יאהו משיקה שיפורים במנוע החיפוש כדי לדחוק את גוגל

המשקיעים והגורמים בשוק קצת פחות מקבלים בחיוב את המהלך, והמניה דווקא רושמת ירידות קלות. מנגד, המתחרה GOOGLE הגיבה דווקא בעליות לפרסום. האם אפשר להילחם בשליטה הבלתי מעורערת של גוגל בתחום מנועי החיפוש?
שהם לוי |

ענקית האינטרנט ומנועי החיפוש, YAHOO INC חשפה היום שיפורים ניכרים במנוע החיפוש שלה, בניסיון "לשבות" לקוחות מענקית אינטרנט אחרת, GOOGLE.

יאהו מציגה היום יכולות חדשות הכוללות טכנולוגיה המיועדת להעניק למתשמשים יותר סיוע ואופציות. הצעד מגיע לאחר שמיקרוסופט, הודיעה על מנוע חיפוש משלה שכולל מספר מאפיינים. בעוד מיקרוסופט נותרה במקום השלישי אחרי גוגל ויאהו מבחינת שוק מנועי החיפוש, יאהו מצוייה בקביעות במקום השני.

שתי החברות, יאהו ומיקרוסופט, מחפשות באופן נואש דרך להקטנת הדומיננטיות החזקה של גוגל בשוק מנועי החיפוש, כזאת שיכולה להביא לגידול משמעותי בהכנסות של שטחי פרסום באתריהן.

תגובתם המיידית של המשקיעים להודעה מצד יאהו, הייתה שוק מוחלט. מניות יאהו נפלו למחיר של 26.84 דולר, מוקדם יותר היום, בעוד מניות גוגל רשמו דווקא עליות של יותר מ-2% למחיר של 595.82 דולר. מניותיה של MICROSOT עלו למחיר של 29.77 דולר, עם הפרסום.

אנליסט בכיר מ- Cowen & Co, ג'ים פרידלנד, אמר במכתב ללקוחתיו זמן קצר לאחר ההודעה, כי החברה רק עוקבת מהר יותר לא מחדשת. עוד ציין כי מרבית מהמאפיינים שהציגה יאהו, כבר נגישים במנוע החיפוש של גוגל, כאשר הוא מוסיף: אנו ממשיכים להאמין ביכולתה של גוגל להשגת נתח של של לפחות 90% לאורך זמן, תוך כדי שהיא דוחקת לשוליים את יאהו ומיקרוסופט.

בבלוג שעורכת החברה, אמר מנכ"ל יאהו, טים מאייר, כי אופציות החיפוש החדשות מיועדות רק לשם עזרה נוספת לאחר שהמתמשים דורשים אותה. בעוד הוא מציין, כי המטרה היא לבדל את מנוע החיפוש של יאהו משירותים אחרים שניתנים באופן אוטומטי, באם הגולשים מעוניינים בהם ואם לא.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


איציק בן אליעזר מנכ"ל גילת טלקוםאיציק בן אליעזר מנכ"ל גילת טלקום
דוחות

גילת טלקום: עליה של 4% בהכנסות, הרווח הנקי הוכפל - הצבר עוקף את ה-50 מיליון דולר

ה-EBITDA המתואם הגיע לכ-3.8 מיליון דולר, הרווח הנקי עלה מ-1.06 ל-2.06 מיליון דולר וצבר ההזמנות הגיע לכ-50.18 מיליון דולר עד 2030
מנדי הניג |
נושאים בכתבה גילת טלקום

גילת טלקום גילת טלקום 0%   מפרסמת את תוצאות הרבעון השלישי עם המשך התרחבות בפעילות האינטרנט, שירותי התקשורת והמגזר הממשלתי. החברה פועלת בישראל ובאפריקה ומחזיקה בתמהיל פעילות הכולל אינטרנט קמעונאי, שירותי ענן, פתרונות תשתית וחוזים ממשלתיים.

ברבעון השלישי ההכנסות עלו מ-19.2 מיליון דולר ל-20.07 מיליון דולר. בשורה התחתונה הרווח הנקי עלה מ-1.06 מיליון דולר ל-2.06 מיליון דולר, עלייה של כמעט 95% לעומת הרבעון המקביל. בנטרול השפעות שערוך אופציות, הרווח המתואם הגיע ל-4.556 מיליון דולר.

הרווחיות הגולמית עלתה ל-27.7% לעומת 23.6% אשתקד. ה-EBITDA המתואם עלה ל-3.8 מיליון דולר, לעומת 2.56 מיליון דולר ברבעון המקביל. התזרים החופשי הסתכם בכ-2.63 מיליון דולר לאחר שעמד על כ-1.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה. צבר ההזמנות החתום של החברה עמד על כ-50.18 מיליון דולר, נכון למועד פרסום הדוח, עם אופק התקשרות המגיע עד שנת 2030.

בתשעת החודשים הראשונים של 2025 הרווח הנקי הגיע לכ-3.2 מיליון דולר, פי 2.3 מהתקופה המקבילה. ה-EBITDA המצטבר לתקופה הגיע לכ-9.8 מיליון דולר, לעומת 6.2 מיליון דולר בשנה הקודמת. בנטרול תשלומים מראש הקשורים לעסקת בזק, התזרים המצטבר עלה לכ-3.16 מיליון דולר לאחר שבתקופה המקבילה נרשם תזרים שלילי של 0.818 מיליון דולר.

חטיבת הממשלה רשמה הכנסות של כ-13 מיליון דולר ברבעון, עלייה של כ-23%. חטיבת האינטרנט והענן הציגה רווח ישיר של 106 אלף דולר, עלייה של יותר מ-140% לעומת אשתקד. פעילות האינטרנט הגיעה לכ-16 אלף לקוחות פרטיים וכ-300 לקוחות עסקיים. פעילות אפריקה פעלה במבנה מצומצם והמשיכה לייצר התקשרויות חדשות עם גופים מוסדיים.