עובדי גראונדקאבר בישראל
צילום: יוסי ירום

גראונדקאבר גייסה 24.5 מיליון דולר לניטור אפליקציות מודרניות

החברה מאפשרת לצוותי פיתוח לזהות ולפתור בעיות במהירות בסביבת הענן שלהם באמצעות טכנולוגיית eBPF
מערכת ביזפורטל |

חברת הסטארט-אפ גראונדקאבר (groundcover), גייסה כ-24.5 מיליון דולר: 4.5 מיליון בגיוס סיד ו-20 מיליון דולר בסבב A. את סבב A הובילה קרן Zeev Ventures והשתתפו בו המשקיעים הקיימים Angular Ventures, Heavybit ו-Jibe Ventures.

גראונדקאבר משתמשת בטכנולוגיה ה-eBPF כדי לסייע לצוותים לנטר אפליקציות הרצות בסביבת קוברנטיס (Kubernetes) - וזאת על ידי חשיפת בעיות חמורות בתפקוד סביבת הייצור (production) של הלקוח והצגת תובנות המאפשרות לפתור אותן במהירות. הטכנולוגיה מאפשרת ניטור אפליקציות בהטמעה שנמשכת מספר דקות ובעלות נמוכה מאוד ביחס למקובל בשוק כיום.

החברה שנוסדה בשנת 2021 על ידי שחר אזולאי ויחזקאל רבינוביץ', מעסיקה 18 עובדים במשרדים בתל אביב ומדגישה כי הגיוס ישמש להמשך פיתוח המוצר, לגיוס 40 עובדים בתחומים פיתוח, מוצר, שיווק ומכירות.

טכנולוגיות לניטור ביצועי אפליקציות (APM - Application Performance Monitoring) קיימות למעלה מעשור אך חברות רבות הזקוקות ליכולות בתחום זה מתקשות להשתמש בהן עקב הטכנולוגיה הלא עדכנית הדורשת הטמעה הנמשכת זמן רב ומאמץ אדיר מצוותי הפיתוח. טכנולוגיית ה-eBPF נכנסה לשוק בשנת 2014 והיא מאפשרת לתוכניות לרוץ ישירות במכונה וירטואלית מבודדת בליבה (Kernel) של מערכת ההפעלה Linux. ב-24 החודשים האחרונים התפתחה טכנולוגיית ה-eBPF וכיום היא מסוגלת לפתור תרחישי שימוש חדשים.

גראונדקאבר משתמשת בטכנולוגיית eBPF כדי לספק יכולת ניטור עמוקה לסביבות קוברנטיס אשר עוקבת אחר אירוע (event) מכל סוג. 

שחר אזולאי, מנכ"ל ומייסד משותף בגראונדקאבר: "תחום ה-APM צמא לחדשנות. אנחנו מאמינים ש-eBPF היא טכנולוגיה שתאפשר את קפיצת המדרגה שתשנה את התחום הזה מן היסוד. אנחנו בטוחים ש-groundcover תגדיר מחדש את תחום ה-observability ולכן החלטנו להציע שימוש חינמי בסיסי במוצר מהיום הראשון. פתרון שלנו משנה את כללי המשחק באיזון בין איכות הניטור ובין העלות הכרוכה בו ומבטיח שצוותי פיתוח לא יאלצו להתפשר כדי לנהל את התקציב שלהם בצורה אחראית. הצבנו לעצמנו כמטרה לתת להם להפיק את המקסימום ממערכת APM בעלות נמוכה משמעותית לעומת העלויות בשוק כיום".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ChatGPT  (גרוק)ChatGPT (גרוק)

איך לקבל תשובות טובות יותר מה-ChatGPT?

תנו לצ'אט להכיר אתכם - למה זה חשוב ואיך עושים את זה?

עמית בר |
נושאים בכתבה ChatGPT


רוב המשתמשים ב-ChatGPT מתמודדים עם אותה בעיה: התשובות שהם מקבלים כלליות מדי, חסרות הקשר אישי ומחייבות הסברים חוזרים בכל שיחה. הם מוצאים את עצמם מתחילים כל דיאלוג מההתחלה, מסבירים שוב ושוב את התחום המקצועי שלהם, את קהל היעד ואת הסגנון המועדף עליהם. התוצאה היא בזבוז זמן יקר וחוויית שימוש מתסכלת.

הפתרון קיים כבר בתוך המערכת, אך רוב המשתמשים פשוט לא מודעים אליו. מדובר בפונקציית ההתאמה האישית (Custom Instructions או Personalization) שמאפשרת להגדיר פעם אחת את הפרופיל המקצועי והאישי שלכם, כך שכל שיחה עתידית תתבסס על המידע הזה.

