מיכה קאופמן; קרדיט: פייבר
מיכה קאופמן; קרדיט: פייבר
דוחות

פייבר מעלה את התחזית לשנה כולה, המניה עולה בטרום

פייבר צופה כעת הכנסות של בין 425-438 מיליון דולר לשנה כולה, לעומת תחזית קודמת שהייתה ל-422-428 מיליון דולר; ההכנסות ברבעון מעל לצפי האנליסטים, הרווח מתחת

רוי שיינמן |

פייבר Fiverr International 1.46%   המפתחת פלטפורמה המקשרת בין פרילנסרים ולקוחות דיווחה על הכנסות של 107.2 מיליון דולר ורווח של 64 סנט למניה, כשהאנליסטים ציפו להכנסות של 105.5 מיליון דולר ורווח של 67 סנט למניה. 


פייבר העלתה את התחזית שלה לשנה כולה שצופה כעת הכנסות של 425-438 מיליון דולר לעומת תחזית קודמת של 422-428 מיליון דולר, בעוד האנליסטים מצפים ל-430.5 מיליון דולר. החברה גם העלתה את הגבול התחתון לתחזית ה-EBITDA שצופה כעת בין 84-90 מיליון דולר לעומת 82-90 מיליון דולר בתחזית הקודמת.


לרבעון השני צופה פייבר הכנסות של 105-109 מיליון דולר ו-EBITDA של 20-22 מיליון דולר, האנליסטים מצפים להכנסות של 108 מיליון דולר.


"שנת 2025 נפתחה עם ביצועים חזקים וממוקדים, כאשר גם ההכנסות וגם שיעורי הרווחיות עלו על תחזיותינו", מסר מיכה קאופמן, מייסד ומנכ"ל פייבר. "פייבר ממשיכה להפגין ביצועים יציבים בפעילות המרקטפלייס, לצד צמיחה מרשימה בהכנסות משירותים ואימוץ נרחב ומהיר של מוצרי ה-AI שלנו. לאחר ההשקה המוצלחת של Fiverr Go לפני כשלושה חודשים, אנו מזהים מגמות חיוביות בשיעורי המרת העסקאות, שהפכו גבוהים ומהירים יותר, כמו גם קבלת החלטות רכישה איכותיות יותר מצד הלקוחות. אנו אופטימיים בנוגע לתנופת הפעילות שלנו בשוק המתקדם, ומצפים להשקעות אסטרטגיות נוספות בתחום הבינה המלאכותית במהלך השנה, במטרה ליצור ערך מתמשך לכל בעלי העניין שלנו לטווח הארוך".


"אנו גאים להציג צמיחה דו-ספרתית בהכנסות, תוך שמירה על משמעת הוצאות ואסטרטגיית הקצאת הון יציבה", מסר עופר כץ, נשיא וסמנכ"ל הכספים של פייבר. "ככל שאנו נותנים עדיפות לצמיחה רווחית, יצירת תזרים מזומנים חזק, תשואה על הון לבעלי המניות והזדמנויות מיזוג ורכישה, אנו על המסלול הנכון בדרך להשגת יעדי ה-EBITDA המתואם ותזרים המזומנים החופשי שלנו לשלוש השנים הקרובות. התחזית המעודכנת שלנו משקפת ביטחון וזהירות בתחזית העסק שלנו בסביבה מאקרו תנודתית בה אנו פועלים."


מספרים נוספים מהדוחות

הכנסות מהמרקטפלייס ברבעון הראשון של 2025 הסתכמו ב־77.7 מיליון דולר, לעומת 78.3 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, ירידה של 0.8% משנה לשנה. מספר הלקוחות הפעילים השנתי נכון ל־31 במרץ 2025 עמד על 3.5 מיליון, בהשוואה ל־4 מיליון ב־31 במרץ 2024, ירידה של 10.6% משנה לשנה. ההוצאה השנתית פר לקוח (Annual spend per buyer) נכון ל־31 במרץ 2025 הגיעה ל־309 דולר, לעומת 284 דולר ב־31 במרץ 2024, עלייה של 8.8% משנה לשנה.


