סגירה מעורבת בוול סטריט: הדאו טיפס 0.5% בהובלת הבנקים

ברקע לפגישת הפד': הדולר התחזק, התשואות בשוקי האג"ח טיפסו, הנפט איבד 1.3%
עמית טל | (1)

יום המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת כאשר הורגש שוני בין הסקטורים השונים. ברקע למסחר, ועדת השוק הפתוח של הפד' (FOMC) החלה היום את פגישתה הדו יומית שבסיומה (מחר ב-21:00) צפויה הועדה לפרסם את החלטותיה לגבי הריבית והצפי לשנת 2018. 

לקראת החלטת הפד', התשואות לטווחים קצרים רשמו הערב שיא של 7-8 שנים, דבר היצר לחץ על מניות הטכנולוגיה: פייסבוק (סימול:FB) איבדה 1.2%, עליבאבא (סימול:BABA) ירדה 2.5%. מנגד, סקטור הבנקאות ממשיך לטפס: מניית גולדמן זאקס (סימול:GS) עלתה 3%.

מדדי וול סטריט

נאסד"ק -0.21%

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA)  סיימה בעליה של 0.5% ברקע לדיווח על התפטרותו של יצחק פטרבורג מהדירקטוריון (לכתבה המלאה). יש לציין כי מניית החברה זינקה ב-15% ב-3 ימי המסחר האחרונים ברקע לדיווחים על תוכנית התייעלות גדולה.

האירוע המרכזי של השבוע צפוי להתרחש מחר כאשר יו"ר הפד', ג'נט יילן, צפויה לפרסם את עדכון המדיניות המונטארית מצד הפד'.  השוק מתמחר העלאת ריבית בוודאות מוחלטת, אך הפרט המעניין יותר יהיה ההתייחסות ל-2018. נזכיר כי החששות העיקריים של המשקיעים כרגע היא התחממות יתר של הכלכלה האמריקנית, זאת לאור נתוני מאקרו חזקים במיוחד לאחרונה ושיעור אבטלה הקרוב לתעסוקה מלאה. לפני כשבועיים התבטאה יילן בקונגרס וטענה כי הפד' מודאג מהאפשרות שהצמיחה בארה"ב תצא מכלל שליטה ולכן יש צורך לעלות ריבית באופן מדורג. בתוך כך, יהיה מעניין לראות כיצד יילן מפרשת  כיצד צפויה תוכנית המיסים שאושרה לאחרונה צפויה להשפיע על הכלכלה האמריקנית. נכון להיום, יש פער די גדול בין הצפי של הפד' לבין המשקיעים בשוקי האג"ח: הפד' מדבר על 3 העלאות ריבית ב-2018 ועוד 2 ב-2019, והשחקנים בשוק האג"ח לגמרי לא שם ולא מאמינים כי הפד' יוכל להעלות את הריבית יותר מידי".

בהקשר לפד', חשוב לציין כי תהליך צמצום המאזן של הבנק צפוי לצבור תאוצה. הבנק צפוי להקטין בכל חודש את מאזנו בכ-50 מיליארד דולר, לעומת הקטנה של 10 מיליארד דולר בלבד בחודשיים האחרונים.

בגזרת המאקרו, נתון מדד המחירים ליצרן עלה בחודש האחרון ב0.3%, גבוה מהצפי לעלייה של 0.2% בלבד. בחישוב שנתי עלה המדד בכ-3.1%.נתון מאקרו מעניין נוסף שצפוי להתפרסם הערב הוא הגרעון של הממשל הפדראלי לחודש נובמבר. ע"פ הערכות, הגרעון צפוי לגדול לרמה של 134 מיליארד דולר.

בשוק הסחורות, הזהב והכסף   ירדו קלות, הנפט איבד 1.3% ברקע להתחזקות הדולר בעולם, והציפיות להעלות ריביות בתקופה הקרובה.

 

מניות בכותרות

מניית בואינג (סימול: BA)  עלתה 2.5%  ברקע להודעת ההנהלה אמש כי החברה תגדיל את הדיבידנד הרבעוני ב-20%. כמו כן החברה הודיעה על תוכנית לקנייה חוזרת של מניות בהיקף של 18 מיליארד דולר.  נזכיר כי מניית החברה זינקה קרוב ל-85% מתחילת 2017.

 

 

 

 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    תקנו ביטקוין (ל"ת)
    100 12/12/2017 20:10
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.