קת'י ווד מוכרת מניות והמסירות יורדות - טסלה יורדת ב-3.5%
הירידה במסירות בסין ובגרמניה ומכירת עשרות אלפי מניות על ידי קת'י ווד מפעילות לחץ על מניית טסלה, שנהנתה ממומנטום חיובי בימים האחרונים בעיקר בזכות פרישתו של אילון מאסק מהממשל והחזרה שלו לניהול החברה; השוק ממתין להשקת הרובוטקסי כבר החודש, בעוד המתחרות
הסיניות לוחצות עם הנחות אגרסיביות ודגמים מתקדמים - מה יהיה בהמשך?
מניית טסלה Tesla 2.28% יורדת היום אחרי שבחודש האחרון עלתה בכ-15%, עלייה שהגיעה בעיקר בזכות פרישתו של אילון מאסק מהממשל והחזרה שלו להתמקדות בניהול החברה. הירידה במסירות הרכב בסין ובגרמניה, בשילוב עם מימוש של אחת מהמשקיעות
הבולטות של טסלה, קת'י ווד, עוצרים את המומנטום החיובי ומביאים לירידות במניה.
לאחר חודשים שבהם נראה שמאסק עסוק יותר בפוליטיקה מאש בניהול החברה שלו, הוא עוזב רשמית של תפקידו בממשל טראמפ וחוזר להתמקד בטסלה ובחברות אחרות שבבעלותו. מבחינת
המשקיעים, מדובר בהתפתחות חיובית, אפילו כזו שמזכירה למשקיעים מדוע השקיעו בטסלה מלכתחילה: החדשנות והחזון של המנכ"ל, שממשיך להסתכל קדימה גם מעבר לרכבים חשמליים רגילים, ואל עבר רכבים אוטונומיים ורובוטים אנושיים.
האירועים מגיעים גם לאחר
ציוץ בוטה של מאסק נגד הצעת התקציב של ממשל טראמפ, ציוץ ששלח את המניה לירידה קלה וקצרה אחרי שפורסם. עם זאת, התמקדותו המחודשת של מאסק בעסק, ובפרט בהשקת שירות הרובוטקסי,
השיבה את האמון בשוק.
מאז שיחת המשקיעים של טסלה ב-22 באפריל, שבה הבטיח מאסק להקדיש פחות זמן לפוליטיקה ויותר לניהול החברות, מניית טסלה קפצה בכ-41%. מאז תחילת השנה היא עדיין בירידה של כ-18%, אבל בשנה האחרונה היא עלתה בכ-90% ונסחרת לפי
שווי של כ-1.07 טריליון דולר
- טסלה פספסה בשורת הרווח - המשקיעים מחכים לאילון מאסק
- המבחן של מאסק: כולם רואים את הצמיחה - אבל הרווחיות עדיין בסימן שאלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שירות הרובוטאקסי מתקרב - וקת'י ווד מנצלת את המומנטום כדי לממש
סיבה אחת שעדיין יכולה להחזיר את האופטימיות למשקיעים היא ההשקה המתקרבת של שירות הרובוטקסי של טסלה. ההשקה צפויה כבר ב-12 ביוני באוסטין,
טקסס, עם כעשרה רכבים בשלב הראשון והתרחבות פוטנציאלית לאלף רכבים בתוך כמה חודשים.
הציפייה שהובילה לעלייה במניה הביאה גם את אחת המשקיעות הבולטות של טסלה, קת'י ווד, מנהלת קרן ARK Innovation, לממש מניות. ווד, שהייתה בין הראשונות שהאמינו
בטסלה, מכרה בשבוע שעבר כמעט 50 אלף מניות של החברה - בשווי של כ-17 מיליון דולר. מדובר במהלך מפתיע, בעיקר לאור האופטימיות שווד מקפידה להפגין לגבי טסלה בדרך כלל. לפי התחזית שלה, שפורסמה בתחילת השנה, המניה עשויה לזנק ל-2,600 דולר עד 2029.
