אובר
צילום: טוויטר
דוחות

אובר הפתיעה בשורת הרווח - למה המניה יורדת?

למרות זינוק של 63% ברווח למניה, פספוס בהכנסות ובהזמנות ברוטו גרם למניית ענקית התחבורה לאבד גובה
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אובר

ענקית התחבורה אובר Uber -2.54%  מאבדת גובה בעקבות פרסום הדוחות הכספיים לרבעון הראשון של השנה, שהציגו תמונה מעורבת של הצלחות לצד אכזבות. למרות שהחברה הצליחה להפתיע לטובה עם רווח של 83 סנט למניה, כמעט פי שניים מהתחזיות המוקדמות שעמדו על 51 סנט, הכנסותיה הכוללות הסתכמו ב-11.5 מיליארד דולר בלבד - מתחת לציפיות השוק שקיוו ל-11.6 מיליארד. פער קטן אך כנראה משמעותי בעיני המשקיעים.


נתון מאכזב נוסף נרשם בהיקף ההזמנות הכולל, שהסתכם ב-42.8 מיליארד דולר. אמנם מדובר בעלייה של 14% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך האנליסטים ציפו לסכום גבוה יותר של 43.1 מיליארד. יחד עם זאת, אובר הצליחה להגדיל את מספר הנסיעות והמשלוחים ב-18%, עם שלושה מיליארד נסיעות ומשלוחים ברבעון. החברה מייחסת את הגידול המשמעותי לעלייה במספר המשתמשים הפעילים מדי חודש בשירותיה השונים.


הרווח EBITDA של אובר עמד על 1.86 מיליארד דולר, בתוך טווח היעד שהציבה החברה בדוח הקודם מחודש פברואר. לקראת הרבעון הבא, אובר מפגינה אופטימיות זהירה וצופה גידול בהזמנות לטווח של 45.75-47.25 מיליארד דולר, ורווח תפעולי מתואם של 2.02-2.12 מיליארד דולר.


יום לפני פרסום הדוחות, הודיעה אובר על מהלך אסטרטגי משמעותי: רכישת שליטה (85%) בחברת Trendyol GO הטורקית, המתמחה במשלוחי מזון ומצרכים, בעסקה המוערכת בכ-700 מיליון דולר. מהלך זה מסמן את המשך מאמציה של אובר להרחיב את פעילותה בתחום משלוחי האוכל והמצרכים מעבר לשירותי ההסעות המסורתיים. במקביל, אובר ממשיכה לבסס את מעמדה בתחום הרכבים האוטונומיים, שבו החלה לפעול עוד ב-2016 עם השקת רכב הניסוי הראשון בפיטסבורג. לאחרונה, קצב ההתקדמות בתחום התגבר משמעותית, עם חמש הכרזות חדשות בנושא רק בשבוע האחרון לפי דברי המנכ"ל דרה חוסרושאהי.


חוסרושאהי הדגיש בהצהרתו כי "בתמיכת החוזק העקבי של עסקי הליבה שלנו, אנו ממשיכים לבנות לקראת העתיד". משפט זה משקף את האסטרטגיה של החברה: מחד, ביסוס והרחבת עסקי הליבה הרווחיים בתחום התחבורה והמשלוחים, ומאידך, השקעה בטכנולוגיות העתידיות שיעצבו את פני התעשייה.


אחת השותפויות האסטרטגיות המרכזיות של אובר בתחום הרכב האוטונומי היא עם חברת Waymo, שירות הרובוטקסי בבעלות חברת אלפאבית. שיתוף פעולה זה מאפשר לאובר לנצל את הטכנולוגיה המתקדמת של Waymo, תוך שהיא ממשיכה להתמקד ביכולות הליבה שלה בתחום הפלטפורמה והשירות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה