סטרימינג
צילום: Pixbay

נטפליקס ודיסני+ החליטו להוסיף פרסומות, לרוקו יש חדשות רעות עבורן

למרות המהלך השיווקי-אסטרטגי של נטפליקס ודיסני+, המתחרה רוקו אומרת כי ישנם פחות ופחות מפרסמים שמועוניינים לשלב את תכניהם בזמני המסך הללו
דור עצמון |

ענקית הסטרימינג נטפליקס NETFLIX משיקה היום את מנוי הפרסומות שלה עליו הכריזה בחודש שעבר, והמתחרה דיסני+ WALT DISNEY תשיק את מנוי הפרסומות שלה ב-8 בדצמבר.

מניות נטפליקס ודיסני ירדו אתמול ב-5% ו-4% בהתאמה לאחר שחברת הסטרימינג המתחרה Roku ROKU, INC ​הזהירה מפני נסיגה בהוצאות הפרסום במהלך התקופה העונתית שבאופן מסורתי מתאפיינת כחזקה למדי. מניית רוקו יורדת במסחר המוקדם ב-20% לאחר שחברת הסטרימינג חזתה שהכנסותיה ברבעון הרביעי יירדו בכ-8% מהשנה הקודמת.

רוקו פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לפיהם הכנסותיה הסתכמו בכ-761 מיליון דולר לעומת צפי להכנסו של 702.4 מיליון דולר, ההפסד המתואם למניה הסתכם ב-88 סנט לעומת צפי להפסד של 1.29 דולר.

הנפילות של נטפליקס ודיסני אתמול (כמו גם רוקו שירדה ב-4%) נבעו כמו השוק כולו בעקבות הודעת הריבית של הפד' האמריקאי שהעלה אותה ב-0.75% נוספים לרמה של 4%. עם זאת, נטפליקס ודיסני יורדות מעט מאוד נכון לעכשיו במסחר המוקדם בוול סטריט. "המגמות שאנו רואים הן שמפרסמים גדולים שבאופן מסורתי אנחנו מקבלים מהם הוצאות, לא מוציאים הרבעון הזה", אמר אנתוני ווד, מנכ"ל רוקו.

נטפליקס כאמור משיק החל מהיום מנוי חדש בעלות של 6.99 דולר בלבד שיכלול פרסומות. המנוי החדש יכלול בממוצע ארבע עד חמש דקות של פרסומות בכל שעה ולא תיתן למשתמשים היכולת להוריד סרטים וסדרות טלוויזיה. מספר מצומצם של סדרות וסרטי טלוויזיה לא יהיה זמין בתחילה עקב מגבלות רישוי. הפרסומות תהיינה באורך של 15 או 30 שניות ותושמענה לפני ובמהלך התכנים. למפרסמים תהיה את היכולת למנוע את הופעת המודעות בתוכן שנראה להם לא נעים או לא מתאים.

נטפליקס משיקה שירות זול יותר עם פרסומות לראשונה לאחר שנים של דחיית הקונספט. המהלך מגיע כאשר צמיחת המנויים עלתה ברבעונים האחרונים. נטפליקס איבדה מנויים בשני הרבעונים הראשונים השנה ומצפה להוסיף כמיליון לקוחות ברבעון השלישי. לחברה יש כ-221 מיליון מנויים ברחבי העולם, מה שהופך אותה לשירות הסטרימינג הגדול בעולם.

התמחור של נטפליקס ב-6.99 דולר לחודש הוא זול יותר מ-Disney+ וה-Hulu הנתמכים בפרסומות, ששניהם מתומחרים ב-7.99 לחודש, בעוד HBO Max עם מודעות מתומחר בכ-9.99 דולר לחודש.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.