צפייה בווידאו אונליין
צילום: bruce mars from Pexels
טור אורח

קאט דה בולשיט: חמשת כללי הזהב לסרטון וידאו אפקטיבי

עודף קריאייטיב, קהלים קטנים מדי או תכנים בלתי הולמים - אלה הן רק כמה מהטעויות שהופכות קמפיין וידאו ללא אפקטיבי. אז איך בכל זאת מרימים קמפיין מוצלח?

עינת ביטרמן | (2)

ה-online video הוא הוורטיקל הצומח ביותר בשנים האחרונות, אשר לא מפסיק להשתנות ולהתפתח. נטפליקס, אימפריית התוכן האמריקאית, שבמודל פשוט ומדויק השתלטה על אחוז גבוה משעות הפנאי, שינתה את כללי המשחק. כללים אלה ממשיכים להשתנות תדיר גם במדיה החברתית, ב-story, ועוד.

הרייטינג כבר שם; כולנו צופים ב-online video, ו-77% מהציבור אף צופה מידי יום. מפרסמים מבינים כיום שהגדלת הנוכחות של ה-online video בתמהיל הפרסום היא הכרחית להעברת מסרים ולמפגש עם קהל היעד. השינויים התכופים בעולם הדיגיטל דורשים תשומת לב גבוהה במיוחד, שכן קמפיינים נועדו להיות אפקטיביים והתפקיד של אנשי מדיה הוא לוודא כי אכן כך הדבר.

בתוך כך עולה התהייה - מהו באמת קמפיין וידאו טוב שמביא לתוצאות, ואיך מתכננים ומודדים אותו? לראייתי, אלה חמשת חוקי הזהב ליצירת קמפיין וידאו אפקטיבי:

Plan for Reach – חוזרים לבייסיק כי קצת התבלבלנו. כדי לצמוח, מותגים זקוקים לצרכנים חדשים, ומבלי להגיע לכמות גדולה מספיק של צרכנים - לא יהיו מכירות. יש להקפיד שמספיק אנשים רואים את המסר בפלטפורמות הווידאו השונות, ולכן יש לוודא שביצירת הווידאו פונים לקהל רחב מספיק המייצר ביקושים.

Quality before Quantity - מיועד למפרסמים חובבי הפקות, ריבוי קריאייטיבים ושלל מסרים שונים: המפתח נמצא בכמויות. לפני שיוצאים להפקה של סרטים חדשים כדאי לעצור ולבדוק האם באמת דרושה כאן הפקה חדשה? לפעמים אפילו התאמה קטנה תעשה את העבודה. ואם הוחלט על הפקה חדשה, עדיף להתמקד בשניים-שלושה מסרים ולא יותר. בהקשר זה צריך לבחון כיסוי (Reach) לא רק לקמפיין אלא גם לכל גרסה. אין טעם להשקיע בסרטים שמעט מאוד אנשים יראו, אם בכלל.

Phase for Repetition – אולי הנקודה החשובה ביותר. נכון שזמן השהייה מול מסכים הולך וגדל, אך כך גם הגירויים הבלתי פוסקים בחיי היום-יום. רפטיציה היא קריטית לזכירות והנעה לפעולה, וכדי להצליח להשיג אותן, צריך לייצר הרבה יותר הזדמנויות מבעבר למפגש עם הצרכן. הרעיון הוא לתכנן את המסלול האפקטיבי ביותר של נקודות המפגש עם הצרכן, ולוודא שרואים את הווידאו מספיק.

Audience are Key - אין ספק שהיתרון הגדול בעבודה בדיגיטל היא עבודת קהלים ממוקדת. אבל קורה לא מעט שהעבודה בקהלים הולכת לקצה - לקהלים קטנים מדי ולא אפקטיביים. כשזה קורה - הקמפיין נתקע, העלויות מזנקות ולא מצליחים לממש את המטרות. חשוב מאוד לוודא שקהל היעד שהוגדר גדול מספיק ויכול להחזיק קמפיין שיגיע לכיסוי רחב ואפקטיבי כמו בחוק הראשון.

Be Relevant and Safe - האינטרנט הוא ג'ונגל. רק לפני שנה חברות גדולות במשק הורידו פרסומות ביוטיוב בגלל שעלו עם תכנים לא ראויים. לצד היתרונות הרבים של עלייה ביוטיוב, קיימת בעייתיות במיקומים הספציפיים של הפרסומות, לא רק בגלל התוכן שלהן, אלא הרבה פעמים בגלל הרלוונטיות, כמו בתוכן ילדים לדוגמא, וחשוב להכיר את זה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מצד שני, אפשר וצריך למזער את התכנים הללו בתוכניות שלכם. בדקו כיצד חברת המדיה שלכם מתייחסת לנושא והאם יש לה כלים אוטומטיים שממזערים את התכנים הללו. עשו הכל כדי לשמור על בטחון המותג שלכם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כתבה מעולה! תודה (ל"ת)
    ליאור 20/01/2020 18:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיכאל 20/01/2020 13:01
    הגב לתגובה זו
    ממתי מקאן מבינים בוידאו? חחחחח
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.