נייקי עולה, ריטיילורס עולה - הקשר שמניע את המניה הישראלית
ריטיילורס קופצת בהמשך לקפיצה של מניית נייקי אתמול בוול סטריט; כזכיינית מרכזית של נייקי, ריטיילורס נהנית מהצלחתה אך גם נפגעת מחולשותיה של ענקית הספורט; אחרי שנה קשה, נייקי תחת הנהלה חדשה שמקווה להחזיר את החברה למסלול. ריטיילורס מצדה ממשיכה להרחיב את הקשר עם נייקי, כולל כניסה לצרפת, מה שעשוי להקפיץ את ההכנסות
במובנים רבים, ריטיילורס היא נייקי. אמנם החברה מחזיקה בזיכיונות למותגים נוספים כמו פוט לוקר, צ'מפיון וקונברס, אך נייקי היא הפעילות הדומיננטית שלה - הן מבחינה פיננסית והן תדמיתית. לכן, כאשר נייקי מזנקת, ריטיילורס נהנית, וכאשר נייקי נחלשת, ריטיילורס נפגעת.
הנפילה של נייקי וההתאוששות
מניית נייקי חוותה שנה קשה. בתקופת כהונתו של המנכ"ל הקודם, ג'ון דונהיו, החברה התמקדה במכירות אונליין על חשבון המכירות הפיזיות. המהלך עבד טוב במהלך הקורונה, אך עם חזרת הצרכנים לקניונים, נייקי איבדה נוכחות על המדפים לטובת מותגים חדשים כמו On ו-Hoka.
הנפילה הגדולה הגיע ביוני, כאשר נייקי דיווחה על תחזית הכנסות חלשה לשנה הקרובה. בתגובה, המניה צנחה ב-20% ביום אחד, וגררה איתה את ריטיילורס לנפילה של 10% בתל אביב.
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- ריטיילורס עם הוצאות מימון ששחקו את השורה התחתונה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עכשיו נייקי תחת הנהלה חדשה-ישנה. אליוט היל, ששירת את
החברה במשך 32 שנים בתפקידים שונים עד לפרישה ב-2020, נקרא לדגל ומונה למנכ"ל. הציפייה היא כי היל יחזיר את הדגש לחנויות הפיזיות, אסטרטגיה שעשויה להחזיר את המשקיעים ולשקם את מניית נייקי, שנמצאת היום באותו מחיר בו הייתה בתקופת הקורונה.
ההשפעה של נייקי על ריטיילורס
ריטיילורס מושפעת באופן ישיר מהביצועים של נייקי, אך הצלחתה תלויה לא רק בביצועי המותג אלא גם ביכולתה להרחיב את הזיכיונות שלו. ריטיילורס צפויה להכניס ב-2024 סדר גודל של 2.3 מיליארד שקל, הרווח התפעולי צפוי לעמוד על 190 מיליון שקל,
רווחיות של 8%.
הרחבת הפעילות בצרפת עשויה להקפיץ את ההכנסות לקצב שנתי של 3 מיליארד שקל, מה שעשוי להביא לרווח תפעולי של 240 מיליון שקל ורווח נקי שיכול להגיע ל-300 מיליון שקל בשנה הבאה.
- ליברה עם זינוק חד ברווח והמשך צמיחה בפרמיות
- טופ גאם בעסקה משמעותית בשווי של לפחות 25 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
כמובן, הסיכון קיים - נייקי עדיין מתמודדת עם אתגרים, ביצועי המכירות בחנויות הזהות אינם מובטחים, והחדירה לשווקים חדשים אינה טריוויאלית. אך כשיש הזדמנות להעמיק את הקשרים עם מותג-על כמו נייקי, ריטיילורס לא מתכוונת לפספס אותה.
חי גאליס, מנכ"ל ביגמנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"
ביג ביג 0.58% עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.
המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.
בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.
כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- ההימור של ביג השתלם: 100% תפוסה בישראל, 99% באירופה והכנסות של 1.29 מיליארד שקל במחצית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

חלל מציגה רווח נקי ושיפור בפעילות עמוס 17
החברה מסיימת את הרבעון השלישי עם רווח נקי של כמיליון דולר, לאחר שהסדר החוב קיצץ את סך ההתחייבויות לכ-140 מיליון דולר והוביל להסרת אזהרת העסק החי; צבר ההזמנות עומד על כ-91 מיליון דולר
חלל תקשורת חלל תקשורת 4.2% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי של 2025, הראשון לאחר השלמת הסדר החוב המקיף. ברבעון זה הציגה החברה רווח נקי של כמיליון דולר, למרות הוצאות מימון משמעותיות שכללו ריביות פיגורים שנרשמו טרם השלמת ההסדר. ההסדר, שהפחית את החוב מכ-396 מיליון דולר לכ-140 מיליון דולר, הביא גם להסרת הערת "עסק חי" שנכללה בדוחות מאז 2022, והגדיל את ההון העצמי לכ-51 מיליון דולר לעומת כ-30 מיליון דולר לפני ההסדר.
הכנסות החברה ברבעון הסתכמו בכ-21.8 מיליון דולר, כאשר ההכנסות מלוויין עמוס 17 הגיעו לכ-10.3 מיליון דולר, עלייה של כ-21% בהשוואה לרבעון המקביל (8.5 מיליון דולר). החברה מציינת כי הגידול נובע ממימוש אסטרטגיית חדירה לשווקים באפריקה והרחבת סל שירותי התקשורת המבוססים על לוויין.
הרווח הגולמי ברבעון גדל לכ-9.3 מיליון דולר לעומת 8.2 מיליון דולר אשתקד, והרווח התפעולי עלה לכ-7.5 מיליון דולר מול 6.3 מיליון דולר בשנה שעברה. בחברה מציינים כי רמת ה-EBITDA נותרה גבוהה, סביב 77%, בין היתר בזכות שיפור מתמשך ביעילות התפעולית.
צבר ההזמנות של החברה עומד על כ-91 מיליון דולר, מתוכם כ-51 מיליון דולר מלוויין עמוס 17.
במהלך הרבעון השלימה חלל-תקשורת מספר עסקאות משמעותיות. בין היתר נחתם הסכם עם ספק תקשורת ממערב אפריקה, לאספקת שירותי תקשורת באמצעות לווייני OneWeb, בהיקף של כ-11 מיליון שקל (3.25 מיליון דולר). מדובר בעסקה ראשונה במסגרת שיתוף פעולה בין החברות, לאחר קבלת אישור משרד התקשורת להפעלת שירותי תקשורת מלוויינים נמוכי מסלול.
- "נסיים את הסדר החוב באוקטובר, השלב הבא - בעל השליטה עשוי להתחלף"
- על רקע הסדר החוב, חלל תקשורת רושמת רווח רבעוני
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקה נוספת כללה חידוש התקשרות עם לקוח קיים לתקופה של 16 חודשים, בהיקף מצטבר של כ-10.25 מיליון שקל (3.1 מיליון דולר), על בסיס לווייני עמוס 3 ועמוס 4. בנוסף נחתם הסכם עם ספק תקשורת בינלאומי לשימוש בקיבולת על עמוס 4, עם הכנסות צפויות של כ-5.18 מיליון דולר, שעשויות לגדול עד כ-5.32 מיליון דולר במקרה של הרחבת שירותים.
