כך תכינו את תיק ההשקעות לתרחישים של Brexit - שימו לב

הסקרים מראים כי רוב אזרחי בריטניה דווקא מעדיפים לצאת מהאיחוד האירופי. בשווקים מתחילים להכין את התרחישים
Brexit, צילום: Getty Images Israel
הליכתה של בריטניה למשאל עם ב-23 לחודש כבר החלה לתת אותותיה בשווקים ואי הוודאות, יחד עם שינוי המגמה בסקרים הנוטים לרוב קולות הקוראים לצאת מהאיחוד, הצליחו להזיז שועלי קרבות ותיקים בכיסאם. לקראת משאל העם עולה השאלה איך להכין את תיק ההשקעות לתרחישים השונים הקשורים ל-Brexit, כאשר יציאתה של בריטניה מהאיחוד צפויה לגרור פתיחת הסכמי סחר עם המדינות ואי וודאות לטווח הקצר.
יניב חברון הכלכלן הראשי של אקסלנס, מסביר כי אי הוודאות שנוצרה בקרב המשקיעים, הובילה לכך שכיום דווקא קיימת הזדמנות לכניסה לשוק המניות הבריטי. וכך כותב חברון: "בהנחה של Brexit, סביר להניח שנראה תנודתיות ואף ירידה במדדים אלה, כאשר הירידה החדה צפויה להירשם במדד FTSE 250, שהוא חשוף יותר לשוק המקומי. יחד עם זאת להערכתנו, אלו יהיו ירידות של כמה ימים שרק ייצרו הזדמנות טובה יותר להגדלת החשיפה. ניתן לעשות שורט על מדד FTSE250 מול לונג על מדד  FTSE100".
"במידה שתהיה יציאה, סביר להניח ששני המדדים ירדו, אך ה-FTSE100  פחות. אם תהיה הישארות, סביר להניח שהשניים יעלו, למרות שה-FTSE100 יסבול מהתחזקות הלירה שטרלינג. ברמת סקטורים ניתן לעשות שורט על סקטורים שתלויים בכלכלה המקומית, מול לונג על סקטורים שפחות תלויים בכלכלה המקומית. סקטורים כמו בנקים, נדל"ן, מוצרי צריכה וביטוח הם החשופים ביותר לשוק המקומי. במידה שיהיה Brexit, צפויה להיות פגיעה בביקוש המקומי בבריטניה, וכן ברווחיות הסקטורים האלה, ומכאן, צפויים ביצועי חסר שלהם. מנגד, סקטורים כמו תעשיית החומרים והכרייה, תקשורת וטלקום הציגו קורלציה שלילית ומכאן, צפוי להם ביצוע עודף, לעומת הסקטורים החשופים יותר לפעילות המקומית", הוסיף חברון.
המלצה נוספת של חברון להכנת התיק לתסריטים הקשורים ל-Brexit היא להשקיע לונג בזהב ושורט על היין. "בהנחה שבריטניה תצא, חופי המבטחים הראשונים יהיו הדולר והזהב. גם היין היפני יככב. בהנחה שבריטניה תישאר, הלירה שטרלינג תתקן בעוצמה, הזהב עשוי להיחלש קצת וכך גם לגבי הדולר. מכיוון שהסיכויים לשתי התרחישים גבוהים יחסית, הפוזיציה הטובה ביותר להערכתנו היא לונג זהב ושורט יין".
ביחס ליין אומר חברון, כי "הלחץ על היין לא צפוי להסתיים בקרוב. מלבד החולשה של הדולר, צריך לזכור שהיין נחשב לחוף מבטחים, ונראה כי אי הוודאות שגדלה לאחרונה בעולם (בעקבות הבנקים באירופה, חשש למשבר פיננסים בסין, התמתנות בצמיחה הגלובלית והכי עדכני להיום- החשש מ(Brexit-, רק תמשיך לחזק את היין".
תגובות לכתבה(18):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    כך מכינים, כנסו
    יהושפט 15/06/2016 16:39
    הגב לתגובה זו
    0 1
    קודם כל צום עד ה- 23 לחודש. ב- 23 לחודש מרככים את הרקטום בווזלין ואז חוטפים את כל הצינור.
    סגור
  • 8.
    או שיצאו או שישארו .. ממש עזרתם תודה !!
    רועי לוי 15/06/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ביבזתם לי שתי דקות יקרות מהחיים
    סגור
  • 7.
    גם אצלנו הברוך גדל אז למה להשקיע בברוך של אחרים? (ל"ת)
    ארבינקא 15/06/2016 15:41
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 6.
    פי 2 הישארות ביורו מרוויחים בהימורים,
    זהירות!! 15/06/2016 15:37
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ומי שמהר שהם יצאו מהיורו יפסיד פי 3 על הכסף. זה אומר חד משמעי שרוב הסיכויים הם הישארות בגוש. ולא כמו שמנסים לעבוד עליכם הכתבות שרוב הסיכויים שהם יצאו, פשוט שקר
    סגור
  • 5.
    מה עם היורו ? האם יתרסק ? (ל"ת)
    אדי 15/06/2016 14:41
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • פירושו גרמניה מתרסקת.
    לא סביר, 15/06/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הגרמנים נתנו אור ירוק לדרגי לפעול באופ דומה לברננקי (הדפסות/הזרמות ושאר ביטויים מכובסים). התנהלות זו היא זמנית. כלכלה יציבה כולל מטבע חזק אלו רכיבים מרכזיים באושיות המדינה הגרמנית והפוליטיקאים (במיוחד הגרמנים) ערים לכך שאם אלו יפגעו השאול הוא הגבול...
    סגור
  • אכותיות - DAI, ALV, DTW, ועוד
    מניות גרמניות 15/06/2016 15:21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השקעה איכותית, דיבידנד שנתי בריא ומטבע עם אפסייד.
    סגור
  • 4.
    אפשרות אחרת
    אמיר 15/06/2016 14:33
    הגב לתגובה זו
    4 1
    לאדם מן השורה עדיף להמתין עד 23/6 ולראות לאן נושבת הרוח . ברור שניחוש נכון מזכה לרווח נאה בזמן קצר , אך זה כבר תחום של הימורים .
    סגור
  • 3.
    $$$ דולר רק דולר (ל"ת)
    john 15/06/2016 14:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • שמדפיסים ממנו כמה שצריך (ל"ת)
    מטבע חביב 15/06/2016 15:40
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 2.
    אני מזהיר אתכם אנשים!תיק השקעות
    בא 15/06/2016 14:04
    הגב לתגובה זו
    1 1
    זה החרא!!! זה מרדים ומסוכן מאוד!!!יום אחד תתעוררו על קרקעית האוקיינוס ביחד עם תיק ההשקעות!
    סגור
  • זה כולל גם את קופות הגמל שלך? לא?
    ארבינקא 15/06/2016 15:44
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מה שאתה מנסה לומר שהכי טוב להיות הומלס. אין שכל אין נכסים אין דאגה. אבל יש שמחה - כשכולם יפלו אני לא אצא פרייר.
    סגור
  • ארבינקא,אני אומר שקופת גמל כדאי לשים בשיקלי בתקופה כזאת
    בא 15/06/2016 16:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיק השקעות זאת המצאה של בתי השקעות כדי לעשות עליכם עמלות , מרוויחים רק ממניה אחת או מפוט וקול בתקופה נכונה .כול השאר יפסידו את הכול כשיבוא המשבר , שים לב לא אם יבוא ,אלא כשיבוא .
    סגור
  • אתה פשוט מהמר שיפסיד את כספו ב 100 אחוז לטווח הארוך
    יוסף מנפץ החלמות 15/06/2016 16:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כנראה אתה בן אדם שלא מבין דבר בניהול סיכונים לך לקזינו שחק בלאק גק שם ההסתברות שלך להרוויח גבוה יותר מהשיטה שלך
    סגור
  • אתה מהמר שיפסיד את כספו ,חבל שלא יתקשרו אליך ויודיעו
    בא 15/06/2016 17:01
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לך מתי מתחיל המשבר אדון יוסף ,ואז אתה ותיק ההשקעות שלך יבלו למטה באוקיאנוס על הקרקעית עם הדגים והמדוזות ,ונראלי שאתה והמדוזות תסתדרו מצויין ביחד .אתה אינטרסנט מושחת . בפוט וקול מסכנים סכום קטן ולכן לא מגיעים לקרקעית .
    סגור
  • ארבינקא בטח לא בן אדם אלה אדםאוטומט ,אתם יודעים
    בא 15/06/2016 16:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כול כך מעט אנשים .
    סגור
  • אדון בא לך תשקיע בפוטים שלך אחרי כמה...
    יוסף 22/06/2016 14:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנייר טואלט (כמו הפרצוף ) היה לו ערך גדול מהמניות והפטיםם שאתה משקיע בהם לך תהמר בקזינו טוב יותר לאחד כמוך
    סגור
  • 1.
    למה לאדם פשוט להכניס את הראש לזה?
    / 15/06/2016 13:27
    הגב לתגובה זו
    7 1
    אי אפשר לבוא בכזו פשטות ולהגיד לונג זה שורט זה בתוך אירוע כה גדול וחסר תקדים...חוסר דיוק בפוזיציה כזו עלול לעלות כסף רב...בהצלחה בכל מקרה.
    סגור