מיכה קאופמן; קרדיט: פייבר
מיכה קאופמן; קרדיט: פייבר
דוחות

פייבר מעלה את התחזית לשנה כולה, המניה עולה בטרום

פייבר צופה כעת הכנסות של בין 425-438 מיליון דולר לשנה כולה, לעומת תחזית קודמת שהייתה ל-422-428 מיליון דולר; ההכנסות ברבעון מעל לצפי האנליסטים, הרווח מתחת

רוי שיינמן |

פייבר Fiverr International -1.19%   המפתחת פלטפורמה המקשרת בין פרילנסרים ולקוחות דיווחה על הכנסות של 107.2 מיליון דולר ורווח של 64 סנט למניה, כשהאנליסטים ציפו להכנסות של 105.5 מיליון דולר ורווח של 67 סנט למניה. 


פייבר העלתה את התחזית שלה לשנה כולה שצופה כעת הכנסות של 425-438 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 422-428 מיליון דולר, בעוד האנליסטים מצפים ל-430.5 מיליון דולר. החברה גם העלתה את הגבול התחתון לתחזית ה-EBITDA שצופה כעת בין 84-90 מיליון דולר לעומת 82-90 מיליון דולר בתחזית הקודמת.


לרבעון השני צופה פייבר הכנסות של 105-109 מיליון דולר ו-EBITDA של 20-22 מיליון דולר, האנליסטים מצפים להכנסות של 108 מיליון דולר.


"שנת 2025 נפתחה עם ביצועים חזקים וממוקדים, כאשר גם ההכנסות וגם שיעורי הרווחיות עלו על תחזיותינו", מסר מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל פייבר. "פייבר ממשיכה להפגין ביצועים יציבים בפעילות המרקטפלייס, לצד צמיחה מרשימה בהכנסות משירותים ואימוץ נרחב ומהיר של מוצרי ה-AI שלנו. לאחר ההשקה המוצלחת של Fiverr Go לפני כשלושה חודשים, אנו מזהים מגמות חיוביות בשיעורי המרת העסקאות, שהפכו גבוהים ומהירים יותר, כמו גם קבלת החלטות רכישה איכותיות יותר מצד הלקוחות. אנו אופטימיים בנוגע לתנופת הפעילות שלנו בשוק המתקדם, ומצפים להשקעות אסטרטגיות נוספות בתחום הבינה המלאכותית במהלך השנה, במטרה ליצור ערך מתמשך לכל בעלי העניין שלנו לטווח הארוך".


"אנו גאים להציג צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, תוך שמירה על משמעת הוצאות ואסטרטגיית הקצאת הון יציבה", מסר עופר כץ, נשיא וסמנכ"ל הכספים של פייבר. "ככל שאנו נותנים עדיפות לצמיחה רווחית, יצירת תזרים מזומנים חזק, תשואה על הון לבעלי המניות והזדמנויות מיזוג ורכישה, אנו על המסלול הנכון בדרך להשגת יעדי ה-EBITDA המתואם ותזרים המזומנים החופשי שלנו לשלוש השנים הקרובות. התחזית המעודכנת שלנו משקפת ביטחון וזהירות בתחזית העסק שלנו בסביבה מאקרו תנודתית בה אנו פועלים."


מספרים נוספים מהדוחות

הכנסות מהמרקטפלייס ברבעון הראשון של 2025 הסתכמו ב־77.7 מיליון דולר, לעומת 78.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, ירידה של 0.8% משנה לשנה. מספר הלקוחות הפעילים השנתי נכון ל־31 במרץ 2025 עמד על 3.5 מיליון, בהשוואה ל־4 מיליון ב־31 במרץ 2024, ירידה של 10.6% משנה לשנה. ההוצאה השנתית פר לקוח (Annual spend per buyer) נכון ל־31 במרץ 2025 הגיעה ל־309 דולר, לעומת 284 דולר ב־31 במרץ 2024, עלייה של 8.8% משנה לשנה.


שיעור נתח המרקטפלייס לתקופה שהסתיימה ב־31 במרץ 2025 עמד על 27.7%, לעומת 27.5% בתקופה המקבילה ב־2024, עלייה של 20 נקודות בסיס משנה לשנה. הכנסות משירותים ברבעון הראשון של 2025 הסתכמו ב־29.5 מיליון דולר, לעומת 15.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 94% משנה לשנה.שיעור הרווח הגולמי על בסיס GAAP ברבעון הראשון של 2025 עמד על 81%, ירידה של 250 נקודות בסיס לעומת 83.5% ברבעון הראשון של 2024. שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP ברבעון הראשון של 2025 עמד על 84.4%, ירידה של 50 נקודות בסיס לעומת 84.9% ברבעון הראשון של 2024.


תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של 2025 הסתכם ב־28.3 מיליון דולר, בהשוואה ל־21.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 33.6% משנה לשנה. תזרים מזומנים חופשי (Free cash flow) ברבעון הראשון של 2025 הסתכם ב־27.4 מיליון דולר, לעומת 20.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 31.6% משנה לשנה.רווח מתואם לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (Adjusted EBITDA) ברבעון הראשון של 2025 הסתכם ב־19.4 מיליון דולר, לעומת 16.0 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איש עשיר
צילום: Freepik

מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי?

