
מנועי בית שמש מדווחת על הזמנה בהיקף של כ-100 מיליון דולר
מנועי בית שמש מדווחת על הזמנות נוספות בסך כ-100 מיליון דולר (337 מיליון שקל) לייצור מנועי סילון ומעלה את ההערכה הכללית להתקשרויות מכ-1 מיליארד שקל בהודעה הקודמת לסך של 1.3 מיליארד שקל
מנועי בית שמש בית שמש -2.44% , שבשליטת קרן פימי ועוסקת בייצור ושיפוץ חלקי מנועי מטוסים אזרחיים וצבאיים, הודיעה היום על קבלת הזמנות נוספות לייצור מנועי סילון בהיקף של כ‑100 מיליון דולר (כ‑337 מיליון שקל), ובכך מעדכנת החברה את היקף ההתקשרויות ל‑1.3 מיליארד שקל, מתוכם התקבלו כבר 808 מיליון שקל באמצעות הזמנות מצטברות (224 מיליון דולר) לתקופת התקשרות של עד כ-4 שנים.
בדיווחים קודמים בספטמבר 2023 ומרץ 2024 דווח על התקשרויות פיתוח עם לקוחות מובילים בסכום כולל של כ‑124
מיליון דולר (כ‑471 מיליון שקל). ההזמנה הנוכחית מחזקת את המגמה, תוך שימור ושיפור הקשרים עם לקוחות אסטרטגיים, המתווספות לתשתית של הזמנות שצפויות ללוות את החברה בשנים הבאות. החברה רואה בהתממשות הנוכחית כאינדיקציה שמעידה על איכות הביצוע, היכולות הטכנולוגיות והאמון
לו זוכה החברה אצל לקוח משמעותי ואסטרטגי זה. כמו כן, מהווה אינדיקציה חיובית באשר להסתברות התממשות הערכות החברה ביחס להזמנות צפויות נוספות.
רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש, מסר: "אנו שמחים על ההתקשרות המשמעותית הנוספת, במיוחד בתקופה זו, המהווה אבן דרך חשובה מאוד לחברה. לנוכח ביקושים מתגברים בעולם, אנו מאמינים מאוד בתחום פעילות המנועים של החברה. הזמנות נוספות אלו ביחד עם התקשרויות קודמות, מלקוחות מובילים בתחומן, שעשויים לגדול במצטבר גם לכ- 1.3 מיליארד ש"ח, מוכיחים את חשיבותה ויכולותיה של מב"ש בתחום מתפתח זה, מה שייבצר את המשכיות הייצור והפיתוח של מנועי הסילון במגזר המנועים לשנים הבאות".
סיכום דוח הרבעון הראשון של 2025
במסגרת הדוח הראשון של 2025, דיווחה החברה כי הסכמי המסגרת (Frame Orders) של הקבוצה עומדים על סך של כ-2.1 מיליארד דולר לעומת 1.7 מיליארד דולר ליום 31 בדצמבר 2024. במהלך הרבעון הראשון דיווחה החברה על חידוש והרחבה של הסכם מסגרת עם לקוח מוביל בעולם התעופה לכ-16 שנה בהיקף של כ-530 מיליון דולר (כאשר היתרה מההסכם המקורי עומדת על כ-56 מיליון דולר).
- מנכ״ל מנועי בית שמש: “העולם במצוקת מנועים ואנחנו בעמדה מצוינת"
- חוזה של 1.2 מיליארד דולר למנועי בית שמש - הגדול בתולדות החברה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח התפעולי ברבעון עלה בכ-50% לעומת אשתקד לכ-14.1 מיליון דולר (כ-19% מההכנסות). הרווחיות ברבעון הושפעה בין היתר מעלויות חד פעמיות שקשורות בהטמעת פעילות חברת TS. ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-44.4% לעומת אשתקד לכ-17.4 מיליון דולר (כ-26.5% מההכנסות). הרווח הנקי ברבעון גדל בכ-57% לעומת אשתקד והסתכם בכ-10.8 מיליון דולר (כ-14.6% מההכנסות).
הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-4.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-45 מיליון דולר (מתוכן כ-2.3 מיליון דולר מכירות פנימיות). החברה ציינה כי מגמת השיפור בתוצאות העסקיות של מגזר החלקים נובעת כפועל יוצא של ההתאוששות בענף התעופה האזרחי.
הכנסות מגזר המנועים ברבעון צמחו בכ-44.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו לכ-31.2 מיליון דולר. החברה ציינה כי מגזר המנועים ממשיך לממש הזדמנויות עסקיות שמקורם בביקושים הגוברים בסביבה
העסקית של החברה בישראל וגם בחו"ל, בדגש על השוק הביטחוני, ומתורגם לצמיחה במכירות ושיפור בתוצאותיו העסקיות.
- נופר מוכרת 5% בקרן המשותפת לנוי; תרשום רווח מהותי
- הפרמיה נמחקה והמשקיעים הקטנים נשארו עם ההפסד - המקרה של זוז
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מכר למשקיעים וקנה אחרי חודשיים בשליש מחיר
מניית בית שמש נסחרת לפי שווי של 6.12 מיליארד שקל אחרי זינוק של 120% השנה ושל 202.6% בשנה האחרונה.
- 2.הם מתעשרים והמדינה נהיית עניהוהכוונה לאזרחים שלה כמובן (ל"ת)אנונימי 04/08/2025 21:52הגב לתגובה זו
- 1.רוני בחרוזי 04/08/2025 14:27הגב לתגובה זושמחים לעבוד במפעל לאומי מצליח. תודה רבה למנכל שלנו רם דרורי על ההישגים הנפלאים.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
