ב-380 מילון שקל - אנלייט תמכור חשמל ל-Vishay ישראל
אנלייט חתמה על הסכם למכירת חשמל ירוק ל-Vishay בהיקף של כ-380 מיליון שקל ל-12 שנים, בהמשך להכסמים דומים עליהם דיווחה לאחרונה עם גופים נוספים; צבר החברה עומד על כ-30.2 FGW
חברת האנרגיה המתחדשת אנלייט אנלייט אנרגיה -0.5% וחברת הרכיבים האלקטרוניים Vishay (ישראל) חתמו על הסכם למכירת חשמל בהיקף כולל של כ-380 מיליון שקל. ההסכם נחתם לתקופה של 12 שנים עם אפשרות להגדלת היקף הצריכה באופן לאורך חיי ההסכם. ההסכם עם Vishay מצטרף להסכמים נוספים למכירת חשמל ירוק שחתמה אנלייט בחודשים האחרונים עם גופים כמו מכון וייצמן, נת"ע, אמדוקס, ביג מרכזי קניות, סודה סטרים, אפלייד מטיריאלס ועוד.
"אנלייט מברכת את Vishay, אחת מיצרניות הרכיבים האלקטרוניים
הגדולות בעולם על בחירתה להעביר את מפעליה בישראל לצריכת אנרגיה נקיה וידידותית לסביבה", מסר גלעד פלד, מנכ"ל אנלייט MENA. "עסקה זו מצטרפת לשורה של עסקאות שחתמנו עם כמה מהחברות המובילות והאיכותיות ביותר במשק אשר בחרו להוביל את המהפכה של אחריות עסקית סביבתית, ובכך
מסמנות את הדרך עבור המשק כולו. בנוסף לערך הסביבתי, העסקה עם אנלייט תאפשר למפעלי החברה בישראל לחסוך עשרות מיליוני שקלים מחשבון החשמל. ומהווה דוגמה נוספת לכך שאנרגיה מתחדשת מגבירה את התחרות ומורידה את עלויות החשמל בישראל".
"ההסכם מהווה
צעד חשוב נוסף במחויבות שלנו לקיימות ולשיפור היעילות האנרגטית", מסר בועז בזק, דירקטור אזורי לתשתיות הגנת הסביבה ובטיחות, Vishay. "במסגרת הסכם רכישת החשמל(PPA), השותפות תספק למפעלי הייצור שלנו אנרגיה נקייה ואמינה במחירים מוזלים. מהלך זה יאפשר לנו לשפר את היעילות
התפעולית, לצמצם את ההשפעה הסביבתית שלנו, ולהמשיך לקדם את החזון שלנו לשמירה על איכות הסביבה והפחתת טביעת הרגל הפחמנית. בזכות אספקת חשמל ממקורות מתחדשים בתעריפים מוזלים, נוכל להמשיך לצמוח ובמקביל לתרום למאמץ הגלובלי למאבק בשינויי האקלים".
אנלייט סיימה את הרבעון הרביעי של 2024 עם צמיחה של כ-35% בהכנסות שעמדו על כ-104 מיליון דולר, לצד רווח נקי של כ-8 מיליון דולר, כשהגידול בהכנסות נבע לדברי החברה מהכנסות ממכירת חשמל, אשר עלו ב-26% ל-93 מיליון דולר והכרה בהכנסות מהטבות מס, שעמדו על 11 מיליון דולר. לצד התוצאות, החברה ציינה כי היא צופה לסיים את 2025 עם הכנסות של 500 מיליון דולר (אמצע הטווח) לצד EBITDA מתואם של 370 מיליון דולר.
- אנלייט: עלייה של 46% בהכנסות ו-33% ברווח הנקי - מעלה תחזית
- אנלייט השלימה מימון של 1.44 מיליארד דולר לפרויקט Snowflake A באריזונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בנוסף, אנלייט ציינה כי היא צופה EBITDA מתואם בטווח של 360-380 מיליון דולר ב-2025, גידול של 28% ממרכז התחזית לעומת שנת 2024. בחברה גם מעריכים שכ-90% מהחשמל שצפוי להיות מיוצר בשנת 2025 יימכר במחיר קבוע, במסגרת הסכמי PPA או תחת עסקאות גידור.