- אינטל מציגה רבעון חזק מהצפוי - אך מזהירה מהאטה ברבעון הבא
- סופר מיקרו מורידה תחזיות והמניה צונחת ב-9%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- הזהב נופל ב-5%, הכסף צונח ב-7% - מה הסיבה?
למרות המכירה,
טסלה עדיין מהווה את האחזקה הגדולה ביותר בקרן ARKK עם משקל של כמעט 13%. בקרן לא הגיבו לבקשת תגובה, אך בעבר אמרה ווד כי היא עדיין אופטימית לגבי עתיד החברה, במיוחד אם מאסק יתמקד בפיתוחים חדשים ולא בפוליטיקה.
הירידה במסירות בסין ובגרמניה
בצד הפחות מעודד, טסלה מתקשה להציג נתוני מסירות חזקים בחלק משווקי היעד המרכזיים שלה. בסין, שוק הרכב הגדול בעולם, נרשמה ירידה של 15% במסירות רכבים מתוצרת מקומית (מודלים 3 ו-Y) בחודש מאי, בהשוואה לשנה שעברה. מדובר בירידה שממשיכה רצף של שמונה חודשים של
חולשה. גם בגרמניה, שוק הרכב המרכזי של אירופה, נרשמה ירידה חדה של 36.2% במכירות רכבי טסלה, זאת בזמן שהשוק הכללי של רכבים חשמליים צמח בכמעט 45%.
הירידות נובעות ממספר גורמים, כמו התחרות העזה מצד יצרנים סינים כמו BYD, שהציגה זינוק של
14.1% במסירות העולמיות במאי, והרחיבה משמעותית את היקף המכירות באירופה, כולל בגרמניה. לצדם, יש גם תחושת ניכור מצד צרכנים מסוימים כלפי מאסק, בשל מעורבותו הפוליטית בתקופה האחרונה.
מאי היה עוד חודש חזק מאוד עבור יצרניות הרכב הסיניות, כשחברות כמו Li Auto, XPeng ו-NIO הציגו קפיצות מרשימות במסירות. שלושתן יחד מסרו כמעט 98 אלף רכבים - עלייה של כ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. BYD, השחקנית הגדולה בסין, מסרה כמעט 377 אלף רכבים - מהם יותר מ-200 אלף רכבים חשמליים לחלוטין (BEV), עם עלייה של 40% במכירות החשמליות.
לאחרונה גם שיאומי, יצרנית האלקטרוניקה הסינית, נכנסה לתחום הרכב עם דגם YU7, המתחרה ישירות ב-Model Y של טסלה. במחיר של 35-45 אלף דולר וטווח נסיעה מרשים של 740 ק"מ, הרכב של שיאומי מציע ביצועים טובים יותר במחיר דומה, מה שמהווה איום ישיר על נתח השוק של טסלה. ובינתיים, BYD מחריפה את התחרות עם קיצוצי מחירים דרמטיים: הנחות של עד 34% על דגמים פופולריים, כולל ה-Seagull, שכעת נמכר בפחות מ-8,000 דולר. המהלך הזה יצר לחץ עצום גם על יצרניות רכב מערביות, והוביל לנפילות במניותיהן המטרה של BYD ברורה: לנגוס נתח שוק ולהכתיב את הקצב.
טסלה מנסה להיאבק בירידות הללו באמצעות הטבות והנחות בסין, כולל אפשרות לקבלת יכולות נהיגה אוטונומית (FSD) בחינם ומבצעים לרוכשים בפריפריה. עם זאת, השחיקה במחירים פוגעת ברווחיות, והחברה מתמודדת עם לחצים
הולכים וגוברים בשוק המקומי הסיני.
למרות האתגרים, המשקיעים בטסלה עדיין אופטימיים, בעיקר בזכות הפיתוחים העתידיים שמאפילים על הדשדוש בעסקי הליבה היום. האנליסט דן אייבס מ-Wedbush, למשל, העלה לאחרונה את מחיר היעד למניית טסלה מ-350 ל-500
דולר, אפסייד של 45%, בטענה שהחברה היא "הימור זול על בינה מלאכותית" בזכות השימוש שלה באלגוריתמים מתקדמים לאימון מערכות הרובוטקסי.
