סטרימינג
צילום: Pixbay

נטפליקס ודיסני+ החליטו להוסיף פרסומות, לרוקו יש חדשות רעות עבורן

למרות המהלך השיווקי-אסטרטגי של נטפליקס ודיסני+, המתחרה רוקו אומרת כי ישנם פחות ופחות מפרסמים שמועוניינים לשלב את תכניהם בזמני המסך הללו
דור עצמון |

ענקית הסטרימינג נטפליקס NETFLIX משיקה היום את מנוי הפרסומות שלה עליו הכריזה בחודש שעבר, והמתחרה דיסני+ WALT DISNEY תשיק את מנוי הפרסומות שלה ב-8 בדצמבר.

מניות נטפליקס ודיסני ירדו אתמול ב-5% ו-4% בהתאמה לאחר שחברת הסטרימינג המתחרה Roku ROKU, INC ​הזהירה מפני נסיגה בהוצאות הפרסום במהלך התקופה העונתית שבאופן מסורתי מתאפיינת כחזקה למדי. מניית רוקו יורדת במסחר המוקדם ב-20% לאחר שחברת הסטרימינג חזתה שהכנסותיה ברבעון הרביעי יירדו בכ-8% מהשנה הקודמת.

רוקו פרסמה אמש את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי לפיהם הכנסותיה הסתכמו בכ-761 מיליון דולר לעומת צפי להכנסו של 702.4 מיליון דולר, ההפסד המתואם למניה הסתכם ב-88 סנט לעומת צפי להפסד של 1.29 דולר.

הנפילות של נטפליקס ודיסני אתמול (כמו גם רוקו שירדה ב-4%) נבעו כמו השוק כולו בעקבות הודעת הריבית של הפד' האמריקאי שהעלה אותה ב-0.75% נוספים לרמה של 4%. עם זאת, נטפליקס ודיסני יורדות מעט מאוד נכון לעכשיו במסחר המוקדם בוול סטריט. "המגמות שאנו רואים הן שמפרסמים גדולים שבאופן מסורתי אנחנו מקבלים מהם הוצאות, לא מוציאים הרבעון הזה", אמר אנתוני ווד, מנכ"ל רוקו.

נטפליקס כאמור משיק החל מהיום מנוי חדש בעלות של 6.99 דולר בלבד שיכלול פרסומות. המנוי החדש יכלול בממוצע ארבע עד חמש דקות של פרסומות בכל שעה ולא תיתן למשתמשים היכולת להוריד סרטים וסדרות טלוויזיה. מספר מצומצם של סדרות וסרטי טלוויזיה לא יהיה זמין בתחילה עקב מגבלות רישוי. הפרסומות תהיינה באורך של 15 או 30 שניות ותושמענה לפני ובמהלך התכנים. למפרסמים תהיה את היכולת למנוע את הופעת המודעות בתוכן שנראה להם לא נעים או לא מתאים.

נטפליקס משיקה שירות זול יותר עם פרסומות לראשונה לאחר שנים של דחיית הקונספט. המהלך מגיע כאשר צמיחת המנויים עלתה ברבעונים האחרונים. נטפליקס איבדה מנויים בשני הרבעונים הראשונים השנה ומצפה להוסיף כמיליון לקוחות ברבעון השלישי. לחברה יש כ-221 מיליון מנויים ברחבי העולם, מה שהופך אותה לשירות הסטרימינג הגדול בעולם.

התמחור של נטפליקס ב-6.99 דולר לחודש הוא זול יותר מ-Disney+ וה-Hulu הנתמכים בפרסומות, ששניהם מתומחרים ב-7.99 לחודש, בעוד HBO Max עם מודעות מתומחר בכ-9.99 דולר לחודש.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מייקל סיילור ביטקוין
צילום: טוויטר

אחרי צניחה של 30% - מייקל סיילור ממשיך לקנות ביטקוין

בעוד הביטקוין צונח והסנטימנט בשוק הופך שלילי, סטרטג׳י מגבירה רכישות וממשיכה להעמיס מטבעות, למרות שחיקת הפרמיה במניה וחשש גובר של משקיעים מגל ירידות נוסף

אדיר בן עמי |

הקריפטו ממשיך לקפוץ לראש הכותרות, אבל לא מהסיבות שמייקל סיילור קיווה להן. בזמן שכמעט כל נכס דיגיטלי נסחר בירידות חדות, מייסד סטרטג׳י MicroStrategy Inc 8.55%  דווקא קונה עוד ביטקוין. בעיני מי שעוקב אחריו כבר שנים, זו לא הפתעה. הוא מתייחס לכל ירידה כהזדמנות.


סטרטג׳י, שהפכה את עצמה לגוף שמחזיק ביטקוין בהיקפים חריגים, עדכנה שרכשה מטבעות נוספים בשווי של יותר מ-800 מיליון דולר בתוך שבעה ימים. זה היקף שמזכיר את ימי השיא של 2021. בסיכום עדכני, סטרטג׳י מחזיקה מאות אלפי מטבעות. מבחינת סכום בדולרים, מדובר בעשרות מיליארדים שמונחים על מטבע אחד. כמו במקרים קודמים, גם הפעם הכסף לא הגיע מהרווחים של החברה. במקום זה, סטרטג׳י בחרה במסלול מוכר: גיוס הון במבנה חוב. היא הנפיקה מניות בכורה נקובות באירו, וגייסה מעל שבע מאות מיליון דולר אחרי הוצאות.


