סטרימינג
צילום: Pixbay

נטפליקס ודיסני+ החליטו להוסיף פרסומות, לרוקו יש חדשות רעות עבורן

למרות המהלך השיווקי-אסטרטגי של נטפליקס ודיסני+, המתחרה רוקו אומרת כי ישנם פחות ופחות מפרסמים שמועוניינים לשלב את תכניהם בזמני המסך הללו
דור עצמון |

ענקית הסטרימינג נטפליקס NETFLIX משיקה היום את מנוי הפרסומות שלה עליו הכריזה בחודש שעבר, והמתחרה דיסני+ WALT DISNEY תשיק את מנוי הפרסומות שלה ב-8 בדצמבר.

מניות נטפליקס ודיסני ירדו אתמול ב-5% ו-4% בהתאמה לאחר שחברת הסטרימינג המתחרה Roku ROKU, INC ​הזהירה מפני נסיגה בהוצאות הפרסום במהלך התקופה העונתית שבאופן מסורתי מתאפיינת כחזקה למדי. מניית רוקו יורדת במסחר המוקדם ב-20% לאחר שחברת הסטרימינג חזתה שהכנסותיה ברבעון הרביעי יירדו בכ-8% מהשנה הקודמת.

רוקו פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לפיהם הכנסותיה הסתכמו בכ-761 מיליון דולר לעומת צפי להכנסו של 702.4 מיליון דולר, ההפסד המתואם למניה הסתכם ב-88 סנט לעומת צפי להפסד של 1.29 דולר.

הנפילות של נטפליקס ודיסני אתמול (כמו גם רוקו שירדה ב-4%) נבעו כמו השוק כולו בעקבות הודעת הריבית של הפד' האמריקאי שהעלה אותה ב-0.75% נוספים לרמה של 4%. עם זאת, נטפליקס ודיסני יורדות מעט מאוד נכון לעכשיו במסחר המוקדם בוול סטריט. "המגמות שאנו רואים הן שמפרסמים גדולים שבאופן מסורתי אנחנו מקבלים מהם הוצאות, לא מוציאים הרבעון הזה", אמר אנתוני ווד, מנכ"ל רוקו.

נטפליקס כאמור משיק החל מהיום מנוי חדש בעלות של 6.99 דולר בלבד שיכלול פרסומות. המנוי החדש יכלול בממוצע ארבע עד חמש דקות של פרסומות בכל שעה ולא תיתן למשתמשים היכולת להוריד סרטים וסדרות טלוויזיה. מספר מצומצם של סדרות וסרטי טלוויזיה לא יהיה זמין בתחילה עקב מגבלות רישוי. הפרסומות תהיינה באורך של 15 או 30 שניות ותושמענה לפני ובמהלך התכנים. למפרסמים תהיה את היכולת למנוע את הופעת המודעות בתוכן שנראה להם לא נעים או לא מתאים.

נטפליקס משיקה שירות זול יותר עם פרסומות לראשונה לאחר שנים של דחיית הקונספט. המהלך מגיע כאשר צמיחת המנויים עלתה ברבעונים האחרונים. נטפליקס איבדה מנויים בשני הרבעונים הראשונים השנה ומצפה להוסיף כמיליון לקוחות ברבעון השלישי. לחברה יש כ-221 מיליון מנויים ברחבי העולם, מה שהופך אותה לשירות הסטרימינג הגדול בעולם.

התמחור של נטפליקס ב-6.99 דולר לחודש הוא זול יותר מ-Disney+ וה-Hulu הנתמכים בפרסומות, ששניהם מתומחרים ב-7.99 לחודש, בעוד HBO Max עם מודעות מתומחר בכ-9.99 דולר לחודש.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מחשוב קוונטימחשוב קוונטי

400 אלף דולר הכנסות - והמניה זינקה ב-16%: ברוכים הבאים לבועת המחשוב הקוונטי

המשקיעים מהמרים על עתיד קוונטי פורץ דרך, למרות הכנסות זניחות, הפסדים מתמשכים וסימני אזהרה שמרמזים על בועה מתעצמת בשוק המחשוב הקוונטי

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מחשוב קוונטי

חברת Quantum Computing Quantum Computing 8.49%  דיווחה על הכנסות זעומות של פחות מ-400 אלף דולר, אבל המשקיעים בוול סטריט כבר רואים את המהפכה הבאה. בפועל, זה מייצר תחושה עמוקה של בועה. זהנשמע כמו בדיחה של וול סטריט: חברה מדווחת על הכנסות רבעוניות זניחות והמניה שלה מזנקת ב-16% בבורסה. אבל זו המציאות של שוק המחשוב הקוונטי כיום.

חברת Quantum Computing הצליחה להלהיב את המשקיעים כשדיווחה במקביל למכירות על ההזמנה המסחרית הראשונה שלה מאחד מחמשת הבנקים הגדולים בארה"ב עבור פתרונות אבטחה קוונטיים. מה שעוד יותר מעניין: החברה דיווחה על רווח נקי של 2.4 מיליון דולר, לעומת הפסד של 5.7 מיליון דולר אשתקד. אבל - הרווח נבע בעיקר מרווח חשבונאי של 9.2 מיליון דולר ממכשירים נגזרים, לא מפעילות עסקית אמיתית. הוצאות התפעול של החברה זינקו ל-10.5 מיליון דולר מ-5.4 מיליון דולר, כשהחברה מסבירה שמדובר ב"השקעות במחקר ופיתוח לצמיחה ארוכת טווח".

