התיקונים לחוק חדלות פירעון ישפרו את מצב הנושים ועלויות המימון
תזכיר משרד המשפטים לתיקון חוק חדלות פירעון שצפוי לעבור בכנסת עד סוף השנה, יצמצם משמעותית את יכולתם של החייבים לגרור את הנושים משך שנים בהליכי הקפאת הליכים אינסופיים. השינויים יביאו בסופו של דבר לגידול משמעותי בהליכי הסדר תשלומים מול הנושים ולשיפור הסיכויים לגבות את כל החוב או החלק הארי ממנו. השינויים ישפיעו לטובה על עליוית המימון קרי, על תנאי המימון שיעניקו הבנקים וחברות אשראי חוץ בנקאית ללווים.
התיקונים יאפשרו עיכוב ההליכים שהתאפשרה זמנית בקורונה, רק למי שיראה שפניו באמת להסדר, מה שבא בלאזן את מעמדם של הנושים מול החייבים, ולהזיז המטוטלת בין החייב לנושה, מעט לכיוון הנושה. זאת בין היתר על ידי הגבלת תקופת הקפאת הליכים לתאגידים לחודשיים מקסימום ולחייבים פרטיים עד 4.5 חודשים עד למינוי נאמן. בנוסף לפני שבית המשפט יוציא צו להקפאת הליכים, החייב יצטרך להציג תמונה ריאלית והגיונית להסדר עתידי וקרוב מול הנושים שיגובה על ידי דו"ח של רואה חשבון.
התיקונים גם מסייעים לעובדי התאגיד בכך שהחייב צריך להוכיח לבית המשפט שבמסגרת הסדר החוב הצפוי, הוא יוכל לכסות את החובות כלפי עובדיו כדי שאלה לא יצטרכו לקבל את שכרם מהביטוח הלאומי וכך להכביד יותר על קופת המדינה.
התיקונים החדשים יאפשרו למנהל ההסדר - נציג בית המשפט שלא יוכל להתמנות בעתיד לנאמן לתאגיד החייב - לקבל בשלב מוקדם תמונה כלכלית של החייב על מנת להסיק האם יש סיכוי להבריא את התאגיד או שחייבים להתחיל בהליכי פירוק. אם התיקונים ייכנסו לתוקף ניתן בפרק זמן קצר ומוגבל יחסית, להבין אם התאגיד או החייב הפרטי נקלעו לקושי תזרימי רגעי או שמא אין סיכוי להצילם.
- חלל תקשורת תפנה לבית המשפט לקידום ההסדר
- מאחורי הזינוק בחלל תקשורת: מה החזיר ערך למניה שנחשבה אבודה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגבלת תקופת הקפאת ההליכים גם תמנע מהחייבים להבריח נכסים, למכור התאגיד או נכסי התאגיד במחירי הפסד וכף לפגוע ביכולתם של הנושים לגבות את חובם.
התיקונים המוצעים מעניקים לנושים ולמנהל ההסדר, סמכויות חקירה נרחבות נגד החייבים ומקטינים את יכולתם של מנהל התאגיד או החייב, להתנהל עצמאית תוך הסתרת המצב האמיתי של החברה או של החייב בפני הנושים. התיקונים גם מונעים מחייבים סדרתיים, להגיש כל שנה בקשה חדשה להקפאת הליכים ונבדק האם הוגשו הליכים כאלה שנה לפני הגשת בקשה חדשה.
מנתוני משרד המשפטים עולה כי במהלך כשנתיים וחצי מאז כניסתה לתוקף של הוראת השעה בעידן הקורונה ועד למלחמת ה-7 באוקטובר, רק כ-40 אחוזים מהתאגידים שהגישו בקשה להקפאת הליכים הגיעו בסופו של דבר להסדר עם הנושים ורק 29% מהחייבים הפרטיים הגיעו להסדר . כתוצאה מכך החלק העיקרי של החוב 60-70% לא נגבה, מה שהשפיע לרעה על סיכויי הלווים (הבנקים, חברות אשראי חוץ בנקאיות) לגבות ההלוואות ולכסות האשראי, מה שהשליך לרעה על תנאי המימון העתידיים של תאגידים הפרטיים.
מאז חקיקת חוק חדלות הפירעון החייב יכל למשוך הליכי ההקפאה לתקופה בלתי מוגבלת ויכל לאיים על החייבים כי אם לא יסכימו להליך ולהסדר תשלומים חד צדדי לטובת החייבים, הם לא יראו את הכסף ואז הנושה יהיה חייב להגיע להסדר גרוע שטמן בחובו ויתור על חלק גדול מהחוב.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
החייבים והנושים מנהלים מלחמת חתול ועכבר: הנושה רוצה לשים את ידו על כספי ונכסי החייב ואילו החייב מנסה להעלים הכספים והנכסים, במטרה להגיע להסדר שיכלול הקטנות החוב. לכן, משרד עורכי דין שיפעל מהר ובחוכמה לטובת הנושה, יצליח לשים יד על אותם כספים ונכסים ויכך יהיה לו מנוף משמעותי על החייב.

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.