צבר הפרויקטים של אנלייט עומד על 30.2 FGW. הצבר הבשל עומד עלFGW 8.6, אשר מתוכו FGW 3 צבר מניב. פעילות
החברה מתפרסת כיום בישראל, ארה"ב, ועל פני 10 מדינות באירופה.
מניית אנלייט נסחרת לפי שווי של 6.86 מיליארד שקל אחרי שירדה ב-8.6% מתחילת השנה וב-7.7% בשנה האחרונה.
עידן וולס, מנכ”ל קבוצת דלק צילום:שלומי יוסףלמרות הירידה באיתקה, דלק נסחרת בדיסקאונט משמעותי על השווי הנכסי
הורדת ההמלצה לאיתקה בסוף השבוע הובילה לירידה של 5% במניה בלונדון שמשפיעה על דלק בבורסה המקומית; ניתוח שווי הנכסים העדכני של דלק קבוצה מצביע על שווי נכסי נקי גבוה ביותר מ-20% מהמחיר בשוק
בעוד מניית איתקה סגרה את המסחר בלונדון בירידה של כ-5% בסוף השבוע האחרון בעקבות הורדת המלצה של גולדמן זאקס ל"מכירה" עם מחיר יעד של 180 פני (קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק), בהסתכלות על התמחור הכולל של דלק קבוצה דלק קבוצה -4.32% נראה שההשפעה קטנה יותר משחושבים. אם ניקח בחשבון תמחור NAV, המבוסס על שוויי שוק עדכניים של כלל החברות הבנות והנכסים, שממנה עולה כי המניה נסחרת כיום בדיסקאונט משמעותי ביחס לשווי הנכסי הנקי שלה, מעל 20%.
שווי הנכסים
החישוב כולל את כל האחזקות המרכזיות של הקבוצה מעודכן לכתיבת שורות אלה. ההחזקה המשמעותית ביותר היא החזקה של 54.66% בניו-מד אנרג'י, עם שווי החזקה כ-10.5 מיליארד שקל. ההחזקה השנייה בגודלה היא החזקה של 50.5% באיתקה אנרג'י השווה כ-7.28 מיליארד שקל לפי מחיר הסגירה של יום שישי. בנוסף החברה מחזיקה בכ-40.07% בישראכרט בשווי 1.78 מיליארד שקל, 61.36% במהדרין בשווי של 623 מיליון שקל, 24.7% בדלק ישראל בשווי של 198 מיליון שקל, 19.1% בדלק נכסים בשווי של 174 מיליון שקל, ו-32.7% ב-InPlay Oil, בשווי של 268 מיליון שקל שם השקיעה לאחרונה. סך הכל השקעות נכסים סחירים של כ-20.45 מיליארד שקל.
לכך מתווספים גם נכסים שאינם סחירים, בהם בניין מלון בהרצליה בשווי שמאות של 299 מיליון שקל, ו-25% מקרקע בעכו בשווי של 98 מיליון שקל, לסכום כולל של כ-20.85 מיליארד שקל.
הנכס שלא במאזן
אחד הנכסים החשובים ביותר, שאינו רשום במאזן מסיבות חשבונאיות אך נמצא בכל מודל של השוק, הוא התמלוגים מלווייתן, שמקנים לדלק עד 6% מהתמורות הגולמיות מפי הבאר. הערכת השווי המקובלת עומדת סביב נעות בין 650-800 מיליון דולר. בחישוב שמרני יחסית של 720 מיליון דולר, השווי שנכנס למודל עומד על כ-2.36 מיליארד שקל.
- קרב ההמלצות על איתקה - וההשפעה על דלק
- דלק משלימה את עסקת סיגנוס; צופה רווח חשבונאי של 600-750 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במצטבר, שווי כלל הנכסים מסתכם בקצת יותר מכ-23.2 מיליארד שקל, ומהם מנוכה החוב הפיננסי נטו לפי דוחות הרבעון, 3.84 מיליארד שקל. כך מתקבל NAV של כ-19.37 מיליארד שקל. בנוסף נציין כי מאז סוף הרבעון החוב אף ירד מתחת ל-3.8 מיליארד שקל, אך במודל שנותח כאן נעשה שימוש בנתון השמרני מדוחות החברה.

