סטרימינג
צילום: Pixbay

נטפליקס ודיסני+ החליטו להוסיף פרסומות, לרוקו יש חדשות רעות עבורן

למרות המהלך השיווקי-אסטרטגי של נטפליקס ודיסני+, המתחרה רוקו אומרת כי ישנם פחות ופחות מפרסמים שמועוניינים לשלב את תכניהם בזמני המסך הללו
דור עצמון |

ענקית הסטרימינג נטפליקס NETFLIX משיקה היום את מנוי הפרסומות שלה עליו הכריזה בחודש שעבר, והמתחרה דיסני+ WALT DISNEY תשיק את מנוי הפרסומות שלה ב-8 בדצמבר.

מניות נטפליקס ודיסני ירדו אתמול ב-5% ו-4% בהתאמה לאחר שחברת הסטרימינג המתחרה Roku ROKU, INC ​הזהירה מפני נסיגה בהוצאות הפרסום במהלך התקופה העונתית שבאופן מסורתי מתאפיינת כחזקה למדי. מניית רוקו יורדת במסחר המוקדם ב-20% לאחר שחברת הסטרימינג חזתה שהכנסותיה ברבעון הרביעי יירדו בכ-8% מהשנה הקודמת.

רוקו פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לפיהם הכנסותיה הסתכמו בכ-761 מיליון דולר לעומת צפי להכנסו של 702.4 מיליון דולר, ההפסד המתואם למניה הסתכם ב-88 סנט לעומת צפי להפסד של 1.29 דולר.

הנפילות של נטפליקס ודיסני אתמול (כמו גם רוקו שירדה ב-4%) נבעו כמו השוק כולו בעקבות הודעת הריבית של הפד' האמריקאי שהעלה אותה ב-0.75% נוספים לרמה של 4%. עם זאת, נטפליקס ודיסני יורדות מעט מאוד נכון לעכשיו במסחר המוקדם בוול סטריט. "המגמות שאנו רואים הן שמפרסמים גדולים שבאופן מסורתי אנחנו מקבלים מהם הוצאות, לא מוציאים הרבעון הזה", אמר אנתוני ווד, מנכ"ל רוקו.

נטפליקס כאמור משיק החל מהיום מנוי חדש בעלות של 6.99 דולר בלבד שיכלול פרסומות. המנוי החדש יכלול בממוצע ארבע עד חמש דקות של פרסומות בכל שעה ולא תיתן למשתמשים היכולת להוריד סרטים וסדרות טלוויזיה. מספר מצומצם של סדרות וסרטי טלוויזיה לא יהיה זמין בתחילה עקב מגבלות רישוי. הפרסומות תהיינה באורך של 15 או 30 שניות ותושמענה לפני ובמהלך התכנים. למפרסמים תהיה את היכולת למנוע את הופעת המודעות בתוכן שנראה להם לא נעים או לא מתאים.

נטפליקס משיקה שירות זול יותר עם פרסומות לראשונה לאחר שנים של דחיית הקונספט. המהלך מגיע כאשר צמיחת המנויים עלתה ברבעונים האחרונים. נטפליקס איבדה מנויים בשני הרבעונים הראשונים השנה ומצפה להוסיף כמיליון לקוחות ברבעון השלישי. לחברה יש כ-221 מיליון מנויים ברחבי העולם, מה שהופך אותה לשירות הסטרימינג הגדול בעולם.

התמחור של נטפליקס ב-6.99 דולר לחודש הוא זול יותר מ-Disney+ וה-Hulu הנתמכים בפרסומות, ששניהם מתומחרים ב-7.99 לחודש, בעוד HBO Max עם מודעות מתומחר בכ-9.99 דולר לחודש.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)ז'אנג ג'יאנגז'ונג , למעלה משמאל (משרד המדע של סין)

גיבור סיני - מתפקיד בכיר באנבידיה ל-5 מיליארד דולר בשבוע

ז'אנג ג'יאנגז'ונג: המיליארדר החדש של סין הפך לגיבור לאומי - "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר", מבטיח עצמאות שבבים מלאה עד 2030  

ליאור דנקנר |

השם החם ביותר בשוק הסיני השבוע הוא ז'אנג ג'יאנגז'ונג, בן 55, מייסד ומנכ"ל מור טרדס, שהפך רשמית למיליארדר בזכות זינוק של 500% במניית החברה ביום המסחר הראשון אחרי ההנפקה.

עד לפני חמש שנים הוא היה סגן נשיא ומנהל פעילות אנבידיה NVIDIA Corp. -0.31%   בסין הגדולה. ב-2019 עזב את החברה האמריקאית, ובאוקטובר 2020 הקים את מור טרדס עם מטרה אחת ברורה: לבנות GPU סיני שיוכל להתחרות באנבידיה, גם אם הסנקציות האמריקאיות יהפכו מוחלטות. ביום שישי האחרון ההימור שלו התממש בצורה דרמטית. מור טרדס גייסה 8 מיליארד יואן בהנפקה בבורסת שנגחאי, המניה זינקה מ-114 יואן ל-600 יואן ביום אחד, ושווי החברה הגיע ל-282 מיליארד יואן (כ-40 מיליארד דולר), אם כי בהמשך התממש לכ-32 מיליארד דולר.