שיעור נתח המרקטפלייס לתקופה שהסתיימה ב־31 במרץ 2025 עמד על 27.7%, לעומת 27.5% בתקופה המקבילה ב־2024, עלייה של 20 נקודות בסיס משנה לשנה. הכנסות משירותים ברבעון הראשון של 2025 הסתכמו ב־29.5 מיליון דולר, לעומת 15.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 94% משנה לשנה.שיעור הרווח הגולמי על בסיס GAAP ברבעון הראשון של 2025 עמד על 81%, ירידה של 250 נקודות בסיס לעומת 83.5% ברבעון הראשון של 2024. שיעור הרווח הגולמי על בסיס Non-GAAP ברבעון הראשון של 2025 עמד על 84.4%, ירידה של 50 נקודות בסיס לעומת 84.9% ברבעון הראשון של 2024.


תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון הראשון של 2025 הסתכם ב־28.3 מיליון דולר, בהשוואה ל־21.2 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 33.6% משנה לשנה. תזרים מזומנים חופשי (Free cash flow) ברבעון הראשון של 2025 הסתכם ב־27.4 מיליון דולר, לעומת 20.8 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024, עלייה של 31.6% משנה לשנה.רווח מתואם לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (Adjusted EBITDA) ברבעון הראשון של 2025 הסתכם ב־19.4 מיליון דולר, לעומת 16.0 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2024.

קיראו עוד ב"גלובל"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אבישי אברהמי וויקס
צילום: אלן צצקין

עובדי Wix הפסידו 400 מיליון דולר; כל עובד איבד 110 אלף דולר

כשהנהלת החברה, אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש, מימשו בעשרות מיליוני דולרים - הם ידעו מה שהם עושים; רוב העובדים "אכלו אותה"

מנדי הניג |
נושאים בכתבה וויקס

מניית וויקס Wix Wix.com -3.98%  התחילה את השנה במחיר של 215 דולר, שווי של 12 מיליארד דולר ועם תקוות גדולות אחרי שזינקה ב-90% בשנה. הנהלת החברה ביטלה את חששות המשקיעים מתחרות מחברות שיאמצו AI כדי להתחרות ביכולת בניית האתרים של וויקס, וטענה שמדובר בפלטפורמה שלא ניתנת להחלפה. האנליסטים החמיאו והמגמה נראתה חיובית. בפועל, זו היתה אחת השנים הגרועות של החברה (בינתיים) כשהמניה נופלת ב-55% מהמחיר בתחילת השנה ל-95 דולר. השווי ירד ל-5.3 מיליארד דולר. 

הנהלה אולי יהירה, אולי מנותקת שלא הבינה את גודל האירוע, ואולי ניסתה להחביא את הבעיה. אנליסטים הלכו שבי אחריה. התעוררות מאוחרת ורכישת סטארטאפ בן כמה חודשים עם 2-3 עובדים במחיר של 80 מיליון דולר סימנה מפנה. רכישת סטארט אפ של AI שיכול לפתוח את הדרך לחברה שתקועה במירוץ ה-AI הוא סימן לכישלון בדרך עד כה. תחליטו - אתמול הייתם בטוחים בכיוון ופתאום אתם בהיסטריה? ובכל זאת, השוק אהב את הרכישה. למרות שזו היתה, בין השורות, הודאה ברורה בטעות ובהתעוררות מאוחרת. עברו כמה חודשים והובן באופן ברור - החברה לא צומחת, הרכישה מוסיפה לה צמיחה חיצונית, אבל הפעילות המסורתית בבעיה. הסיפור האמיתי נחשף. 

כל חברות התוכנה נמצאות בבעיה - יש פוטנציאל תחרות ענק מצד ה-AI. פיתוחי תוכנה שלקח שנים להרים אותם, יכולים להיות מוכנים היום בימים ושבועות. נכון, חברה זה לא רק מוצר התוכנה, זה הרבה מסביב - תפעול, שיווק, לקוחות, אבל המוצר זה העיקר. האלטרנטיבות AI יכולות להוביל להחלפה של מוצרי וויקס ויכולות להביא לתחרות על המחיר. בכל מצב זה הפסד לוויקס, והשוק הפנים שיש בעיה קשה בדוחות האחרונים לפני כשבוע - וויקס התרסקה אבל "הכתובת הייתה על הקיר": איך יכולתם לדעת שהיא במצוקה?



