צפייה בווידאו אונליין
צילום: bruce mars from Pexels
טור אורח

קאט דה בולשיט: חמשת כללי הזהב לסרטון וידאו אפקטיבי

עודף קריאייטיב, קהלים קטנים מדי או תכנים בלתי הולמים - אלה הן רק כמה מהטעויות שהופכות קמפיין וידאו ללא אפקטיבי. אז איך בכל זאת מרימים קמפיין מוצלח?

עינת ביטרמן | (2)

ה-online video הוא הוורטיקל הצומח ביותר בשנים האחרונות, אשר לא מפסיק להשתנות ולהתפתח. נטפליקס, אימפריית התוכן האמריקאית, שבמודל פשוט ומדויק השתלטה על אחוז גבוה משעות הפנאי, שינתה את כללי המשחק. כללים אלה ממשיכים להשתנות תדיר גם במדיה החברתית, ב-story, ועוד.

הרייטינג כבר שם; כולנו צופים ב-online video, ו-77% מהציבור אף צופה מידי יום. מפרסמים מבינים כיום שהגדלת הנוכחות של ה-online video בתמהיל הפרסום היא הכרחית להעברת מסרים ולמפגש עם קהל היעד. השינויים התכופים בעולם הדיגיטל דורשים תשומת לב גבוהה במיוחד, שכן קמפיינים נועדו להיות אפקטיביים והתפקיד של אנשי מדיה הוא לוודא כי אכן כך הדבר.

בתוך כך עולה התהייה - מהו באמת קמפיין וידאו טוב שמביא לתוצאות, ואיך מתכננים ומודדים אותו? לראייתי, אלה חמשת חוקי הזהב ליצירת קמפיין וידאו אפקטיבי:

Plan for Reach – חוזרים לבייסיק כי קצת התבלבלנו. כדי לצמוח, מותגים זקוקים לצרכנים חדשים, ומבלי להגיע לכמות גדולה מספיק של צרכנים - לא יהיו מכירות. יש להקפיד שמספיק אנשים רואים את המסר בפלטפורמות הווידאו השונות, ולכן יש לוודא שביצירת הווידאו פונים לקהל רחב מספיק המייצר ביקושים.

Quality before Quantity - מיועד למפרסמים חובבי הפקות, ריבוי קריאייטיבים ושלל מסרים שונים: המפתח נמצא בכמויות. לפני שיוצאים להפקה של סרטים חדשים כדאי לעצור ולבדוק האם באמת דרושה כאן הפקה חדשה? לפעמים אפילו התאמה קטנה תעשה את העבודה. ואם הוחלט על הפקה חדשה, עדיף להתמקד בשניים-שלושה מסרים ולא יותר. בהקשר זה צריך לבחון כיסוי (Reach) לא רק לקמפיין אלא גם לכל גרסה. אין טעם להשקיע בסרטים שמעט מאוד אנשים יראו, אם בכלל.

Phase for Repetition – אולי הנקודה החשובה ביותר. נכון שזמן השהייה מול מסכים הולך וגדל, אך כך גם הגירויים הבלתי פוסקים בחיי היום-יום. רפטיציה היא קריטית לזכירות והנעה לפעולה, וכדי להצליח להשיג אותן, צריך לייצר הרבה יותר הזדמנויות מבעבר למפגש עם הצרכן. הרעיון הוא לתכנן את המסלול האפקטיבי ביותר של נקודות המפגש עם הצרכן, ולוודא שרואים את הווידאו מספיק.

Audience are Key - אין ספק שהיתרון הגדול בעבודה בדיגיטל היא עבודת קהלים ממוקדת. אבל קורה לא מעט שהעבודה בקהלים הולכת לקצה - לקהלים קטנים מדי ולא אפקטיביים. כשזה קורה - הקמפיין נתקע, העלויות מזנקות ולא מצליחים לממש את המטרות. חשוב מאוד לוודא שקהל היעד שהוגדר גדול מספיק ויכול להחזיק קמפיין שיגיע לכיסוי רחב ואפקטיבי כמו בחוק הראשון.

Be Relevant and Safe - האינטרנט הוא ג'ונגל. רק לפני שנה חברות גדולות במשק הורידו פרסומות ביוטיוב בגלל שעלו עם תכנים לא ראויים. לצד היתרונות הרבים של עלייה ביוטיוב, קיימת בעייתיות במיקומים הספציפיים של הפרסומות, לא רק בגלל התוכן שלהן, אלא הרבה פעמים בגלל הרלוונטיות, כמו בתוכן ילדים לדוגמא, וחשוב להכיר את זה.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

מצד שני, אפשר וצריך למזער את התכנים הללו בתוכניות שלכם. בדקו כיצד חברת המדיה שלכם מתייחסת לנושא והאם יש לה כלים אוטומטיים שממזערים את התכנים הללו. עשו הכל כדי לשמור על בטחון המותג שלכם.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    כתבה מעולה! תודה (ל"ת)
    ליאור 20/01/2020 18:32
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מיכאל 20/01/2020 13:01
    הגב לתגובה זו
    ממתי מקאן מבינים בוידאו? חחחחח
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא. 

קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)

ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר

בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?

רן קידר |

קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.

ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.

לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק. 

כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?

סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.

מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.