הפרדוקס הקוונטי: אף חברה לא רווחית, כולם מתלהבים

העובדה המדהימה היא שאף אחת מחברות המחשוב הקוונטי הציבוריות - לא Quantum Computing, לא Rigetti Computing, לא D-Wave Quantum ולא IonQ - מרוויחה. רובן אפילו לא מתקרבות לרווחיות, רובן גם מכניסות סכומים זניחים. ובכל זאת, המניות שלהן נסחרות בשווי של מיליארדי דולרים רבים קוואנטם שהיא "הזולה" מכולן נסחרת ב-2 מיליארד דולר. 

המשקיעים לא מסתכלים על ההווה אלא על העתיד. בעולם שבו נתונים הם הנכס החשוב ביותר, מחשוב קוונטי צץ ככוח שמשנה את כללי המשחק. הטכנולוגיה הזו, המבוססת על עקרונות הפיזיקה הקוונטית, מבטיחה חישובים מהירים פי מיליונים בהשוואה למחשבים הקלאסיים. זה אומר שרתים קטנים ומהירים לאחסון הנתונים וזה רק חלק קטן מהיתרונות הענקיים. 

חברות ענק כמו IBM, גוגל ואמזון משקיעות מיליארדים בפיתוח הטכנולוגיה, בעוד סטארטאפים מתחילים לנגוס בשוק.


הבסיס למחשוב קוונטי נעוץ בקיוביטים, יחידות מידע שיכולות להיות במצב 0 ו-1 בו זמנית, תופעה הנקראת סופרפוזיציה. בניגוד לביטים הרגילים, קיוביטים מאפשרים אלגוריתמים מקביליים שפותרים בעיות מורכבות תוך שניות. דוגמה בולטת: בעיית הנסיעה המסחרית (TSP), שמחשב רגיל ייקח לו שנים לפתור, נפתרת בקלות על ידי מחשב קוונטי. IBM כבר השיקה את Quantum System One, מערכתמסחרית ראשונה, והיא זמינה לעסקים דרך הענן. גוגל, מצדה, הכריזה לפני מספר שנים על "עליונות קוונטית"  חישוב שלוקח אלפי שעות במחשב על, לקח דקות במחשב קוונטי.


וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

ה-S&P ירד ב-0.9%; אלביט וצים זינקו ב-6%, נייס צנחה ב-9%

צוות גלובל |

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים כאשר הנאסד״ק איבד 0.8%, בעוד הדאו וה-S&P ירדו ב-1.2% ו-0.9% בהתאמה. המשקיעים מעדיפים להתרחק מסיכון רגע לפני שני אירועים שיכולים לשנות את כיוון השוק: הדוחות של אנבידיה ודוח התעסוקה האמריקאי. שני הנתונים האלה הפכו לעמודי התווך של הראלי האחרון, ולכן כל סטייה מהם עלולה לערער את האופטימיות שאפיינה את החודשים האחרונים.


הלחץ כבר ניכר בשוק. מדד S&P 500 ירד ב-0.9% וירד לראשונה מזה חודשים מתחת לממוצע הנע של 50 יום, נתון שרבים רואים בו סימן טכני שמעלה את הסיכוי לירידות חדות יותר. גם הקריפטו נחלש, וביטקוין ירד מתחת ל־92 אלף דולר. אנבידיה עצמה ירדה מעט, אחרי שקרן ההשקעות של פיטר תיל מכרה את כל החזקותיה ברבעון האחרון.


המשקיעים יודעים שהשבוע הזה רגיש במיוחד. הדוחות של אנבידיה, שיגיעו ברביעי, נבחנים בזכוכית מגדלת בגלל החשש מהערכת יתר של תחום ה AI. למרות שהציפייה היא לעוד רבעון חזק, תנודתיות גבוהה כבר מגולמת במסחר. יום לאחר מכן יתפרסם דוח התעסוקה שנדחה בעקבות השיתוק הממשלתי. בכירים בפדרל ריזרב מאותתים על סיכון להיחלשות שוק העבודה, מה שמוסיף חוסר ודאות. ברקע, נתוני החברות הגדולות במגזר הצריכה כמו וולמארט וטרגט מקבלים תשומת לב מיוחדת, משום שהם עשויים להראות אם האמריקאים ממשיכים להוציא כסף או מתחילים להאט. במקביל, אמזון מגייסת 15 מיליארד דולר בהנפקת אג"ח, לראשונה מזה שלוש שנים, והדולר מתחזק מול כל המטבעות המרכזיים. 


אפקט באפט: אלפאבית Alphabet 3.11%  קפצה ב-3% - אחרי רכישת כמעט 18 מיליון מניות גוגל בשווי של מעל 4 מיליארד דולר, מניית אלפאבית קופצת והמשקיעים מפרשים את המהלך כהבעת אמון מחודשת בעוצמת החיפוש ובאסטרטגיית ה-AI של החברה


נייס נפלה ב-9% - צופה ירידה ברווחיות - החברה מעריכה שהרווחיות שלה תישחק בשנים הקרובות בגלל האצה בהשקעות בתחום ה-AI, אך צופה הכפלה של ההכנסות מפעילות ה-AI.