שמעון אקהויז
צילום: ביזפורטל
ראיון

סופווייב זינקה פי 2 - לאן הולכים מכאן ומה יקרה באינמוד?

ראיון עם ממציא על - ד"ר שמעון אקהויז; דוח מצוין לסופווייב הזניק אותה לשווי של מיליארד שקל - מנגד, אינמוד הגדולה מתקשה מאוד בשוק, אבל המניה בשפל ומתמחרת תרחיש שלילי - לפני שנתיים הערכנו שסופווייב זולה ביחס לאינמוד, האם זה התהפך?

נושאים בכתבה סופווייב ראיון

חברת האסתטיקה הרפואית סופווייב -2.06%  , שהוקמה על ידי ד"ר שמעון אקהויז  דיווחה אתמול על דוח חזק במיוחד לרבעון השני. החברה צומחת, עוברת לרווח, והמניה זינקה ב-17% למרות היום האדום בבורסה בת"א.  סופווייב נסחרת ב-1 מיליארד שקל ומכפיל הרווח העתידי כשמתייחסים לצמיחה שלה קדימה, הוא באזור 30, עם קריצה ל-25. זה לא יקר בהינתן קצב הצמיחה שלה, והיא עושה את זה בשוק קשה - תראו מה קורה לאינמוד, המתחרה הגדולה.

לפני כשנתיים במקביל לראיון עם ד"ר שמעון אקהויז, פרסמנו כתבה-ניתוח - המניה הזו היתה נסחרת פי 2-3 אם היא היתה נסחרת בוול סטריט. הניתוח היה פשוט ודבק במספרי ההשוואה של סופווייב לעומת אינמוד הגדולה. מאז המניה עלתה פי 2.2, ואינמוד ירדה. היוצרות התהפכו - עכשיו, לכאורה, אינמוד מעניינת.  

אינמוד InMode 0.43%   היא שחקנית הרבה יותר גדולה בשוק של סופווייב היא מפתחת מערכות למיצוק העור ומערכות נוספות ונסחרת ב-850 מיליון דולר בוו סטריט. היא היתה כבר 4 מיליארד ואז הגיע המשבר שנבע בעיקר מעליית הריבית. הלקוחות רגישים מאוד לריבית כי הם מממנים את המערכות וכל פיפס בריבית מקשה על הרכישה. המכירות ירדו, המרווחים הצטמצמו מעט ועדיין החברה מייצרת מחזור של 360-370 מיליון דולר בשנה ומרוויחה כ-80-90 מיליון, וזה גם לאחר הנמכת ציפיות מלפני כשבוע. 

לחברה יש גם 510 מיליון דולר בקופה, כך שלמעשה כשקונים את המניה בעצם רוכשים את הפעילות ב-340 מיליון דולר (שווי בניכוי מזומנים).  זה מבטא מכפיל מאוד נמוך וחשוב יותר בעיקר לתקופות של אי וודאות לשווקים - לכאורה, יש דאונסייד מוגבל, קשה לראות את השווי יורד מתחת למזומנים. רק שכאן יש לפעמים הפתעות - דמיינו שאינמוד תרכוש חברה והקופה הדשנה תעלם. בחברה מדברים על אופציה לחלק דיבידנד והיא עושה רכישות עצמיות, אבל הכל יכול להיות ואז - זה יכול להצליח ויכול להיכשל, כשהבעיה שזה הופך את ההשקעה לאחרת - מהשקעה עם דאונסייד, הכל פתוח, ועדיין אינמוד על פניו עם כל הנתונים האלו מסביב נראית שווה בדיקה.


