בריל: ההכנסות עלו ב-5.5% ל-146 מילון שקל
הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-4.1 מיליון שקל לעומת 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - החברה מציינת כי תוצאות החברה הושפעו לחיוב כתוצאה מגידול במכירות בעקבות רכישת אלדו, וכן מהקדמת מכירות סיטונאות עקב חג הרמדאן
בריל דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2025, הכנסות החברה הסתכמו בכ-154.4 מיליון שקל לעומת סך של כ-146.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה בשיעור של כ-5.5%. הרווח הנקי בתקופת הדוח הסתכם בסך של 4.1 מיליון שקל, המהווה כ-2.7% מהמחזור, לעומת רווח נקי ושיעור רווח נקי של כ-2.73 מיליון שקל וכ-1.9% בתקופה המקבילה אשתקד, בהתאמה.
הרווח הגולמי הסתכם בסך של כ- 80.6 מיליון שקל לעומת סך של כ- 72.4 מיליון שקל, עלייה בשיעור של כ-11.3%. במקביל, עלייה בשיעור הרווח הגולמי מכ-49.5% ברבעון המקביל אשתקד לכ-52.2% בתקופת הדוח. הרווח התפעולי בתקופת הדוח הסתכם בסך של כ-11.8 מיליון שקל, המהווה 7.6% מהמחזור, לעומת רווח תפעולי ושיעור רווח תפעולי בתקופה המקבילה אשתקד בסך של כ-8.5 מיליון שקל וכ-5.9%, בהתאמה. כמו כן, חלה עלייה ב-EBITDA של החברה בשיעור של כ-22.8% אשר הסתכם בסך של כ-30.2 מיליון שקל בתקופת הדוח לעומת סך של כ-24.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה מציינת כי תוצאות החברה בתקופת הדוח לעומת אשתקד הושפעו לחיוב, בין היתר, מגידול במכירות לאור רכישת פעילות רשת אלדו במהלך חודש ינואר 2025, וכן, מהקדמת מכירות בסיטונאות עקב הקדמת חג הרמדאן והצלחת החברה להקדים את יבוא סחורת הקיץ והפצתה הלוגיסטית עוד במהלך חודש מרץ. כמו כן, הושפעו לטובה מעלייה בשיעור הרווח הגולמי כתוצאה ממהלכים שננקטו בשנתיים האחרונות בקשר עם רכש מלאי מדויק יותר, וירידה בהפחתות על מלאי איטי וצמצום הנחות עמוקות.
רכישת פעילות ALDO - בסוף חודש ינואר 2025, הושלמה עסקת ALDO במסגרתה נרכשו כלל הזכויות בפעילות המותג ALDO בישראל מידי חברת ירוטקס טקסטיל בע"מ הכוללת את מלאי המוצרים, אתר אינטרנט וכן פעילותן של 22 חנויות
בישראל, זאת תמורת 8.1 מיליון שקל. תוצאות פעילות המותג נכללות לראשונה בדוח החברה לרבעון הראשון של השנה. מותג ALDO הינו מותג בינלאומי להנעלה, תיקים ואביזרים, לגברים ונשים. קבוצת אלדו העולמית פעילה ב-110 מדינות ומפעילה כ-1,600 חנויות ברחבי העולם של המותג, כאשר
מטה הקבוצה פועל מקנדה החל משנת 1972.
- בריל עוברת להפסד של 7.4 מיליון שקל; ההכנסות ירדו ב-18%, מגזר האופנה נחתך ב-30%
- בריל: עליה של 14% בהכנסות; ההפסד הצטמצם הודות לקיטון המלאי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הוצאות מכירה ושיווק: עלייה בשיעור הוצאות מכירה ושיווק בתקופת הדוח לעומת אשתקד מכ-42.1% אשתקד לכ-44.9% בתקופת הדוח לאור גידול במכירות ותוספת פעילות רשת חנויות אלדו. הוצאות הנהלה וכלליות: נותרו ללא שינוי מהותי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו בסך של כ-4.8 מיליון שקל לעומת סך של כ-4.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2024. הוצאות מימון: בתקופת הדוח הסתכמו בסך של כ-6.7 מיליון שקל, לעומת סך של כ-5.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2024. השינוי נבע בעיקרו מהשפעת המימון של תקן IFRS16 כתוצאה מהסכמי השכירות של חנויות רשת אלדו אשר נרכשה במהלך ינואר 2025.
