רכישה קטנה לקבוצת יעל: קונסיינטה בתחום הסברת סייבר
קבוצת יעל (Yael) רוכשת את קונסיינטה (ConSienta) שמסבירה ומעלה מודעות בתחומי אבטחת המידע במיליוני שקלים בודדים. מדובר ברכישה קטנה אבל לדברי יעל "תאפשר לקבוצה התחזקות משמעותית בתחומי האבטחה והסייבר". קונסיינטה מספקת תרגול, הדרכה והסברה, הטמעת תוכניות מודעות לעובדים בארגונים, תרגול של הנהלות ודירקטורים והכנה למצבי קיצון.
לקונסיינטה יש עשרות לקוחות בתחומי הבנקאות, הרפואה, המסחר, הטכנולוגיה והיא מנוהלת על ידי גיא דגן וצחי שטראוס. לפני שנה רכשה יעל את Triad Security העוסקת בייעוץ בעולם הסייבר, גם כן במיליוני שקלים בודדים ובשנת 2017 רכשה הקבוצה את Smartsoft בתחום פתרונות אבטחת מידע ב-10 מיליון שקל.
דורון גיגי מנכ"ל קבוצת יעל: "רכישת קונסיינטה היא מהלך נוסף וחשוב שלנו לעבר נוכחות מרכזית של קבוצת Yael בעולמות הסייבר ואבטחת המידע. ארגונים משקיעים הון עתק בטכנולוגיה, אולם הטיפול בהבנת עומק של הגורם האנושי הוא מאז ומתמיד, החוליה החלשה. רק בשנים האחרונות, החלו חברות להשקיע בגורם האנושי ובמודעות שלו לסכנות הקיימות מפני אירועי סייבר. אני מברך את אנשי ConSienta על הצטרפותם ומאחל להם להתפתח ולצמוח עמנו בארץ ובעולם תחת מעטפת הקבוצה. אני משוכנע כי רכישה זו, תהווה ערך משמעותי עבור שני הצדדים ובעיקר ללקוחותינו."
צחי שטראוס, מנכ"ל משותף בקונסיינטה: "הגנת סייבר ואבטחת המידע הם אחד מגורמי הסיכון המשמעותיים ביותר לארגונים. ניהול הסיכון הוא אחד האתגרים המורכבים של מנהלי אבטחת מידע ומנהלים בכלל. אנחנו מטמיעים תכניות הסברה ומודעות עבור כלל עובדי הארגון – צעד ראשון וקריטי במוכנות ארגונית לסיכוני סייבר". צחי שטראוס שימש כמנהל אבטחת המידע והגנת הסייבר של בנק הפועלים והוא אחד החלוצים בעיסוק במודעות הגורם האנושי בנושאי סייבר.
- סוד ההצלחה של ארמיס: "הרעב. חייבים להיות 'רעבים' כדי להצליח"
- המכירה של ארמיס מביאה את היקף האקזיטים בסייבר לכ-80 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"בסיכומו של עניין, כ-90% מתקיפות הסייבר המוצלחות על ארגונים מתחילות בניצולו של הגורם האנושי. ארגונים שרוצים לשרוד חייבים להשקיע בהון האנושי שלהם – קונסיינטה מסייעת בהפיכת כל עובד ל'סוכן סייבר' פעיל ובמקביל, אנו עובדים עם הנהלות ודירקטוריונים על מוכנותם לניהול משבר סייבר” הוסיף גיא דגן, ממייסדי החברה ומנכ"ל משותף, אשר שימש כאחד ממנהלי הסייבר בבנק הפועלים ונחשב לאחד המומחים המרכזיים בארץ, בעולמות ההנדסה החברתית והטמעת תוכניות מודעות בארגונים".
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