ניסינו לשאול את ד"ר שמעון אקהויז שאחראי על שורה של אקזיטים בתחום האם יש קשר עם אינמוד, דיבורים על עסקה וכו'. אקהויז לא מוכן לדבר על זה, רק על סופווייב עצמה. "זה רבעון שאנחנו מאוד מרוצים ממנו, אבל הוא פרי של מאמץ ארוך שנים. מפיתוח הטכנולוגיות שלנו וטכנולוגיות האולטרה-סאונד לחידוש קולגן בעור ובמקביל השקענו גם בטכנולוגיית ה-EMS לטיפול בשרירים.  מהצד השני גם השקעה משמעותית בפן הקליני שנותנת לנו גיבוי מול הרופאים והמטופלים שזה גם מאפשר את קידום הרגולציה ואישורים בכל העולם, וגם האלמנט השיווקי - שבו אנו משקיעים בעולמות הדיגיטלים שאנחנו עושים עבודה יסודית עם המותג של סופווייב שהופך להיות מוביל בשוק. הפעולות האלו הובילו אותנו למעבר לרווחיות ואנחנו בטוחים שהם יובילו להמשך צמיחה".



מה היתרון בתמחור שלכם ביחס לאחרות?

אסף קורנר, סמנכ"ל הכספים: ״אנחנו לא רוצים להתייחס למה שהמתחרים שלנו עושים אלא להתמקד במה שאנחנו עושים אחרת. הדבר העיקרי הוא שיש לנו מרכיב משמעותי של הכנסות חוזרות. על ידי נסיון רב שנים בנינו מודל עסקי שהוא גם עובד בשבילנו וגם נותן ROI גבוה. היקף המתכלים שלנו מאוד גבוה ועומד על מעל 40%". 

אקהויז: ״אנחנו מאוד עקביים בתמחור של המוצרים שלנו, היו זמנים שחברות אחרות מכרו במחירים גבוהים ויש לנו הרגשה - ומבלי להתייחס לחברות באופן ספציפי - שהם הורידו מחירים בעקבות הלחצים שהגיעו מכיווננו״

קיראו עוד ב"שוק ההון"

״יש לנו יתרון הטכנולוגי של סופווייב ביחס לאחרות. האיכות של המוצר שלנו זו קומבינציה של יעילות מאוד גבוהה בחידוש העור על ידי ייצור משמעותי של הקולגן שאחראי על נראות העור. אנחנו משיגים אפקט עמוק על העור על ידי עידוד ייצור קולגן ואלסטין מבלי לפצוע אותו או לחדור פיזית,״

״אנחנו עושים את זה בטיפול שהוא 100% לא פולשני, בלי לפתוח את הפנים העליונות, בלי מחטים, בלי דימום. בנוסף זמן ההשבתה הוא אפסי, אנשים יכולים לחזור לעבודה אחרי שעה, מה שלא קורה בטיפולים אחרים״.

״גם מבחינת נפח הרקמה שנחשף לאנרגיה אנחנו מדברים על שטח שגדול פי 10 עד פי 20 לעומת שיטות כמו מיקרונידלינג. זה נותן תוצאה מדידה וטובה, מבלי לחשוף את המטופל לסיכונים מיותרים"

קורנר מוסיף: "אנחנו לא חברה שמבוססת רק על מכירה חד-פעמית של מכשיר. מעל 40% מההכנסות שלנו מגיעות ממכירת פולסים מודל שמייצר תמריץ ברור לרופא להשתמש במערכת באופן קבוע. זה מודל עסקי שמעניק ערך לשני הצדדים".


אם הטכנולוגיה שלכם עדיפה - מה העתיד של החברות האחרות בתחום, למה שירכשו מהם, הם לכאורה יעלמו בקצב הזה?

אקהויז: ״זה כמובן לא עובד ככה בשווקים האמיתיים וגם טכנולוגיה עדיפה לא מונעת מלקוחות לרכוש פתרונות אחרים כך שסביר שהתחרות לא תיעלם בטווח הנראה לעין. המתחרים שלנו לא יעלמו, לא צריכים לדאוג בכלל״.


אתם מתפשרים על המחיר הראשוני של המכשיר כדי להרוויח לאורך זמן?


