ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
אנלייט חתמה על הסכם למכירת חשמל ירוק ל-Vishay בהיקף של כ-380 מיליון שקל ל-12 שנים, בהמשך להכסמים דומים עליהם דיווחה לאחרונה עם גופים נוספים; צבר החברה עומד על כ-30.2 FGW
חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט אנלייט אנרגיה 1.5% וחברת הרכיבים האלקטרוניים Vishay (ישראל) חתמו על הסכם למכירת חשמל בהיקף כולל של כ-380 מיליון שקל. ההסכם נחתם לתקופה של 12 שנים עם אפשרות להגדלת היקף הצריכה באופן לאורך חיי ההסכם. ההסכם עם Vishay מצטרף להסכמים נוספים למכירת חשמל ירוק שחתמה אנלייט בחודשים האחרונים עם גופים כמו מכון וייצמן, נת"ע, אמדוקס, ביג מרכזי קניות, סודה סטרים, אפלייד מטיריאלס ועוד.
"אנלייט מברכת את Vishay, אחת מיצרניות הרכיבים האלקטרוניים
הגדולות בעולם על בחירתה להעביר את מפעליה בישראל לצריכת אנרגיה נקיה וידידותית לסביבה", מסר גלעד פלד, מנכ"ל אנלייט MENA. "עסקה זו מצטרפת לשורה של עסקאות שחתמנו עם כמה מהחברות המובילות והאיכותיות ביותר במשק אשר בחרו להוביל את המהפכה של אחריות עסקית סביבתית, ובכך
מסמנות את הדרך עבור המשק כולו. בנוסף לערך הסביבתי, העסקה עם אנלייט תאפשר למפעלי החברה בישראל לחסוך עשרות מיליוני שקלים מחשבון החשמל. ומהווה דוגמה נוספת לכך שאנרגיה מתחדשת מגבירה את התחרות ומורידה את עלויות החשמל בישראל".
"ההסכם מהווה
צעד חשוב נוסף במחויבות שלנו לקיימות ולשיפור היעילות האנרגטית", מסר בועז בזק, דירקטור אזורי לתשתיות הגנת הסביבה ובטיחות, Vishay. "במסגרת הסכם רכישת החשמל(PPA), השותפות תספק למפעלי הייצור שלנו אנרגיה נקייה ואמינה במחירים מוזלים. מהלך זה יאפשר לנו לשפר את היעילות
התפעולית, לצמצם את ההשפעה הסביבתית שלנו, ולהמשיך לקדם את החזון שלנו לשמירה על איכות הסביבה והפחתת טביעת הרגל הפחמנית. בזכות אספקת חשמל ממקורות מתחדשים בתעריפים מוזלים, נוכל להמשיך לצמוח ובמקביל לתרום למאמץ הגלובלי למאבק בשינויי האקלים".
אנלייט סיימה את הרבעון הרביעי של 2024 עם צמיחה של כ-35% בהכנסות שעמדו על כ-104 מיליון דולר, לצד רווח נקי של כ-8 מיליון דולר, כשהגידול בהכנסות נבע לדברי החברה מהכנסות ממכירת חשמל, אשר עלו ב-26% ל-93 מיליון דולר והכרה בהכנסות מהטבות מס, שעמדו על 11 מיליון דולר. לצד התוצאות, החברה ציינה כי היא צופה לסיים את 2025 עם הכנסות של 500 מיליון דולר (אמצע הטווח) לצד EBITDA מתואם של 370 מיליון דולר.
- אנלייט: עלייה של 46% בהכנסות ו-33% ברווח הנקי - מעלה תחזית
- אנלייט השלימה מימון של 1.44 מיליארד דולר לפרויקט Snowflake A באריזונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, אנלייט ציינה כי היא צופה EBITDA מתואם בטווח של 360-380 מיליון דולר ב-2025, גידול של 28% ממרכז התחזית לעומת שנת 2024. בחברה גם מעריכים שכ-90% מהחשמל שצפוי להיות מיוצר בשנת 2025 יימכר במחיר קבוע, במסגרת הסכמי PPA או תחת עסקאות גידור.
צבר הפרויקטים של אנלייט עומד על 30.2 FGW. הצבר הבשל עומד עלFGW 8.6, אשר מתוכו FGW 3 צבר מניב. פעילות
החברה מתפרסת כיום בישראל, ארה"ב, ועל פני 10 מדינות באירופה.
מניית אנלייט נסחרת לפי שווי של 6.86 מיליארד שקל אחרי שירדה ב-8.6% מתחילת השנה וב-7.7% בשנה האחרונה.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
