רביב צולר ICL איי סי אל
צילום: שלומי יוסף
דוחות

איי.סי.אל הכניסה 1.73 מיליארד דולר; ה-EBITDA הסתכם ב-362 מיליון דולר

החברה רשמה ברבעון הראשון של השנה רווח מתואם 9 סנט למניה, בהתאם לציפיות האנליסטים; הרווחיות הגולמית ירדה מ-40% ל-32%; הרווח התפעולי צנח ב-56% ל-203 מיליון דולר; נהנית מנזילות של 1.7 מיליארד דולר; תחזית ה-EBITDA נותרה על כנה
דור עצמון | (4)

חברת ICL איי.סי.אל 0.12% המייצרת אשלג דשנים, פוספט ועוד, רשמה ברבעון הראשון של 2024 הכנסות של 1.735 מיליארד דולר בהשוואה להכנסות של 2.116 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד (ירידה של 18%) ובהתאם לציפיות האנליסטים בוול סטריט.

הרווח הגולמי של החברה ברבעון הסתכם ב-557 מיליון דולר (כ-32.1% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 846 מיליון דולר (כ-40% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי הסתכם ב-203 מיליון דולר לעומת רווח תפעולי של 465 מיליון דולר ברבעון המקביל - צניחה של 56.3%.

איי.סי.אל סיימה את הרבעון הראשון של 2024 עם רווח נקי של 118 מיליון דולר (9 סנט למניה) בהשוואה לרווח מתואם של 292 מיליון דולר - צניחה של 59.6%. עם זאת, הרווח תואם את ציפיות האנליסטים בוול סטריט. ה-EBITDA המתואם הסתכם ב-362 מיליון דולר (כ-21% מההכנסות), לעומת EBITDA מתואם של 610 מיליון דולר (כ-29% מההכנסות) - ירידה של 40.7%.

החברה מאשררת את תחזית ה-EBITDA לשנת 2024, במסגרתה ה-EBITDA המתואם למגזרי מוצרים מיוחדים צפוי להיות בין 700-900 מיליון דולר. במגזר האשלג, החברה עדיין צופה כי היקף המכירות בשנת 2024 יהיה בטווח של 4.6-4.9 מיליון טון.

נכון ליום 31 במרץ, לחברה מקורות נזילים הנובעים ממזומנים, פיקדונות ומסגרות אשראי ואיגוח לא מנוצלות המסתכמות לסך של 1.704 מיליארד דולר. ההתחייבויות הפיננסיות נטו של החברה הסתכמו ל-2,022 מיליון דולר, ירידה של 73 מיליון דולר בהשוואה ליום 31 בדצמבר 2023. בחודש ינואר 2024, פרעה החברה, במועד הקבוע, סך של 145 מיליון דולר אג"ח בגין הנפקה פרטית. בחודש מרס 2024, פרעה החברה, במועד הקבוע, סך של כ-108 מיליון דולר מיתרת אג"ח סדרה ה'.

בגין תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2024, דירקטוריון החברה הכריז על חלוקת דיבידנד בסך של כ-59 מיליון דולר (4.57 סנט למניה). הדיבידנד ישולם ביום 20 ביוני 2024, לבעלי מניות רשומים בתאריך הקובע, שהינו ה-6 ביוני 2024.

נכון לטרם פתיחת המסחר הבוקר, מניית איי.סי.אל ירדה ב-17% בשנה האחרונה למחיר של 17.9 שקל ושווי שוק של 23.14 מיליארד שקל.

רביב צולר, נשיא ומנכ"ל איי.סי.אל: "איי.סי.אל הציגה ברבעון הראשון תוצאות יציבות, עם צמיחה במכירות הרבעוניות וב-EBITDA המתואם בהשוואה לרבעון הקודם. זאת, בשעה שהביקוש העולמי מתאושש ומרבית שווקי-הקצה שלנו החלו להראות סימני התייצבות. בנוסף, התמודדנו בהצלחה עם רוב האתגרים הקשורים במלחמה וצמצמנו את השפעתם. במהלך הרבעון הראשון המשכנו להתמקד בחדשנות ובהרחבת היצע המוצרים המיוחדים, וכן בכניסה לשותפויות אסטרטגיות חדשות, תוך שאנו מיישמים בעקביות את תוכנית ההתייעלות שלנו ומביאים להפחתת עלויות נוספות. מאמצים אלה מסייעים לנו לייצר באופן עקבי תזרים מזומנים חזק, ולחלק דיבידנדים משמעותיים לבעלי המניות שלנו".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    פלאפל בפיתה 09/05/2024 12:04
    הגב לתגובה זו
    החברה כבר שנתיים הורסת ערך לבעלי המניות שלה. נה קורה עם שאר בעלי העניין: העובדים מפוטרים משפחת עופר מקבלת הרבה פחות דיבידנדים מעניין מה הפגיעה בהכנסות של הבכירים שם?
  • 3.
    נו אז 09/05/2024 09:48
    הגב לתגובה זו
    וירדה 70% מהשיא אז תורידו אותה עוד 37% כדי שיהיה מספר יפה 50% ירידה .
  • 2.
    עדיף על אי סי אל (ל"ת)
    תשקיעו בקקי של ביבי 09/05/2024 09:46
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מניית הפוליטיקאים 09/05/2024 09:45
    הגב לתגובה זו
    שהוא חברתי ודואג לציבור הוא מכה בכיל. כל פעם הסתה אחרת ועידן עופר הטמבל ממשיך להיות הפרייאר ילד כאפות של ממשלת ישראל "החברתית" . כל פעם מכה אחרת על כיל . הם לא דואגים לעובדים ולא לדרום הם יודעים שבלי כיל הם יהיו מובטלים אבל הדרום מזמן נמסר לחמאס והצפון לחיזבאלה. ביבי הקים מדינת ביביסטאן ולא מעניין אותו כלום . אי סי אל מניית פח מהרגע שעידן בלופר הנפיק אותה בארהב בירידה של 20% היא לא התאוששה . בנוסף ליחימוביץ לפיד רוזנטל והנכה ממפלגת העציצים קארין אלהרר. כמה נזק ממוח של ציפור.
מוטי גוטמן
צילום: עידן גרוס

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"

המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול

מנדי הניג |
נושאים בכתבה מטריקס מג'יק

בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91%   ומג'יק מג'יק 1.76%   נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026. 

על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".

השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.

סינרגיה בעיקר בתחום הענן

בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.

החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה. בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.