המדריך המלא להגדרת הפרופיל האישי

הגישה לתפריט ההגדרות פשוטה: בגרסת הדפדפן תמצאו אותו תחת שם המשתמש בצד שמאל, ובאפליקציה דרך כפתור התפריט. בחרו באפשרות Personalization והפעילו את האפשרות Enable customization.

המערכת מציגה שני שדות מרכזיים. בשדה הראשון, "What would you like ChatGPT to know about you", תארו את הרקע המקצועי שלכם. כתבו באיזה תחום אתם עובדים, מהו התפקיד המדויק שלכם, מי קהל היעד שלכם, אילו כלים דיגיטליים אתם משתמשים בהם ומהן המטרות העסקיות שלכם. למשל: "אני מנהלת מוצר בחברת פינטק ישראלית, עובדת מול לקוחות עסקיים בינוניים, משתמשת ב-Jira ו-Figma, ומתמקדת בפיתוח פתרונות תשלומים דיגיטליים".

בשדה השני, "How would you like ChatGPT to respond", הגדירו את סגנון התשובות הרצוי. ציינו את אורך התשובה המועדף, הפורמט (פסקאות רצופות או נקודות), רמת הפירוט הטכני, השפה והטון. דוגמה: "תשובות ממוקדות של 200-300 מילים, בעברית מקצועית אך נגישה, עם דגש על יישום מעשי ודוגמאות קונקרטיות מעולם הפינטק".

יובל כהן פורטיסימו
צילום: שלומי יוסף

פורטיסימו רוכשת את MyVisit - מערכת לניהול תורים

התמורה כ-100 מיליון שקל; פורטיסימו נערכת לרכישת השליטה בנטפים; הרכישות הגדולות בשנה האחרונה - סלקום וסטרטסיס 

רן קידר |
נושאים בכתבה פורטיסימו

קרן ההשקעות פורטיסימו רוכשת מאבי בר יהודה את חברת קולפלו (Callflow), שפיתחה את מערכת ניהול התורים MyVisit  תמורת כ-100 מיליון שקל.

קולפלו, שפועלת בתחום ניהול תורים, תהליכי שירות לקוחות ואופטימיזציה רב-ערוצית, מפעילה מערכות קביעת התורים במשרדי ממשלה לחידוש רישיונות נהיגה, הוצאת דרכונים ותעודות זהות, וכן לניהול תורים בקופות חולים, בנקים ועוד. ברחבי העולם, פועלת החברה בשיתוף פעולה אסטרטגי עם ענקיות טכנולוגיה כמו אמדוקס ומיקרוסופט, ומספקת פתרונות מתקדמים ללקוחות גלובליים דוגמת רשת בתי המרקחת Boots הבריטית וענקית התקשורת AT&T האמריקאית. עם זאת, ההצלחה היא חלקית ופורטיסימו סבורה שניתן לקחת את החברה למקום גבוה יותר.  

מסע של שני עשורים: מהתורים הידניים לפלטפורמה גלובלית

הסיפור של קולפלו מתחיל בצורך בסיסי שהיה נפוץ בתחילת שנות האלפיים: ניהול תורים ידני, איטי ולא יעיל, שהוביל לתורים אינסופיים ולתסכול ציבורי רחב היקף. אבי בר יהודה, יזם פיתוח של מערכת שכללה ניהול יומנים דינמיים, ניטור זמינות נציגים בזמן אמת, חלוקת עומסים אוטומטית וניתוח מתקדם של נתונים על זמני המתנה. כיום, מגוון המוצרים התרחב כולל את Q-Flow לניהול תורים רב-ערוצי, Q-Place להזמנת מקומות ו-Q-Shift לניהול משמרות עובדים.

פורטיסימו, קרן פרייבט אקוויטי מהמובילות בישראל עם נכסים מנוהלים בשווי של 2.7 מיליארד דולר, רואה בקולפלו נכס אסטרטגי מרכזי להרחבת נוכחותה בתחום התוכנה לשירותי לקוחות - תחום שצומח בקצב שנתי מרשים של כ-15% ברחבי העולם, על פי דוחות שוק עדכניים.

הקרן צפויה להשקיע בקולפלו כדי להאיץ את הצמיחה הבינלאומית, כולל הרחבה משמעותית בשוק האמריקאי והאירופאי, ולהטמיע טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לניתוח התנהגות לקוחות וחיזוי מגמות.

פורטפוליו החברות הנוכחי של פורטיסימו כולל מעל 50  חברות, עם דגש מובהק על טכנולוגיה ותעשייה. בין ההשקעות הבולטות ניתן למנות את ריווחית בתחום התוכנה הפיננסית, פריוריטי שנמכרה חלקית לבלקסטון בשווי מרשים של 800 מיליון דולר ב-2024, וכן את Titan Security, Gigaspaces ו-Incredibuild.