דוד פתאל
צילום: יחצ
דוחות

פתאל מאשררת תחזית ל-2025; ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-1.4 מיליארד שקל בדומה לאשתקד

החברה מציינת כי על אף הירידה הצפויה בתחום התיירות בישראל, היא צופה הכנסות בטווח של 8.2-8.5 מיליארד שקל ב-2025; ה- EBITDAR צפוי לנוע בין 3-3.2 מיליארד שקל; ה- FFO צפוי לנוע בין 1.05-1.25 מיליארד שקל

אביחי טדסה |
נושאים בכתבה פתאל דוד פתאל

פתאל פתאל החזקות -1.79%   מדווחת על תוצאות הרבעון הראשון לשנת 2025, הכנסות החברה הסתכמו בכ-1.4 מיליארד שקל, בדומה להכנסות החברה ברבעון הראשון אשתקד. יציין, כי על אף ששנה שעברה הרשת אירחה מפונים שהעלו את אחוזי התפוסה בישראל, מצליחה החברה לסיים את הרבעון הראשון השנה כמעט ללא שינוי בהכנסות זאת בזכות עלייה באחוזי התפוסה בחו"ל וגידול של 4% בהכנסה יומית ממוצעת לחדר שהסתכמה בכ-462 מיליון שקל. החברה רושמת ברבעון הראשון הפסד כולל של כ- 106.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של כ-16.9 ש"ח מיליון ברבעון המקביל אשתקד.


פתאל מפרסמת תחזית לשנת 2025 המציגה המשך במגמת הצמיחה: הכנסות החברה צפויות לנוע בטווח של 8.2-8.5 מיליארד שקל (בשנת 2024 הסתכמו ההכנסות ב-7.9 מיליארד שקל); ה- EBITDAR צפוי לנוע בין 3-3.2 מיליארד שקל (בשנת 2024 עמד על 2.88 מיליארד שקל). ה-FFO צפוי לנוע בין 1.05-1.25 מיליארד שקל (בשנת 2024 עמד על 925 מיליון שקל). יצוין, כי כ-80% מרווחי החברה מקורם באירופה.


ההפסד ברבעון הראשון 2025 בנטרול תקן IFRS16 עמד על כ-223 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-131.4 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. לאחר יישום התקן החברה מציגה הפסד ברבעון הראשון 2025 של כ-254.2 מיליון שקל בהשוואה להפסד של כ-161.8 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. 

הרווח לפני שכירות, פחת והוצאות אחרות (EBITDAR) ברבעון הראשון 2025 הסתכם לכ-309.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-398.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי נובע כאמור מאירוח המפונים בבתי המלון של החברה אשתקד.


נכון לסוף חודש מרץ 2025, הונה העצמי של החברה בנטרול תקן IFRS16 גדל בכ-18% לכ-5.47 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-4.63 מיליארד שקל במרץ 2024. הרכוש הקבוע של החברה גדל לכ-10.6 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-7.8 מיליארד שקל במרץ 2024. נכון למועד הדוח לחברה קופת מזומנים, שווי מזומנים וניירות ערך המוחזקים למסחר בסכום כולל של כ-754 מיליון שקל.


שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים: "אנו מסיימים את הרבעון הראשון עם יציבות בהכנסות, עלייה בתפוסות ובהכנסה ממוצעת לחדר ופנינו כבכל שנה קדימה. החברה מאשררת את התחזית לשנת 2025 , על אף החולשה הצפויה להמשך השנה בישראל בתחום התיירות הנכנסת. ההכנסות צפויות לנוע בין 8.2-8.5 מיליארד ש"ח; ה- EBITDAR צפוי לנוע בין 3-3.2 מיליארד ש"ח וה- FFO צפוי לנוע בין 1.05-1.25 מיליארד ש"ח. יוזכר כי מאז שפורסמו תחזיות החברה הופחתה הריבית הן בבריטניה והן בגוש היורו באופן שעתיד להקטין את הוצאות המימון השנה. הרבעון הראשון בתחום התיירות חלש באופן מסורתי היות והתיירות בחורף נמוכה ולכן ההכנסות יורדות, אך ההוצאות הקבועות לא משתנות. בנוסף, השנה אנחנו מציגים ירידה יחסית לרבעון המקביל בשנת 2024 , בעקבות אירוח של כ- 20 אלף מפונים ברבעון המקביל אשתקד, שגם השפיעו על אחוזי התפוסה בישראל וגם על ההכנסות. 


ראוי להתייחס לרבעון הראשון של שנת 2024 שהושפע מהכנסות המפונים כהכנסה חד פעמית שאמן ולא היתה נדרשת ולא תשוב לעולם. במקביל, החברה ממשיכה להציג צמיחה בפעילות הגלובלית, המונה נכון למועד פרסום הדוח 305 בתי מלון (260 פעילים) ב- 21 מדינות באירופה ובאגן הים התיכון, הכוללים יחד כ- 53,000 חדרי אירוח. פעילות החברה בחו"ל מהווה כ- 80% מכלל הפעילות של רשת פתאל ואנו בוחנים עסקאות נוספות לרכישת בתי מלון באמצעות השותפות השלישית עם המוסדיים, שזכתה לביקושים גבוהים. השותפויות הינן מנוע צמיחה נוסף ותרומתן ל-EBITDA בשנת 2025 צפויה לעמוד על כ- 46 מיליון אירו. תרומה זו עתידה להמשיך לצמוח עם הצטרפות מלונות נוספים והגעה לשנה מייצגת של מלונות קיימים. 

קיראו עוד ב"שוק ההון"


בנוסף לשותפויות, ע"פ עסקאות חתומות כיום, עד סוף שנת 2029 צפויה החברה לפתוח לפחות 43 בתי מלון נוספים, אשר צפויים להניב לחברה EBITDA שנתית בהיקף של כ- 370 מיליון ש"ח. רשת פתאל ממשיכה לפעול על פי תכניתה האסטרטגית להרחבת הפעילות בישראל ובאירופה הן מבחינת רכישות של בתי מלון חדשים באמצעות השותפות והן בהשבחת מלונות קיימים ושיפור הרווחיות. הגמישות של פתאל מבחינת מודל הפעלה (בעלות, שכירות וניהול) תוך גיוון טריטוריאלי בדגש על ערים אשר מובילות בתחום התיירות באירופה, מהווה יתרון יחסי משמעותי, במיוחד בתנאי שוק ומימון משתנים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.