הדוחות האחרונים של טסלה
טסלה רשמה רווח למניה של 27 סנט על הכנסות של 19.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, כשבוול סטריט ציפו לרווח למניה של 41 סנט על הכנסות של 21.34 מיליארד דולר. במבט קדימה, טסלה הודיעה כי תבחן מחדש את תחזיותיה בעדכון לרבעון השני.
ההכנסות מרכבים היו האכזבה הגדולה ביותר ברבעון, עם 13.97 מיליארד דולר לעומת צפי
של 15.82 מיליארד, ירידה חדה של 20% לעומת השנה הקודמת. המסירות הגלובליות ירדו ב-13% ל-336,681 כלי רכב, כאשר מסירות מודל 3/Y ירדו ב-12% ודגמים אחרים ירדו ב-24%. הייצור הכולל ירד ב-16% ל-362,615 יחידות, ומלאי הרכבים גדל ל-22 ימים לעומת 12 ימים ברבעון הקודם. נקודת
האור הייתה מגזר האנרגיה, שרשם צמיחה חזקה של 67% עם הכנסות של 2.73 מיליארד דולר, למרות שגם אלו היו מתחת לתחזיות.
- 3.אנונימי 05/06/2025 03:57הגב לתגובה זוהיא לגמרי לא יורדת מטסלה
- 2.אנונימי 04/06/2025 23:28הגב לתגובה זוווימו יאכלו את הרובוטקסי הסינים יאכלו את חטיבת המכוניות. מאסק כבר מחק מהרפיוטיישן שלו . תוכנה ו AI יש מלא חברות ממוקדות. לא טסלה.זה מה שיקרה.
- אנונימי 05/06/2025 18:33הגב לתגובה זושים טסלה בכל מקום בעולם והיא תיסע לבד ווימו רק במקומות ספציפיים שמיפו את תוכנת הרכב בכל המםות והרמזורים והשלטים הבדל של שמיים וארץ!. ווימו עולה 250K$ פי חמששש מטסלה
- 1.אנונימי 04/06/2025 21:18הגב לתגובה זולמה לתת במה לבעלת הקרן שגרמה להפסדים מאלפי אנשים בקרנות שלה בעלת הקרן הכי בוגדנית שיש בשוק ההון .למה למען השם למה מה עובר עליכם

וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות
שיעור חינם מבאפט - מתי מוכרים מניה, בהמשך לשיעור קודם: שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה? ועל ההשקעה והמימוש של באפט באפל
וורן באפט השקיע באפל את רוב תיק ההשקעות הסחיר של ברקשייר. אפל סיפקה רווחי עתק שמוערכים במעל 100 מיליארד דולר לתיק של באפט. אפל היא עדיין ההשקעה הגדולה של באפט, אבל לפני שנה-שנתיים נמכרו רוב המניות.
באפט החליט שאחרי זינק ברווחים, עלייה במכפיל הרווח מרמה של 11-13 למעל 20, זה הגיע לממש. הוא סבר ואמר שזו חברה נהדרת, ועדיין היא הגדולה בתיק ההשקעות של ברקשייר שלו, אבל היא כבר לא זולה. התזמון- עיתוי המימוש היה טוב כי בחצי שנה שלאחר מכן, המניה נפלה בכ-15%. אלא שהעליות האחרונות הביאו את מחיר המניה לשיא של כל הזמנים ולמחיר שעולה על מחירי המימוש של באפט בכ-30%. באפט "הפסיד" מעל 50 מיליארד דולר, אבל כמה תובנות בעניין:
ראשית, אף אחד לא נביא
שנית, את ההחלטה מקבלים על סמך מה שידוע בנקודת הזמן המסוימת. אז באפט הגדיר את אפל כחברה נהדרת, מניה לא רעה, אבל המשקל בתיק שלו היה גבוה, ומכיוון שהיא כבר הגיעה לתמחור מלא בעיניו החליט לממש. זו החלטה נכונה בלי קשר למה שיהיה בהמשך.
