ילין לפידות מצטיינת בשירות בתחום קופות הגמל - מי סיימה אחרונה?

רשות שוק ההון פרסמה את הנתונים, מהם עולה כי החברה סיימה במקום הראשון בפער, כשאחריה הראל ומור. מיטב דש, אנליסט ואינפיניטי סוגרות את הטבלה, בין היתר בשל בעיה בזמני המענה הטלפוני
איציק יצחקי | (3)

קופות הגמל ובמיוחד קרנות ההשתלמות שהן חלק מתעשיית הגמל, הן מצרך מבוקש. בכל חודש מפרסמים נתונים עדכניים לגבי התשואות של קופות הגמל והקרנות השונות, אבל לא תמיד ידוע האם אותן חברות מספקות, בנוסף, גם שירות טוב ללקוחות שלהן.

רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון פרסמה את רשימת החברות שהצטיינו בשירות שלהן בשנה האחרונה. מבין החברות, עולה מתמודדת אחת שגברה על רובן, ואחת שסיימה הרחק מאחור. הרשות אוספת נתונים אודות השירות של קופות הגמל, בעיקר מלקוחות. יש כמה פרמטרים שמשפיעים על התוצאה: הראשון הוא ציון מדד שביעות רצון והמלצת לקוחות - כלומר, איך הלקוחות רואים את החברה שלהם. השני הוא ציון מדד תלונות הציבור, השלישי קשור לזמן מענה טלפוני, הרביעי הוא מדד שביעות רצון משימוש בדיגיטל, פרמטר בהחלטה חשוב בימים אלה והאחרון - ציון מדד הפנדינג (מדובר במדד שבוחן את ההתנהלות השוטפת של הגופים המוסדיים בהליכי קליטת הכספים).

 

בטבלה המצורפת אפשר לראות את הציון של ילין לפידות, של דב ילין ויאיר לפידות, שמצטיינת בהקשר השירותי - היא קיבלה ציון גבוה מעל כל החברות האחרות - 91. מתחת לילין לפידות, נמצאות הראל ומור, כלל ומנורה מיד אחר כך. במקום האחרון, הרחק למטה - קופת הגמל של אינפיניטי, עם ציון של 71, שהושפע בין היתר מציון נמוך במדד תלונות הציבור וציון גרוע מאוד, 39 בלבד, במדד זמני המענה הטלפוני. גם חברת אנליסט לא מצטיינת בפרמטר הזה.

הנה התוצאות:

מדד קופות הגמל (נתונים: רשות שוק ההון)

נתונים: רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון

אפשר ללמוד עוד כמה דברים מהטבלה: חברת אנליסט, למשל, ממוקמת נמוך בשל זמן מענה ארוך, אך ממוקמת גבוה יחסית במדד הפנדינג. אפשר לראות כי ציון מדד שביעות הרצון של הלקוחות משקף בצורה די גבוהה את הציון הסופי. מבין החברות הגדולות, רק אחת (אנליסט) ממוקמת נמוך יותר מדד שביעות הרצון של הלקוחות שלה, בשל בעיות במענה הטלפוני. בנוסף, אפשר לאות כי מנורה מאבדת לא מעט נקודות בשל מדד תלונות הציבור. אסור לשכוח: מדובר בחברה גדולה, שחשופה יותר לתלונות מאשר חברות קטנות עם מספר לקוחות קטן. מגדל והפניקס, אפשר לראות, ממוקמות נמוך בשל חוסר שביעות רצון יחסי מהשימוש בדיגיטל. הציון של ילין לפידות במענה הטלפוני כמעט מושלם, וזו כנראה אחת הסיבות לציון הגבוה.

דליה שני מנכ"לית הגמל בילין לפידות, אמרה לביזפורטל: "אנו שמחים לעמוד זו השנה העשירית ברציפות בראש מדד השירות והתפעול, מאז תחילת המדידה של רשות שוק ההון. שירות מצוין הוא חלק מהחזון ומתרבות הניהול של ילין לפידות בשוק ההון ואנו שמחים על ההכרה ארוכת הטווח בהשקעה שלנו בפרמטרים הללו. המדד משקף את המאמצים הרבים שעושה החברה לתת שירות מיטבי ללקוחותיה במקביל להובלה בתשואות בטווחים הארוכים והקצרים ואנו מתחייבים להמשיך לעשות ככל שביכולתנו להיות ראויים להוביל גם בעתיד".

