פייבר מעלה את התחזית לשנה כולה, המניה עולה בטרום
פייבר צופה כעת הכנסות של בין 425-438 מיליון דולר לשנה כולה, לעומת תחזית קודמת שהייתה ל-422-428 מיליון דולר; ההכנסות ברבעון מעל לצפי האנליסטים, הרווח מתחת
פייבר Fiverr International 3.5% המפתחת פלטפורמה המקשרת בין פרילנסרים ולקוחות דיווחה על הכנסות של 107.2 מיליון דולר ורווח של 64 סנט למניה, כשהאנליסטים ציפו להכנסות של 105.5 מיליון דולר ורווח של 67 סנט למניה.
פייבר העלתה את התחזית שלה לשנה כולה שצופה כעת הכנסות של 425-438 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 422-428 מיליון דולר, בעוד האנליסטים מצפים ל-430.5 מיליון דולר. החברה גם העלתה את הגבול התחתון לתחזית ה-EBITDA שצופה כעת בין 84-90 מיליון דולר לעומת 82-90 מיליון דולר בתחזית הקודמת.
לרבעון השני צופה פייבר הכנסות של 105-109 מיליון דולר ו-EBITDA של 20-22 מיליון דולר, האנליסטים מצפים להכנסות של 108 מיליון דולר.
"שנת 2025 נפתחה עם ביצועים חזקים וממוקדים, כאשר
גם ההכנסות וגם שיעורי הרווחיות עלו על תחזיותינו", מסר מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל פייבר. "פייבר ממשיכה להפגין ביצועים יציבים בפעילות המרקטפלייס, לצד צמיחה מרשימה בהכנסות משירותים ואימוץ נרחב ומהיר של מוצרי ה-AI שלנו. לאחר ההשקה המוצלחת של Fiverr Go לפני כשלושה
חודשים, אנו מזהים מגמות חיוביות בשיעורי המרת העסקאות, שהפכו גבוהים ומהירים יותר, כמו גם קבלת החלטות רכישה איכותיות יותר מצד הלקוחות. אנו אופטימיים בנוגע לתנופת הפעילות שלנו בשוק המתקדם, ומצפים להשקעות אסטרטגיות נוספות בתחום הבינה המלאכותית במהלך השנה, במטרה
ליצור ערך מתמשך לכל בעלי העניין שלנו לטווח הארוך".
"אנו גאים להציג צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, תוך שמירה על משמעת הוצאות ואסטרטגיית הקצאת הון יציבה", מסר עופר כץ, נשיא וסמנכ"ל הכספים של פייבר. "ככל שאנו נותנים עדיפות לצמיחה רווחית,
יצירת תזרים מזומנים חזק, תשואה על הון לבעלי המניות והזדמנויות מיזוג ורכישה, אנו על המסלול הנכון בדרך להשגת יעדי ה-EBITDA המתואם ותזרים המזומנים החופשי שלנו לשלוש השנים הקרובות. התחזית המעודכנת שלנו משקפת ביטחון וזהירות בתחזית העסק שלנו בסביבה מאקרו תנודתית
בה אנו פועלים."
- פייבר עקפה את הצפי ברווח למניה - אבל על מה חשוב להסתכל?
- למרות 11% ירידה בלקוחות - פייבר עקפה את הציפיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מספרים נוספים מהדוחות
הכנסות מהמרקטפלייס ברבעון הראשון של 2025 הסתכמו ב־77.7 מיליון דולר, לעומת 78.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, ירידה של 0.8% משנה לשנה. מספר הלקוחות הפעילים השנתי נכון ל־31 במרץ 2025 עמד על 3.5 מיליון, בהשוואה ל־4 מיליון ב־31 במרץ 2024, ירידה של 10.6% משנה לשנה. ההוצאה השנתית פר לקוח (Annual spend per buyer) נכון ל־31 במרץ 2025 הגיעה ל־309 דולר, לעומת 284 דולר ב־31 במרץ 2024, עלייה של 8.8% משנה לשנה.
שיעור נתח המרקטפלייס
לתקופה שהסתיימה ב־31 במרץ 2025 עמד על 27.7%, לעומת 27.5% בתקופה המקבילה ב־2024, עלייה של 20 נקודות בסיס משנה לשנה. הכנסות משירותים ברבעון הראשון של 2025 הסתכמו ב־29.5 מיליון דולר, לעומת 15.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 94% משנה לשנה.שיעור הרווח
הגולמי על בסיס GAAP ברבעון הראשון של 2025 עמד על 81%, ירידה של 250 נקודות בסיס לעומת 83.5% ברבעון הראשון של 2024. שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP ברבעון הראשון של 2025 עמד על 84.4%, ירידה של 50 נקודות בסיס לעומת 84.9% ברבעון הראשון של 2024.
