הפיצ'ר של וואלה שמגיע למסנג'ר - ואמור להגדיל חשיפה לאתר
גופי השידור הישראלים ממשיכים לאמץ יותר ויותר פיצ'רים על גבי הפלטפורמה של פייסבוק על מנת להגדיל את החשיפה. היום (יום ה') העלה וואלה אופציה חדשה במסגרתה הגולשים יוכלו לקבל עדכוני חדשות היישר לתיבת המסנג'ר שלהם בפייסבוק, על פי בחירת קטגוריות.
וואלה הוא גוף התקשורת הישראלי הראשון שמאמץ את הפיצ'ר הזה – או בשמו "בוט", שפיתחה חברת הסטארט-אפ הישראלית IAGO עבור האתר. הבוט מאפשר לגולשים לקבל כתבות על פי קטגוריות לבחירתם ישירות לאפליקציית המסרים של פייסבוק על ידי שליחת הודעות בשפה חופשית. עם הזמן ילמד הבוט את העדפות המשתמשים ויוכל להציע תוכן מותאם אישית לכל גולש.
פייסבוק הודיעה לאחרונה על פתיחת פלטפורמת המסנג'ר שלה למפתחים שיוכלו כעת ליצור בוטים עבור 900 מיליון המשתמשים בפלטפורמה. בוואלה "אימצו" את הבוט שאומץ לפני כן למשל על ידי CNN, שם הטמיעו את הפיצ'ר הזה שמגדיל את החשיפה לתכנים של גוף התקשורת.
"וואלה גאה להיות אתר התוכן הראשון בארץ שמאפשר לגולשים לקבל את התוכן העדכני ביותר ישירות למסנג'ר", מסר סמנכ"ל בכיר בוואלה, עידו אשד, "וואלה ימשיך להוביל ולהנגיש תוכן לגולשים בכל מקום ופלטפורמה בה הם נמצאים". רון לוינסון, מנכ"ל ומייסד IAGO הוסיף כי "הבוט החדש של וואלה הוא מהלך חלוצי בתחום הבוטים בישראל ששם את אתר וואלה בשורה אחת עם אתרי התוכן הגדולים בעולם דוגמת פורבס, CNN וטק-קראנץ' שהוציאו לאחרונה בוטים לפייסבוק".
- מחיקת מקצועות הצווארון הלבן המהירה בתולדות האנושות
- "מגיע לכם החזר מס": רשות המסים חוקרת מי עומד מאחורי שיטת הבוטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באמצעות פייסבוק פועלים גופי התקשורת להגדיל את הטראפיק אליהם. השבוע פורסם באייס כי ערוץ 9 החל לעשות שימוש בפיצ'ר של שידורLIVE לטובת שידור מהדורת החדשות בפייסבוק, בנוסף לשידור החי של המהדורה בפלטפורמה הרגילה באפיק 9. מדובר על הסכם שנחתם עם פייסבוק שכולל רשימה של התניות - בין היתר איסור שידור מקבצי פרסומות על גבי הפלטפורמה של פייסבוק. באותם מקבצי פרסומות מגישת המהדורה משוחחת עם הצופים, שמפנים אליה שאלות על הפיד של השידור.
בוואלה גם עושים שימוש בפייסבוק LIVE כאשר הופעות שמתקיימות באולפן האתר משודרות בלייב גם בפייסבוק של וואלה. לדברי גורמים באתר, שידור כזה זוכה לבין עשרות למאות אלפי צפיות בפייסבוק.
ואולם השימוש ההולך וגובר בפלטפורמה של פייסבוק כדי להגביר את החשיפה, גם מעלה את השאלה לגבי עצמאותם של גופי התקשורת, והתלות שלהם בפייסבוק, שלעיתים משנה את תנאי השימוש, מה שעשוי לשנות את הטראפיק לאתרים, וכפועל יוצא – לפגוע בהכנסות.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.
