אמות: ה-FFO נותר יציב - 202 מיליון שקל
חברת הנדל"ן אמות אמות -0.73% הציגה במהלך הרבעון הראשון עליה קלה של כ-1% בהכנסות, לצד צמיחה של כ-35% ברווח הנקי שעמד על כ-149 מיליון שקל. ה-NOI של החברה גדל ברבעון הראשון בכ-3% והסתכם בכ-255 מיליון שקל.
במהלך הרבעון הראשון של השנה רשמה החברה הכנסות של כ-289.4 מיליון שקל מדמי שכירות וניהול נדל"ן להשקעה, עליה של כ-2.5% ביחס לכ-282.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה, דיווח החברה על רווח נקי של כ-149 מיליון שקל, צמיחה של כ-35% בהשוואה לכ-110 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול ברווח הנקי נובע מעלייה ב-NOI, ומקיטון בהוצאות המימון עקב עליית מדד נמוכה יותר מעלייתו אשתקד.
ה-NOI (הכנסות תפעוליות נטו) של החברה גדל ברבעון הראשון בכ-3% והסתכם בכ-255 מיליון שקל, בהשוואה לכ-247 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע מתוספת הכנסות מנכסים זהים (בין היתר כתוצאה מאכלוסים, עליית מחירים ומעליית מדד המחירים לצרכן). עליית ה-NOI קוזזה בכ-2.3 מיליון שקל עקב מימוש שני נכסים בתחילת שנת 2024. ה-NOI מנכסים זהים עמד על כ-254 מיליון שקל, עליה של כ-4% לעומת כ-244 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2023.
- אמות: יציבות בהכנסות וב-FFO, מאשררת את התחזית השנתית
- אמות מציגה יציבות תפעולית: ירידה של 1% ב-FFO מול עלייה של 2% ב-NOI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה-FFO (הרווח הנקי, בנטרול שערוכים והוצאות והכנסות חד-פעמיות) לפי גישת ההנהלה עמד על כ-202 מיליון שקל, עליה קלה של כ-1% לעומת כ-199 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הגידול נובע בעיקרו מעלייה ב-NOI, אשר קוזזה מעליה בהוצאות הריבית הריאלית ומעליה בהוצאות המיסים השוטפים.
שמעון אבודרהם, מנכ"ל אמות: "אנו מסכמים את הרבעון הראשון לשנת 2024 עם המשך עלייה ב-NOI, ב-FFO וביתר הפרמטרים התפעוליים. במהלך הרבעון השקענו מאמצים רבים ביישום תוכניות העבודה ועמדנו ביעדיהן, זאת בשעה שכלל המשק מתמודד עם השפעות מאקרו כלכליות גלובליות, בהן הריבית הגבוהה, ועם השלכות המלחמה המתמשכת לאמות פורטפוליו נכסים מגוון, הכולל משרדים, לוגיסטיקה, מסחר וסופרמרקטים. תחום הלוגיסטיקה והתעשייה שלנו כולל 518,000 מ"ר בנוי, המהווה כ-29% מסך הפורטפוליו וזוכה לביקושים גבוהים. במהלך הרבעון הראשון חידשנו חוזים בתחום זה בעלייה שנתית ריאלית של כ-14%. בנוסף, אנו צפויים להשלים השנה את הקמתו של מרלו"ג בית שמש, וזאת לאחר שחציו העליון נמסר במהלך הרבעון הראשון ללקוח והחל להניב.
- 3.ש.א 20/06/2024 10:16הגב לתגובה זוזה לא משנה 1672 או 1521 עדיין בטווח של שנתיים הקרובות תבינו כמה היה זול.
- 2.שער 1672 נק' זו הזדמנות של פעם בחיים למבינים בלבד. (ל"ת)ש.א 09/05/2024 17:44הגב לתגובה זו
- 1.יריב 09/05/2024 13:06הגב לתגובה זואמנם הריבית יציבה, אך אמות היא לא עוד חברת נדל"ן מניב מהשורה, אלא חברה עם פורטפוליו נכסים ושוכרים מאד איכותי והנהלה מצויינת. המרווחים שלה עולים גם אל תוך מצב מאתגר כמו מלחמה ועם ריבית יחסית גבוהה. החברה צומחת וזה צריך להתבטא מניה.

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