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של 2025 הסתכם ב־28.3 מיליון דולר, בהשוואה ל־21.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 33.6% משנה לשנה. תזרים מזומנים חופשי (Free cash flow) ברבעון הראשון של 2025 הסתכם ב־27.4 מיליון דולר, לעומת 20.8
מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 31.6% משנה לשנה.רווח מתואם לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (Adjusted EBITDA) ברבעון הראשון של 2025 הסתכם ב־19.4 מיליון דולר, לעומת 16.0 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024.
שבבי AI (AI)אנבידיה - תחילת הסוף? המניה צונחת
החודש הרע של אנבידיה - החודש הטוב של גוגל שכבר מתקרבת לשווי של 4 טריליון ומאתגרת את ההובלה של אנבידיה בוול סטריט; האם היא גם תאתגר את ההובלה בתחום השבבים? וגם - שאלות ותשובות על שבבים ועל מלחמת השבבים
(עדכון 18:00: מניית אנבידיה מתרסקת בוול סטריט ב-6%, גוגל עולה ב-2%)
בחודשים האחרונים גוגל Alphabet 0.22% חוזרת למרכז הבמה ובשבועות האחרונים היא פשוט - "הדבר החם ביותר בוול סטריט". אם עד לא מזמן היא היתה מאוימת על ידי הרגולטור שרוצה לחתוך ממנה חלקים בגלל כוחה המונופוליסטי, הרי שדווקא הבינה המלאכותית שמחלישה בהדרגה את מנוע החיפוש המסורתי, הופכת את התחום לתחרותי ומפחיתה את החשש מהרגולטור. כמו כן, דווקא הבינה המלאכותית שהחלה כאיום מתבררת כמוקד כוח עצום לגוגל. בתחרות מול OpenAI גוגל מצמצת פערים וההשקה של ג'ימיני 3 קיבלה תשבוחות גדולות והזניקה את המניה. גוגל דומיננטית מאוד במהפכת ה-AI והמשקיעים מפנימים שזה לא יפגע בחברה, אלא יוסיף לה.
ביום שני זה קורה: הוועידה הכלכלית של ביזפורטל. מוזמנים לשמוע את המנהלים הבכירים במשק, לקבל תובנות על השקעות, להבין את השפעות ה-AI על חברות והאם זה הזמן לצמצם פוזיציה במניות? וגם - לראות ולקבל את הדירוג של ביזפורטל למניות פיננסיות (הדירוג לחברות התשתיות שיצרנו לקראת הועידה הקודמת שהתמקדה בתשתיות ייצר תשואה עודפת) - להרשמה
בימים האחרונים המניה עולה כאילו היא "מניית יתר קטנה" - בשלושה ימים עלתה מעל 11%, אחרי סגירת המסחר היא עולה בכ-2.7% ובחודש האחרון עלתה ב-25%. השווי שלה נושק ל-4 טריליון (כשלוקחים בחשבון את העלייה אחרי המסחר אתמול היא ב-3.93 טריליון) וכל זה קורה כשמנגד - אנבידיה, מלכת שבבי ה-AI, מאבדת גובה וירדה בשבועות האחרונים כ-15% לשווי של 4.35 טריליון. אחרי המסחר אנבידיה NVIDIA Corp. -4.29% ירדה ב-3% וזה התמתן ל-2.1% - המגמה בתקופה האחרונה ברורה: גוגל עולה, אנבידיה יורדת וזה המשיך כאמור אחרי סגירת המסחר כשהסיבה היתה הצלחה לשבבי ה-AI של גוגל. כן, גוגל גם מפתחת שבבי AI ואתמול היתה לה בשורה.
