דיווח: אינטל פנתה לחתמים לקראת הנפקת מובילאיי במהלך השנה
ענקית הטכנולוגיה INTEL CORPORATION (סימול: INTC) עושה שלב נוסף בדרך להנפקת מובילאיי, חטיבת הרכב האוטונומי הישראלית. על פי דיווח של סוכנות הידיעות רויטרס החברה פנתה לבנקי ההשקעות GOLDMAN SACHS MORGAN STANLEY כדי להוביל את ההכנות להנפקה הראשונית, כך על פי מקורבים לחברה.
לקריאה נוספת:
> מובילאיי מציגה: מערכת נהיגה אוטונומית באופן מלא; צפו בסרטון המלא
> למרות התמחור הגבוה: הצעות הרכש בוול סטריט מתבררות כמוצלחות
על פי הדיווח, שלא זכה לתגובה מצד הבנקים או החברה, ההנפקה בבורסה, שאמורה לצאת לדרך מאוחר יותר השנה, צפויה להתבצע לפי שווי של כ-50 מיליארד דולר. אם כי הגורמים הדגישו, כי העיתוי, הערכת השווי וגודל ההנפקה כפופים לתנאי השוק.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ההנפקה הצפויה מגיעה בתקופה קשה לשוק ההנפקות, בין היתר בשל התנודתיות בשוק המניות שנגרמה כתוצאה ממכירת מניות טכנולוגיה והפלישה הרוסית לאוקראינה. מה שאילץ שורה של חברות בעלות פרופיל גבוה, דוגמת GoPuff ו-Chobani, לדחות את תוכניותיהן לצאת להנפקה השנה. זאת, לאחר שנת שיא במהלך 2021, בה גויסו יותר מ-300 מיליארד דולר באמצעות הנפקות ראשוניות. רק 21 חברות, למעט רישומים של חברות רכישה למטרות מיוחדות (SPAC), נרשמו השנה בבורסות בארה"ב עד כה.
החברה שבין לקוחותיה ניתן למנות את ב.מ.וו, אאודי, פולקסווגן, ניסאן, הונדה וג'נרל מוטורס, היוותה נקודת אור עבור אינטל, המתמודדת עם תחרות קשה בתחום ייצור השבבים מהמתחרות NVIDIA COR QUALCOMM INC 0.86% . ההחלטה לרשום את מובילאיי היא חלק מהאסטרטגיה הרחבה יותר של אינטל תחת המנכ"ל פט גלסינגר להציף ערך בעסקי הליבה שלה. בחודש דצמבר אמר גלסינגר כי אינטל מצפה לקבל את רוב התמורה ממכירת המניות ולהשתמש בחלק מהכספים לבניית מפעלי שבבים נוספים של אינטל. אך החברה הדגישה, כי היא תמשיך להיות בעלת המניות הגדולה בחברה גם לאחר ההנפקה.
בחודש שעבר, הודיעה החברה כי הגישה טיוטת תשקיף חסויה לרשות האמריקאית לניירות ערך (ה-SEC) וזאת לצורך הנפקה ראשונית לציבור בוול-סטריט. אינטל רכשה את מובילאיי בשנת 2017 תמורת כ-15.3 מיליארד דולר. מובילאיי הונפקה בשנת 2014 בבורסה המקומית, אולם בעקבות הרכישה על ידי אינטל מניותיה נמחקו מהמסחר. במקביל, הכנסות החברה עבור אינטל גדלו פי 3. כבר בחודש דצמבר דווח כי על ידי הוול סטריט ג'ורנל (WSJ) כי אינטל מתכננת להנפיק את החטיבה כיחידה נפרדת, זאת עבור שווי דומה.
- ויקטוריה'ס סיקרט מזנקת לאחר דוחות חזקים
- סנטינל וואן צונחת: תחזית חלשה וחוסר ודאות קדימה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- תרומה של 1.1 מיליארד דולר בעיקר למחקר מדעי - מאחד מהאנשים...