כמה עשירים יש בעולם? על פערי עושר לא נתפסים בין המאיון לבין היתר בארץ ובעולם וגם - מיהו עשיר באמת?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עושר

היקף העושר העולמי מגיע ל-600 טריליון דולר, עלייה של 4.6% משנה קודמת, אך הריכוז בידי מיעוט קטן הגיע לרמות גבוהות. לפי דוח World Inequality Report , בשיתוף UNDP, העשירון העליון מחזיק ב-75% מהעושר הפרטי העולמי, בעוד מחצית התחתונה מחזיק ב-2% בלבד. המאיון העליון, כ-55,000 איש, שולט ב-6.1% מהעושר – סכום השווה פי 3.05 לעושר של 3.8 מיליארד איש במחצית התחתונה. העושר הממוצע במאיון זה עומד על 1.1 מיליון דולר, לעומת 7,000 דולר במחצית התחתונה.

על פי הדוח יש בעולם כ-60 מיליון מיליונרים שמחזיקים ב-48.1% מהעושר, כשהשנה התווספו כ-700 אלף מיליונרים חדשים, רובם בצפון אמריקה. העושר הגלובלי צמח פי 6 ביחס להכנסה מאז שנות ה-90, בעיקר מנכסים פיננסיים באסיה ובאמריקה. עם זאת, שוויון העושר ירד ב-0.4% מאז 2000, עם מקדם ג'יני ממוצע של 0.70 במדינות כמו ברזיל ורוסיה, לעומת 0.40 בסלובקיה ובבלגיה. ארגון אוקספם דיווח כי עושר 3,000 המיליארדרים גדל ב-2 טריליון דולר ב-2024, פי 3 מהשנה הקודמת, בעיקר מירושות ומונופולים.

מבחינה אזורית, צפון אמריקה ואירופה מובילות בעושר ממוצע של 595,000 דולר לאדם, לעומת 35,000 דולר באמריקה הלטינית. באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, העשירון העליון אוחז ב-73% מהעושר, ומחצית התחתונה ב-1%. כ-83% ממדינות העולם, המייצגות 90% מהאוכלוסייה, סובלות מאי-שוויון גבוה, עם תחזית להעברת 70 טריליון דולר בירושות עד 2035, מגמה שצפויה להרחיב את הפערים.

לריכוז העושר השלכות סביבתיות משמעותיות: העשירון העליון אחראי ל-77% מהפליטות הפרטיות, בעוד מחצית התחתונה תורמת 3% אך צפויה לספוג 74% מההפסדים עד 2050.

בתחום המגדרי, נשים מרוויחות 20% פחות מגברים בממוצע, עם 32% מההכנסה מעבודה כולל עבודה ביתית לא-מתוגמלת (53 שעות שבועיות לעומת 43 לגברים). באזור המזרח התיכון וצפון אפריקה, נשים אחראיות ל-16% מההכנסה מעבודה, השיעור הנמוך בעולם.


נטפליקס
צילום: יחצ

תאושר? עסקת נטפליקס-וורנר בעיניים תחרותיות

המיזוג המוצע נועד כנראה לפתור שני קשיים מהותיים: נטפליקס מתמודדת עם האטה בקצב הצטרפות מנויים חדשים, בעוד ש-Warner Bros. סובלת מקשיים פיננסיים. החשש הוא שחברה ממוזגת בהיקף שכזה תיהנה מכוח מיקוח אדיר מול יוצרים, שחקנים וחברות הפקה, ותוכל להכתיב תנאים בשוק התוכן. ההצטרפות של פרמאונט לתחרות לא בהכרח פותרת את הבעיות


אסף מוזס |

ביום שישי האחרון הודיעה נטפליקס כי בכוונתה לרכוש את Warner Bros. Discovery,  שמחזיקה בין היתר באולפני וורנר, ברשתות כבלים, בתחנות טלוויזיה ובשירות הסטרימינג המתחרה HBO Max. מדובר באחת העסקות הגדולות בתולדות תעשיית המדיה - עסקה שמעלה שאלות כבדות משקל בתחום התחרות וההגבלים העסקיים.

על פי גורמים כלכליים, המיזוג המוצע נועד לפתור שני קשיים מהותיים: נטפליקס מתמודדת עם האטה בקצב הצטרפות מנויים חדשים, בעוד ש-Warner Bros. Discovery סובלת מקשיים פיננסיים וחוב כבד. ביחד, הן מקוות לייצר ישות חזקה ויציבה יותר, אך השאלה היא האם זה יבוא על חשבון התחרות והצרכנים. התשובה תלויה בשאלה מהותית אחרת: מהו בעצם השוק שאנחנו מדברים עליו?

מהו באמת שוק הבידור?

שוק הסטרימינג נשלט כיום על ידי כמה שחקנים מרכזיים: נטפליקס, דיסני פלוס, אמזון פריים, אפל TV ו HBO Max. לפי הערכות, HBO היא כיום השחקן הרביעי בגודלו בארצות הברית, ומיזוג עם נטפליקס עשוי ליצור ענק מדיה עם יותר מ-300 מיליון מנויים ברחבי העולם - נתח שוק של יותר מ-40% בארה"ב וכ-30%-40% בשווקים אחרים.

מבחינה תחרותית, החשש ברור: אם שוק הסטרימינג הוא שוק מובחן, חברה ממוזגת בהיקף כזה תיהנה מכוח מיקוח אדיר מול יוצרים, שחקנים וחברות הפקה, ותוכל להכתיב תנאים בשוק התוכן. בנוסף, קיים חשש שהמיזוג יאפשר לה להעלות מחירים לצרכנים בשל היעדר תחרות מספקת. 


עו