור המרשים שנרשם בשורת ההכנסות וברווח התפעולי, התוצאה בשורה התחתונה מאכזבת: הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-200 אלף שקל בלבד - כמעט אפס, גם אם מדובר בשיפור לעומת הפסד של 2.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הסיבה המרכזית לכך היא עלייה ניכרת בהוצאות המימון, שהגיעו ל-10.4 מיליון שקל לעומת 6.8 מיליון שקל בשנה שעברה, בעיקר עקב הפרשי שער. במחצית הראשונה של השנה התמונה מעט טובה יותר: החברה סיכמה רווח נקי של 9 מיליון שקל, לעומת 1.6 מיליון שקל בשנה שעברה - נתון שמשקף מגמה חיובית, אך הוא עדיין מצביע על רווחיות שולית ביחס להיקף ההכנסות (כ-461 מיליון שקל).
- זינוק בהכנסות של עמרם אברהם, אך ירידה ברווחיות
- הכנסות החברה האם של Temu עלו, אך הרווחיות נשחקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התזרים מפעילות שוטפת ברבעון השני הגיע ל-27.7 מיליון שקל - נתון מצוין, אך במחצית הראשונה כולה התזרים ירד משמעותית ל-40.8 מיליון שקל בלבד, לעומת 74.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה. הירידה בתזרים עלולה להעיד על צורך במעקב צמוד לגבי ניהול ההון החוזר של החברה.
חרף האתגרים, חילקה חמת ביולי דיבידנד של 15 מיליון שקל לבעלי המניות. המהלך מבטא אמון של ההנהלה ביציבותה הפיננסית של החברה, אך ייתכן שיש שיראו בו חוסר זהירות נוכח הרווח הנקי המצומצם ברבעון השני. ההון העצמי של החברה בסוף יוני הגיע ל-541.8 מיליון שקל - כ-35% מתוך סך המאזן, נתון שמצביע על איתנות פיננסית מסוימת.
בהנהלת חמת מדגישים את המיקוד בקטגוריות שבהן יש לחברה יתרון תחרותי, לצד המשך מהלכי התייעלות ושיפור תהליכים. "אנחנו ממשיכים להציג שיפור מתון בהכנסות ובמדדים התפעוליים, לצד התאוששות הדרגתית בשווקי הליבה המרכזיים שלנו", אמר ניר גולן, משנה למנכ"ל, בהתייחסו לדו"חות. ועדיין, אי אפשר להתעלם מהעובדה שהרווח הנקי נותר נמוך מאוד, ושחלק מהשיפור נובע מהשוואה לתקופה קשה במיוחד אשתקד. עם ירידה בתזרים במחצית והוצאות מימון גבוהות, החברה תצטרך להוכיח שהשיפור אינו זמני בלבד אלא מגלם יכולת אמיתית לייצר רווחיות יציבה לאורך זמן.
- לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
- ישראל קנדה: ההכנסות גדלו בשל הכרה בפרויקטים אבל שחיקה נרשמה בשורה התחתונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