לפני כמה חודשים דווח כי מובילאיי מהווה את אחד ממנועי הצמיחה המהותיים ביותר עבור אינטל, כאשר דווח שהצמיחות המהותיות ביותר של החברה נבעו משני תחומים, כאשר הראשון הוא תחום האינטרנט של הדברים (IOTG - Internet of the Things). הכנסות הסגמנט היוו במהלך דוחות הרבעון השלישי של החברה קרוב ל-7.1% מכלל הכנסות.
פוליריזון רשתות חברתיותהישראלית שמזנקת ב-100% בוול-סטריט
פוליריזון דיווחה על מעבר לייצור בהיקף גדול של תרסיס ההגנה האף־י PL-14, צעד שמקרב אותה לניסויים קליניים ב־2026 ומצית עניין מחודש במניה שצללה במהלך השנה
חברת הביוטק הישראלית פוליריזון Polyrizon Ltd -23.31% , מזנקת ביותר מ-100% לאחר שדיווחה כי הצליחה להתקדם משלב הפיתוח המעבדתי ליכולות ייצור רחבות היקף. מדובר בהישג משמעותי עבור החברה, שמפתחת פתרונות לא-תרופתיים להתמודדות עם אלרגנים ונגיפים במערכת הנשימה. יכולת הייצור החדשה מהווה אבן דרך חיונית לקראת מעבר לניסויים קליניים ובהמשך גם להיערכות למסחור.
פוליריזון הוקמה על בסיס תפיסה שלפיה חלל האף, כנקודת הכניסה הראשונה של אלרגנים ונגיפים, יכול לשמש זירה יעילה להגנה מפניהם. מייסד החברה, תומר ישראלי, זיהה פער בין תרסיסים קיימים המספקים הקלה זמנית לבין מוצרים שיכולים להוות שכבת הגנה אמיתית. מתוך כך הוביל פיתוח פלטפורמה המבוססת על הידרוג'ל היוצר שכבת בידוד דקה בדופן האף. במוקד פעילות החברה עומדת טכנולוגיית Capture & Contain, המבקשת ללכוד חלקיקים זרים ולמנוע את חדירתם לרקמת האף. היישום המרכזי שלה, PL-14, נועד להתמודד עם אלרגנים נפוצים כמו אבקני פריחה, אבק ושיער חיות. החברה מדגישה כי הפתרון אינו מבוסס על תרופות ואמור לשמש מנגנון מכני מגן.
במהלך 2025 השלימה פוליריזון סדרת ניסויי פיתוח שנועדה לבחון היצמדות לרקמות, יציבות החומר ועמידותו בתנאי שימוש שונים. הצוות המדעי בראשות ד״ר טידר תורג׳מן הוביל את הפעילות המחקרית שהביאה לתוצאות פרה־קליניות התומכות ביכולת המוצר ללכוד חלקיקים ברמת הרירית.
בדרך לייצור תעשייתי
ב־2 בדצמבר עדכנה פוליריזון כי השלימה ייצור ראשון בהיקף גדול של פורמולת PL-14, זאת בשיתוף יצרן תרופות חיצוני. הייצור התבצע בתנאים מבוקרים, והאצוות שהופקו עמדו בכל פרמטרי האיכות והיציבות שנבדקו. מבחינת החברה, מדובר באיתות משמעותי לכך שהטכנולוגיה שהותאמה עד כה לניסויי מעבדה מסוגלת לעבור לייצור תעשייתי, שלב חיוני לפני כניסה לניסויים קליניים. היכולת לייצר בנפח גבוה פותחת לחברה את הדלת להתחלת ניסויים קליניים המתוכננים ל־2026. שלב זה יאפשר לבדוק את המוצר בסביבה קלינית ולהיערך בהמשך לקבלת אישורים רגולטוריים. בחברה אומרים כי האצוות שנוצרו עומדות בסטנדרטים הנדרשים לשווקים בארה״ב ובאירופה.