"לא בהכרח מתפשרים, אלא בונים את התמחור כך שייתן ROI טוב גם לרופא וגם לנו. אנחנו לא מנסים למכור במחיר מקסימלי מראש ואז לקוות שהשימוש יימשך אלא יוצרים מערכת תמחור מאוזנת יותר. זה גם הופך את המוצר לנגיש יותר בכניסה, וגם משתלם יותר לאורך זמן".


קיבלתם הצעות לרכישה ממתחרים? יש להם קופה גדולה ואתם יכולים לספק את מנוע הצמיחה המושלם - זה לא מתבקש?

אקהויז:  ״לא נתייחס לזה״.



וול סטריט? "רק כשהזמן יהיה נכון"


היו דיבורים על הנפקה בארה"ב. התמחור של התחום פחות נוח מבעבר, זה דוחה את ההערכות להגיע לוול סטריט בטווח הקרוב-בינוני?


אקהויז: "זאת לא מטרה בפני עצמה. אנחנו לא פוסלים את האפשרות, אבל גם לא ממהרים. תמיד אמרנו שנבחן את ההנפקה בנאסד"ק כשהתנאים יהיו מתאימים מבחינת שוק, מומנטום, והתועלת לבעלי המניות. כרגע אין תהליך אקטיבי, אבל זאת בהחלט אופציה שנבחן בעתיד אם תהיה רלוונטית".

״צריך להיות ריאלים גם לגבי תמחור הסקטור. אנחנו מעדיפים להמשיך לצמוח, להגדיל את הרווחיות ואת בסיס הלקוחות ואז לשקול מתי ומה נכון לנו".


מה ההשפעה של העלאת המכסים על הפעילות?


קורנר: "מדובר בעלייה של 15% במכס, אבל ההשפעה על הרווח הגולמי שלנו מוערכת בפחות מאחוז אחד. זו לא פגיעה מהותית. חלק גדול מההכנסות שלנו מגיע ממכירת פולסים - שהם מוצר דיגיטלי - ועליהם אין כלל מכס. אנחנו במובן הזה ממוסים כחברת תוכנה וזה מעניק לנו יתרון מובנה לעומת חברות שמוכרות רק ציוד".


"בנוסף, גם על יצרנים קוריאנים ואירופאים חלים מכסים ולפעמים גבוהים יותר. כך שלא מדובר בחיסרון תחרותי עבורנו, ואולי אפילו להפך. המודל שלנו, שהוא חלקו 'וירטואלי', מאפשר גמישות והתמודדות טובה יותר עם שינויים כאלה".


מה הצפי קדימה? האם הרווחיות ברבעון האחרון משקפת מגמה יציבה?


קורנר: "כן. אנחנו מאמינים שנוכל לשמור על איזון תפעולי לאורך כל 2025, כפי שהתחייבנו. לא מדובר ברבעון חד־פעמי. אנחנו מתכננים להמשיך ולהשקיע בצמיחה, גם בטכנולוגיה, גם בחדירה לשווקים חדשים, וגם בתמיכה בלקוחות קיימים".


יש עוד מוצרים חדשים באופק?


אקהויז: "כן בטח. אנחנו כל הזמן מפתחים. השנה השקונו את Pure Impact™ אפליקטור חדש לעיצוב וחיזוק שרירים. זו רק ההתחלה. יש לנו עוד טכנולוגיות בצנרת ואנחנו מתכוונים להרחיב את הפורטפוליו שלנו בצורה מדורגת, מתוך הבנה עמוקה של השוק".


מה החזון קדימה - 3 שנים מהיום - איפה סופווייב נמצאת?

אקהויז: ״החזון שלנו זה להמשיך לעבוד בצורה עקבית, להביא טכנולוגיה חדשה ומעניינת לשוק יחד עם זה גם להמשיך ולצמוח״.


תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בקוסמטיקה הוצאות מופ מאוד נמוכות (ל"ת)
    מדובר בנישה ישראלית 06/08/2025 09:51
    הגב לתגובה זו