יוסי אלמלם מנכל רימון
צילום: דוד מוסקוביץ
דוחות

הכנסות רימון ברבעון עלו ב-20% ל-244 מ' שקל; הצבר עלה ל-2.3 מיליארד שקל

העלייה החדה מבין מגזרי הפעילות נרשמה במגזר פתרונות גלובליים שהציג הכנסות של 34.5 מיליון שקל לעומת 9.5 מיליון שקל ברבעון המקביל; הצבר עמד על 2.3 מיליארד שקל לעומת 2.2 מיליארד שקל ברבעון הקודם ו-2.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל

רוי שיינמן |
נושאים בכתבה רימון יוסי אלמלם


קבוצת רימון רימון 0.58%  , מדווחת כי ההכנסות ברבעון צמחו בכ-20% לכ-243.9 מיליון שקל, בהשוואה לכ-202.8 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. החברה ציינה כי הגידול נובע בעיקר מגידול במגזר ביצוע תשתיות, מגזר פתרונות גלובליים ומגזר יזמות אנרגיה וגז. הרווח הגולמי ברבעון גדל בכ-16% לכ-40.9 מיליון שקל (16.8% מההכנסות), לעומת כ-35.3 מיליון שקל (17.4% מההכנסות) בשנה הקודמת. הרווח התפעולי גדל בכ-3% לכ-22.1 מיליון שקל, לעומת כ-21.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


החברה רשמה ברבעון הראשון לשנת 2025 רווח נקי של כ-18.2 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל בשנה הקודמת. ה-EBITDA ברבעון גדל בכ-6% לכ-38.6 מיליון שקל, בהשוואה לכ-36.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.


צבר ההזמנות של רימון סמוך למועד הדוח עומד על כ-2.3 מיליארד שקל, לעומת 2.2 מיליארד שקל בסוף הרבעון הקודם ו-2.4 מיליארד שקל ברבעון המקביל.


במגזר ביצוע תשתיות ההכנסות עלו בכ-13.2% לכ-179.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-158.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. עיקר הגידול נובע מגידול בפעילות המגזר בפרויקטים השונים בארץ ובעולם. הרווח הגולמי של מגזר זה הסתכם לכ-30.2 מיליון שקל (16.8% מההכנסות), לעומת כ-29.9 מיליון שקל (18.9% מההכנסות), לעומת כ-29.9 מיליון שקל (18.9% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. השינוי ברווחיות נובע משינוי בתמהיל הפרויקטים.


במגזר יזמות אנרגיה וגז ההכנסות ברבעון עלו בכ-8.6% לכ-34.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-31.7 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הרווח הגולמי עלה בכ-4.3% לכ-5.2 מיליון שקל (15.1% מההכנסות), לעומת כ-5 מיליון שקל (15.7% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנת 2024.


במגזר יזמות מים וסביבה ההכנסות הסתכמו לכ-8.1 מיליון שקל, לעומת כ-15 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2024. עיקר השינוי נובע משינוי באקלים ששרר ברבעון לעומת הרבעון המקביל אשתקד. הרווח הגולמי עלה בכ-22.9% לכ-1.3 מיליון שקל (16.1% מההכנסות), לעומת כ-1.1 מיליון שקל (7% מההכנסות) ברבעון המקביל בשנה הקודמת. הגידול ברווח למרות הקיטון בהכנסות נובע מהתייעלות שביצעה החברה בתחום.


במגזר פתרונות גלובליים ההכנסות ברבעון הראשון עלו בחדות לכ-34.5 מיליון שקל, לעומת כ-9.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2024. הגידול נובע מהתקדמות באבני הדרך לביצוע בפרויקט. הרווח הגולמי עלה לכ-7.6 מיליון שקל (21.9% מההכנסות), לעומת כ-2 מיליון שקל (21.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

קיראו עוד ב"שוק ההון"


יתרת המזומנים ושווי מזומנים והשקעות לזמן קצר ליום 31.3.2025 עמדה על כ-342.6 מיליון שקל. סך ההון העצמי נכון ל-31.3.2025 הסתכם לכ-558.5 מיליון שקל (כ-554.8 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות), לעומת כ-532.7 מיליון שקל (כ-529.2 מיליון שקל מיוחס לבעלי המניות) בסוף שנת 2024.



בחודש שעבר השלימה רימון את רכישת 50% מקבוצת פח תעש תמורת 80 מיליון שקל, המשקף שווי חברה של 160 מיליון שקל. נכון לסוף שנת 2023, לפח תעשיות אשקלון היו נכסים בסך של 266.4 מיליון שקל, התחייבויות בסך של 205.6 מיליון שקל, והון עצמי של 60.8 מיליון שקל. באותה שנה רשמה החברה הכנסות של 308.8 מיליון שקל, רווח גולמי של 98.4 מיליון שקל, רווח תפעולי של 61.4 מיליון שקל ורווח נקי של 58.3 מיליון שקל.


"תוצאות הרבעון משקפות את המשך מגמת ההתרחבות בהיקפי הפעילות של החברה בישראל ובעולם, על בסיס היתרונות היחסיים המשמעותיים שלנו והידע הייחודי הנצבר", מסר יוסי אלמלם, מייסד ומנכ"ל קבוצת רימון. "שמנו לנו כיעד להגיע להיקף הכנסות של 3 מיליארד שקל תוך 5 שנים, ואנחנו פועלים על פי תכנית אסטרטגית ברורה על מנת לעמוד ביעד זה, ותוך כדי עיבוי מערך כוח אדם בקבוצה, על מנת לתמוך בצמיחה זו. כחלק מהתוכנית ובהמשך לרכישות מוצלחות קודמות שביצענו, לאחרונה השלמנו את המהלך לרכישת 50% מחברת פח תעש שפועלת בתחום הטיפול באוויר ושמירה על איכות הסביבה. מדובר בתחום שאנו רואים בו פוטנציאל עסקי רב ובכוונתנו לפעול להרחבת פעילותה של פח תעש בארץ ובחו"ל. ביחד עם החברות מר-טר ויורוהינקה שרכשנו בשנים האחרונות, רימון הרחיבה והעמיקה את סוגי העבודות שביכולתה לבצע בישראל וברחבי העולם והדבר תומך בהמשך צמיחה והתרחבות. נמשיך להוביל את החברה לגבהים חדשים ולצמיחה רווחיות, תוך שמירה על עקרונות של קיימות ואחריות סביבתית שמנחים אותנו בכל פעילות ופרויקט".


מניית רימון נסחרת לפי שווי של 1.71 מיליארד שקל אחרי עלייה של 10.5% השנה ושל 58.5% בשנה האחרונה.

מניית רימון בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.