ישראכרט והפניקס הגיעו להסדר: תביעה של 120 מיליון שקל נסגרה בפשרה
החברות הגיעו להסדר לאחר ביטול שיתוף פעולה בתחום האשראי, בעקבות ניסיון מיזוג של ישראכרט עם הראל שלא יצא לפועל; ישראכרט תשלם להפניקס 9 מיליון שקל בתוספת מע"מ, במסגרת הסכם הפשרה שאושר בבית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו
בית המשפט המחוזי בתל אביב-יפו אישר ב-24 בפברואר 2025 הסכם פשרה בין ישראכרט להפניקס, בהמשך לתביעה שהגישה הפניקס על סך 120 מיליון שקל. במסגרת הפשרה, ישראכרט תשלם להפניקס 9 מיליון שקל בתוספת מע"מ, והתביעה כנגד החברה, יו"ר הדירקטוריון והמנכ"ל תימחק.
הרקע לסכסוך: שת"פ שבוטל לטובת מיזוג שלא יצא לפועל
בתחילת 2023, הפניקס וישראכרט תכננו שיתוף פעולה רחב היקף בתחום האשראי הצרכני, ואף חתמו בינואר 2023 על מזכר הבנות בנושא. אלא שכעבור זמן קצר, ישראכרט החליטה לבטל את המיזם לאחר שקיבלה הצעה מהראל לרכישתה המלאה. ההסכם בין ישראכרט להפניקס כבר זכה לאישור הדירקטוריונים של שתי החברות ואף פורסם לציבור, אך עצר לחלוטין כאשר ישראכרט בחרה להתקדם עם המיזוג במקום המיזם המשותף.
לאחר ביטול ההסכם, הפניקס הגישה במרץ 2023 תביעה בטענה שאיבדה רווחים פוטנציאליים ונגרמו לה נזקים מהותיים, כתוצאה מביטול שיתוף הפעולה. לטענת הפניקס, המשא ומתן עמה נוהל בחוסר תום לב, מה שגרם לה נזקים של כ-87 מיליון שקל בגין המשא ומתן שלא יצא לפועל, וכ-120 מיליון שקל בגין אובדן רווחים או שווי הפעילות המשותפת.
בתגובה, ישראכרט טענה כי לא נפל פגם בהתנהלותה וכי דין התביעה להידחות. ביולי 2023 הגישה החברה את כתב ההגנה שלה, ובספטמבר 2023 הגישה הפניקס כתב תשובה.
- איתמר פורמן עובר מהפועלים לישראכרט
- מנכ"ל ישראכרט: "קצב הרווח מייצג ואף צפוי לעלות, בעזרת קבוצת דלק נוכל להאיץ את הצמיחה"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למרות שהמיזוג בין ישראכרט להראל התקדם משמעותית ואף אושר על ידי האסיפה הכללית של ישראכרט במרץ 2023, הוא לא יצא לפועל בסופו של דבר. בינואר 2024, לאחר עיכובים רגולטוריים ואישור חלקי של הממונה על שוק ההון והמפקח על הבנקים, הממונה על התחרות הודיע כי הוא מתנגד למיזוג. בעקבות כך, הראל הודיעה על ביטול העסקה.
כעת, לאחר למעלה
משנה של הליכים משפטיים, הצדדים בחרו להגיע לפשרה ולסיים את הסכסוך מחוץ לכותלי בית המשפט. במסגרת ההסכם, ישראכרט תשלם להפניקס 9 מיליון ש"ח בתוספת מע"מ, והתביעה תיסגר ללא הכרעה לגופו של עניין. הפשרה מסמלת סיום לפרק זה, כאשר ישראכרט המשיכה, כידוע, לאחר מכן לתהליך
מעבר לבעלות קבוצת דלק.