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    לקוח מרוצה מאד 30/07/2024 21:57
    הגב לתגובה זו
    השירות אדיב, מקצועי ומהיר. במקום להמתין למענה טלפוני מעצבן מוקדנית עונה לך לאחר המתנה קצרה, שואלת באיזה עניין מדובר ואחרי זמן לא רב מתקשר אליך יועץ איתו אתה סוגר עניין במהירות. התשואות שלהם גבוהות מאד לאורך זמן ביחס למנהלים אחרים, בקיצור - טובים מאד בכל פרמטר.
  • 2.
    אזרחית 22/07/2024 08:40
    הגב לתגובה זו
    נציג של אלטשולר שחם שפניתי אליו כדי להצטרף לקרן השתלמות היה מאד לא נעים ומתחכם. כאילו אין לו בכלל עניין לצרף לקוחות. סגרתי את הטלפון והצטרפתי לקרן אחרת. בנוסף- אלטשולר- בזמן שהפסידו ללקוחות שלהם מליוני שקלים- הוציאו את כל העובדים לחופשה בחו"ל כולל הופעה של איזה זמר.... חוצפה
  • 1.
    אקטואר מדופלם 07/07/2024 14:16
    הגב לתגובה זו
    למה סלייס לא בטבלה?
חיסכון פנסיה
צילום: דאלי

קרנות השתלמות באוגוסט - תשואה של מעל 0.7% במסלול הכללי; תשואה של כ-1.2% במסלול המנייתי

חודש אוגוסט בחיסכון שלכם, איזה מכשיר השקעה הפתיע לטובה ומה עשתה הקרן והקופה שלכם מתחילת השנה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה קרן השתלמות

הבורסה האמריקאית גברה גם החודש על הבורסה המקומית. ה-S&P 500  עלה ב-1.9%, מדד ת"א 35 עדיין לא נסגר (נעדכן בשעות האחרונות אם יהיו התפתחויות) אבל גם אחרי הירידה היום, הוא סיפק החודש תשואה של כ-1%. מדד ת"א 125 עלה מעט פחות. 

 כמה הרווחתם באוגוסט?

אבל מי שהפתיע החודש היו אגרות החוב כשמדד אג"ח כללי עלה מעל 0.8%. מנגד, שער הדולר ירד ב-1.5% ופגע בתשואת החוסכים.

על פי בדיקת ביזפורטל, קרנות השתלמות במסלול הכללי הניבו באוגוסט בין 0.7% ל-1%.  המסלול המנייתי הניב בין 1% ל-1.3%, אם כי יהיו גם הפתעות כלפי מעלה ומטה.  בחודש יולי, המסלול הכללי הניב כ-1.2% והמנייתי מעל 2%.

מתחילת השנה הניב המסלול הכללי תשואה של כ-8%-9% ואילו המסלול המנייתי בתשואה נדירה של מעל 14%.

קרנות הגמל באופן מסורתי משיגות מעט מתחת לקרנות ההשתלמות - גם במסלול הכללי וגם במסלול המנייתי, הפנסיה גם בתשואה מעט נמוכה יותר.

ההבדלים בין הגופים המנהלים נובעים בעיקר מהחשיפה במניות לשוק המקומי לעומת השוק בחו"ל. ככל שהשוק המקומי טוב יותר כך חברות הביטוח מספקות תשואה טובה יותר וההיפך, אם כי זה לא מדע מדויק.

אחרי עלייה כזו משמעותית מתחילת השנה שמגיעה בהמשך  לתשואנ מצוינת גם בשנה שעברה, יכולה לעלות שאלה - האם זה הזמן לעבור למסלול יותר סולידי? כתבנו על זה בעבר, מרגישים שזה חשוב גם הפעם - מניות על פני זמן מספקות תשואה עודפת. אם אתם חוסכים לטווח ארוך וקרנות ההשתלמות עבור רבים הן השקעות לטווח ארוך, והתק שלכם מתאים לרמת הסיכון והצרכים שלכם, אל תנסו לתזמן את השוק. כלומר אין מקום להגיד - נמכור עכשיו ונחזור אחרי שיירד, כי זה הימור.