יאהו משיקה שיפורים במנוע החיפוש כדי לדחוק את גוגל
ענקית האינטרנט ומנועי החיפוש, YAHOO INC חשפה היום שיפורים ניכרים במנוע החיפוש שלה, בניסיון "לשבות" לקוחות מענקית אינטרנט אחרת, GOOGLE.
יאהו מציגה היום יכולות חדשות הכוללות טכנולוגיה המיועדת להעניק למתשמשים יותר סיוע ואופציות. הצעד מגיע לאחר שמיקרוסופט, הודיעה על מנוע חיפוש משלה שכולל מספר מאפיינים. בעוד מיקרוסופט נותרה במקום השלישי אחרי גוגל ויאהו מבחינת שוק מנועי החיפוש, יאהו מצוייה בקביעות במקום השני.
שתי החברות, יאהו ומיקרוסופט, מחפשות באופן נואש דרך להקטנת הדומיננטיות החזקה של גוגל בשוק מנועי החיפוש, כזאת שיכולה להביא לגידול משמעותי בהכנסות של שטחי פרסום באתריהן.
תגובתם המיידית של המשקיעים להודעה מצד יאהו, הייתה שוק מוחלט. מניות יאהו נפלו למחיר של 26.84 דולר, מוקדם יותר היום, בעוד מניות גוגל רשמו דווקא עליות של יותר מ-2% למחיר של 595.82 דולר. מניותיה של MICROSOT עלו למחיר של 29.77 דולר, עם הפרסום.
אנליסט בכיר מ- Cowen & Co, ג'ים פרידלנד, אמר במכתב ללקוחתיו זמן קצר לאחר ההודעה, כי החברה רק עוקבת מהר יותר לא מחדשת. עוד ציין כי מרבית מהמאפיינים שהציגה יאהו, כבר נגישים במנוע החיפוש של גוגל, כאשר הוא מוסיף: אנו ממשיכים להאמין ביכולתה של גוגל להשגת נתח של של לפחות 90% לאורך זמן, תוך כדי שהיא דוחקת לשוליים את יאהו ומיקרוסופט.
בבלוג שעורכת החברה, אמר מנכ"ל יאהו, טים מאייר, כי אופציות החיפוש החדשות מיועדות רק לשם עזרה נוספת לאחר שהמתמשים דורשים אותה. בעוד הוא מציין, כי המטרה היא לבדל את מנוע החיפוש של יאהו משירותים אחרים שניתנים באופן אוטומטי, באם הגולשים מעוניינים בהם ואם לא.