אנבידיה היא מזמן כבר לא כוכבת יחידה על הבמה. הקולגות שלה לא יושבים מהצד בחיבוק ידיים וכך שמענו לאחרונה על עוד ועוד השקות של שבבים שמטרגטים את ה״בטן הרכה״ של אנבידיה - תעשיית השבבים לכלי הבינה המלאכותית. כדי לעשות קצת סדר, סקרנו את כל השחקניות בתעשייה, כל אחת והמיקוד העסקי שלה והמיקום שלה בשרשרת הערך - כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?


מיליארדר בין לילה

ז'אנג, שמחזיק ישירות ובעקיפין בכ-16% מהמניות, ראה את ההון האישי שלו מטפס תוך יממה ל-5 מיליארד דולר והפך לאחד מעשירי הטכנולוגיה החדשים הבולטים בסין. ז'אנג הוא בוגר הנדסת חשמל ותואר שני מצינגחואה. לפני אנבידיה הוא ניהל את פעילות השרתים של Dell באסיה ואת HP בסין. ב-2006 הצטרף ל-NVIDIA, טיפס עד לתפקיד סגן נשיא וראש הפעילות בסין הגדולה.

בסין קוראים לו "האיש שמכיר את אנבידיה יותר טוב מכל סיני אחר". הידע הפנימי הזה, יחד עם תמיכה ממשלתית מלאה, הפך את מור טרדס מפרויקט סטארט-אפ ל"נכס לאומי" תוך חמש שנים בלבד.

אלי גליקמן נשיא ומנכל צים
צילום: איתי רפפורט, חברת החדשות הפרטית

המאבק בצים מחריף: בעלי מניות דורשים לפטר את המנכ"ל ולשנות את הדירקטוריון

הדירקטוריון דחה הצעת רכש של אלי גליקמן לפי שווי 2.4 מיליארד דולר, בעוד בעלי מניות טוענים לחוסר שקיפות ולפער מהותי בין שווי השוק למזומן בקופה לקראת אסיפת בעלי מניות מתוחה במיוחד ב־26 בדצמבר

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה צים אלי גליקמן

אסיפת בעלי המניות של ציםZIM Integrated Shipping Services -1.05%  , שתתקיים ב־26 בדצמבר, בדרך להיות לאחד האירועים המתוחים ביותר שידעה החברה. בשבועות האחרונים מתנהל מאבק פרוקסי חריף בין ההנהלה לדירקטוריון מצד אחד וקבוצת בעלי מניות ישראלים מן הצד האחר המחזיקים יחד למעלה מ-8% ממניות מהחברה ודורשים שינוי בהרכב הדירקטוריון ולפטר או לשהות את המנכ״ל אלי גליקמן.


הקבוצה טוענת לפער מהותי בין שווי השוק לבין ערכה הכלכלי של צים, ומבקשת למנות שלושה דירקטורים חדשים מטעמה. לדבריהם, החברה אינה פועלת להצפת ערך למרות קופת מזומנים משמעותית, נכסים תפעוליים ושווי צי אוניות ומכולות שאינו משתקף בדוחות הכספיים כפי שהם מוצגים כיום. לפי הקבוצה, בקופת החברה מצויים כ־3 מיליארד דולר במזומנים, סכום גבוה משווי השוק.


מנגד, צים והדירקטוריון מנסים לייצב את המערכת לקראת האסיפה. החברה מינתה שני דירקטורים חדשים משלה ומבקשת מבעלי המניות לאשרם ברוב. בנוסף, צים הדגישה בפני המשקיעים כי מאז הנפקתה ב־2020 היא הכפילה את קיבולת המכולות וחילקה דיבידנדים בהיקף 5.4 מיליארד דולר. החברה גם אישרה כי היא בעיצומו של תהליך בחינת חלופות אסטרטגיות, תהליך הכולל, לפי גורמים בענף, פניות מצד חברות ספנות בינלאומיות ובהן הפג לויד.


חברת הייעוץ ISS נתנה רוח גבית לדירקטוריון כשפרסמה המלצה לתמוך במועמדים שהציבה החברה ולא באלו שמציעה קבוצת בעלי המניות הישראלים. לפי ISS, לא הוצגו על ידי בעלי המניות טענות משכנעות מספיק לשינוי מהותי בהרכב הדירקטוריון.



ההצעה לרכישת צים

הוויכוח סביב תהליך בחינת החלופות האסטרטגיות הוא אחד הנושאים המרכזיים במאבק. צים אישרה כי הדירקטוריון דן בהצעה שהגיש המנכ"ל אלי גליקמן לרכוש את החברה לפי שווי של כ־2.4 מיליארד דולר, או כ־20 דולר למניה. הצעה שהדירקטוריון בחר שלא לקדם בשלב זה. במקביל, נבחנות הצעות ממשקיעים אסטרטגיים נוספים בענף, ובהם גורם מוכר כמו כאמור הפג לויד. קבוצת בעלי המניות המתנגדים טוענת כי הדירקטוריון לא הציג שקיפות מספקת בנוגע להצעות שהתקבלו, ובעיקר בנוגע להצעה שהובלה, לכאורה, על ידי המנכ״ל. לטענתם, הצעה זו נעשית במחיר שאינו משקף את ערכה הכלכלי של החברה, ואף נמוך מסך המזומנים שבקופתה, עובדה שלדבריהם יוצרת ניגוד עניינים מהותי שיש לנהל בזהירות יתרה.