מלאי: ירידה של כ-13 מיליון ש"ח במלאי, ובנטרול מלאי המיוחס למותג אלדו אשר לא היה קיים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה בסך של כ-24 מיליון שקל. הקיטון נובע מהעברת כ-10 מיליון שקל של מלאי חורף 2023 למכירה בחורף 2024 כחלק מהמהלכים שנקטה החברה על מנת להתמודד עם השפעות פרוץ המלחמה וכן בהתאם למדיניות ותוכנית החברה שהוצגה בדוחות התקופתיים לשנים 2023 ו-2024 לטיפול במלאי העודף שנצבר בשנים קודמות ובעיקר עם פרוץ המלחמה.
לקוחות: עליה של כ-21.6 מיליון שקל בלקוחות, בין היתר כתוצאה מהצלחת החברה להקדים את יבוא מלאי קולקציית קיץ 2025 והפצתו מוקדם יותר בשנת 2025 בהשוואה לשנת 2024 וזאת בהתאם למועדי חג הרמדאן וחג הפסח אשר חלו מוקדם יותר בשנת 2025 לעומת שנת 2024. אשראי: ירידה באשראי
לזמן קצר בהיקף של כ-20.4 מיליון שקל נכון למועד הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד (מסך של כ-144 מיליון שקל לכ-123.5 מיליון שקל). השינוי הינו בהתאם לתוכנית החברה להקטנת יתרות המלאי והאשראי. אשראי לזמן ארוך עלה בהיקף של כ-15 מיליון שקל (מסך של כ-19.9 מיליון שקל
לכ-34.9 מיליון שקל) לאור הלוואה שנטלה החברה לרכישת פעילות אלדו ומימון ההון החוזר.
- תמורת 230 מיליון שקל: מנורה מבטחים מגדילה את זרוע האשראי
- מבנה נדל"ן: עלייה של 4% ברווח הנקי ו-4% ב-NOI מנכסים זהים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלו המניות שיזכו לביקושים והיצעים בשל עדכון המדדים
יהודה אלבז, מנכ"ל החברה מסר כי: " תוצאות הרבעון משקפות המשך יישום של תוכניות העבודה להרחבת היקף הפעילות וגיוון מותגי הקבוצה באמצעות
רכישה של מותגים חדשים תוך שיפור היעילות התפעולית וניהול הדוק של המלאי. במהלך התקופה קלטנו לראשונה את פעילות המותג ALDO וניכר כי קיימת סינרגיה גבוהה עם עסקיה הקיימים של הקבוצה ומומחיותה. אנו מאמינים כי קיים פוטנציאל רב במותג ונפעל על מנת לחזק את מעמדו בענף
ולהגדיל את היקף המכירות על בסיס הפלטפורמה הקיימת וללא השקעות מהותיות נוספות. כמו כן, אנו רואים גידול אורגני בהיקף הפעילות של יתר המותגים בעיקר ב"לי קופר" ובחברת הבת SBN תוך שיפור הרווחיות וחזרה לשיעור רווח גולמי הנמצא בטווח היעד."
שחר
תורג'מן יו"ר דריקטוריון בריל מסר: "דוחות הרבעון הראשון מוכיחים כי מהלכים שנעשו בקבוצה בשנתיים האחרונות נושאים פרי ומובילים לעלייה במכירות וברווחיות, דיוק ברמת המלאי וירידה בהיקף המימון החיצוני.תוצאות אלו הינן בהתאם לאסטרטגיית החברה כפי שהוצגה בדוחות הכספיים
שפרסמה החברה בשנה האחרונה, והן המאפשרות לקבוצה לפעול להרחיב את פעילות הקבוצה בתחומים ומותגים נוספים.ראייה לכך ניתן כבר לקבל עם השלמת קליטת רשת אלדו על כל 22 הסניפים שלה ואתר הסחר האינטרנטי לתוך חברת בריל וכן קבלת הזיכיון לשיווק של מותג צ'מפיון על ידי חברת
הבת אסביאן".
