רובלוקס
צילום: רובלוקס

רובלוקס תסיר פרסומות לילדים במטרה "למנוע ניצול של ילדים"

המהלך עשוי לפגוע בתוצאות החברה, אך לאור הביקורת שהיתה נגד פלטפורמת השחקנים הגדולה, נראה כי לא היתה לה ברירה
מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה משחקים

חברת רובלוקס שמפעילה פלטפורמה גדולה של משחקים הודיעה כי תסתיר פרסומות משחקנים בני 13 ומטה. בוקר טוב להנהלת רובלוקס שמסרה כי "מדיניות הפרסום הזו נועדה למנוע ניצול משתמשים קטינים".

על פי הודעת החברה, אסור לפרסם מוצרים בשיווק פירמידה, מטבעות קריפטו ו-NFT. כמו כן, חל איסור על פרסום בקשת תרומות, פרסום שירותים פיננסיים ועוד.

השינוי במדיניות הוא בהמשך לתלונה של ארגון הגנת הצרכנים Advertising in Truth נגד החברה לרשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC). הארגון תקף את מדיניות הפרסום הליברלית והנצלנית כלפי ילדים כשאחת הטענות הקשות היתה שהחברה מפרסמת בצורה סמויה למיליוני צרכנים, מתוכם 25 ילדים ובני נוער, על ידי אינספור חברות ושותפים-שותפויות במשחקים. לטענת הארגון, מדובר בהונאה דיגיטלית. 

לפני כחצי שנה הגיש ארגון הצרכנים דו"ח מעקב ל-FTC והצביע על כך שאין שום שינוי במדיניות החברה - "ילדים המשתמשים ברובלוקס חשופים לכל הפרסומות בפלטפורמה לרבות פרסומות בנושאים של שירותים פיננסים, קריפטו, NFT ועוד, למעט שלושה מפרסמים שבחרו טווח גילים מבוגר יותר כדי להתאים לקהל היעד שלהם", נכתב בדו"ח של הארגון, "וזאת למרות שרובלוקס מודעת לסוג הפרסום שהילדים רואים דרכה".

רובלוקס היא כאמור פלטפורמה וירטואלית גדולה שמאפשרת למשתמשים בה לשחק ולבנות משחקים. בפלטפורמה משתמשים 53 מיליון משתמשים מדי יום ומעל 200 מיליון שחקנים בחודש.

מחצית מהמשתמשים בפלטפורמה הם ילדים בני 12 ומטה. זו גם הסיבה שהחברה נמנעה מלהסיר את הפרסום הבעייתי באופן גורף לילדים. הסרת הפרסום משעה הפחתה ניכרת של ההכנסות השוטפות של החברה שגם ככה לא ממש עושה חייל, מאז הנפקתה לפני כשנתיים איבדה החברה כ-33% לשווי של 27 מיליארד דולר. 

קצב ההכנסות של רובולוקס מסתכם במעל 3 מיליארד דולר, כשאת השנה היא צפויה לסגור עם מכירות של 3.3 מיליארד דולר ובשנה הבאה, על פי קונסנזוס התחזיות היא תגיע ל-3.78 מיליארד דולר. ועדיין, החברה תפסיד השנה על פי ההערכות מעל 1 מיליארד דולר וכך גם שנה הבאה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד