שטראוס: עליה בהכנסות - שחיקה ברווחיות התפעולית
שטראוס מציגה צמיחה בהכנסות שמבוססת על גידול בעיקר על גידול כמותי במכירות, זאת למעט מגזר הקפה שגדל בעקבות עליות מחירים. הרווח הנקי נחתך בחצי, בעיקר בגלל השחיקה ברווחיות הגולמית, אך גם בגלל עיתוי תשלום המס; שי באב״ד, מנכ״ל שטראוס: ״החברה מתמקדת ביישום עקבי של התוכנית האסטרטגית, לצד התמודדות עם סביבת מחירי חומרי גלם גבוהה, והחברה תמשיך לפעול כדי להבטיח המשך צמיחה וערך לצרכנים שלנו״
שטראוס - ענקית המזון הישראלית מדווחת על הכנסות של 2.99 מיליארד שקל ברבעון הראשון. הנתון מבטא עליה של 15.5% לעומת הכנסות של 2.58 מיליארד שקל ברבעון המקביל. הרווח הנקי הסתכם ב-73 מיליון שקל, ירידה של כ-55% לעומת רווח של 159 מיליון שלק ברבעון המקביל.
הגידול במכירות נבע בעיקר בשל עליית מחירי המכירה אשר בוצעו במספר קטגוריות וגאוגרפיות כתוצאה מעלייה בעלות חומרי הגלם. לצד, גידול במגזר תענוג והנאה (חטיפים וממתקים) ובמגזר תענוג והנאה (קפה ישראל), בין היתר בשל גידול כמותי, השפעת עיתוי חג הפסח
וכן התאוששות מהמלחמה. כמו כן, גידול במגזר קפה בינלאומי בשל עלייה במחירי המכירה, אשר קוזז חלקית מהשפעה שלילית של שערי מט"ח בעיקר בשל התחזקות השקל אל מול כלל המטבעות, בעיקר מול הריאל הברזילאי.
הרווח התפעולי ברבעון הראשון בשנת 2025
ירד בכ-11.2% והגיע לכ-181 מיליון שקל, שיעור של כ-6.0% מהמכירות, לעומת רווח תפעולי של כ-204 מיליון שקל ברבעון המקביל, שיעור של כ-7.8% מהמכירות. הקיטון ברווח התפעולי ושיעורו נבע מהקיטון ברווח גולמי, כפי שמפורט לעיל וקוזז ב-״צעדי פרודוקטיביות״ - כפי שהחברה מכנה
זאת - שהחברה נקטה, ומירידה בהוצאות מכירה ושיווק במגזר ישראל, מגזר הקפה הבינלאומי וקיטון בהוצאות מערכות מידע ושכר וכן כתוצאה ממכירת פעילות הממרחים והמטבלים.
הרווח המיוחס לבעלי המניות של החברה עמד ברבעון הראשון בשנת 2025 על 73 מיליון
שקל, שיעור של כ-2.4% מהמכירות, לעומת רווח של כ-159 מיליון שקל, שיעור של כ-6.2% מהמכירות ברבעון הראשון בשנת 2024. הקיטון ברווח המיוחס לבעלי המניות של החברה נובע בעיקר מקיטון ברווח התפעולי ופערי עיתוי במיסים.
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שי באב"ד, מנכ"ל ונשיא קבוצת שטראוס: "ברבעון הראשון רשמנו צמיחה משמעותית מאוד בפעילויות שלנו בכל העולם, המשכנו לשפר את נתחי השוק בקטגוריות המרכזיות, חיזקנו את מעמדנו כחברת הקפה המובילה בברזיל, וצמחנו בישראל בזכות חדשנות, מוצרים, חיזוק המותגים האהובים שלנו ומיקוד בצרכנים. כמו כן, כחלק מההשקעה שלנו בעתיד התעשייה הישראלית, המשכנו להשקיע משמעותית בתשתיות בישראל, במפעלים ובמרכזים הלוגיסטיים שלנו בצפון ובדרום, הנחנו אבן פינה למרכז לוגיסטי חדש בברור חיל ואנחנו נשיק בהמשך השנה מפעל חדש לתחליפי חלב צמחי בצפון. החברה מתמקדת ביישום עקבי של התוכנית האסטרטגית, לצד התמודדות עם סביבת מחירי חומרי גלם גבוהה, והחברה תמשיך לפעול כדי להבטיח המשך צמיחה וערך לצרכנים שלנו".
שטראוס: מקרה בוחן קלאסי למשקיעי ערך
פרסום דוחות שטראוס היא הזדמנות נהדרת להזכיר את מה שכבר אמרנו בשלהי פברואר, שהמניה הייתה הזדמנות גדולה כשהיא דישדשה בתחתית במחיר של 5,700 אגורות, מה שנתן לה שווי של 6.6 מיליארד. לשטראוס הייתה החזרה יזומה (ריקול) עצומה למוצרי השוקולד שלה ב-2022. מעריצים של חטיפי השוקולד של עלית בוודאי זוכרים תקופת יובש בה היינו צריכים להסתפק בשוקולד של מותגים אחרים. מניית שטראוס, כתוצאה, ירדה בהתמדה מפברואר 2022 עד יוני 2024 והמניה השילה כ-50% מערכה. החל מספטמבר 2024 המניה שינתה כיון ועלתה 50% ונסחרת קצת מתחת לרמות המחירים של 2022. מה שאומר שהיא מחקה לגמרי את אירועי הריקול.
הטריגר
לעליות היה ההתפוצצות של הבורסה אחרי מבצע הביפרים וחיסול נסראללה. שטראוס היא חברה גדולה, מגוונת ומעוגנת. השחיטה שהמניה עברה היה עוד אחד מאותם מקרים בהם השוק מגיב יתר על המידה על ׳עננים שחורים׳ שעוברים על חברות. אם נסתכל על חודשי השפל של המניה באמצע 2024, אפשר
לראות שהיא הייתה הזדמנות, כל מה שהיה חסר לה הוא שינוי בסנטימנט בשוק, וכשזה הגיע - המניה עפה.
