 (1).jpg)
בריל: ההכנסות עלו ב-5.5% ל-146 מילון שקל
הרווח הנקי של החברה הסתכם בכ-4.1 מיליון שקל לעומת 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - החברה מציינת כי תוצאות החברה הושפעו לחיוב כתוצאה מגידול במכירות בעקבות רכישת אלדו, וכן מהקדמת מכירות סיטונאות עקב חג הרמדאן
בריל דיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון של 2025, הכנסות החברה הסתכמו בכ-154.4 מיליון שקל לעומת סך של כ-146.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, עלייה בשיעור של כ-5.5%. הרווח הנקי בתקופת הדוח הסתכם בסך של 4.1 מיליון שקל, המהווה כ-2.7% מהמחזור, לעומת רווח נקי ושיעור רווח נקי של כ-2.73 מיליון שקל וכ-1.9% בתקופה המקבילה אשתקד, בהתאמה.
הרווח הגולמי הסתכם בסך של כ- 80.6 מיליון שקל לעומת סך של כ- 72.4 מיליון שקל, עלייה בשיעור של כ-11.3%. במקביל, עלייה בשיעור הרווח הגולמי מכ-49.5% ברבעון המקביל אשתקד לכ-52.2% בתקופת הדוח. הרווח התפעולי בתקופת הדוח הסתכם בסך של כ-11.8 מיליון שקל, המהווה 7.6% מהמחזור, לעומת רווח תפעולי ושיעור רווח תפעולי בתקופה המקבילה אשתקד בסך של כ-8.5 מיליון שקל וכ-5.9%, בהתאמה. כמו כן, חלה עלייה ב-EBITDA של החברה בשיעור של כ-22.8% אשר הסתכם בסך של כ-30.2 מיליון שקל בתקופת הדוח לעומת סך של כ-24.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד.
החברה מציינת כי תוצאות החברה בתקופת הדוח לעומת אשתקד הושפעו לחיוב, בין היתר, מגידול במכירות לאור רכישת פעילות רשת אלדו במהלך חודש ינואר 2025, וכן, מהקדמת מכירות בסיטונאות עקב הקדמת חג הרמדאן והצלחת החברה להקדים את יבוא סחורת הקיץ והפצתה הלוגיסטית עוד במהלך חודש מרץ. כמו כן, הושפעו לטובה מעלייה בשיעור הרווח הגולמי כתוצאה ממהלכים שננקטו בשנתיים האחרונות בקשר עם רכש מלאי מדויק יותר, וירידה בהפחתות על מלאי איטי וצמצום הנחות עמוקות.
רכישת פעילות ALDO - בסוף חודש ינואר 2025, הושלמה עסקת ALDO במסגרתה נרכשו כלל הזכויות בפעילות המותג ALDO בישראל מידי חברת ירוטקס טקסטיל בע"מ הכוללת את מלאי המוצרים, אתר אינטרנט וכן פעילותן של 22 חנויות
בישראל, זאת תמורת 8.1 מיליון שקל. תוצאות פעילות המותג נכללות לראשונה בדוח החברה לרבעון הראשון של השנה. מותג ALDO הינו מותג בינלאומי להנעלה, תיקים ואביזרים, לגברים ונשים. קבוצת אלדו העולמית פעילה ב-110 מדינות ומפעילה כ-1,600 חנויות ברחבי העולם של המותג, כאשר
מטה הקבוצה פועל מקנדה החל משנת 1972.
- בריל: עליה של 14% בהכנסות; ההפסד הצטמצם הודות לקיטון המלאי
- בריל: צמיחה של 7% בהכנסות לצד הפסד נקי של 5.8 מיליון שקל
הוצאות מכירה ושיווק: עלייה בשיעור הוצאות מכירה ושיווק בתקופת הדוח לעומת אשתקד מכ-42.1% אשתקד לכ-44.9% בתקופת הדוח לאור גידול במכירות ותוספת פעילות רשת חנויות אלדו. הוצאות הנהלה וכלליות: נותרו ללא שינוי מהותי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, והסתכמו בסך של כ-4.8 מיליון שקל לעומת סך של כ-4.7 מיליון שקל ברבעון הראשון של שנת 2024. הוצאות מימון: בתקופת הדוח הסתכמו בסך של כ-6.7 מיליון שקל, לעומת סך של כ-5.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2024. השינוי נבע בעיקרו מהשפעת המימון של תקן IFRS16 כתוצאה מהסכמי השכירות של חנויות רשת אלדו אשר נרכשה במהלך ינואר 2025.
מלאי: ירידה של כ-13 מיליון ש"ח במלאי, ובנטרול מלאי המיוחס למותג אלדו אשר לא היה קיים בתקופה המקבילה אשתקד, ירידה בסך של כ-24 מיליון שקל. הקיטון נובע מהעברת כ-10 מיליון שקל של מלאי חורף 2023 למכירה בחורף 2024 כחלק מהמהלכים שנקטה החברה על מנת להתמודד עם השפעות פרוץ המלחמה וכן בהתאם למדיניות ותוכנית החברה שהוצגה בדוחות התקופתיים לשנים 2023 ו-2024 לטיפול במלאי העודף שנצבר בשנים קודמות ובעיקר עם פרוץ המלחמה.
