לאחר כשלון ההנפקה - איטורו מפטרת 120 עובדים
חברת איטורו שמרכזה בישראל ופיתחה פלטפורמת מסחר במניות ובמטבעות קריפטו מעסיקה כ-1700 עובדים ברחבי העולם מתוכם יותר מ-700 בישראל. כעת מפטרת החברה כ-120 עובדים, 55 מתוכם בישראל, וזאת לאחר כישלון ניסיון ההנפקה ולאור גל הפיטורים הגובר בחברות ההיי-טק.
המתחרה רובין הוד ROBINHOOD MARKETS שנסחרת בבורסה בניו יורק וירדה לשווי שוק של 6.6 מילארד דולר, ירידה של יותר מ-90% מהשיא, הודיעה לאחרונה על צעד דומה.
איטורו ניסתה להתמזג לספאק לפי שווי של 10.4 מיליארד דולר במרץ בשנה שעברה, שווי שנראה כבר אז מוגזם, לאור העובדה שמדובר בחברה הפסדית שהכניסה רק כמיליארד דולר בשנה, אך הכוונות הללו התבטלו בסופו של דבר. מוקדם יותר השנה התכווץ השווי ל-8.8 מילארד דולר, עדיין שווי גבוה מאד לחברה לאור העובדה שהצמיחה נעצרה וההפסדים המשיכו להיערם.
כעת מודיעה איטורו על ביטול סופי של ההנפקה וכן על פיטורי כ-6% ממצבת העובדים של החברה. החברה לא הצליחה להשיג אישור של הרשות לנירות ערך האמריקאית (SEC) לתשקיף שלה, במיוחד לאור פעילות גבוהה במטבעות קריפטו. החברה מנסה לגייס כ-800 מיליון עד מיליארד דולר שלא באמצעות הנפקה לפי שווי של 5 מיליארד דולר. הפעולות הקשורות להנפקה עלו לחברה כ-70 מיליון דולר.
- איטורו עקפה את הציפיות ומכריזה על בייבאק - המניה מזנקת ב־7%
- על הבמה באיטליה: אסיא מנסה להחזיר את המומנטום לאיטורו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחרונה החל גל פיטורים בחברות ההיטק לאחר תקופה ארוכה של גאות ומחסור בעובדים שיצר מאבק של ממש בין החברות על עובדים בעלי כישורים מתאימים. מוקדם יותר היום דווח על פיטורים של כ-80 עובדים גם בחברת לייטריקס שגייסה לפני פחות משנה לפי שווי של 1.9 מיליארד דולר.
יוני אסיא, מייסד משותף ומנכ"ל איטורו אמר לגבי החלטת הפיטורים: "לאור תנאי השוק הנוכחיים ולאחר תקופה של צמיחה מואצת החלטנו לנקוט בתקופה הנוכחית גישה מאוזנת יותר בין צמיחה ורווחיות. בהתאם לכך קיבלנו החלטה לא פשוטה לצמצם את כוח האדם כדי להבטיח צמיחה בת קיימא לטווח ארוך".
- 6.מהלך חכם, עדיף לדחות מלהיחתך עכשיו בשווי (ל"ת)שרה 06/07/2022 19:02הגב לתגובה זו
- 5.מזל שויתרתי עליהם (ל"ת)אחד שהתראיין שם 06/07/2022 10:52הגב לתגובה זו
- 4.השחיין העירום 05/07/2022 21:54הגב לתגובה זוכל הכבוד למנכל יוני אסיא - לעשות מהלך שיציל מאות עובדים. כל אלו שמחכלכים פשוט לא מבינים. תמשיך בדרכך כי זו הדרך הנכונה.
- 3.בלוף ישראלי 05/07/2022 21:21הגב לתגובה זומעציב מצער ומאכזב שיש דברים כאלה
- 2."ההאטה הכלכלית והירידות בשוק "= לא הצלחנו לתכמן אותכם (ל"ת)זה הפרוש הנכון 05/07/2022 18:20הגב לתגובה זו
- 1.עוקץ העשור (ל"ת)טורו מוטורו 05/07/2022 17:59הגב לתגובה זו
רובוט AI (גרוק)המהפכה הרובוטית - לא רק טסלה
השחקניות המרכזיות בתחום הרובוטים ההומנואידים, המחירים, מתי זה יגיע אלינו הביתה והסיכונים?
מכירות המכוניות החשמליות של טסלה צונחות ב-13%, אבל המניה מגיבה ואז מתקנת, וסך הכל עלתה בכ-2% בחודש האחרון. הסיבה אחת: Optimus, הרובוט ההומנואידי של החברה. אילון מאסק כבר לא מתבייש להגיד בקול רם שלדעתו 80% משווי טסלה בעתיד יגיע מ-Optimus, לא מהמכוניות.
לאחרונה הוא העלה וידאו של גרסה חדשה של הרובוט שמקפל כביסה, מזהה חפצים ומדבר בקול טבעי, והאופן שבו הוא רץ נראה אנושי להפליא. הגרסה הבאה, Gen-3, תיחשף ברבעון הראשון של 2026 עם ידיים בעלות 22 דרגות חופש ודיוק מרשים. המחיר שמאסק מבטיח: 20 עד 30 אלף דולר כשהייצור ההמוני יתחיל. זה פחות ממשכורת שנתית של עובד ממוצע בארה"ב.
בגיגה-טקסס, המפעל של טסלה ליד העיר אוסטין, כבר בונים קו ייצור, ומאסק הציב יעד של מיליון יחידות בשנה תוך חמש שנים. וול סטריט קונה את זה בגדול: RBC נותנת יעד של 500 דולר למניה, דויטשה בנק מוסיפה 111 דולר רק בזכות הרובוטים, וביירד מגיעה ל-548 דולר. גם הבית הלבן נכנס לתמונה עם צו נשיאותי מתוכנן ל-2026 שיזרים מיליארדים לתעשייה, בעיקר כדי שלא להפסיד לסין.
אבל המציאות עדיין קשה: עד עכשיו נבנו כמה מאות יחידות בלבד, יש בעיות בסוללות ובמנגנוני אחיזה עדינים, והרבה מההדגמות עדיין דורשות שליטה מרחוק על ידי אדם. מאסק כבר הבטיח דברים דומים עם מערכת הנהיגה האוטונומית שלו, ועד היום נהגים נדרשים להחזיק יד על ההגה. ובכל זאת, השוק מאמין. זה יכול להתעכב, אבל יש תמימות דעים שזה יגיע - גם רכבים אוטונומיים וגם רובוטים הומנואידים.
- DoorDash משיקה שותפות רובוטית: משלוחים אוטונומיים בארה"ב
- אנבידיה מקימה מעבדת AI ורובוטיקה בשיתוף עם אבו דאבי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ארה"ב: חדשנות מטורפת, אבל ייצור איטי
בוסטון דיינמיקס (בבעלות יונדאי) מובילה עם Atlas, הרובוט היחיד שכבר יכול לשחק בכדור ולרוץ 2.5 מטר לשנייה. גרסה חשמלית מלאה נכנסה ב-2025 למפעלי יונדאי בג'ורג'יה. מחיר משוער: 140 עד 150 אלף דולר. זמינות מסחרית החל מ-2026. הרובוט מצוין בסביבות מורכבות, אבל עלות התחזוקה גבוהה ומגיעה לכ-20% ממחיר הרובוט בכל שנה.
