קת'י ווד מוכרת מניות והמסירות יורדות - טסלה יורדת ב-3.5%
הירידה במסירות בסין ובגרמניה ומכירת עשרות אלפי מניות על ידי קת'י ווד מפעילות לחץ על מניית טסלה, שנהנתה ממומנטום חיובי בימים האחרונים בעיקר בזכות פרישתו של אילון מאסק מהממשל והחזרה שלו לניהול החברה; השוק ממתין להשקת הרובוטקסי כבר החודש, בעוד המתחרות
הסיניות לוחצות עם הנחות אגרסיביות ודגמים מתקדמים - מה יהיה בהמשך?
מניית טסלה Tesla 3.45% יורדת היום אחרי שבחודש האחרון עלתה בכ-15%, עלייה שהגיעה בעיקר בזכות פרישתו של אילון מאסק מהממשל והחזרה שלו להתמקדות בניהול החברה. הירידה במסירות הרכב בסין ובגרמניה, בשילוב עם מימוש של אחת מהמשקיעות
הבולטות של טסלה, קת'י ווד, עוצרים את המומנטום החיובי ומביאים לירידות במניה.
לאחר חודשים שבהם נראה שמאסק עסוק יותר בפוליטיקה מאש בניהול החברה שלו, הוא עוזב רשמית של תפקידו בממשל טראמפ וחוזר להתמקד בטסלה ובחברות אחרות שבבעלותו. מבחינת
המשקיעים, מדובר בהתפתחות חיובית, אפילו כזו שמזכירה למשקיעים מדוע השקיעו בטסלה מלכתחילה: החדשנות והחזון של המנכ"ל, שממשיך להסתכל קדימה גם מעבר לרכבים חשמליים רגילים, ואל עבר רכבים אוטונומיים ורובוטים אנושיים.
האירועים מגיעים גם לאחר
ציוץ בוטה של מאסק נגד הצעת התקציב של ממשל טראמפ, ציוץ ששלח את המניה לירידה קלה וקצרה אחרי שפורסם. עם זאת, התמקדותו המחודשת של מאסק בעסק, ובפרט בהשקת שירות הרובוטקסי,
השיבה את האמון בשוק.
מאז שיחת המשקיעים של טסלה ב-22 באפריל, שבה הבטיח מאסק להקדיש פחות זמן לפוליטיקה ויותר לניהול החברות, מניית טסלה קפצה בכ-41%. מאז תחילת השנה היא עדיין בירידה של כ-18%, אבל בשנה האחרונה היא עלתה בכ-90% ונסחרת לפי
שווי של כ-1.07 טריליון דולר
- וול-סטריט ננעלה באדום: הנאסד״ק נפל ב-1.8%, אנבידיה איבדה 4%
- קומפיוג'ן מזנקת 15%, מיקרון ב-2.6% אמזון ב-1.4% - מה קורה בחוזים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שירות הרובוטאקסי מתקרב - וקת'י ווד מנצלת את המומנטום כדי לממש
סיבה אחת שעדיין יכולה להחזיר את האופטימיות למשקיעים היא ההשקה המתקרבת של שירות הרובוטקסי של טסלה. ההשקה צפויה כבר ב-12 ביוני באוסטין,
טקסס, עם כעשרה רכבים בשלב הראשון והתרחבות פוטנציאלית לאלף רכבים בתוך כמה חודשים.
הציפייה שהובילה לעלייה במניה הביאה גם את אחת המשקיעות הבולטות של טסלה, קת'י ווד, מנהלת קרן ARK Innovation, לממש מניות. ווד, שהייתה בין הראשונות שהאמינו
בטסלה, מכרה בשבוע שעבר כמעט 50 אלף מניות של החברה - בשווי של כ-17 מיליון דולר. מדובר במהלך מפתיע, בעיקר לאור האופטימיות שווד מקפידה להפגין לגבי טסלה בדרך כלל. לפי התחזית שלה, שפורסמה בתחילת השנה, המניה עשויה לזנק ל-2,600 דולר עד 2029.
- טראמפ מתקרב להכרעה על יו״ר הפד הבא ודורש ריבית נמוכה בהרבה
- ביל אקמן בונה ברקשייר האת’וויי משלו: הווארד יוז רוכשת חברת ביטוח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?
למרות המכירה,
טסלה עדיין מהווה את האחזקה הגדולה ביותר בקרן ARKK עם משקל של כמעט 13%. בקרן לא הגיבו לבקשת תגובה, אך בעבר אמרה ווד כי היא עדיין אופטימית לגבי עתיד החברה, במיוחד אם מאסק יתמקד בפיתוחים חדשים ולא בפוליטיקה.