לקוחות: עליה של כ-21.6 מיליון שקל בלקוחות, בין היתר כתוצאה מהצלחת החברה להקדים את יבוא מלאי קולקציית קיץ 2025 והפצתו מוקדם יותר בשנת 2025 בהשוואה לשנת 2024 וזאת בהתאם למועדי חג הרמדאן וחג הפסח אשר חלו מוקדם יותר בשנת 2025 לעומת שנת 2024. אשראי: ירידה באשראי
לזמן קצר בהיקף של כ-20.4 מיליון שקל נכון למועד הדוח לעומת התקופה המקבילה אשתקד (מסך של כ-144 מיליון שקל לכ-123.5 מיליון שקל). השינוי הינו בהתאם לתוכנית החברה להקטנת יתרות המלאי והאשראי. אשראי לזמן ארוך עלה בהיקף של כ-15 מיליון שקל (מסך של כ-19.9 מיליון שקל
לכ-34.9 מיליון שקל) לאור הלוואה שנטלה החברה לרכישת פעילות אלדו ומימון ההון החוזר.
- הנפילה במניית פרטנר: תגובת יתר או חשש מוצדק?
- יעקב חן: "המפעל בדימונה יתרום לעלבד 30 מיליון שקל לרווח התפעולי בשנה"
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
יהודה אלבז, מנכ"ל החברה מסר כי: " תוצאות הרבעון משקפות המשך יישום של תוכניות העבודה להרחבת היקף הפעילות וגיוון מותגי הקבוצה באמצעות
רכישה של מותגים חדשים תוך שיפור היעילות התפעולית וניהול הדוק של המלאי. במהלך התקופה קלטנו לראשונה את פעילות המותג ALDO וניכר כי קיימת סינרגיה גבוהה עם עסקיה הקיימים של הקבוצה ומומחיותה. אנו מאמינים כי קיים פוטנציאל רב במותג ונפעל על מנת לחזק את מעמדו בענף
ולהגדיל את היקף המכירות על בסיס הפלטפורמה הקיימת וללא השקעות מהותיות נוספות. כמו כן, אנו רואים גידול אורגני בהיקף הפעילות של יתר המותגים בעיקר ב"לי קופר" ובחברת הבת SBN תוך שיפור הרווחיות וחזרה לשיעור רווח גולמי הנמצא בטווח היעד."
שחר
תורג'מן יו"ר דריקטוריון בריל מסר: "דוחות הרבעון הראשון מוכיחים כי מהלכים שנעשו בקבוצה בשנתיים האחרונות נושאים פרי ומובילים לעלייה במכירות וברווחיות, דיוק ברמת המלאי וירידה בהיקף המימון החיצוני.תוצאות אלו הינן בהתאם לאסטרטגיית החברה כפי שהוצגה בדוחות הכספיים
שפרסמה החברה בשנה האחרונה, והן המאפשרות לקבוצה לפעול להרחיב את פעילות הקבוצה בתחומים ומותגים נוספים.ראייה לכך ניתן כבר לקבל עם השלמת קליטת רשת אלדו על כל 22 הסניפים שלה ואתר הסחר האינטרנטי לתוך חברת בריל וכן קבלת הזיכיון לשיווק של מותג צ'מפיון על ידי חברת
הבת אסביאן".
לדברי תורג'מן: "רשת אלדו אומנם רק החלה את פעילותה בבריל, אך התוצאות בזמן קצר זה תואמות את צפיות החברה. אנו נותנים תשומת לב רבה למותג 'אלדו' האהוב על ידי הלקוחות בישראל ונמשיך לפעול להגדיל את מלאי המוצרים הזמין בחנויות,
השיווק תוך השקעה בתפיסת המותג וחווית הלקוח מן המותג. אני סבור שכבר החל מעונת חורף 2025 הקרובה נוכל להתחיל ולראות את השפעתה של פעילות 'אלדו' החדשה על תוצאות הקבוצה.הקבוצה ממשיכה לפעול על מנת לפתח קטגוריות חדשות ולבחון שיתופי פעולה חדשים והזדמנויות רכש וצמיחה
נוספים בתחומי הפעילות של הקבוצה".
- 1.המסחר בבריל 15/05/2025 15:17הגב לתגובה זווקרבות על נקודה אחת במשך ימים שלמים . המניה הכי לא סחירה בבורסה . איפה הימים שהיא קפצה 17% ביום אחד מניית פח אשפה בנוסח אבוגן ופלוריסטים צריכה להצטרף לאפריקה ולעוד מניות שהפכו שלד בורסאי . אין דברים כאלה