עובדי גראונדקאבר בישראל
צילום: יוסי ירום

גראונדקאבר גייסה 24.5 מיליון דולר לניטור אפליקציות מודרניות

החברה מאפשרת לצוותי פיתוח לזהות ולפתור בעיות במהירות בסביבת הענן שלהם באמצעות טכנולוגיית eBPF
מערכת ביזפורטל |

חברת הסטארט-אפ גראונדקאבר (groundcover), גייסה כ-24.5 מיליון דולר: 4.5 מיליון בגיוס סיד ו-20 מיליון דולר בסבב A. את סבב A הובילה קרן Zeev Ventures והשתתפו בו המשקיעים הקיימים Angular Ventures, Heavybit ו-Jibe Ventures.

גראונדקאבר משתמשת בטכנולוגיה ה-eBPF כדי לסייע לצוותים לנטר אפליקציות הרצות בסביבת קוברנטיס (Kubernetes) - וזאת על ידי חשיפת בעיות חמורות בתפקוד סביבת הייצור (production) של הלקוח והצגת תובנות המאפשרות לפתור אותן במהירות. הטכנולוגיה מאפשרת ניטור אפליקציות בהטמעה שנמשכת מספר דקות ובעלות נמוכה מאוד ביחס למקובל בשוק כיום.

החברה שנוסדה בשנת 2021 על ידי שחר אזולאי ויחזקאל רבינוביץ', מעסיקה 18 עובדים במשרדים בתל אביב ומדגישה כי הגיוס ישמש להמשך פיתוח המוצר, לגיוס 40 עובדים בתחומים פיתוח, מוצר, שיווק ומכירות.

טכנולוגיות לניטור ביצועי אפליקציות (APM - Application Performance Monitoring) קיימות למעלה מעשור אך חברות רבות הזקוקות ליכולות בתחום זה מתקשות להשתמש בהן עקב הטכנולוגיה הלא עדכנית הדורשת הטמעה הנמשכת זמן רב ומאמץ אדיר מצוותי הפיתוח. טכנולוגיית ה-eBPF נכנסה לשוק בשנת 2014 והיא מאפשרת לתוכניות לרוץ ישירות במכונה וירטואלית מבודדת בליבה (Kernel) של מערכת ההפעלה Linux. ב-24 החודשים האחרונים התפתחה טכנולוגיית ה-eBPF וכיום היא מסוגלת לפתור תרחישי שימוש חדשים.

גראונדקאבר משתמשת בטכנולוגיית eBPF כדי לספק יכולת ניטור עמוקה לסביבות קוברנטיס אשר עוקבת אחר אירוע (event) מכל סוג. 

שחר אזולאי, מנכ"ל ומייסד משותף בגראונדקאבר: "תחום ה-APM צמא לחדשנות. אנחנו מאמינים ש-eBPF היא טכנולוגיה שתאפשר את קפיצת המדרגה שתשנה את התחום הזה מן היסוד. אנחנו בטוחים ש-groundcover תגדיר מחדש את תחום ה-observability ולכן החלטנו להציע שימוש חינמי בסיסי במוצר מהיום הראשון. פתרון שלנו משנה את כללי המשחק באיזון בין איכות הניטור ובין העלות הכרוכה בו ומבטיח שצוותי פיתוח לא יאלצו להתפשר כדי לנהל את התקציב שלהם בצורה אחראית. הצבנו לעצמנו כמטרה לתת להם להפיק את המקסימום ממערכת APM בעלות נמוכה משמעותית לעומת העלויות בשוק כיום".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטייואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטי
סטארטאפ להכיר

אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם

שיחה עם יואב  שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של  Apptor.ai



הדס ברטל |

ספר בקצרה על עצמך:

אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.

ספר על החברה ומניין בא הרעיון?

אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.

אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.

מתי הוקמה וכמה עובדים?

קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.

מי המשקיעים?

זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד