מנכ"ל דניה סיבוס: "קבלנים מקפיאים פרויקטים למגורים; כולם רצים לבנות מגדלי משרדים ואין מי שיאכלס אותם"
"המחאה החברתית גרמה לנזק לענף הבנייה למגורים שבאה לידי ביטוי בעצירה של מכירת דירות מתוך ציפייה לירידת מחירים, ענף הבניה למגורים נמצא בבעיה ומתאפיין בהקפאת פרויקטים ", כך אמר רונן גינזבורג, בכנס עו"ד על נדל"ן שערך משרד עורכי הדין צבי שוב ביום ה' האחרון.
גינזבורג הציג כדוגמא את נתוני המכירות של אפריקה ישראל וציין כי בינואר 2011 מכרה החברה 108 דירות, ואילו בחודשים יולי עד אוקטובר 2011 נמכרו דירות ספורות בכל חודש. "לקראת סוף השנה ותחילת השנה הנוכהחחית הייתה עלייה במכירות אבל ניכרת העדפה לדירות זולות יותר באזורי הפריפריה ולא לדירות יקרות יותר באזור המרכז."
עוד אמר גינזבורג כי, "במקביל לירידה בביקושים קיימת בעיה קשה של מחנק אשראי וגם חברות גדולות מתקשות לקבל אשראי בנקאי לליווי פרויקטים חדשים. חסמים נוספים בענף הם מחסור חמור בפועלים מקצועיים ובמהנדסים, שגורם לעלייה חדה בעלויות ההעסקה שלהם לצד עלייה יומיומית במחירי תשומות הבנייה (בטון, ברזל וכו') . התוצאה היא גידול בעלויות הקבלנים ובעיית נזילות שגורמת לעצירה של פרויקטים."
"אנו עדים לכמות עצומה של בנייני משרדים שהולכים להיבנות. עזריאלי הולך להקים מגדל, 'קבוצת חג'ג' מקימה וגם גב ים. כמות המשרדים היא אדירה ואני לא בטוח שיש מי שישכור או יאכלס את המגדלים האלה- כרגע כולם רצים לבנות", ציין גינזבורג.
- 9.מחיר הזוי מעל30-50%,מיתון עיוור הלא מאמין!!! (ל"ת)הבועה תתפוצץ,מיתון 01/04/2012 17:18הגב לתגובה זו
- 8.עשו מיליארדים ע" ח העם הפראייר=מחאה=חרם צרכן (ל"ת)קבלן,בנק,ממשלה גנבים 01/04/2012 17:16הגב לתגובה זו
- 7.דוד אלפסי 01/04/2012 14:37הגב לתגובה זואני לא מבין למה מדינת ישראל לא מוציאה מכרזים לקבלנים לבנית בתים על קרקעות של המדינה. כך המדינה תבנה ותמכור לאזרחים העומדים בקריטריונים ללא תיווך של הקבלן. על הקבלן יהיה לעמוד בסטנדרטים שהמדינה תקבע לבניה ועל עלות של לא יותר 3,500 ש" ח למטר. דירת-3 חדרים-80 מ" ר תעלה-280,000 ש" ח. דירת-4 חדרים-100 מ" ר תעלה-350,000 ש" ח דירת-5 חדרים-120 מ" ר תעלה-420,000 ש" ח המדינה תבנה על קרקעות שיש לה ביישובים עוטפי המרכז ובפריפרייה עבור אנשים עובדים שעשו צבא ותרמו למדינה. ושתעלה את המיסויי על מגורי היוקרה. בנוסף אני חושב שהמדינה צריכה לבטל את המיסויי על רכבים בשווי של עד- 200,000 ש" ח עבור רכב ראשון במשפחה.להשאיר את המיסוי בעינו על רכבים עד שווי של-500,000 ש" ח ולעלות את המיסוי על רכבים מעל 500,000 ש" ח
- 6.מהנדס קרור 01/04/2012 14:29הגב לתגובה זומקפיא ענק ענק ענקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקקק להכניס את כל הפרוייקטים להקפאה עמוקההההההההההההההההההההההה
- 5.סופם קרב - מי שיוריד 20 אחוז ימזער נזקים. (ל"ת)אוי אוי אוי 01/04/2012 13:22הגב לתגובה זו
- חי בלה לה לנד 01/04/2012 14:37הגב לתגובה זולללללללללללללללההההההההההה לנדדדדדדדדד
- 4.רונן 01/04/2012 13:20הגב לתגובה זומחייב את הקבלנים לבנות על שטחים שכבר יש להם , מה יקרה ? פתאום הקבלן יפסיק לבנות ?? יש להם חובות לבנקים ,שלא יפחידו אתכם הכח אצל הקונים המחירים צריכים להחתך ב 50 אחוז כדי לחזור לשפיות , נקודה
- 3.?? 01/04/2012 12:58הגב לתגובה זובשנת 2008 דירה חדשה במרחק של 40 דקות מת" א נמכרה ב- 700K ש" ח. הקבלן הרוויח, היזם הרוויח, הבנקים הרוויחו, הקונים לקחו משכנתא של 400K ש" ח. כיום אותה דירה עולה 1.4M ש" ח. מה השתנה מאז ב- 4 שנים? האם הפועלים מקבלים שכר כפול? האם אתם כקבלן מבצע מקבלים כפול על כל בניין? המחירים פשוט צריכים להתאים עצמם לכל הקניה של הצרכנים והוא לא השתנה מאז 2008. מי שידו משגת לקחת חוב של 400K ש" ח ידו אינה משגת לקחת 1.1M ש" ח. אז, תתחילו להתאים את המחירים כי הבחירות מתקרבות ואתה מצפה מהשלטון שיספר לאזרחים שהוא לא מסוגל לספק במחיר שפוי דירה לזוג ששני בני הזוג עובדים? מספיק שהשלטון יחליט על בניה של 100,000 דירות במחיר למשתכן או יעלה זאת כבאז תקשורתי על מנת ליישר קו.
- 2.היו 4 שנים בהן עשקתם 01/04/2012 12:56הגב לתגובה זולא לעולם חוסן, במקום אירועי שיווק פלצניים של גינדי ושמינדי הגיע הזמן לחזור למקום יותר צנוע
- 1.כל הכבוד פישר (ל"ת)לקראת חורבן 01/04/2012 12:53הגב לתגובה זו
סמי מצלאווי. קרדיט: מגדלור מאיהמצלאוי: ״מחירי הדירות יעלו שוב"
כך אומר היזם סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן למגורים, מצלאוי. הוא מאמין שהתחדשות עירונית זו שליחות, וטוען שהירידה בקצב מכירת הדירות ובמחיריהן - זמנית בלבד, בגלל המלחמה. "אחרי חנוכה הכל ייפתח שוב" ועל המחירים
- "הם גבוהים בגלל העובדים הזרים והמסים שאנחנו משלמים. הכל גבוה, אבל לעם ישראל יש הרבה כסף"
הנתונים המצביעים על קושי במכירת דירות, שהיתרגם כבר לירידת מחירים באזורי הביקוש ובעיקר בתל אביב (ירידה של 13% במחירי הדירות ברבעון השלישי לעומת הרבעון השני, וירידה שנתית של 12%), לא מטרידים את סמי מצלאוי, בעל השליטה בחברת הנדל"ן מצלאוי מצלאוי 1.08% , הפעילה בתחום ההתחדשות העירונית. החברה מתכננת ומשווקת אלפי יחידות דיור באזורי הביקוש - תל אביב, רמת גן, קריית אונו, הרצליה, רמת השרון, חולון ובת ים, בנוסף לאלפי דירות שמסרה כבר בעשרות פרויקטים שהקימה.
לדעת מצלאוי, השינוי הנראה כרגע במחירי הדירות, כלפי מטה, הוא עניין זמני בלבד: "אין ספק שהמחירים יעלו שוב , בטח אם המדינה תמשיך להתנהל כמו שהתנהלה".
שזה אומר?
"המדינה מתנהלת מפעם לפעם, מאירוע לאירוע וזה מתווה את הדרך של הכלכלה והעבודה, וכל עניין המחירים, אם הם בעלייה או בירידה או בהמתנה, לא רלבנטי, כי אנחנו אחרי שנתיים של מצב לא רגיל: חצי מהמדינה היו מגוייסים, הבנייה נעצרה. אנחנו בחברה שלנו, בגלל שלא יכולנו להמשיך לבנות, ייצרנו ממ"דים ומסרנו לפיקוד העורף בחינם, והוא חילק את זה הלאה. כך היתה לי הרגשה שאני גם תורם למאמץ המלחמתי. המצב היום הוא לא לאורך זמן, והדירות שנבנו בעבר יימכרו בסופו של דבר".
השאלה באיזה מחיר.
