
בית שמש: הכנסות שיא של 74 מ' דולר, עלייה של 23% בהסכמי מסגרת
הסכמי המסגרת של הקבוצה נכון לסוף הרבעון מסתכמים ב-2.1 מיליארד דולר לעומת 1.7 מיליארד דולר בסוף הרבעון הקודם; הרווח הנקי ברבעון זינק ב-57% ל-10.8 מיליון דולר; המניה זינקה ב-59% מתחילת השנה וב-145% בשנה האחרונה
מנועי בית שמש בית שמש 4.6% שבשליטת קרן פימי ועוסקת בייצור ושיפוץ חלקי מנועי מטוסים אזרחיים וצבאיים מדווחת כי ההכנסות ברבעון הסתכמו לשיא של כ- 74 מיליון דולר, גידול של כ-17.2% לעומת אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון גדל בכ-46.1% לעומת אשתקד לכ-19.5 מיליון דולר (כ-26.3% מההכנסות).
הרווח התפעולי ברבעון עלה בכ-50% לעומת אשתקד לכ-14.1 מיליון דולר (כ-19% מההכנסות). הרווחיות ברבעון הושפעה בין היתר מעלויות חד פעמיות שקשורות בהטמעת פעילות חברת TS. ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-44.4% לעומת אשתקד לכ-17.4 מיליון דולר (כ-26.5% מההכנסות). הרווח הנקי ברבעון גדל בכ-57% לעומת אשתקד והסתכם בכ-10.8 מיליון דולר (כ-14.6% מההכנסות).
הסכמי המסגרת (Frame Orders) של הקבוצה עומדים על סך של כ-2.1 מיליארד דולר לעומת 1.7 מיליארד דולר ליום 31 בדצמבר 2024. במהלך הרבעון הראשון דיווחה החברה על חידוש והרחבה של הסכם מסגרת עם לקוח מוביל בעולם התעופה לכ-16 שנה בהיקף של כ-530 מיליון דולר (כאשר היתרה מההסכם המקורי עומדת על כ-56 מיליון דולר).
"אנו פותחים את שנת 2025 עם רבעון נוסף שממשיך את המומנטום החיובי בו אנו נמצאים אשר נשען בין היתר על בסיס עסקי איתן עם ביקושים גבוהים בשווקים בהם פועלת החברה וכן על עסקאות אסטרטגיות חדשות שנחתמו לאחרונה במגזר המנועים ובמגזר החלקים", מסר רם דרורי, מנכ"ל מנועי בית שמש. "במגזר המנועים השלמנו את הרכישה של Turbine Standard ותוצאותיה החלקיות נכללו בדוח אך אינן משקפות את מלוא התרומה הצפויה מפעילותה מכיוון שהן הושפעו בין היתר מתהליכי התארגנות והסתגלות לקראת ותוך כדי תהליך הרכישה והן בשל חודש פעילות אחד בלבד מתוך הרבעון. אנו ממשיכים לעבות את פעילותנו החדשה בארה"ב באמצעות השותפות שהקמנו יחד עם Jet Cat שתהווה תשתית רחבה לפעילותנו בתחום המנועים הקטנים. במגזר החלקים הגדלנו הרבעון את הסכמי המסגרת לאור חידוש והרחבה של הסכם מסגרת עם לקוח מוביל בעולם התעופה לכ-16 שנה בהיקף של כ- 530 מיליון דולר. העסקה הינה עסקה אסטרטגית עבור הקבוצה המעצימה את המיצוב העסקי והטכנולוגי שלה בתחום מגזר החלקים ומהווה עוגן משמעותי בהתפתחות בראייה ארוכת טווח".
הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-4.6% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ- 45 מיליון דולר (מתוכן כ-2.3 מיליון דולר מכירות פנימיות). החברה ציינה כי מגמת השיפור בתוצאות העסקיות של מגזר החלקים נובעת כפועל יוצא של ההתאוששות בענף התעופה האזרחי.
הכנסות מגזר המנועים ברבעון צמחו בכ-44.1% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו לכ-31.2 מיליון דולר. החברה ציינה כי מגזר המנועים ממשיך לממש הזדמנויות עסקיות שמקורם בביקושים הגוברים בסביבה העסקית של החברה בישראל וגם בחו"ל, בדגש על השוק הביטחוני, ומתורגם לצמיחה במכירות ושיפור בתוצאותיו העסקיות.
הרווח התפעולי של מגזר המנועים ברבעון צמח בכ-55% והסתכם בכ-8 מיליון דולר (כ- 25.7% מהכנסות המגזר) לעומת כ-5.2 מיליון דולר (כ-23.9% מההכנסות) אשתקד. זאת על אף שמכירותיה של Turbine Standard הכלולים לראשונה ברבעון, לא תורגמו לתרומה לרווחיות. התוצאות של TS הושפעו בין היתר מתהליכי התארגנות והסתגלות לקראת ותוך כדי תהליך הרכישה, וכי אין שינוי בהנחות היסוד שהונחו בעת רכישת TS לגבי תוצאותיה העסקיות והתרומה העתידית לתוצאות הקבוצה כולה. כמו כן, החברה זקפה הוצאות חד פעמיות בסכום של 0.4 מיליון דולר במסגרת רכישתה של Turbine Standard.
- מה למדנו השבוע: בתי השקעות הן אופציה על שוק המניות; תשואה של מאות אחוזים בשנה
- סיכום שבועי בת"א - המניות והכותרות שעשו את השבוע, ואיזה הסקטור היה החזק ביותר
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-44.4% והסתכם בכ-17.4 מיליון דולר (המהווה כ-23.5% מסך ההכנסות), לעומת כ-12.1 מיליון דולר (המהווה כ-19.1% מסך ההכנסות), ברבעון המקביל אשתקד.
ההון העצמי של הקבוצה ליום 31 במרץ, 2025 הסתכם לכ-203.9 מיליון דולר לעומת 193.3 מיליון דולר ליום 31.12.2024, ומהווה כ-49% מסך המאזן. החוב הפיננסי נטו של החברה הסתכם לכ-79.8 מיליון דולר, לעומת כ-36.2 מיליון דולר לסוף שנת 2024. הגידול בחוב הפיננסי נטו נובע בעיקר בגין עסקת רכישת TS תמורת כ- 33 מיליון דולר.
מניית בית שמש נסחרת לפי שווי של 4.25 מיליארד שקל אחרי זינוק של 59% השנה ושל 144.6% בשנה האחרונה.
- 1.רוני בחרוזי 29/05/2025 10:55הגב לתגובה זוהיום חברת מנועי בית שמשהפכה לסמל למצוינות בתעשיה הישראלית.כל הכבוד למנכל החברה מר רם דרוריעל ההישגים המדהימים בשנים האחרונות.