הביטקוין צנח כמעט 30% מאז השיא של אוקטובר

הצניחה בביטקוין התרחשה דווקא בתקופה שבה כניסה מסיבית של שחקני וול סטריט, התמתנות ברגולציה ותמיכה פוליטית אמורה היתה ליצור רשת ביטחון למחיר. בפועל, זה לא הספיק כדי לעצור את הירידות. ירידות כאלה פוגעות במיוחד בחברות שבנו את הזהות שלהן סביב החזקת ביטקוין. סטרטג׳י היא הדוגמה הבולטת. מניית החברה מתנהגת כמו גרסה ממונפת של המטבע עצמו. כשהמחיר יורד, השווי שלה יורד מהר יותר.


מדד mNAV, שמשווה בין שווי השוק של החברה לבין ערך נכסי הביטקוין שלה, צנח בחדות. בעבר, המשקיעים היו מוכנים לשלם פרמיה גדולה כדי להחזיק מניה שמגיבה בעוצמה לתנודות המטבע. היום הפרמיה כמעט נעלמה. מאז 2020, כשהחברה נצמדה לביטקוין לראשונה, המניה זינקה 1500%. אבל הגיאות הזו יצרה גם מציאות קשה למי שקנה מאוחר. מהשיא בנובמבר האחרון, המניה איבדה יותר ממחצית מערכה. מי שחשש מדילול ומינוף מוגזם, קיבל בינתיים הוכחה.


עם הזמן, גם המתחרות של סטרטג׳י אימצו מודלים דומים. כולן הציגו עצמן ככלי חשיפה פשוטים לביטקוין. אבל התקופה האחרונה הראתה שהמודל חשוף לאותה מגמה: כשהשוק מתקרר, הערך שלהן מתכווץ כמעט עד ערך הנכסים שהן מחזיקות. אין כרית ביטחון.


וול סטריט השוק האמריקאיוול סטריט השוק האמריקאי
סקירה

הירידות במדדים מתמתנות; נייס צונחת ב-12%, סולאראדג׳ קופצת ב-6%

צוות גלובל |

וול סטריט במגמה שלילית במה שממשיך את המומנטום השלילי של אתמול ואת החששות של השבועות האחרונים, עם תנועה רוחבית בכל המדדים המרכזיים. ה-S&P 500 מאבד 0.3%, הנאסד"ק עם 0.5% והדאו יורד ב-0.6%. הירידות מגיעות על רקע לחצים מתמשכים בסקטור הטכנולוגיה, תנודתיות בשוק הקריפטו ותחושה של האטה בצד הצרכני בעיקר סביב הדוחות של הום דיפו וחיתוך התחזית שלה.

אנבידיה תפרסם מחר את דוחות הרבעון השלישי, ומה שהיה עד לא מזמן מקור להתלהבות הפך לגורם שמכניס מתח לשווקים. לאנבידיה יש משקל גבוה במדדים וכל פספוס בתוצאות או בתחזית קדימה יכול לגרום למימוש משמעותי בוול סטריט. בנוסף, נתוני התעסוקה לחודש ספטמבר יתפרסמו רק ביום חמישי בגלל השבתת הממשל, ולכן הם מקבלים כעת משקל עוד יותר גדול. 


לצד זה, נתוני תביעות האבטלה שמגיעים סוף-סוף ממשרד העבודה מצביעים על ריכוך נוסף בשוק התעסוקה - עלייה קלה במספר התביעות לדמי אבטלה בארה"ב מספר התביעות הראשוניות עמד בשבוע שהסתיים ב-18 באוקטובר על 232 אלף, הרבה מעל הממוצע שראינו מאז סוף הרבעון השני. זה עדכון הראשון יש לציין מאז השבתת המוסדות הפדרלים ולכן החשיבות של זה היא גדולה. בנוסף, מספר התביעות המתמשכות טיפס ל-1.957 מיליון - קרוב מאוד לרמה הגבוהה ביותר מאז 2021 מה שגם משקף את ההאטה בקצב הגיוסים. 

זה אולי לא מספרים של משבר, אבל אלו נתונים שמראים על האטה. יש פחות גיוסים, יותר פיטורים, ושוק העבודה פחות הדוק ממה שראינו בתחילת השנה. מצד אחד זה מאתגר את הכלכלה אבל מצד שני זה דווקא יכול להוריד לחץ אינפלציוני ולכן לשחק תפקיד משמעותי בהחלטות הריבית הקרובות של הפד ולגרום להאצת מסלול הורדות הריבית.

כל זה מגיע כשהשוק כבר מפחית את הציפיות להורדת ריבית בדצמבר, שהסבירות לכזאת ירדה מכ-90% לפני חודש לכ-40% בלבד כיום. תשואת אג"ח ה-10 שנים יורדת ל-4.11%, הדולר נחלש מעט, הזהב ממשיך לרדת, והביטקוין נע סביב 91 אלף דולר - ירידה שמתכתבת עם הבריחה מנכסים מסוכנים באופן יחסי.