"בסוף המדינה צריכה את הדירות האלה. ואלה שלא קנו דירות, זה בגלל שהיו במילואים, או שהבית שלהם נפגע או שחיכו שמחירי הדירות יירדו, וזה זמני. אני מאמין שאחרי חנוכה הכל ייפתח שוב".
- "מחירי הדירות עלו כי העלויות עלו, לא רואים ירידה במחירים"
- מצלאוי: עלייה של 30% בהכנסות ל-87 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מה לגבי הורדת הריבית שהיתה בשבוע שעבר, והצפי להמשך הירידה? אתה חושב שזה ייתן זריקת עידוד לשוק הנדל"ן?
הדמיה- מתחם הפרדס הצפוני אור יהודה, קרדיט: משרד כהן וינד ושות' אדריכלות ותכנון ערים1,500 דירות חדשות בצפון אור יהודה, צמוד למפגש המטרו והרכבת הקלה
הותמ"ל מאשרת את תוכנית רמ"י למתחם הפרדס הצפוני שיכלול מגורים, מסחר, תעסוקה ומבני ציבור, עם דגש על מרחב עירוני נגיש והליכה רגלית
תוכנית הפיתוח החדשה של אור יהודה יוצאת לדרך עם אישור הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור. מדובר בשטח של כ-98 דונם הממוקם מדרום לדרך 461, לאורך תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה, וממערב לרחוב יגאל אלון שבו עתיד לעבור קו המטרו M3. המיקום הזה מציב את המתחם כשער כניסה חדש לעיר וכמוקד שבנוי על נגישות לתחבורה ציבורית, תעסוקה ומרחב עירוני פעיל.
התוכנית כוללת כ-1,500 יחידות דיור שיוקמו בבינוי שמתחיל ממבנים מרקמיים ומגיע עד מגדלים בני 18 קומות. מתוך כלל הדירות, כ-225 ייועדו לדירות קטנות עד 55 מ"ר ולדיור מוגן או מעונות סטודנטים. המטרה היא לתת מענה לסוגי אוכלוסייה מגוונים ולייצר תמהיל רחב של פתרונות דיור בתוך אותו רובע עירוני. נוסף לכך, התוכנית מוסיפה כ-88 אלף מ"ר לשטחים מסחריים ותעסוקתיים ועוד כ-36 אלף מ"ר למבני ציבור.
כ-23 דונם מיועדים לשטחי "כיכר", כלומר מרחבים עירוניים פתוחים שבהם אין תנועת כלי רכב במפלס הרחוב. הרעיון הוא ליצור אזורים נגישים ובטוחים להולכי רגל, עם חזיתות פעילות, מעבר נוח ושילוב בין שימושים שונים שמייצר עירוניות מחוברת. כל אלה משתלבים בתפיסה שמציבה את ההליכה הרגלית כמערכת תנועה מרכזית בתוך המתחם.
יו"ר הותמ"ל וראש מטה התכנון הלאומי, הרב נתן אלנתן, מסביר את החלטת הוועדה: "הותמ"ל אישרה תוכנית משמעותית באור יהודה, אשר צפויה להגדיל את היצע המגורים בלב הארץ ולשדרג את שטחי התעסוקה והמסחר בעיר. מיקומה האטרקטיבי של התוכנית, במטרופולין ת"א ובסמוך למערכות תחבורה ציבורית מתקדמות, תורם לנגישות גבוהה ולפיתוח אזורי תעסוקה חדשים. התוכנית מהווה צעד משמעותי בחזון העיר להפוך לאבן שואבת במרחב בקעת אונו, תוך שיפור איכות החיים לתושביה ולתושבי האזור כולו".
- כמה עולה לגור באור יהודה - ואיך היא ביחס לשכנותיה
- דמרי החלה בהריסת הבניינים בפרויקט פינוי בינוי באור יהודה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתכננת הותמ"ל, אדריכלית אתי אפרתי-אריה, מוסיפה כי התכנון נשען במובהק על הקרבה לקווי התחבורה הציבורית: "תוכנית הפרדס הצפוני מציגה איכותיות של תכנון עירוני הנשען על מיקומה המרכזי של התוכנית בצמידות לקו מטרו ולקו רכבת הקלה. התוכנית מציבה את חוויית הולך הרגל במרכז, מחזקת את המרחב העירוני ומקדמת עיצוב עירוני התומך בנוחות אקלימית ובתוואי הליכה נעים ומוצל, עם קישוריות גבוהה למערכות תחבורה ציבורית".