בעלי המניות אישרו - יצחק תשובה בדרך לשליטה בישראכרט
בעלי המניות של ישראכרט הצביעו ברוב מוחץ של למעלה מ-96% בעד מכירת השליטה בחברה לקבוצת דלק בראשות יצחק תשובה. העסקה, המוערכת בכ-1.3 מיליארד
שקל, תעניק לדלק 37% מהבעלות בחברת כרטיסי האשראי, לפי שווי חברה של 3.56 מיליארד שקל.
- בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
- איי.סי.אל מזנקת - יצואנית האשלג העיקרית של קנדה סגרה את המכסה השנתית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הציבור מטומטם, אז הציבור משלם - 0.8% על פוליסת חיסכון שקלית...
אישור בעלי המניות הגיע לאחר תחרות עזה מול מנורה מבטחים, שבסופו של דבר בחרה לסגת מההתמודדות. דלק, שכבר מחזיקה ב-4.9% מישראכרט, הצליחה לגבור על הצעתה המקורית של
מנורה באמצעות תוספת של 200 מיליון שקל להצעה. מנורה, בניהולם של ארי קלמן וערן גריפל, החליטה שלא להיכנס למלחמת הצעות והסתפקה בפיצוי של 62 מיליון שקל על ביטול ההסכם המקורי.
- 1.אנונימי 25/02/2025 09:52הגב לתגובה זותשובה יהרוס את החברה הם עדיין לא מבינים את זה
- לרון 13/03/2025 09:04הגב לתגובה זומומלץ שינוי שם ישראטראמפ או פשוט טראמפולינה

בורסת תל אביב משיקה שלושה מדדים חדשים ומעדכנת את מדדי הדגל
הבורסה ביצעה עדכון רחב בהרכב מדדיה, הכולל כניסת שש חברות חדשות לת"א 90, ארבע לת"א 125 והשקת מדדי ביטחוניות, תשתיות ונדל"ן 35
במדד ת"א 35, המוביל את השוק המקומי, מצטרפות שתי מניות חדשות: מגדל ביטוח ונקסט ויז'ן. מגדל חוזרת למדד לאחר היעדרות של כמעט עשור, עם שווי שוק שהציב אותה שוב בצמרת החברות הציבוריות. נקסט ויז'ן, שפועלת בתחום המצלמות המיוצבות לתעשיות הביטחוניות, מציינת את עליית קרנו של תחום הביטחון והטכנולוגיה גם בקרב החברות הגדולות. מן העבר השני, שתי החברות הקטנות במדד: אנרג'יאן וחברה לישראל, יורדות לת"א 90, לאחר תקופה שבה מניות האנרגיה והכימיקלים לא הצליחו לשמור על מעמדן בגודל שוק.
חברת דמרי, שניצלה ברגע האחרון מהדחה מת"א 35, נותרת במדד בזכות עליות חדות במנייתה במהלך "הימים הקובעים". החברה נהנתה ממומנטום חיובי בענף הנדל"ן, שבא בעקבות השיפור בתנאי השוק והסכמי השקעה חדשים. גיוסי הון ומימוש אופציות חיזקו את שווייה, ואפשרו לה להישאר ברשימת החברות הגדולות.
- המחקרים שחושפים איך אפליקציות המסחר הורסות את תיק ההשקעות שלכם
- הבורסה בשנתיים של מלחמה - מי הרוויח ומי נשאר מאחור?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במדד ת״א־125, שמאגד את כלל המניות במדדי ת״א־35 ות״א־90, נרשמות כניסות ויציאות משמעותיות המשפיעות על מבנה השוק כולו. ארבע חברות חדשות מצטרפות למדד: גילת, מור השקעות, רימון ו־אמפא. גילת מייצגת את התחזקות תחום התקשורת והלוויינים, מור השקעות מחזקת את תחום ניהול ההון המקומי, רימון מוסיפה נדבך מתחום התשתיות, ואמפא, שהצטרפה לבורסה רק לאחרונה, משקפת את התרחבות תחום המימון החוץ־בנקאי והנדל״ן.

סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
שנתיים של שיאים יוצאי דופן בתעופה הישראלית מגיעות לסיומן: עם חזרת החברות הזרות לשמיים - אל על, ישראייר וארקיע נערכות לתחרות עזה ולשחיקה ברווחיות; מה צפוי בכל חברה והאם תור הזהב של החברות הישראליות יסתיים בנחיתה רכה?
מלחמת חרבות ברזל, הביאה את התעופה הישראלית לשיאים שלא היו בעבר. מרבית חברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס ארצה, מה שהשאיר את השטח לחברות התעופה הישראליות. נתח השוק של חברות התעופה הישראליות, הכפיל את עצמו ואף יותר. שוך הקרבות מעלה את השאלה הגדולה: לאן פני הענף? יש לציין כי בשעות האחרונות יש התפתחויות שמעידות שאולי המערכה עדיין איננה מאחורינו אבל עדיין ניתן לצייר כבר את המגמה, החברות הישראליות כבר לא שולטות בשמיים והן נערכות בהתאם.
כך למשל אל על שהיתה עם נתח שוק של 21.75% בשנת 2022 הגיע לנתח שוק של 47.5% בשנת 2024 . ישראייר שהיתה בשנת 2022 עם נתח שוק של 4.3% ובאוגוסט 2025 הגיעה לנתח שוק של 15% ביציאת ישראלים לחו"ל. וארקיע שהיתה עם נתח שוק של 3.7% בשנת 2022 ובקיץ השנה ,בחודש אוגוסט, טסה לנתח שוק של 12.3% בנמל בן גוריון. אלו נתונים פנומינליים ,שאינן אפשריים במהלך עסקים רגיל ,שבו המאבק הוא על גידול או קיטון ,של שברי אחוזים.
מניית אל על הגיבה בהתאם ומשווי שוק של 2.4 מיליארד שח, לפני המלחמה ,הגיעה לשווי שוק של מעל 9 מיליארד ולרווחים עצומים. אל הרוויחה בשנה שעברה 545 מיליון דולר,נתח השוק בקו לארצות הברית עלה ל-90% החוב ירד מ-1.4 מיליארד דולר לפני המלחמה ל-75 מיליון דולר בסוף 24 ומגרעון של 210 מיליון דולר עברה להון חיובי של 520 מיליון דולר בסוף 2024.
ישראייר לפני המלחמה היתה בשווי שוק של 260 מיליון שח ובשיא הגיעה ל 600 מיליון שקל, היא הכניסה 453 מיליון דולר בשנת 2024 ,הרווח הנקי שלה באותה השנה ,עמד על 24 מיליון דולר וכמות הנוסעים שהטיסה החברה בשנת 2024 עמדה על 1.46 מיליון. ארקיע היא חברה פרטית, ההערכה היא שהשנה ארקיע תסיים עם שיא בהכנסות של למעלה מ-450 מיליון דולר ועם רווח של כ 20 מיליון דולר. אלא שתור הזהב של התעופה הישראלית עומד בפני סיום, עדיין יש התפתחויות בשעות האחרונות אנחנו עדים להתחממות גזרתית נוספת ואין לדעת לאן זה יתפתח, עם זאת, מרבית החברות הזרות המשמעותיות חזרו לטוס לארץ בקו ת"א-ניו יורק דלתא ויונייטד חזרו ואמירקן איירליינס בדרך ובכללי הצפי הוא שגם רינאייר ואיזיגט ,ישובו לטוס ארצה באפריל הקרוב.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- מחירי הטיסה לפריז ועל העתיד של אל על
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אפילו ישנם דיבורים על כך שטורקיש ,ישובו לטוס לארץ. בשיא ,לפני המלחמה, ביצעה טרקיש 49 טיסות שבועיות ארצה ,ששימשו בעיקר עבור טיסות הקונקשיין ונתח השוק שלה בנתב"ג ,עמד על כמעט 7% בשנת 2022 לפני המלחמה.
