
הממונה על הביטוח: גמזו לא יכהן כיו"ר במגדל ביטוח
מגדל תצטרך למצוא יו"ר בתוך 30 יום
הממונה על שוק ההון והביטוח, עמית גל, הודיע ליו"ר מגדל אחזקות, פרופ׳ רוני גמזו, כי לא יוכל לשמש במקביל כיו"ר מגדל ביטוח. הטעם המרכזי להתנגדות הוא הפרה של ההוראות שנתן הפיקוח ב–2023: מבנה דירקטוריון מגדל ביטוח חייב לכלול שליש בלתי תלויים ועוד דירקטור אחד שאינם קשורים לבעל השליטה. מינויו של גמזו היה מגדיל את הדירקטוריון לעשרה חברים ומוריד את משקל הבלתי תלויים, מהלך שהפיקוח רואה בו פגיעה ישירה בממשל התאגידי וביכולת של הדירקטוריון לפקח באופן עצמאי על החברה.
מגדל אחזקות מחזיקה בשתי זרועות: מגדל שוקי הון, פעילות פיננסית קטנה יחסית לזרוע השנייה-ומגדל ביטוח, הליבה של הקבוצה, שמנהלת מעל 500 מיליארד שקל בנכסים פנסיוניים עבור הציבור והיא אחת מחברות הביטוח הגדולות בארץ.
המהלך של גמזו נועד להבטיח שליטה ישירה גם בחברת הביטוח, אחרי שהוא כבר מכהן כיו"ר החברה האם. אלא שעמית גל דורש הפרדה מלאה בין החברות: יו"ר ומנכ"ל שונים לכל אחת, ללא הערבוב שקיים בחלק מהמתחרות בענף. הדרישה הזו נולדה כדי להבטיח ניהול עצמאי בחברת הביטוח ולצמצם את מעורבותו של בעל השליטה שלמה אליהו בהחלטות התפעוליות.
תזוזות בבעלות והפחתת הלחץ לדיווידנדים
ההחלטה של גל מגיעה ברקע לתהליכים פיננסיים משמעותיים שביצע אליהו בשנה האחרונה. דרך אליהו הנפקות, חברת האחזקות דרכה הוא שולט במגדל, הוא מימש מניות במיליארד שקל ממכירת 15.6% ממגדל.
- הממונה על שוק ההון:" יש תופעות של עושק ועמלות מופרזות"
- שמעון גולדברג נדרשת להזרים 71 מיליון שקל לקופת סלייס
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ישיבת הדירקטוריון שתתכנס היום תקבע כיצד תמשיך מגדל אחזקות לפעול כדי לאייש את תפקיד יו"ר מגדל ביטוח. על פי מכתבו של גל, לחברה יש 30 ימים להציע מועמד אחר שיהיה מקובל על הרשות. אם לא יימצא מועמד כזה, הדירקטוריון יבחר יו"ר בהתאם לשיקול דעתו, בכפוף לאישור הרגולטור.
- 1.אנונימי 29/07/2025 21:40הגב לתגובה זוהאיש יצא מניהול בית חולים מהמגעילים בארץ ואיזה פלא מתעסק בבוחטות של כסף. כשתשאלו את עצמכם את מי מקבלים ללימודי רפואה תזכרו מה קורה כשמקבלים אנשים שסולם הערכים שלהם נראה ככה.
רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".
רטיבות בתקרה נזילה (רשתות)27 אינסטלטורים כדי לתקן נזילה; ככה חברות הביטוח טרטרו את בעל הדירה
בית המשפט בהרצליה קבע: שירביט ונץ התרשלו בטיפול בנזק - "הותירו את התובע בן ערובה למחלוקות ביניהן"
פסק דין תקדימי שניתן בבית משפט השלום בהרצליה חושף את הכשלים החמורים בטיפול של חברות הביטוח בנזקי מים. השופטת הבכירה הדסה אסיף קבעה כי חברת הביטוח שירביט וחברת ניהול התביעות נץ התרשלו בטיפול בנזילה בביתו של אהרון אזון, וחייבה אותן לפצותו בסכום כולל של למעלה מ-100 אלף שקל.
המקרה המדובר החל באפריל 2019, כאשר אזון הבחין בהתנפחות של קיר בחדר המזווה וסימני טפטוף מים. מה שהיה אמור להיות תיקון פשוט הפך למסע ייסורים של חמישה חודשים, במהלכם ביקרו בעלי מקצוע שונים בביתו לא פחות מ-27 פעמים, כאשר כל ביקור נמשך כשלוש שעות.
"אתר בנייה במקום בית" - התובע מתאר חודשים של טרטור
בפסק הדין מצטטת השופטת אסיף את עדותו של התובע, שתיאר כיצד "כל ביקור של בעל מקצוע פגע בשגרת המשפחה, וגרם לו לעגמת נפש ואף לאובדן שעות עבודה לא מועטות". התובע כינה את תנאי המגורים בתקופה זו כ"אתר בנייה", ותיאר את "הצורך בריקון דליי מים שנצברו במזווה במשך תקופה ממושכת, השבתת חדר האמבטיה ששירת 4 נפשות לרבות תינוקת ואשר כלל את האמבטיה היחידה בבית".
הנתון המדהים ביותר עולה מהפער הזמנים: בעוד הקריאה הראשונה לטיפול בנזילה נעשתה ב-15 באפריל 2019, רק ב-1 באוגוסט - כשלושה וחצי חודשים לאחר מכן - הוזמנה לראשונה חברת מדיטסט, המתמחה באיתור נזילות. השופטת קבעה כי "פער זמנים משמעותי זה מעיד על טיפול רשלני ומתמשך מצד הנתבעות".
- רוטשטיין תפצה רוכשי דירה - אך לא על הג'קוזי
- המוכר סיפר על הרטיבות - למה יפצה בכל זאת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחת הטענות המרכזיות של חברת נץ הייתה שהיא שימשה רק כמתאמת בין השרברבים לבין המבוטח. אולם השופטת דחתה טענה זו נחרצות, תוך שהיא מצטטת מההסכם בין שירביט לנץ: "חברת הניהול מתחייבת שהשירותים שיינתנו על ידה לפי הסכם זה ונספחיו יהיו מהירים, יעילים ואדיבים, באיכות וברמה מקצועית גבוהה".
