קאט דה בולשיט: חמשת כללי הזהב לסרטון וידאו אפקטיבי
עודף קריאייטיב, קהלים קטנים מדי או תכנים בלתי הולמים - אלה הן רק כמה מהטעויות שהופכות קמפיין וידאו ללא אפקטיבי. אז איך בכל זאת מרימים קמפיין מוצלח?
ה-online video הוא הוורטיקל הצומח ביותר בשנים האחרונות, אשר לא מפסיק להשתנות ולהתפתח. נטפליקס, אימפריית התוכן האמריקאית, שבמודל פשוט ומדויק השתלטה על אחוז גבוה משעות הפנאי, שינתה את כללי המשחק. כללים אלה ממשיכים להשתנות תדיר גם במדיה החברתית, ב-story, ועוד.
הרייטינג כבר שם; כולנו צופים ב-online video, ו-77% מהציבור אף צופה מידי יום. מפרסמים מבינים כיום שהגדלת הנוכחות של ה-online video בתמהיל הפרסום היא הכרחית להעברת מסרים ולמפגש עם קהל היעד. השינויים התכופים בעולם הדיגיטל דורשים תשומת לב גבוהה במיוחד, שכן קמפיינים נועדו להיות אפקטיביים והתפקיד של אנשי מדיה הוא לוודא כי אכן כך הדבר.
בתוך כך עולה התהייה - מהו באמת קמפיין וידאו טוב שמביא לתוצאות, ואיך מתכננים ומודדים אותו? לראייתי, אלה חמשת חוקי הזהב ליצירת קמפיין וידאו אפקטיבי:
Plan for Reach – חוזרים לבייסיק כי קצת התבלבלנו. כדי לצמוח, מותגים זקוקים לצרכנים חדשים, ומבלי להגיע לכמות גדולה מספיק של צרכנים - לא יהיו מכירות. יש להקפיד שמספיק אנשים רואים את המסר בפלטפורמות הווידאו השונות, ולכן יש לוודא שביצירת הווידאו פונים לקהל רחב מספיק המייצר ביקושים.
Quality before Quantity - מיועד למפרסמים חובבי הפקות, ריבוי קריאייטיבים ושלל מסרים שונים: המפתח נמצא בכמויות. לפני שיוצאים להפקה של סרטים חדשים כדאי לעצור ולבדוק האם באמת דרושה כאן הפקה חדשה? לפעמים אפילו התאמה קטנה תעשה את העבודה. ואם הוחלט על הפקה חדשה, עדיף להתמקד בשניים-שלושה מסרים ולא יותר. בהקשר זה צריך לבחון כיסוי (Reach) לא רק לקמפיין אלא גם לכל גרסה. אין טעם להשקיע בסרטים שמעט מאוד אנשים יראו, אם בכלל.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Phase for Repetition – אולי הנקודה החשובה ביותר. נכון שזמן השהייה מול מסכים הולך וגדל, אך כך גם הגירויים הבלתי פוסקים בחיי היום-יום. רפטיציה היא קריטית לזכירות והנעה לפעולה, וכדי להצליח להשיג אותן, צריך לייצר הרבה יותר הזדמנויות מבעבר למפגש עם הצרכן. הרעיון הוא לתכנן את המסלול האפקטיבי ביותר של נקודות המפגש עם הצרכן, ולוודא שרואים את הווידאו מספיק.
Audience are Key - אין ספק שהיתרון הגדול בעבודה בדיגיטל היא עבודת קהלים ממוקדת. אבל קורה לא מעט שהעבודה בקהלים הולכת לקצה - לקהלים קטנים מדי ולא אפקטיביים. כשזה קורה - הקמפיין נתקע, העלויות מזנקות ולא מצליחים לממש את המטרות. חשוב מאוד לוודא שקהל היעד שהוגדר גדול מספיק ויכול להחזיק קמפיין שיגיע לכיסוי רחב ואפקטיבי כמו בחוק הראשון.
Be Relevant and Safe - האינטרנט הוא ג'ונגל. רק לפני שנה חברות גדולות במשק הורידו פרסומות ביוטיוב בגלל שעלו עם תכנים לא ראויים. לצד היתרונות הרבים של עלייה ביוטיוב, קיימת בעייתיות במיקומים הספציפיים של הפרסומות, לא רק בגלל התוכן שלהן, אלא הרבה פעמים בגלל הרלוונטיות, כמו בתוכן ילדים לדוגמא, וחשוב להכיר את זה.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
מצד שני, אפשר וצריך למזער את התכנים הללו בתוכניות שלכם. בדקו כיצד חברת המדיה שלכם מתייחסת לנושא והאם יש לה כלים אוטומטיים שממזערים את התכנים הללו. עשו הכל כדי לשמור על בטחון המותג שלכם.
- 2.כתבה מעולה! תודה (ל"ת)ליאור 20/01/2020 18:32הגב לתגובה זו
- 1.מיכאל 20/01/2020 13:01הגב לתגובה זוממתי מקאן מבינים בוידאו? חחחחח
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
