סטרימינג
צילום: Pixbay

נטפליקס ודיסני+ החליטו להוסיף פרסומות, לרוקו יש חדשות רעות עבורן

למרות המהלך השיווקי-אסטרטגי של נטפליקס ודיסני+, המתחרה רוקו אומרת כי ישנם פחות ופחות מפרסמים שמועוניינים לשלב את תכניהם בזמני המסך הללו
דור עצמון |

ענקית הסטרימינג נטפליקס NETFLIX משיקה היום את מנוי הפרסומות שלה עליו הכריזה בחודש שעבר, והמתחרה דיסני+ WALT DISNEY תשיק את מנוי הפרסומות שלה ב-8 בדצמבר.

מניות נטפליקס ודיסני ירדו אתמול ב-5% ו-4% בהתאמה לאחר שחברת הסטרימינג המתחרה Roku ROKU, INC ​הזהירה מפני נסיגה בהוצאות הפרסום במהלך התקופה העונתית שבאופן מסורתי מתאפיינת כחזקה למדי. מניית רוקו יורדת במסחר המוקדם ב-20% לאחר שחברת הסטרימינג חזתה שהכנסותיה ברבעון הרביעי יירדו בכ-8% מהשנה הקודמת.

רוקו פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לפיהם הכנסותיה הסתכמו בכ-761 מיליון דולר לעומת צפי להכנסו של 702.4 מיליון דולר, ההפסד המתואם למניה הסתכם ב-88 סנט לעומת צפי להפסד של 1.29 דולר.

הנפילות של נטפליקס ודיסני אתמול (כמו גם רוקו שירדה ב-4%) נבעו כמו השוק כולו בעקבות הודעת הריבית של הפד' האמריקאי שהעלה אותה ב-0.75% נוספים לרמה של 4%. עם זאת, נטפליקס ודיסני יורדות מעט מאוד נכון לעכשיו במסחר המוקדם בוול סטריט. "המגמות שאנו רואים הן שמפרסמים גדולים שבאופן מסורתי אנחנו מקבלים מהם הוצאות, לא מוציאים הרבעון הזה", אמר אנתוני ווד, מנכ"ל רוקו.

נטפליקס כאמור משיק החל מהיום מנוי חדש בעלות של 6.99 דולר בלבד שיכלול פרסומות. המנוי החדש יכלול בממוצע ארבע עד חמש דקות של פרסומות בכל שעה ולא תיתן למשתמשים היכולת להוריד סרטים וסדרות טלוויזיה. מספר מצומצם של סדרות וסרטי טלוויזיה לא יהיה זמין בתחילה עקב מגבלות רישוי. הפרסומות תהיינה באורך של 15 או 30 שניות ותושמענה לפני ובמהלך התכנים. למפרסמים תהיה את היכולת למנוע את הופעת המודעות בתוכן שנראה להם לא נעים או לא מתאים.

נטפליקס משיקה שירות זול יותר עם פרסומות לראשונה לאחר שנים של דחיית הקונספט. המהלך מגיע כאשר צמיחת המנויים עלתה ברבעונים האחרונים. נטפליקס איבדה מנויים בשני הרבעונים הראשונים השנה ומצפה להוסיף כמיליון לקוחות ברבעון השלישי. לחברה יש כ-221 מיליון מנויים ברחבי העולם, מה שהופך אותה לשירות הסטרימינג הגדול בעולם.

התמחור של נטפליקס ב-6.99 דולר לחודש הוא זול יותר מ-Disney+ וה-Hulu הנתמכים בפרסומות, ששניהם מתומחרים ב-7.99 לחודש, בעוד HBO Max עם מודעות מתומחר בכ-9.99 דולר לחודש.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.

רובו אדוויזררובו אדוויזר

יועץ השקעות AI הונפק בוול סטריט - מה קרה למניה של וולת'פרונט

הרובו-אדוויזר הראשון שנסחר בשוק ההון רווחי וצומח, אבל 76% מההכנסות תלויות במשתנה אחד מרכזי



רן קידר |
נושאים בכתבה רובו אדוויזר


וולת'פרונט השלימה אתמול את הנפקתה הראשונה בבורסת נאסד"ק תחת הסימול WLTH, והפכה לרובו-אדוויזר הראשון שנסחר בשוק ההון הציבורי. המניה נקבעה במחיר 14 דולר, בתחום העליון של הטווח המתוכנן (12-14 דולר), וגייסה 484.6 מיליון דולר - 300.55 מיליון לחברה ו-184.06 מיליון לבעלי מניות מוכרים. שווי השוק הראשוני עמד על 2.63 מיליארד דולר. המניה עולה כעת ב-3.6%. 

ההנפקה, שהתעכבה עקב השבתת הממשלה באוקטובר, הגיעה בשוק הנפקות שמתאושש: חברות פינטק גייסו 6.5 מיליארד דולר ב-2025, אך הביצועים היו מאופקים.

החברה מנהלת 88 מיליארד דולר בנכסים נכון ליולי 2025, עם 1.3 מיליון לקוחות, רובם מילניאלס ודור Z. מדובר בצמיחה של 70% בהכנסות השנתיות מ-200 מיליון דולר ב-2023 ל-340 מיליון דולר ב-2025, לצד רווח נקי של 123 מיליון דולר - שולי רווח של 36%. נתונים אלה, המופיעים בטופס S-1 ל-SEC, מצביעים על יתרון מבני: אוטומציה מלאה ללא סניפים או יועצים אנושיים, שמאפשרת עלויות נמוכות והתרחבות יעילה.

מקור ההכנסות: 76% ממזומן, לא מהשקעות

מודל העסקים של וולת'פרונט שונה מחברות פינטק מסורתיות. כ-76% מההכנסות מגיעות מניהול מזומן - 47 מיליארד דולר מתוך הנכסים הכוללים - דרך חשבונות חיסכון בריבית גבוהה (APY של 3.50% נכון לנובמבר 2025). החברה מפקידה את הכספים בבנקים שותפים, גוזרת פער בין הריבית שהבנקים משלמים (כ-4.5%-5%) לבין זו שהיא מעבירה ללקוחות. שירותי ייעוץ השקעות תורמים רק 24%, בעיקר דמי ניהול של 0.25% על תיקים אוטומטיים.

המודל הזה פרח בסביבת ריבית גבוהה: מאז 2022, הפדרל ריזרב העלה את הריבית ל-5.25%-5.50%, מה שהפך חשבונות מזומן לאטרקטיביים יותר ממניות תנודתיות. כתוצאה, נכסי המזומן גדלו ב-42% ב-2025. מנכ"ל החברה, דייוויד פורטונאטו, ציין בראיון כי הלקוחות אינם ספקולנטים, אלא משקיעים ארוכי טווח המחפשים יציבות. סמנכ"ל הכספים אלן אימברמן הוסיף כי 62.99% מההכנסות הופכות למזומן זמין, הודות למודל ללא הלוואות.

הריבית: מנוע צמיחה עם סיכון מובנה

עם זאת, הריבית היא הגורם הקריטי. הפדרל ריזרב הוריד את הריבית ב-0.25% בנובמבר 2025, והשוק מצפה לירידות נוספות ל-2.5%-3% עד 2027. דוחות החברה מזהירים כי ירידה של 1% בריבית עלולה לצמצם את ההכנסות ממזומן ב-40%-50%, שכן הפער יקטן. בתקופות ריבית נמוכה בעבר (2010-2020), וולת'פרונט הסתמכה על גידול לקוחות - מ-100 אלף ב-2015 ל-1.3 מיליון כיום - אך הרווחיות ירדה ל-10%-15%.