שלישית, כאשר אתם קונים או מוכרים - אל תסתכלו אחורה. מה שהיה היה מה שהיה מת. בבורסה ובהשקעות כל יום מתקבלות ההחלטות מחדש. ההיסטוריה לא רלבנטית. מה שהיה יכול להיות אם... ולמה לא פעלנו כך, זה חשוב להסקת מסקנות ולתובנות, אבל זה לא אמור להשפיע על החלטות השקעה. במילים אחרות, מכרתם כי חשבתם שזה המחיר הנכון. גם אם יעלה בהמשך - אז מה?
- שמעתם בבית הקפה סיפור על ההוא ש"עשה מכה"? תברחו!
- באפט יכול לחייך - דומינוס פיצה מכה את התחזיות: המכירות בארה"ב מזנקות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וזו נקודה חשובה, כי משקיעים רבים לא יודעים מתי לממש. הם רואים עליות, מורווחים הרבה, וחושבים שמה שהיה הוא שיהיה והעליות ימשכו. צריך משמעת, צריך לסמן תמחור כלכלי שמעליו כבר אתם לא סבורים שההחזקה כדאית ולממש גם אם הכיוון של המניה למעלה. באפט יודע לקנות ויודע לממש.

גילת קפצה ב-7%, טסלה עלתה ב-2.3%; וול-סטריט ננעלה בירוק
שלושת המדדים העיקריים סיימו בעליות שערים, כאשר הנאסד״ק עלה ב-0.9%, ה-S&P עם 0.6% והדאו עם 0.3%. העליות הגיעו בעקבות ההקלה במתיחות הסחר בין ארצות הברית לסין והציפייה לפרסום מדד המחירים לצרכן (CPI) ביום שישי.
עיני שוק מופנות כעת לפרסום מדד המחירים לצרכן של ספטמבר, שיתפרסם לאחר דחייה שנגרמה בשל השבתת הממשל בארה"ב. כלכלנים מעריכים כי מדד הליבה, שאינו כולל מזון ואנרגיה, יעלה ב־0.3% בחודש השלישי ברציפות, נתון שישאיר את קצב האינפלציה השנתי על 3.1%. נתון זה יספק לבנק הפדרלי תמונה חשובה על רמות המחירים לפני החלטת הריבית הקרובה.
לצד העליות במניות הטכנולוגיה, מניות האנרגיה התחזקו בעקבות קפיצה חדה במחירי הנפט. הנפט מסוג WTI זינק ב־5.8% ל־61.89 דולר לחבית לאחר שהממשל האמריקאי הודיע על סנקציות חדשות נגד חברות הנפט הגדולות ברוסיה, צעד שנועד ללחוץ על מוסקבה לסיים את המלחמה באוקראינה. גם הזהב רושם עליות מתונות לאחר שבוע תנודתי, והדולר נותר יציב.
המשקיעים ממשיכים להעריך מחדש את הסיכונים בשוק על רקע תנודתיות גוברת וחששות מהערכת יתר של מניות. עם זאת, תיקוני השוק האחרונים נבלמו במהירות, כאשר משקיעים פרטיים מנצלים כל ירידה כהזדמנות לרכישת מניות נוספות. “המשקיעים נצמדים לגישת ‘לקנות את הירידה’, אפילו המשקיעים הפסימיים מתחילים לפקפק בתחזיותיהם,” אמר מארק האקט מ־Nationwide.
- הנאסד״ק ירד ב-0.9%; מניות הקוונטים צנחו, נטפליקס נפלה ב-10%
- נטפליקס נופלת, גוגל מתקנת והראלי בביונד-מיט לא עוצר - ומה קורה בחוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7