לדברי תורג'מן: "רשת אלדו אומנם רק החלה את פעילותה בבריל, אך התוצאות בזמן קצר זה תואמות את צפיות החברה. אנו נותנים תשומת לב רבה למותג 'אלדו' האהוב על ידי הלקוחות בישראל ונמשיך לפעול להגדיל את מלאי המוצרים הזמין בחנויות,
השיווק תוך השקעה בתפיסת המותג וחווית הלקוח מן המותג. אני סבור שכבר החל מעונת חורף 2025 הקרובה נוכל להתחיל ולראות את השפעתה של פעילות 'אלדו' החדשה על תוצאות הקבוצה.הקבוצה ממשיכה לפעול על מנת לפתח קטגוריות חדשות ולבחון שיתופי פעולה חדשים והזדמנויות רכש וצמיחה
נוספים בתחומי הפעילות של הקבוצה".
- 1.המסחר בבריל 15/05/2025 15:17הגב לתגובה זווקרבות על נקודה אחת במשך ימים שלמים . המניה הכי לא סחירה בבורסה . איפה הימים שהיא קפצה 17% ביום אחד מניית פח אשפה בנוסח אבוגן ופלוריסטים צריכה להצטרף לאפריקה ולעוד מניות שהפכו שלד בורסאי . אין דברים כאלה

הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
אל על חותמת רבעון מצוין עם רווח של 203 מיליון דולר אבל פרישת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה וחזרת התחרות לשוק מציירים תמונה מורכבת - חברת התעופה הלאומית תמריא או תצנח בשנים הקרובות?
רגע לפני חזרה אמיתית של התחרות בתחום התעופה - רבעון שיא לאל על - למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי של אלעל עלה ל-202.6 מיליון דולר.
הדוחות שפורסמו היום מבטאים גידול בפעילות - 7% בהכנסות ביחס לשנה שעברה ל-1.07 מיליארד דולר, וגידול של 85 ברווח ל-203 מיליון דולר. רבעון שלישי הוא רבעון עונתית חזק. מתחילת השנה, החברה הרוויחה 364 מיליון דולר, ירידה לעומת רווח של 415 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים בשנה שעברה.
בסוף השנה תפרוש דינה בן טל, מנכ"לית אל על לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד והיא ייצרה בשנים האלו תוצאות שהביאו את אל על לשיא של כל הזמנים ורווחים שהסיכוי שיחזרו נמוכים מאוד.
פרישתה של בן טל העלתה מחדש את הסוגיה העדינה ביחסים בין מנכ"ל לבעלים. בן טל הביאה את אל על שהיתה על סף פירוק בקורונה ועם חוב עצום של 1.7 מיליארד, לעודף של מאות מיליוני דולרים, תזרים מזומנים חיובי ונתונים פיננסיים חזקים. היו כמה שלבים - ראשית במקביל לכניסת משפחת רוזנברג לשליטה בחברה והתמיכה הממשלתית, נעשה רה ארגון גדול. בן טל גננסיה הצליחה להושיב את הוועדים באל על סביב שולחן גדול אחד ולחתוך. זה הישג גדול שאולי לא נמדד מידית בשורה התחתונה, אבל שם הבסיס להצלחתה - היכולת להניע את העובדים.
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על הלכה והשתפרה ואז הגיעה המלחמה. זה נראה רע מאוד, אבל מהר מאוד מ"עז יצא מתוק" - אם בתחילת המלחמה היה סיכוי טוב שאל על תחזור לבקש תמיכה מהמדינה, מהר מאוד התברר שהיא הפכה ליצרנית מזומנים גדולה כי היא הפכה למונופול בקווים המרכזיים. התזרים והרווחים היו בשמיים, אל על הרוויחה את כל השווי שלה לפני המלחמה בשנתיים. היא כל כך גדלה שהיא כבר רצתה להפוך לחברת החזקות ולקנות את ישראכרט. מהר מאוד ירדה מהרעיון.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגאנלייט עולה 6.8%, אנרג׳יקס יורדת 5.7% - מדד הבנקים מוסיף 1%
המסחר בבורסה מתנהל במגמה חיובית כשבמדדים נרשמות עליות - ת״א 35 עולה 0.7%, ת״א 90 מטפס 1.3%.