- 1.8 טריליון דולר: 5 עובדות על תעשיית הביו מד העולמית
- מגזר הביוטק מתעורר - האם הפעם זה אמיתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שוק האלרגיות והמחלות הנשימתיות ממשיך לגדול בהתמדה, בין היתר בשל עלייה בשיעורי החשיפה לאלרגנים ובצורך בפתרונות מניעה זמינים. שוק האלרגיה העונתית מוערך כיום במיליארדי דולרים וצפוי להתרחב בעשור הקרוב, וגם שוק השפעת מציג מגמת גידול על רקע ביקוש להתחזקות מנגנוני ההגנה האישיים. בתוך מציאות זו, פוליריזון מבקשת למצב את קו מוצריה כפתרון שאינו תרופתי אלא מבוסס־מנגנון, הנשען על רכיבים טבעיים ומיועד להפחתת חשיפה עוד לפני התפתחות תגובה דלקתית.
הילרי סופר, מנכ"לית ויקטוריה'ס סיקרט. קרדיט: רשתות חברתיותויקטוריה'ס סיקרט מזנקת לאחר דוחות חזקים
עם התאוששות עמוקה ופתיחת עונת חגים מבטיחה, החברה מציגה צמיחה של 9%, מצמצמת הפסד, מעלה תחזיות לשנה כולה ומקבלת רוח גבית מוול סטריט, ותהליך הטרנספורמציה האסטרטגית שלה מתחיל להשתלם
מניית ויקטוריה'ס סיקרט Victoria's Secret 10.96% מזנקת בחדות, לאחר שהחברה פרסמה דוח רבעוני מרשים שהפתיע את האנליסטים והעלה את מפלס האופטימיות לקראת עונת החגים, התקופה החשובה ביותר בשנה עבור קמעונאיות האופנה. המשקיעים
הגיבו במהירות והמניה קופצת ביותר מ-12% ונוגעת בקצה העליון של הטווח שלה השנה.
הדוח הצביע על צמיחה של 9% במכירות הרבעון, שהסתכמו ב-1.35 מיליארד דולר, מעל ציפיות השוק. גם נתון המכירות בחנויות זהות, אחד המדדים המרכזיים בתחום הקמעונאות, עלה ב-8% והדגיש
התאוששות רחבה בכל ערוצי הפעילות: חנויות, אונליין ושווקים בינלאומיים. המותגים Victoria’s Secret, PINK ו-Beauty הובילו את המומנטום ותרמו לביצועים האיתנים.
למרות שהחברה עדיין רושמת הפסד מתואם של 0.27 דולר למניה, מדובר בשיפור משמעותי לעומת הפסד של
0.59 דולר ברבעון המקביל, נתון שהאנליסטים הגדירו כ״עדות לכך שהסיבוב האסטרטגי של החברה מתחיל לחלחל״.
שיפור ברווחיות: פחות מבצעים, יותר מכירות במחיר מלא
ה-CFO של החברה ציין כי החברה הצליחה להגדיל את המרווח הגולמי ב-170 נקודות בסיס,
הישג משמעותי בשוק אופנה תחרותי. השיפור נבע מהפחתת מבצעים ומתמחור מחושב יותר, שהתאפשר בזכות חיזוק המותגים והחזרת הלקוחות למוצרים במחיר מלא.
לדבריו, ההתמקדות בבקרה על הוצאות ובתכנון מדויק של מלאים מאפשרת לחברה להקטין סיכונים ולשמור על גמישות תפעולית.
הוא גם הדגיש כי החברה ממשיכה להשקיע במקביל בחדשנות מוצרים, בחיזוק המסרים השיווקיים ובהעמקת חוויית הלקוח, הן בחנות והן בדיגיטל, מתוך כוונה לבנות אסטרטגיית צמיחה ארוכת טווח.