הירידה במסירות בסין ובגרמניה
בצד הפחות מעודד, טסלה מתקשה להציג נתוני מסירות חזקים בחלק משווקי היעד המרכזיים שלה. בסין, שוק הרכב הגדול בעולם, נרשמה ירידה של 15% במסירות רכבים מתוצרת מקומית (מודלים 3 ו-Y) בחודש מאי, בהשוואה לשנה שעברה. מדובר בירידה שממשיכה רצף של שמונה חודשים של
חולשה. גם בגרמניה, שוק הרכב המרכזי של אירופה, נרשמה ירידה חדה של 36.2% במכירות רכבי טסלה, זאת בזמן שהשוק הכללי של רכבים חשמליים צמח בכמעט 45%.
הירידות נובעות ממספר גורמים, כמו התחרות העזה מצד יצרנים סינים כמו BYD, שהציגה זינוק של
14.1% במסירות העולמיות במאי, והרחיבה משמעותית את היקף המכירות באירופה, כולל בגרמניה. לצדם, יש גם תחושת ניכור מצד צרכנים מסוימים כלפי מאסק, בשל מעורבותו הפוליטית בתקופה האחרונה.
מאי היה עוד חודש חזק מאוד עבור יצרניות הרכב הסיניות, כשחברות כמו Li Auto, XPeng ו-NIO הציגו קפיצות מרשימות במסירות. שלושתן יחד מסרו כמעט 98 אלף רכבים - עלייה של כ-50% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. BYD, השחקנית הגדולה בסין, מסרה כמעט 377 אלף רכבים - מהם יותר מ-200 אלף רכבים חשמליים לחלוטין (BEV), עם עלייה של 40% במכירות החשמליות.
לאחרונה גם שיאומי, יצרנית האלקטרוניקה הסינית, נכנסה לתחום הרכב עם דגם YU7, המתחרה ישירות ב-Model Y של טסלה. במחיר של 35-45 אלף דולר וטווח נסיעה מרשים של 740 ק"מ, הרכב של שיאומי מציע ביצועים טובים יותר במחיר דומה, מה שמהווה איום ישיר על נתח השוק של טסלה. ובינתיים, BYD מחריפה את התחרות עם קיצוצי מחירים דרמטיים: הנחות של עד 34% על דגמים פופולריים, כולל ה-Seagull, שכעת נמכר בפחות מ-8,000 דולר. המהלך הזה יצר לחץ עצום גם על יצרניות רכב מערביות, והוביל לנפילות במניותיהן המטרה של BYD ברורה: לנגוס נתח שוק ולהכתיב את הקצב.
טסלה מנסה להיאבק בירידות הללו באמצעות הטבות והנחות בסין, כולל אפשרות לקבלת יכולות נהיגה אוטונומית (FSD) בחינם ומבצעים לרוכשים בפריפריה. עם זאת, השחיקה במחירים פוגעת ברווחיות, והחברה מתמודדת עם לחצים
הולכים וגוברים בשוק המקומי הסיני.
למרות האתגרים, המשקיעים בטסלה עדיין אופטימיים, בעיקר בזכות הפיתוחים העתידיים שמאפילים על הדשדוש בעסקי הליבה היום. האנליסט דן אייבס מ-Wedbush, למשל, העלה לאחרונה את מחיר היעד למניית טסלה מ-350 ל-500
דולר, אפסייד של 45%, בטענה שהחברה היא "הימור זול על בינה מלאכותית" בזכות השימוש שלה באלגוריתמים מתקדמים לאימון מערכות הרובוטקסי.
הדוחות האחרונים של טסלה
טסלה רשמה רווח למניה של 27 סנט על הכנסות של 19.3 מיליארד דולר ברבעון הראשון של השנה, כשבוול סטריט ציפו לרווח למניה של 41 סנט על הכנסות של 21.34 מיליארד דולר. במבט קדימה, טסלה הודיעה כי תבחן מחדש את תחזיותיה בעדכון לרבעון השני.
ההכנסות מרכבים היו האכזבה הגדולה ביותר ברבעון, עם 13.97 מיליארד דולר לעומת צפי
של 15.82 מיליארד, ירידה חדה של 20% לעומת השנה הקודמת. המסירות הגלובליות ירדו ב-13% ל-336,681 כלי רכב, כאשר מסירות מודל 3/Y ירדו ב-12% ודגמים אחרים ירדו ב-24%. הייצור הכולל ירד ב-16% ל-362,615 יחידות, ומלאי הרכבים גדל ל-22 ימים לעומת 12 ימים ברבעון הקודם. נקודת
האור הייתה מגזר האנרגיה, שרשם צמיחה חזקה של 67% עם הכנסות של 2.73 מיליארד דולר, למרות שגם אלו היו מתחת לתחזיות.