בסקטור הפיננסי התמונה חיובית עד יציבה - מדד הבנקים עולה 0.5%, ת״א ביטוח מזנק 1.1%.
בהסתכלות רחבה - מדד הביטחוניות ממשיך את המומנטום השלילי כשאתמול סגר בירידה של 0.8% וכעת יורד כ-0.6%, מדד הנדל״ן יציב על ה-0, מדד ת״א נפט וגז עולה 0.2%.
במקביל השקל ממשיך לטפס ושער הדולר נופל מתחת ל-3.2 שקל דולר שקל רציף -0.53% אלו הרמות הנמוכות ביותר בשנים האחרונות.
המטבע המקומי בראלי שלא ראינו מזה שנים, בתחילת המלחמה הוא עוד נסחר סביב 4 שקלים לדולר וכיום כשהמצב הביטוחני נרגע יש הזרמה של הון הזר התחזיות הכלכליות משתפרות וגם סוכנויות הדירוג מעדכנות לחיוב את האופק, השקל מתחזק אולי אפילו מדי. אבל מסתבר שהדולר היה יכול לפגוש
את רמת ה-3 שקלים כבר ממזמן. ניתוח של בנק ישראל שבחן את ההשפעות השונות על שער החליפין מצא שאם מנקים מהמשוואה את שני הגורמים החריגים של השנתיים האחרונות, שהן הרפורמה המשפטית והמלחמה, הדולר היה כבר כנראה סביב 3 שקלים, ואולי אפילו נמוך מזה - ״הדולר היה צריך להיות ב-3 שקלים אלמלא הרפורמה המשפטית והמלחמה״
מדד ת״א ביטחוניות (החדש) במומנטום שלישי. זה מוביל אותנו לחשוב על הוויכוחים על התקציב בין האוצר למשרד הבטחון. תעשייה ביטחונית חזקה היא הכרח. היא מאפשרת את הקיום של המדינה וברור שהיא עולה הרבה כסף. תקציב הביטחון ענק והוא גדל כמובן בתקופת המלחמה. הבעיה עם תקציב ביטחון ענק היא שהמקורות מצומצמים ואם הוא גדל אזי לוקחים כסף מאיתנו (מסים) וחוסכים בהוצאות על חינוך, רווחה, תשתיות ועוד. ולכן, הדבר הכי אלמנטרי ומתבקש הוא כמו בפירמה פרטית - להתייעל. במשרד הביטחון כנראה שאין אחד שלא יודע זאת נשפכים כספים על ימין ועל שמאל.
יש חיילי מילואים שגוייסו למרות שלא היה צריך (דווקא בעורף), יש פנסיות תקציביות, יש עובדים מיותרים ויש שכבה גדולה של חיילים בסדיר ובקבע שעובדת חלקית מאוד. גם במשרד הביטחון עצמו. הבזבוזים נמשכים גם בהוצאות השוטפות, ובהצטיידות. לכן דרישה של משרד הביטחון לתוספת של 7 מיליארד שקל לא צריכה לקבל אישור אוטומטי - האם היה מכרז, האם אפשר להוזיל את העלות ובראש וראשונה - תביאו את הכסף מבפנים. תתייעלו פנימית ותחסכו מיליארדים רבים, אפילו עשרות - המספר בדוח של ארית שמוכיח - משרד הביטחון מפזר כספים.
- הדולר בשפל של יותר מ-3 שנים, עד לאן הוא ירד?
- מה קרה היום בבורסה: הבנקים עלו 1.5%, הביטוח ירד 1.5%; מניות הסלולר זינקו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אנלייט אנלייט אנרגיה 6.59% ואנרג’יקס אנרג'יקס -5.83% הן בחמישיה הפותחת של חברות האנרגיה בבורסה. לאורך החודשים האחרונים הן זזו די בהתאמה, אבל תוצאות הרבעון השלישי הפרידו ביניהן.