- לפידות קפיטל בהצעת רכש לחלץ יהש לפי 1.35 שקל
- פלסאון רוכשת מרכז לוגיסטי בבריסביין אוסטרליה תמורת 70 מיליון שקל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- יוסי כהן מתקרב לאקזיט של 50 מיליון דולר
מניית שטראוס עלתה מתחילת החודש כ-6.4%. מתחילת השנה עלתה המניה 32.3% וב-12 החודשים האחרונים עלתה המניה בכ-48%. שווי השוק של שטראוס נכון לסגירת המסחר אמש עומד על 10.28 מיליארד שקל. המכפיל המייצג ל-12 החודשים שתחילתם ברבעון הראשון, על בסיס נתוני הרווח החדשים, מסתכם בשיעור של 35.
- 1.המזכיר 28/05/2025 09:02הגב לתגובה זותמשיכו כהרגלכם לפמפם את שטראוס. היא נסחרה ב 11000 ונמצאת בשער של לפני כשש שנים !

רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
הרשת צומחת, מגדילה מכירות בחנויות זהות בניגוד לשופרסל ורשתות אחרות; מחזיקה במספר מנועי צמיחה - סלולר וגוד-פארם ומתכננת להפוך את קופיקס לגדולה ורווחית; ראיון וניתוח
רמי לוי עומד להנפיק את הנדל"ן בשווי של 4 מיליארד פלוס. מסתבר ששם המשפחה עשתה את ההון הגדול, אבל את ההכרה ואת הפעילות הגדולה הוא עושה בתחום הקמעונאות וגם מקור הכספים הגיע מתחום הקמעונאות. יש קשר הדוק בין הנדל"ן לקמעונאות, כשחברת הנדל"ן מספקת שטחים לסניפים רבים של הרשת. האם זה יכול להוביל לעליית מחירי שכר הדירה בהמשך? החוזים הם ל-15 שנה, כך שהתשובה היא לא. הרשת לא תיפגע, וזו הזדמנות להבין את מצבה של הרשת.
רשת רמי לוי צמחה ברבעון השני, הגדילה מכירות בחנויות הזהות והרוויחה בקצב של 250 מיליון שקל. בשנה שעברה היא הרוויחה כ-260 מיליון שקל, היא כנראה תרוויח השנה באזור הזה פחות או יותר - מול העלייה במכירות, יש שחיקה ברווחיות. הרשת השלימה את רכישת השליטה המלאה בקופיקס שהיא זרוע הפעילות של הקבוצה במרכזי הערים, והיא נערכת להרחבת הפעילות במרכזי הערים ובכלל. כשמשווים את התוצאות של הקבוצה ביחס לרשתות האחרות, הן טובות - בשופרסל לדוגמה היתה ירידה חדה בחנויות הזהות של כ-8% אצל רמי לוי עלייה של כ-5%, וזה מדד חשוב כי בסופו של דבר הוא מודד את העוצמה של הרשת, נאמנות ואינטרקציה עם הלקוחות ואת היכולת שלה להרוויח בהמשך.
הרווחיות של רמי לוי תמיד היתה נמוכה ביחס לאחרים ובעיקר ביחס לשופרסל, ועדיין רמי לוי מתבססת כרשת השנייה בגודלה בארץ והיא מצמצמת בהדרגה את הפער עם שופרסל. קצב המכירות שלה עומד על כ-8 מיליארד שקל, שופרסל בקצב של 14 מיליארד שקל.
הרווח המייצג של הרשת בהינתן שווי שוק של כ-4.1 מיליארד שקל, מבטא מכפיל רווח של כ-15-16. מכפיל סביר, אבל לרמי לוי יש מנועי צמיחה מעניינים. בתוך הקבוצה יש פעילות סלולר עם קרוב ל-450 אלף מנויים שעל רקע ההתאוששות בתחום, העליות במניות סלקום ופרטנר בשוק וההצעה של פרטנר לקנות את הוט מובייל ב-2 מיליארד שקל, אפשר להעריך שהיא שווה כ-600-700 מיליון שקל ואפילו יותר. כמו כן, יש בקבוצה אחזקת שליטה בגוד-פארם שלמרות הסקפטיות לפני שנים, מוכיחה שהיא מתחרה חזקה בשוק הפארמה ובהינתן הרווחים שלה (קצב של מעל 50 מיליון שקל) וקצב הצמיחה, היא יכולה להיות מוערכת בכ-800 מיליון שקל בשמרנות.
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- דף חדש במשפחת לוי: מנפיקים את הנדל"ן ומערבים את הילדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הנכסים האלו באים לידי ביטוי חלקי בשווי של הקבוצה. הסלולר לא מקבל ביטוי - מדובר בתחום רווחי אצל רמי לוי, אבל שולי ביחס לפעילות כולה, הפארמה מקבלת ביטוי, אבל לא לפי ערכים מלאים. חוץ מזה יש לחברה מזומנים נטו של כ-1 מיליארד שקל, אך חשוב לציין שההון העצמי עומד על כ-550 מיליון שקל - היכולת להציג מזומנים מעל ההון מבטא מצד אחד את העוצמה של הרשתות האלו שמקבלות מימון שוטף מהלקוחות (מקבלת במזומן ובתנאי אשראי טובים). מצד שני- זה לא יהיה נכון להגדיר את כל הסכום כמזומנים פיננסים עודפים, ונראה שהמזומנים העודפים הם בסדרי גודל של כ-500 מיליון דולר.