גוגל עומדת לספק למטא שבבי TPU, שהם מעבדים ייעודיים לבינה מלאכותית, כך דווח בתקשורת האמריקאית וזה השפיע על המניות לאחר סגירת המסחר. זו דרמה גדולה, זה מעורר ספקות ראשונים לגבי הדומיננטיות של אנבידיה בשוק השבבים החם ביותר בעולם. מדובר בעסקה פוטנציאלית בשווי עשרות מיליארדי דולרים, שתכלול רכישה של שבבים למרכזי נתונים של מטא משנת 2027, לצד השכרה דרך שירותי הענן של גוגל כבר בשנה הבאה. המהלך הזה, שמגיע בעיצומו של בום AI, מדגיש את הלחץ הגובר על אנבידיה, ששולטת כיום בכ-85% משוק השבבים לאימון ולהרצת מודלים.
- אנבידיה ירדה, אבל האנליסט הזה מתעקש - "אפסייד של מעל 50%"
- תיקון זמני או שינוי בסנטימנט למניות ה-AI?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השליטה של אנבידיה מתבטאת גם בנתח השוק האדיר וגם ברווחיות יוצאת דופן. אין חברה בשוק תחרותי ובטח שלא בשוק השבבים עם רווחיות תפעולית של מעל 60% וגולמית של כ-74%. ברור לכל שזה עניין של זמן וכשתגיע ותתגבר התחרות והפער הטכנולוגי יצטמצם, המרווחים ירדו. אם זה יקרה כמו שזה קורה בדרך כלל במקביל לירידה בנתח השוק זה יהיה כואב פעמיים - גם פגיעה במכירות (בנתח השוק) וגם פגיעה ברווחיות.
וול סטריט השוק האמריקאיצים מזנקת ב-10%, הנפט יורד ב-2%; מגמה מעורבת בוול-סטריט
אנבידיה מושכת את מניות השבבים בעקבות הדיווחים על החדירה של גוגל לזירה; נתוני מאקרו מעורבים של עליה של 0.3% במדד ה-PPI לצד האטה במכירות הקמעונאיות מקשים על המשקיעים להעריך את המשך תוואי הורדות הריבית - וול סטריט במגמה מעורבת
המסחר בוול סטריט באווירה מעורבת, אחרי יום ראשון קצר אבל חזק שהחזיר לשוק תחושה של התאוששות, בעיקר במניות הטכנולוגיה. המשקיעים ממשיכים לעכל את שאלת הריבית של הפד, כשגל של התבטאויות בעד הורדה כבר בדצמבר מעלה את מפלס האופטימיות, גם אם הנתונים הכלכליים מגיעים באיחור בגלל השבתת הממשל. בינתיים, תמונת המאקרו ממשיכה להיות רכה, עם ביקושים קצת חלשים יותר במכירות הקמעונאיות ולחץ מחודש על מניות הצ’יפים.
אחרי העליות החדות של אתמול, המדדים עכשיו במגמה מעורבת הדאו עולה בכ-0.8%, ה-S&P עם 0.3% והנאסד״ק יורד בכ-0.1%.
הסנטימנט בשוק נשען על השילוב בין הציפייה להורדת ריבית לבין העליות שנרשמו אתמול, בעיקר במניות הטכנולוגיה הכבדות, שהובילו את הנאסד״ק לרשום את היום הטוב שלו מאז מאי. מניות כמו גוגל וברודקום דחפו את המדדים כלפי מעלה, בזמן שאנבידיה נחלשה בחדות בעקבות דיווחים על כך שמטא מנהלת מגעים להשקעה במעבדים של גוגל. במבט רחב יותר, למרות הריבאונד, שלושת המדדים עדיין מציגים ירידות חודשיות על רקע בחינה מחודשת של תמחור מניות ה-AI וצמיחה בכלל.
בגזרת המאקרו, נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש ספטמבר הפתיעו כלפי מטה ועלו רק ב-0.2%. גם קבוצת הבקרה, שמזינה את חישוב ה-GDP, רשמה ירידה, ומוסיפה עוד שכבת אי-ודאות רגע לפני עונת הקניות. התמונה הזו מתחברת לאינפלציית היצרן שחזרה לעלות בחודש ספטמבר, גם אם בקצב צפוי, וממשיכה לבנות את הטיעון של הפד להורדת ריבית כמענה לתנאי שוק רכים יותר.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע, עדיין מורגשת השפעה של ביטול פרסום האומדן המוקדם של צמיחת התמ״ג לרבעון השלישי, מה שמותיר את המשקיעים בלי נתון מרכזי שיכול היה לחדד את תמונת המאקרו. שבוע המסחר המקוצר בשל חג ההודיה מוסיף למתח: פחות ימי מסחר, פחות נפח, יותר רגישות לכותרת הבאה.