מנכ״ל אייקון גרופ על האייפונים באושר עד וויקטורי: "אני לא חושב שזה יוריד ביקוש - הצרכן ידע להתנהל"
הרבעון השלישי הסתיים בתוצאות משופרות, אבל האייפונים הזולים שמכרו באושר עד וויקטורי חשפו את הרגישות של השוק למחירים כמו גם את השחיקה של מעמד היבואן הרשמי - שיחה עם מנכ"ל אייקון גרופ על התוצאות הרבעוניות, התחרות הקשה והמרווחים הצרים בתעשייה
אייקון גרופ אייקון גרופ -0.07% סיכמה את הרבעון השלישי של 2025 עם עלייה של כ-14.4% בהכנסות שהגיעו לכ-382.8 מיליון שקל, וזינוק של כ-78% ברווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל. אבל לצד הצמיחה בהיקף הפעילות, מה שבעיקר מדאיג הם המרווחים התפעוליים הצרים מאוד בשני מגזרי הפעילות המרכזיים של החברה.
מגזר ההפצה, שבו אייקון מוכרת מוצרים - בעיקר של אפל - לרשתות קמעונאיות כמו מחסני חשמל, KSP, דינמיקה ורשתות נוספות, הציג ירידה בשיעור הרווח התפעולי מ-2.5% ל-2.4% רבעון מול רבעון. הירידה הזאת מגיעה בעיקר מההשפעה של שער הדולר, שפגעה במלאי שנרכש במחירים גבוהים יותר. מנגד, מגזר הקמעונאות - הפעילות של iDigital שכוללת חנויות, מכירה מקוונת, ושירותי מעבדה רשמיים - הציג עלייה בשיעור הרווח התפעולי מ-2.8% ל-5.3%. יש מי שיתווכח ויגיד שאלו מרווחים מצויינים לקומודטי אבל עדיין זה דורש מעקב כדי לוודא שהם נשמרים ומתרחבים.
מה שעשוי לאתגר את המרווחים האלה זה למשל המהלך החריג של אושר עד וויקטורי, אלו ייבאו אייפון 17 ביבוא מקביל ומכרו אותו במחירים שנמוכים במאות שקלים מהמחיר בשוק. אפילו שזה אירוע חד-פעמי הוא בפוטנציאל יכול לגרוע מאות לקוחות מאייקון. מי שקנה באושר עד לא יחזור ויקנה שוב באיידיגיטל. זה גם חושף עד כמה המעמד של היבואן הרשמי איבד מהבלעדיות שלו במיוחד אחרי שאייקון איבדה את מונופול ההפצה ההיסטורי שלה ל-KSP.
אבל יחד עם זאת, אייקון כבר לא נשענת רק על אפל: לצד המותגים המרכזיים של אפל, החברה מפעילה פעילות משמעותית עם יצרניות מחשוב כמו לנובו ואסוס, ומנסה להרחיב את סל המוצרים ואת פריסת הלקוחות כדי לצמצם תלות בקטגוריה אחת או ביצרן יחיד. התרחבות הזאת אמורה לאפשר לה בסיס יציב יותר וגם לעזור לה לאזן את התנודתיות של המטבע.
- אייקון: שער הדולר שחק את הרווח, המלחמה את ההכנסות
- אייקון גרופ: ההכנסות ברבעון ירדו ב-10% ל-347 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על רקע כל זה פנינו למנכ״ל אייקון גרופ, דורון סלע, כדי להבין כיצד אייקון מתכננת להתמודד עם תחרות כמו שהציגו אושר עד וויקטורי, ומה מנועי הצמיחה לשנים הקרובות.
בוא נתחיל מהתוצאות של הרבעון למה אפשר לייחס את העליה במכירות?