- 3.אנונימי 05/06/2025 03:57הגב לתגובה זוהיא לגמרי לא יורדת מטסלה
- 2.אנונימי 04/06/2025 23:28הגב לתגובה זוווימו יאכלו את הרובוטקסי הסינים יאכלו את חטיבת המכוניות. מאסק כבר מחק מהרפיוטיישן שלו . תוכנה ו AI יש מלא חברות ממוקדות. לא טסלה.זה מה שיקרה.
- אנונימי 05/06/2025 18:33הגב לתגובה זושים טסלה בכל מקום בעולם והיא תיסע לבד ווימו רק במקומות ספציפיים שמיפו את תוכנת הרכב בכל המםות והרמזורים והשלטים הבדל של שמיים וארץ!. ווימו עולה 250K$ פי חמששש מטסלה
- 1.אנונימי 04/06/2025 21:18הגב לתגובה זולמה לתת במה לבעלת הקרן שגרמה להפסדים מאלפי אנשים בקרנות שלה בעלת הקרן הכי בוגדנית שיש בשוק ההון .למה למען השם למה מה עובר עליכם
טראמפ האיחוד האירופימאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות
ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית
המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות.
בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.
וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה.
איום גלוי בצעדי תגמול
בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד
חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- הצרכן האמריקאי מתפצל לשניים: העשירים ממשיכים להוציא והאחרים סופרים כל דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה
נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.
טראמפ האיחוד האירופימאזן האימה: וושינגטון מאיימת בצעדי תגמול נגד ענקיות טכנולוגיה אירופיות
ממשל טראמפ מאשים את בריסל ברדיפה רגולטורית של חברות טכנולוגיה אמריקאיות ומזהיר מהטלת מגבלות, אגרות וסנקציות כלכליות על חברות אירופיות מובילות, זאת על רקע חקירות, קנסות ומאבק גובר על עתיד הכלכלה הדיגיטלית
המתיחות בין ארצות הברית לאיחוד האירופי סביב רגולציית הטכנולוגיה עולה מדרגה. ממשל טראמפ פרסם בימים האחרונים אזהרה חריגה וחריפה כלפי בריסל, שבה הוא מאיים לנקוט צעדי תגמול כלכליים ישירים נגד חברות טכנולוגיה ושירותים אירופיות, אם האיחוד לא יחזור בו ממדיניות הרגולציה, הקנסות והתביעות נגד ענקיות טכנולוגיה אמריקאיות.
בהודעה פומבית שפרסם נציג הסחר של ארצות הברית, הגוף האחראי על ניהול יחסי הסחר של וושינגטון, נטען כי האיחוד האירופי ומדינות החברות בו מתמידים ב-"מסלול מתמשך של תביעות מפלות ומטרידות, מסים, קנסות והנחיות רגולטוריות" נגד חברות אמריקאיות. לדברי הממשל, צעדים אלה ננקטים לאורך שנים, חרף פניות חוזרות ונשנות מצד ארצות הברית, וללא נכונות אמיתית של בריסל לנהל דיאלוג מהותי או לשנות כיוון.
וכך, אנחנו רואים דוגמא נוספת לעקביות של ממשל טראמפ, ואם תרצו גם של MAGA, שדואג להעביר כל מחלוקת למישור כלכלי מובהק ולהשתמש בכובד המשקל של הכלכלה האמריקאית להכרעה ולסיום סכסוכים. פרשנות אחרת תוכל לומר שטראמפ שש אלי קרב ולא מוותר על אף סכסוך, אבל זה כבר תלוי בהשקפת עולם, שלא לומר פוזיציה.
איום גלוי בצעדי תגמול
בהודעת נציג הסחר נאמר כי אם האיחוד האירופי ימשיך במדיניותו הנוכחית, לארה״ב "לא תיוותר ברירה אלא להתחיל להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותה” כדי להתמודד עם מה שהוגדר כצעדים בלתי סבירים. בין האפשרויות שעלו הוזכרו במפורש הטלת אגרות, מגבלות וצעדים רגולטוריים נגד
חברות שירותים זרות, צעדים שעשויים לפגוע ישירות בפעילותן של חברות אירופיות בשוק האמריקאי.
- הום דיפו: תחזית לצמיחה כמעט אפסית בשנה הבאה עקב ריביות ולחץ על הצרכן
- הצרכן האמריקאי מתפצל לשניים: העשירים ממשיכים להוציא והאחרים סופרים כל דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באופן חריג, הממשל אף נקב בשמות של חברות אירופיות שעשויות להיפגע מצעדי התגובה, בהן Accenture, DHL, מיסטראל, SAP, סימנס וספוטיפיי. לפי וושינגטון, חברות אלה
נהנות מפעילות חופשית בארצות הברית ומתרומה משמעותית לכלכלה האמריקאית, בעוד שחברות אמריקאיות סובלות, לטענת הממשל, מיחס מפלה באירופה.
