קאט דה בולשיט: חמשת כללי הזהב לסרטון וידאו אפקטיבי
עודף קריאייטיב, קהלים קטנים מדי או תכנים בלתי הולמים - אלה הן רק כמה מהטעויות שהופכות קמפיין וידאו ללא אפקטיבי. אז איך בכל זאת מרימים קמפיין מוצלח?
ה-online video הוא הוורטיקל הצומח ביותר בשנים האחרונות, אשר לא מפסיק להשתנות ולהתפתח. נטפליקס, אימפריית התוכן האמריקאית, שבמודל פשוט ומדויק השתלטה על אחוז גבוה משעות הפנאי, שינתה את כללי המשחק. כללים אלה ממשיכים להשתנות תדיר גם במדיה החברתית, ב-story, ועוד.
הרייטינג כבר שם; כולנו צופים ב-online video, ו-77% מהציבור אף צופה מידי יום. מפרסמים מבינים כיום שהגדלת הנוכחות של ה-online video בתמהיל הפרסום היא הכרחית להעברת מסרים ולמפגש עם קהל היעד. השינויים התכופים בעולם הדיגיטל דורשים תשומת לב גבוהה במיוחד, שכן קמפיינים נועדו להיות אפקטיביים והתפקיד של אנשי מדיה הוא לוודא כי אכן כך הדבר.
בתוך כך עולה התהייה - מהו באמת קמפיין וידאו טוב שמביא לתוצאות, ואיך מתכננים ומודדים אותו? לראייתי, אלה חמשת חוקי הזהב ליצירת קמפיין וידאו אפקטיבי:
Plan for Reach – חוזרים לבייסיק כי קצת התבלבלנו. כדי לצמוח, מותגים זקוקים לצרכנים חדשים, ומבלי להגיע לכמות גדולה מספיק של צרכנים - לא יהיו מכירות. יש להקפיד שמספיק אנשים רואים את המסר בפלטפורמות הווידאו השונות, ולכן יש לוודא שביצירת הווידאו פונים לקהל רחב מספיק המייצר ביקושים.
Quality before Quantity - מיועד למפרסמים חובבי הפקות, ריבוי קריאייטיבים ושלל מסרים שונים: המפתח נמצא בכמויות. לפני שיוצאים להפקה של סרטים חדשים כדאי לעצור ולבדוק האם באמת דרושה כאן הפקה חדשה? לפעמים אפילו התאמה קטנה תעשה את העבודה. ואם הוחלט על הפקה חדשה, עדיף להתמקד בשניים-שלושה מסרים ולא יותר. בהקשר זה צריך לבחון כיסוי (Reach) לא רק לקמפיין אלא גם לכל גרסה. אין טעם להשקיע בסרטים שמעט מאוד אנשים יראו, אם בכלל.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
Phase for Repetition – אולי הנקודה החשובה ביותר. נכון שזמן השהייה מול מסכים הולך וגדל, אך כך גם הגירויים הבלתי פוסקים בחיי היום-יום. רפטיציה היא קריטית לזכירות והנעה לפעולה, וכדי להצליח להשיג אותן, צריך לייצר הרבה יותר הזדמנויות מבעבר למפגש עם הצרכן. הרעיון הוא לתכנן את המסלול האפקטיבי ביותר של נקודות המפגש עם הצרכן, ולוודא שרואים את הווידאו מספיק.
Audience are Key - אין ספק שהיתרון הגדול בעבודה בדיגיטל היא עבודת קהלים ממוקדת. אבל קורה לא מעט שהעבודה בקהלים הולכת לקצה - לקהלים קטנים מדי ולא אפקטיביים. כשזה קורה - הקמפיין נתקע, העלויות מזנקות ולא מצליחים לממש את המטרות. חשוב מאוד לוודא שקהל היעד שהוגדר גדול מספיק ויכול להחזיק קמפיין שיגיע לכיסוי רחב ואפקטיבי כמו בחוק הראשון.
Be Relevant and Safe - האינטרנט הוא ג'ונגל. רק לפני שנה חברות גדולות במשק הורידו פרסומות ביוטיוב בגלל שעלו עם תכנים לא ראויים. לצד היתרונות הרבים של עלייה ביוטיוב, קיימת בעייתיות במיקומים הספציפיים של הפרסומות, לא רק בגלל התוכן שלהן, אלא הרבה פעמים בגלל הרלוונטיות, כמו בתוכן ילדים לדוגמא, וחשוב להכיר את זה.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
מצד שני, אפשר וצריך למזער את התכנים הללו בתוכניות שלכם. בדקו כיצד חברת המדיה שלכם מתייחסת לנושא והאם יש לה כלים אוטומטיים שממזערים את התכנים הללו. עשו הכל כדי לשמור על בטחון המותג שלכם.
- 2.כתבה מעולה! תודה (ל"ת)ליאור 20/01/2020 18:32הגב לתגובה זו
- 1.מיכאל 20/01/2020 13:01הגב לתגובה זוממתי מקאן מבינים בוידאו? חחחחח
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
