חוזרים מפסטיבל מיפ בקאן: "השנה חל גידול של 30% במכירות מהשנה שעברה"
פסטיבל מיפ שנערך החודש בקאן הצרפתית, נחשב דווקא לגאווה כחול לבן - וזאת לאחר כשהפוקוס היה הפעם על ישראל. את האירוע יזם וארגן המכון הישראלי ליצוא, והוא כלל 5 פאנלים ומסיבה מפוארת ומדוברת - בכיכובם של הבלקן ביט בוקס. היוזמה עלתה כמה מיליוני שקלים, שהתחלקו בין מכון הייצוא ותעשיית הטלוויזיה - בין היתר קשת, דורי מדיה, ארמוזה פורמטס, רשת, HOT, ענני תקשורת, yes, האולפנים המאוחדים, סאטלינק, טלית הפקות, The box, וא-קאפלה.
גם ביריד הנוכחי נרשמו מכירות מרשימות לכל החברות המרכזיות - ארמוזה פורמטס, דורי מדיה, א-קאפלה, אולפני הרצליה, רשת, גיל הפקות וכמובן קשת - שבדוכן האישי שהפעילה, המשיכה לשווק את 'הכוכב הבא'. 'עד קצה העולם' שרק עלתה לאוויר השבוע בערוץ 10 עם נתוני צפייה גבוהים של כ-27%, נמכרה לאנדמול, וזה רק בזפזופ מהיר.
ישראל עונה כבר שנתיים לתואר אימפריה בכל הקשור בפורמטים טלוויזיונים. בשוק הזה התווית "מייד אין איזארל" עושה רק טוב. מירה גשל, מנהלת ענף תוכן קולנוע וטלוויזיה במכון הייצוא, וציר מרכזי בשיווק תעשיית הטלוויזיה בחו"ל באמצעות הביתן הישראלי במיפ, גאה בתוצאות: "הפוקוס התקיים בכמה אספקטים: ערכנו פאנלים על פורמטים, על דרמה של פורמטים - כמו 'פלפלים צהובים' ו'חטופים', על ניו מדיה, על דוקומנטרי ועל איך לעשות ביזנס עם ישראל. בכל הפאנלים ישבו דמויות מצמרת התעשייה - מ-yes, מ-HOT, קשת ורשת, ארמוזה, דורי מדיה וענני תקשורת. הוצאנו גם מוסף מיוחד לכבוד ישראל שחולק ל-13 אלף משתתפי מיפ.
-מערוץ 1 לא הגיעו?
הזמנתי אותם אבל הם לא באו.
גשל מספרת כי "הפסטיבל נפתח בפרזנטציה של הגורו של הפורמטים - וירג'יניה מאוסלר, מנכ"ליתTHE WIT, שסימנה 27 פורמטים שיכולים להיות פורצי דרך - ומתוכם בחרה ארבעה מישראל: 'גברים בתחפושת' של ארצה הפקות וארמוזה פורמטס, 'הכפר' של ערוץ 10, I CAN DO THATשל ארמוזה פורמטס, וג'יאנגסו - 'הכוכב הבא'. היא מאד מעריכה את הפורמטים הישראלים והיא זאת בעצם שיודעת להעריך מה יילך ומה לא".
-איך בעצם מחליטה הנהלת היריד למי יוקדש הפוקוס?
הנהלת התערוכה ראתה שבשנים האחרונות ישראל מציגה את הפורמטים הכי נמכרים. הם אמרו שנשים את ישראל בפוקוס, כי מבחינתם אנחנו מעצמת פורמטים טלויזיונית אחרי אנגליה.
-ומי שם את הכסף?
מכון היצוא והחברות עצמן.
-איך זה קורה שמדינה מקבלת פוקוס, במקרה הזה ישראל? זה עניין של באזז?
זה בהחלט גם עניין של באזז ועכשיו הבאזז הוא על ישראל.
הדוכן הישראלי בפסטיבל (צילום גולשים)
-מה אתם מציעים בביתן הישראלי?
בתערוכה עצמה יש ביתן ישראלי של מכון היצוא, שבו משתתפות 20 חברות, ומלבד זאת יש גם ביתנים של דורי מדיה, ארמוזה פורמטס וקשת. אצלנו בביתן נמצא הכל, ממפיצים ועד מכירת ערוצים ואולפני דיבוב כמו אלרום, מפורמטים ועד דוקומנטרי.
-למה בעצם לדורי מדיה וארמוזה וקשת יש ביתנים נפרדים? זה עניין טכני או מהותי?
זה עניין טכני לגמרי. יש להם המון פגישות ואני לא יכולה שהם יתפסו לי את כל השולחנות.
-זה נחשב לפסטיבל מוצלח מבחינת המכירות. על כמה אנחנו מדברים בעצם, מבחינת יצוא?
אני לא יכולה להגיד עדיין במספרים, כי אין לנו עדיין את כל הנתונים מהחברות, אבל אני יכולה להגיד שהשנה חל גידול של 30% במכירות מהשנה שעברה.
-איך בעצם הפכה תעשיית הטלוויזיה וגם הקולנוע לנכס של יצוא? זה תהליך שהתחיל עם התמורות בתעשייה, או שזה גם תוצאה של פניות של היוצרים למכון היצוא או להיפך?
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
התהליך היה הדדי - מכון היצוא הבין את חשיבות יצוא הקולנוע והטלוויזיה, הן מבחינה מסחרית והן מבחינה הסברתית, ובמקביל החלו להתקבל פניות מכל העולם שגילה סקרנות גדולה לגבי התעשייה הישראלית. מכון היצוא החליט להשקיע ולפתח את הענף זה, לתמוך בחברות הישראליות ולעודד את היצוא.
-יש בכלל חשיבות לתוכן הפורמטים או הסרטים? אני שואלת את זה משום ש'שומרי הסף' למשל עורר פה ביקורת מצד גורמים בממשלה למשל. זה משהו שמעסיק את מכון היצוא? יש דברים שלא תתמכו במכירתם?
ישנה כמובן חשיבות גדולה גם לתכנים של החומרים, אבל לא מהבחינה הזאת. מה שחשוב הוא שהחומרים יהיו טובים כי חומרים נמכרים הרבה יותר מהר ובכמות גדולה. אנחנו לא בודקים אם הסרט הוא פרו ישראלי או לא. מה גם ש'שומרי הסף' לא היה מעולם סרט בעייתי או אנטי ישראלי, משתתפים בו האנשים שתרמו מדמם למדינה, ראשי השב"כ. הוא עורר שיחה אבל לא היה אנטי ישראלי. זה סרט חשוב ומעניין וזה מה שחשוב. אם מכל הדברים שאנחנו מוכרים, שזה בעיקר פורמטים ודרמות, איזה שפיץ אחד מרגיז מישהו, זה לא נורא. רוב הסרטים הדוקומנטריים כיום הם סרטי שואה וסרטים מאד אישיים.
מירה גשל בדוכן הישראלי (צולם באמצעות טלפון סלולרי)
-איך עובד שיתוף הפעולה בין מכון היצוא למפיקים/זכיינים?
אנחנו עובדים איתם באופן פורה. נפגשים לישיבות באופן שוטף, עובדים יחד על רעיונות שיווקיים, משתתפים בתערוכות בינ"ל, עורכים מפגשים עם עיתונאים ופועלים ביחד להזדמנויות עסקיות ולהגדלת החשיפה של החברות בקרב רוכשים פוטנציאלים ברחבי העולם.
-מה השווקים שהכי מתעניינים בפורמטים מישראל?
בכל רחבי העולם מתעניינים בתעשיית הטלוויזיה הישראלית כיום. השוק מרכזי הוא מערב אירופה - צרפת, גרמניה, אטליה וספרד.
-מה הפורמט הכי מצליח שנמכר מישראל?
אני לא יכולה להגיד בוודאות מהו הפורמט הנמכר ביותר השנה. לפני שנה הוביל 'לעוף על המיליון'.
-האם יכול להיות שמכירת פורמטים פוגעת ביצירה מקורית, כי זכיינים ישקיעו יותר במכירה לחו"ל על חשבון יצירה מקומית, נגיד דרמה?
אני לא חושבת שהאחד פוגע בשני. ישנם יוצרים רבים שפועלים ליצירה מקומית בלבד ויש מי שמגיע לחו"ל רק אחרי ההצלחה בארץ. הזכיינים שמדלגים על השוק המקומי, תורמים גם הם לתעשייה הישראלית בעצם הגדלת ההתעניינות בנו.
- 1.ירדן 27/04/2014 09:51הגב לתגובה זוישראלית בעולם. יש לנו יוצרים נפלאים שזוכים להתעלמות מוחלטת מגורמים רשמיים וממשלתיים. עם קצת רצון ותעוזה מוסיקה ישראלית גם יכולה להיות ייצוא ישראלי מצליח.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקואיפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
ערב ללא הפקת תוכן מקורית שודר אתמול בערוצי הטלוויזיה; מבחינת המהדורות המרכזיות, אמנם הרייטינג של חדשות 12 בראש הטבלה, אבל ניכרת מגמת ירידה; המרוויחים הגדולים הם ערוץ 13, שחוזרים למספרים גבוהים - לטבלת הרייטינג המלאה
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר אמנם בסטטוס קוו, אך לאחרונה ניכרת דעיכה אצל המובילה הנצחית, חדשות 12, שעמדה אמש על 12.5% רייטינג ו-313 אלף צופים, חדשות 13 ניצלו את ההזדמנות והיו במקום השני עם 7.2% ו-176 אלף צופים. חדשות 14 היו במקום השלישי מבחינת רייטינג אבל במקום השני מבחינת כמות צופים, עם 198 אלף צופים ו-6.6% רייטינג. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.4% רייטינג בלבד ו-112 אלף צופים בסך הכל. וכך, אמש היה אחד הערבים המאוזנים ביותר מבחינת פיזור הרייטינג במהדורות החדשות המרכזיות.
איפה התוכן המקורי בפריים טיים?
אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 14.1% רייטינג ו-345 אלף צופים. במקום השני היה "יהיה טוב" של כאן11, תכנית הראיונות של עמרי אסנהיים, שהפעם היתה עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 10.2% ו-233 אלף צופים. לאחר מכן מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8.6%, אך יחסית מעט צופים (200 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 249 אלף צופים, כלומר במקום השני מבחינת צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 8.4%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם רייטינג של 3.5% ו-75 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השני, עם 2.5% רייטינג ו-54 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-44 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.8% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני , עם 2% ו-50 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1.4% ו-31 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם אלמוג בוקר בקשת 12 הוביל עם 7% רייטינג ו-175 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 5.5% רייטינג ו-97 אלף צופים בלבד.
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 7.9% ברייטינג ו-206 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 7.2% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5.5% ו-141 אלף צופים.
.jpg)