בזן עברה לרווח תפעולי. מרווח זיקוק של 19.9 דולר לחבית
ההכנסות של חברת בזן בזן -0.31% , העוסקת בעיקר בייצור נפט וחומרי גלם לתעשייה הפטרוכימית, עמדו ברבעון הראשון של השנה על 2.153 מיליארד דולר, זאת לעומת 2.259 מיליארד ברבעון המקביל אשתקד - ירידה של כמעט 5%. לעומת זאת, היא עברה מהפסד תפעולי של 394 אלף דולר לרווח תפעולי של 263 מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-206 מיליון דולר לעומת הפסד נקי של 18 מיליון דולר ברבעון המקביל.
בנוסף, ה-EBITDA מנוטרל מאוחד של 287 מיליון דולר לעומת 103 מיליון דולר בתקופה המקבילה. מרווח זיקוק מנוטרל לחבית עמד על 19.9 דולר לחבית, לעומת 9.3 אשתקד. מדוע זה חשוב? כי בתעשיית הזיקוק והפטרוכימיה הגורם העיקרי המשפיע על תוצאות הפעילות איננו מחזור המכירות, אלא מרווחי הזיקוק והפטרוכימיה - ההפרש בין ההכנסות ממכירת סל המוצרים לבין עלות חומרי הגלם הנרכשים לייצורם.
משה קפלינסקי, יו"ר קבוצת בזן: "תוצאות השיא של קבוצת בזן ברבעון הראשון של השנה הסתכמו ב-EBITDA מנוטרל של 287 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2023, זינוק משמעותי ביחס לתקופה המקבילה, ורווח נקי גבוה של 206 מיליון דולר. מרווח הזיקוק הממוצע של בזן עמד על כ-19.9 דולר לחבית.
"קבוצת בזן ממשיכה לקדם את התכנית האסטרטגית הממוקדת שלה ע"י השקעות מחושבות. לפני כשבועיים ציינו אבן דרך בתכנית זו וחנכנו את תחנת התדלוק הראשונה במימן בישראל. אנחנו, יחד עם גורמים במשק האנרגיה ובמשרד האנרגיה, סבורים שהמימן יהיה חלק מפתרונות האנרגיה הירוקה העתידית".
- בזן: מרווחי זיקוק נמוכים - מעמיקה להפסד של 31 מיליון
- בזן: אחרי השנה הקשה יש מקום לאופטימיות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אסף אלמגור, מנכ"ל קבוצת בזן, אמר: "בזן מסכמת רבעון עם תוצאות שיא במגזר הזיקוק, כהמשך ישיר של שנת 2022. התוצאות המרשימות של הקבוצה הושגו בזכות היכולת שלנו למצות את פוטנציאל מרווחי הזיקוק בעולם, ולנצל את יתרונות הסינרגיה של הקבוצה. לאחר תאריך הדוח אנו עדים לירידה במרווחי הזיקוק, יחד עם זאת, נכון להיום, המרווחים נמצאים בסביבה גבוהה ביחס לממוצע הרב השנתי".
עוד הוסיף: "גם בצד ההוצאות נרשם שיפור, עם קיטון בהוצאות המימון למרות סביבה של ריבית עולה. לאחר תקופת הדוח הקבוצה גייסה בהצלחה חוב של כ-97 מיליון דולר, מתוכם כ-40 מיליון דולר מהבנקים וכ-57 מיליון דולר בשוק ההון במסגרת הנפקת אג"ח חדשה. מדובר בהבעת אמון של הגופים המוסדיים בחוסנה הפיננסי של בזן לאורך זמן".
- 9.חברים לכו להשקיע במניות אחרות לא חסר. בשוק , תשאיר 22/05/2023 06:09הגב לתגובה זוחברים לכו להשקיע במניות אחרות לא חסר. בשוק , תשאירו לנו את הרווחים של בז״ן בשקט אני בפנים מהקורונה שער 64 כיף , אז לכו תחפשו מניות אחרות
- 8.לוט 21/05/2023 19:27הגב לתגובה זואיך חברה כמו בזן עם רווח כזה וחלוקת דווידנדים נאים נמצאת במכפיל כזה נמוך
- 7.אחד 21/05/2023 15:50הגב לתגובה זולא מספיק מה שעשה בבטר פלייס, בהצלחה למשקיעים, שומר נפשו ירחק! מתי תבינו שאנשי צבע בשוק העיסקי הם כולם ושום דבר, רק דן חלוץ מסגול להביא מותג כמו BMW לפשיטת רגל, בדיחה!
- אמת 21/05/2023 19:43הגב לתגובה זועשה כנופייה פנימית אשר דרס כולם בגיבוי הועד , השחיתו את המקום דורסים כל בעלי התפקידים , חוזים מנופחים שאין בהם תחרות
- 6.תמר 21/05/2023 12:59הגב לתגובה זולמי שיש סבלנות ומוכן לקחת סיכון מסויים מנייה נחמדה שנסחרת זמו רב בחסר ומחלקת דיוודנידנדים נאים. המחיר שלה היה צריך להיות מעל 300 לפי הרווחים אך בגלל הסיכונים העתידיים היא שווה בערך 140-160. במחיר של כ98.5-101.5 ניתן לקנות סכום קטן כגיוון לתיק ההשקעות.
- 5.יש לבזן לעלות 50%. שער 150 לפחות (ל"ת)שלומי 21/05/2023 10:59הגב לתגובה זו
- 4.טיסה נעימה למחזיקים בבזן. סבלנות חברים! (ל"ת)דוד 21/05/2023 10:45הגב לתגובה זו
- 3.שמל 21/05/2023 10:22הגב לתגובה זואחוז וחצי עלייה אחרי דוח כזה ??? וזה שהמניה בתחתית ? איזה בורסה חולה ועלובה יש לנו בתל אביב ??? אין גבול לעליבותה של הבורסה בתל אביב - החברות טובות אבל הבורסה רקובה אין פעילות ואין כלום.
- חכה חבר. תטוס למעלה בקרוב. שחיפה של המוסדיים (ל"ת)רם 21/05/2023 11:00הגב לתגובה זו
- 2.גניבה באור יום 21/05/2023 10:01הגב לתגובה זוצריך להבהיר את ההפרשים משנת 2022 2022 היתה תוהו ובוהו עם גניבת מליונים שגרמו עיכובים בלוחות זמנים בזן העלימה פרשה ענקית של גניבות ואי אימונים מיו"ר כולל החלפת המנכל והועד אותו סיטואציה היתה כם בשנת 2013 המשקיעים אומללים!!!!!
- מי גנב מיליונים? תפרט קצת (ל"ת)אבישלום 21/05/2023 10:48הגב לתגובה זו
- גניבה באור יום 21/05/2023 19:54מנהלים בכירים , עשו כנופיה בין יו"ר ואחד הסמנכלים , ומנהלים בכירים , בגיבוי הועד , תוך תפירת תפקידים למקורבים , עם חוזים ומכרזים תפורים ללא שום תחרות . פעם שמעת על החלפת מנכ"ל בסמנכ"ל מתוך החברה !!!! למה ? כדי להעלים אחת הפרשות הגדולות בתולדות בזן
- 1.משער 145 ירדה לשער 97 כיום משקיעים אומללים (ל"ת)העיקר 21/05/2023 09:05הגב לתגובה זו

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