ניר זוהר וליאור שמש, מכרו בזמן
ניר זוהר וליאור שמש, מכרו בזמן - קרדיט: אלן צצקין



המנהלים - אבישי אברהמי, ניר זוהר וליאור שמש מכרו מניות בכמויות גדולות בכל השנה האחרונה. עשו בשכל. אבל תראו מה קרה לעובדים - אלו החזיקו במניות  חסומות (RSUs) שניתנות כחלק מהשכר השוטף והם הפסידו סדר גודל של 400 מיליון דולר. בתחילת השנה הם החזיקו 3.34 מיליון מניות כשכל מניה היתה שווה כאמור 215 דולר. מדובר על ערך של 718 מיליון דולר. כעת זה שווה 318 מיליון דולר.

אייפון 17 אייראייפון 17 אייר

האייפון הדק ביותר בתולדות אפל מתקשה להמריא

האייפון Air מושך תשומת לב אך מתקשה להימכר, כשהמחיר הגבוה והפשרות בחומרה דוחפים צרכנים לבחור בדגמים אחרים ומאתגרים את אסטרטגיית העיצוב הדק של אפל

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה אייפון אפל

אפל Apple 1.97%  בנתה על האייפון Air כעל המהדורה שתסמן שינוי כיוון עיצובי ותייצר גל חדש של התעניינות. אחרי שנים של שינויים קטנים, זה היה אמור להיות הרגע שבו החברה מוכיחה שהיא עדיין יודעת להפתיע. אבל לפי נתוני המכירה הראשונים, השוק מגיב אחרת: המכשיר זוכה להתעניינות רבה, אבל לא לקצב רכישה שמתקרב לציפיות של אפל.


ה-Air הוצג כמכשיר שמחזיר לאפל את הסיפור העיצובי. עובי של 5.64 מ״מ, משקל נמוך, מראה מינימליסטי - אלמנטים שמזכירים את המהלך שעשה ה-MacBook Air ב-2008. אבל כדי להגיע למידות האלה, אפל נאלצה להתפשר על חומרה: מצלמות בסיסיות יותר, רמקול יחיד במקום שניים, וסוללה קטנה שהצריכה תוספת של סוללה חיצונית אופציונלית. בפועל, ההתפשרויות האלה משפיעות ישירות על החלטת הקנייה. בתחילת ההשקה נרשמה התעניינות שיא בעמוד המוצר, כולל יותר ממיליון כניסות. אך הנתונים מראים שההתעניינות הזו לא תורגמה למכירות עם שיעור ההמרה נמוך משמעותית מזה של שאר סדרת האייפון 17.


ארגוני מחקר שעקבו אחרי שרשרת האספקה של אפל מצאו שהחברה קיצצה את תוכניות הייצור של ה-Air בחצי זמן קצר לאחר ההשקה. לפי ההערכות, המכשיר מכר רק שליש מהצפי הגבוה ביותר של אפל, מה שמסביר את ההתאמות המהירות בייצור.


הבעיה: המחיר

הפער בין ההתלהבות לבין הרכישה בפועל נובע בעיקר מהמחיר. ה-Air מתומחר ב־999 דולר - פער של 100 דולר בלבד מדגם ה-Pro. מנגד, דגם הבסיס של האייפון 17 עולה 799 דולר. כלומר ה-Air נתקע באמצע, בלי יתרון ברור על פני האלטרנטיבות. האנליסטים מציינים שהצרכנים בוחרים בסופו של דבר בביצועים, לא בעובי. המצלמה המשופרת של דגמי ה-Pro, חיי הסוללה הארוכים יותר והחומרה החזקה, כולם נתפסים כערך משמעותי יותר מהעיצוב הדק.


סין, שבה אפל נאבקת על נתח שוק מול וואווי ויצרנים מקומיים, מהווה אינדיקציה ברורה. שם ה-Air הוא הדגם החלש ביותר בסדרה החדשה מבחינת מכירות, לפי הערכות המבוססות על זמני ההמתנה לאספקה. למרות התוצאות המאכזבות, האייפון 17 Pro ו-17 Pro Max מציגים מכירות גבוהות מהצפוי. אפל צפויה לרשום רבעון חזק במיוחד לקראת החגים, מה שהופך את האכזבה מה-Air לבודדה, ולא למגמה שהחברה צריכה להיבהל ממנה. 


אפל בודקת את המים