
אינטרקיור: עלייה של 25% בהכנסות ברבעון; כ-140 מ' שקל הוזרמו לחברה
הכנסות החברה ברבעון הראשון חצו את רף 70 מיליון השקלים, עם EBITDA מתואם חיובי; זאת לאחר ירידה של 33% בהכנסות בשנת 2024, בין היתר בשל פגיעת המלחמה במתקן ניר עוז; בתוספת הסכומים שהצטרפו לחברה בעקבות הגיוס והמענק מהמדינה, החברה מראה סימני התאוששות
חברת אינטרקיור אינטרקיור 1.48% מדווחת על התאוששות בתחילת 2025: לפי נתוני הרבעון הראשון, החברה רשמה גידול של יותר מ־25% בהכנסות לעומת הרבעון הקודם, והציגה שוב EBITDA מתואם
חיובי – אולי הסימן ראשון לחזרה למסלול צמיחה לאחר אחת השנים הקשות בתולדותיה.
שנת 2024 כולה הסתיימה עם הכנסות של כ-239 מיליון שקל בלבד - ירידה של 33% לעומת שנת 2023, אז הסתכמו ההכנסות ב־356 מיליון שקל. גם בשורת הרווחיות נרשמה שחיקה חדה: ה־EBITDA המתואם
ירד מ־61 מיליון שקל ל־24 מיליון שקל בלבד.
בנוסף, החברה רשמה הפסד נקי של כ־73 מיליון שקל, בעיקר בשל הפגיעה הישירה והעקיפה במתקן ניר עוז. כעת, מדווחת אינטרקיור על התאוששות הדרגתית: קו הייצור במתקן ניר עוז חזר לפעולה, יותר מ־20 מוצרים הושקו מחדש -
בהם גם סדרות ממותג Cookies הבינלאומי, והחברה מרחיבה מחדש את פעילותה בגרמניה, בריטניה ושווקים נוספים. זאת, בין היתר בזכות גיוס הון של 66 מיליון שקל, ו־82 מיליון שקל
שקיבלה עד כה כפיצוי מהמדינה. כמו כן, הדוחות הנוכחיים הם הראשונים מאז עזב אהוד ברק את החברה וחדל מלכהן כיו"ר הדירקטוריון שלה.
עזיבה של יו"ר הדירקטוריון ומה אומר העבר של החברה?
העזיבה
של ברק, שהביא עמו פרופיל ציבורי גבוה וחשיפה תקשורתית רחבה, עשויה לסמן מעבר לתפיסה ניהולית ממוקדת יותר - כזו שמתרכזת בפעילות התפעולית, ייצור, הפצה ומסחר, ופחות באסטרטגיות צמיחה מונחות מיתוג או מדיניות. בתקופתו של רבינוביץ’ ניכרת מגמה של חיזוק נוכחות בשווקים
בינלאומיים, תוך שימור זהירות פיננסית וצמצום עלויות, במיוחד לאור הפגיעה בפעילות המקומית בשנה האחרונה.
לשם השוואה, בשנת 2022 - שנחשבת לשנת שיא עבור אינטרקיור, רשמה החברה הכנסות של כ־389 מיליון שקל ו־EBITDA מתואם של מעל 84 מיליון שקל. כלומר, בתוך שנתיים
בלבד איבדה החברה כ־150 מיליון שקל מהכנסותיה וכ־70% מהרווחיות התפעולית, מה שממחיש את עומק הפגיעה בעקבות המשבר הביטחוני והעיכובים בשוק הקנאביס המקומי.
אלכס רבינוביץ, המנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון הנוכחי מסר: "עם כניסתנו לשנת 2025, אנו רואים ביקושים חזקים
בשווקים הגלובליים שלנו, ובטוחים ביכולתנו להמשיך לצמוח בקצב דו־ספרתי, להרחיב את הפעילות הבינלאומית, ולהוביל את תעשיית הקנאביס הרפואי קדימה."
ההתרחבות לאירופה
במקביל להתאוששות המקומית,
אינטרקיור מדווחת על גידול בפעילותה הבינלאומית, ובמיוחד באירופה. אחת הזירות המרכזיות היא גרמניה, שבה אושרה באחרונה רפורמה משמעותית שמרככת את הגישה לשימוש בקנאביס רפואי ומעודדת גידול ושיווק מקומי.
אינטרקיור, שפועלת בשוק זה כבר תקופה, מגדילה כעת את
השקעותיה ומקדמת הקמת חנויות ממותגות בשיתוף עם מותג הקנאביס הבינלאומי Cookies – שמהווה שותף אסטרטגי מרכזי עבור החברה גם בישראל. בבריטניה, החברה פועלת דרך מערך הפצה ממוקד שמטפל בקנאביס רפואי תחת רגולציה הדוקה. הפעילות שם עדיין קטנה ביחס לשוק הגרמני, אך נחשבת
לבעלת פוטנציאל צמיחה יחסית גבוה - במיוחד אם תתרחש רפורמה מקבילה גם בממלכה המאוחדת.
המשמעות בשטח
מעבר לנתונים הכספיים, ההתאוששות של אינטרקיור באה לידי ביטוי גם ברמה התפעולית
- קו הייצור במתקן ניר עוז, שנפגע באופן ישיר באירועי 7 באוקטובר, חזר לפעילות מלאה בתוך פחות מחצי שנה, הישג לוגיסטי לא מבוטל, בעיקר בשל היותה חברתה שפועלת בתחום הקנאביס הדורש עמידה בתקני GMP מחמירים. לפי גורמים בענף, מדובר באחת מהחזרות לפעולה המהירות ביותר של
מתקן מהסוג הזה מאז פרוץ המלחמה.
בנוסף, אינטרקיור חזרה לספק מלאי לרשת בתי המרקחת שבבעלותה, כולל "גבעול" ו"לאון פארם", ומדווחת על התאוששות גם בפעילות הקמעונאית – תחום שהיווה מקור לחץ תזרימי בשנת 2024.
שווי שוק, הון עצמי ומה עשתה המניה?
שווי השוק של החברה עומד על כ-270 מיליון שקל. הונה העצמי נאמד בכ-460 מיליון שקל. המניה ירדה מתחילת השנה בכ-4% וב-12 החודשים האחרונים ירדה בכ-42%.