אברא זכתה בחוזה ביטחוני בסך 20 מיליון שקל
בנוסף להזמנה הראשונית, ללקוח ניתנה אופציה להארכת ההזמנה בשנתיים (שנה בכל פעם) בהיקף כולל של כ-13.5 מיליון שקל
אברא אברא 0.85% המתמחה בפתרונות טכנולוגיים בתחומי מערכות מידע מדווחת על זכייה במכרז ביטחוני להספקת שירותי פיתוח תוכנה עבור חברה ממשלתית.
התמורה בגין ההזמנה תעמוד על כ-20.16 מיליון שקל ותתפרס על פני תקופה של 3 שנים, כשהחברה מציינת כי הלקוח רשאי להאריך את תקופת ההזמנה בשנתיים נוספות (שנה בכל פעם) בהיקף כולל של עד 13.44 מיליון שקל.
את הרבעון הראשון של 2025 סיכמה אברא עם עלייה של 15% בהכנסות שהגיעו לכ-119.4 מיליון שקל, לעומת כ-104.2 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה שעברה. לפי החברה, הגידול נבע מהמשך צמיחה אורגנית ומהשפעה חיובית של סינרגיה בין תחומי הפעילות השונים. אברא גם רשמה זינוק של כ-46% ברווח הנקי - שהסתכם בכ-3.3 מיליון שקל, לעומת כ-2.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. לפי הדוח, השיפור המשמעותי ברווח הנקי מוסבר בין השאר בירידה של כ-850 אלף שקל בהוצאות המימון - ירידה של כ-41% ביחס לרבעון הקודם.
את שנת 2024 כולה סיימה אברא עם הכנסות של כ-445 מיליון שקל - עלייה של כ-9% לעומת 408 מיליון שקל בשנת 2023. גם כאן, הגידול מיוחס להתרחבות בפעילות האורגנית ולמינוף מוצלח של סינרגיות פנימיות. הרווח הנקי לשנת 2024 עמד על כ-14.9 מיליון שקל, בדומה לרווח הנקי של השנה הקודמת. הרווח הגולמי עלה בכ-7% והגיע לכ-113.9 מיליון שקל - כ-26% מהמחזור, בדומה לנתח בשנה שלפני כן. גם הרווח התפעולי צמח ב-7% והסתכם בכ-25.1 מיליון שקל, לעומת כ-23.4 מיליון שקל בשנת 2023.
- אברא חזרה לרכוש - ההכנסות צמחו אורגנית
- מנכ"ל אברא: "נגיע למחזור של מיליארד שקל בשנים הקרובות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באפריל האחרון הודיעה אברא על רכישת מתודה מחשבים, בעסקה בשווי של 19.5 מיליון שקל. מתודה היא שותפה רשמית של Atlassian - ענקית ה-CRM ופלטפורמת שיתוף הפעולה, המתחרה בין היתר גם במאנדיי. החברה מתמחה בהטמעה ותחזוקה של מוצרי Atlassian ומעסיקה כיום כ-70 עובדים.
בשנת 2024 רשמה מתודה הכנסות של כ-57.1 מיליון שקל - עלייה חדה של 48.5% לעומת 2023, שבה ההכנסות עמדו על 38.4 מיליון שקל. גם הרווח התפעולי המשיך לצמוח והגיע ל-4.3 מיליון שקל - עלייה של 31.5%. העסקה משקפת למתודה מכפיל של כ-5 על הרווח התפעולי. בסוף 2024 הסתכמו נכסיה של מתודה בכ-34.8 מיליון שקל, לעומת 24.8 מיליון שקל בשנה הקודמת. מנגד, סך ההתחייבויות עמד על 25 מיליון שקל - עלייה מהיקף של 15.6 מיליון שקל ב-2023.
מניית אברא נסחרת לפי שווי של 390 מיליון שקל אחרי עלייה של 10% מתחילת השנה ושל 35% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל רווח של כ-28.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
