אלרון מסכמת את 2024 עם 3 מימושים ודיבידנד בהיקף 8.8 מיליון דולר
החברה דיווחה על רווח נקי של 22.6 מיליון דולר, והציגה אסטרטגיה ממוקדת בטכנולוגיות צמיחה מוקדמות, סייבר ודיפ-טק; נבחנת גם חלוקת דיבידנד נוספת של 6.5 מיליון דולר
אלרון ונצ'רס אלרון -0.12% , דיווחה על התוצאות הכספיות לשנת 2024, ומסכמת פעילות הכוללת מימושים משמעותיים, השקעות המשך והכרזה על אסטרטגיית השקעות חדשה, וכל זאת לצד חלוקות דיבידנדים לבעלי מניותיה. במהלך שנת 2024 ולאחריה,
מימשה אלרון ונצ'רס החזקה ב-3 מחברות הפורטפוליו: מכירת קרטיה ל- Smith & Nephew, סיקסגיל אשר נרכשה ע"י Bitsight האמריקנית, ואיירונסקיילס אשר נרכשה ע"י קרן ההשקעות PSG. השווי של מימושים אלה הסתכם בכ-785 מיליון דולר. במקביל, ביצעה אלרון יחד עם RDC השקעות המשך
בהיקף של כ-5 מיליון דולר.
לאחר כניסת קבוצת אריאלי כבעלת השליטה החדשה ומינויה של ליסיה בכר מנוח כיו"ר פעילה, הציגה אלרון אסטרטגיית השקעות הכוללת התמקדות בהשקעות בשלבי צמיחה מוקדמים (Early Growth) והרחבת פעילות ההשקעות לטכנולוגיות
עמוקות (Deep Tech, לרבות Defense Tech) וזאת, לצד המשך השקעות בתחומי הסייבר ו-SaaS. כחלק מהאסטרטגיה החדשה, מונה יניב שניידר, לשעבר מנהל מרכז הפיתוח של רפאל בת"א, כמנכ״ל החדש של אלרון להובלת המהלך, לצד מינויה של רוני גור אריה כסמנכ"ל כספים.
כמו כן, לראשונה, אלרון הציגה מדיניות חלוקת דיבידנד במטרה מוצהרת להחזיר ערך לבעלי המניות. המדיניות קובעת חלוקה של לפחות 25% מתמורות החברה במזומן בפועל שיתקבלו ממימושי החברות המוחזקות על ידי אלרון או בגין חלקה של החברה בתמורות המימושים אשר יתקבלו על
ידי RDC (בה אלרון מחזיקה 50.01%), נטו לאחר תשלומי מס בגין מימושים (ככל שישולם מס).
אלרון הודיעה על חלוקת דיבידנד במזומן בסך של כ- 8.8 מיליון דולר אשר מקורו במימושי סיקסגיל ואיירונסקיילס. כמו כן, במועד אישור החלוקה, הנחה דירקטוריון
החברה להיערך לבחינת חלוקה נוספת בסך של כ- 6.5 מיליון דולר שלא מתוך רווחים, אשר תשמש לחלוקת דיבידנד נוסף) יתכן שבחלקה גם בדרך של רכישה עצמית של מניות החברה). הגשת בקשה כאמור לבית המשפט תיבחן על ידי דירקטוריון החברה וככל שתאושר, תהיה כפופה לקבלת אישור בית המשפט
בהתאם לסעיף 303 לחוק החברות, התשנ"ט-1999 וכן לאישור נוסף על ידי דירקטוריון החברה.
- עדכון משקיעים של אלרון מקפיץ את המניה
- רד אקסס הישראלית מגייסת 17 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ליסיה בכר מנוח, יו״ר אלרון ונצ׳רס: ״אלרון מחויבת ופועלת להחזר ערך לבעלי מניותיה. תחת בעלות והנהלה חדשות, עם מיקוד בהשקעות בשלב הצמיחה המוקדם בתחומי
הדיפ-טק, הדיפנס, הסייבר וה-AI, סיימנו את 2024 עם רווח נקי של 22.6 מיליון דולר ושלושה מימושים משמעותיים. לראשונה בתולדות החברה הנהגנו מדיניות חלוקת דיבידנד, וכעת מכריזים על חלוקה של כ-8.8 מיליון דולר כתוצאה משני אקזיטים מוצלחים. בהתאם לרוח הזו, נבחנת גם חלוקה
נוספת של עד 6.5 מיליון דולר. אנו מצפים להמשיך את התנופה הזו, לצד השקעות חדשות ומימוש פוטנציאל החברה".

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
