רובלוקס תסיר פרסומות לילדים במטרה "למנוע ניצול של ילדים"
חברת רובלוקס שמפעילה פלטפורמה גדולה של משחקים הודיעה כי תסתיר פרסומות משחקנים בני 13 ומטה. בוקר טוב להנהלת רובלוקס שמסרה כי "מדיניות הפרסום הזו נועדה למנוע ניצול משתמשים קטינים".
על פי הודעת החברה, אסור לפרסם מוצרים בשיווק פירמידה, מטבעות קריפטו ו-NFT. כמו כן, חל איסור על פרסום בקשת תרומות, פרסום שירותים פיננסיים ועוד.
השינוי במדיניות הוא בהמשך לתלונה של ארגון הגנת הצרכנים Advertising in Truth נגד החברה לרשות הסחר הפדרלית של ארצות הברית (FTC). הארגון תקף את מדיניות הפרסום הליברלית והנצלנית כלפי ילדים כשאחת הטענות הקשות היתה שהחברה מפרסמת בצורה סמויה למיליוני צרכנים, מתוכם 25 ילדים ובני נוער, על ידי אינספור חברות ושותפים-שותפויות במשחקים. לטענת הארגון, מדובר בהונאה דיגיטלית.
לפני כחצי שנה הגיש ארגון הצרכנים דו"ח מעקב ל-FTC והצביע על כך שאין שום שינוי במדיניות החברה - "ילדים המשתמשים ברובלוקס חשופים לכל הפרסומות בפלטפורמה לרבות פרסומות בנושאים של שירותים פיננסים, קריפטו, NFT ועוד, למעט שלושה מפרסמים שבחרו טווח גילים מבוגר יותר כדי להתאים לקהל היעד שלהם", נכתב בדו"ח של הארגון, "וזאת למרות שרובלוקס מודעת לסוג הפרסום שהילדים רואים דרכה".
רובלוקס היא כאמור פלטפורמה וירטואלית גדולה שמאפשרת למשתמשים בה לשחק ולבנות משחקים. בפלטפורמה משתמשים 53 מיליון משתמשים מדי יום ומעל 200 מיליון שחקנים בחודש.
- רובלוקס נופלת 13% בעקבות הורדת תחזית הצמיחה
- מניית רובלוקס צונחת ב-10% - הסיבה: דוחות חלשים; ילדים לא משלמים על משחקים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מחצית מהמשתמשים בפלטפורמה הם ילדים בני 12 ומטה. זו גם הסיבה שהחברה נמנעה מלהסיר את הפרסום הבעייתי באופן גורף לילדים. הסרת הפרסום משעה הפחתה ניכרת של ההכנסות השוטפות של החברה שגם ככה לא ממש עושה חייל, מאז הנפקתה לפני כשנתיים איבדה החברה כ-33% לשווי של 27 מיליארד דולר.
קצב ההכנסות של רובולוקס מסתכם במעל 3 מיליארד דולר, כשאת השנה היא צפויה לסגור עם מכירות של 3.3 מיליארד דולר ובשנה הבאה, על פי קונסנזוס התחזיות היא תגיע ל-3.78 מיליארד דולר. ועדיין, החברה תפסיד השנה על פי ההערכות מעל 1 מיליארד דולר וכך גם שנה הבאה.
ChatGPT (גרוק)איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?
תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?
רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.
הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.
המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי
הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.
המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".
- פי 5 בתשעה חודשים - מרקור שעובדת עם ChatGPT כבר שווה 10 מיליארד דולר
- ציטט את ChatGPT כהוכחה רפואית - מה פסק השופט?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".
