האניוול מתפצלת ל-3 חברות, אבל המניה יורדת אחרי תחזית חלשה
בהתאם להערכות בשוק, האניוול הודיעה על ספין אוף - החברה תפצל את חטיבת התעופה וחטיבת האוטומוציה שלה לחברות נפרדות במטרה להציף ערך ולמקד את הפעילויות; זה לא הספיק למשקיעים שמורידים את המניה אחרי תחזית חלשה; חטיבת התעופה - שמהווה את רוב ההכנסות של החברה
- עשויה להיות מונפקת לפי שווי של 120 מיליארד דולר
ענקית הביטחון האמריקאית האניוול הודיעה כי תפריד את חטיבות התעופה והאוטומציה שלה לחברות ציבוריות נפרדות, במהלך שיסמן את פירוקו של אחד מהקונגלומרטים האחרונים בארצות הברית. ההכרזה מגיעה חודשים ספורים לאחר שקרן הגידור האקטיביסטית Elliott Management רכשה
נתח של 5 מיליארד דולר בחברה, ולחצה לבצע שינוי אסטרטגי. המהלך היה באוויר כבר תקופה, כאשר לפני מספר חודשים דווח כי מקורבים לחברה ציינו שהמהלך צפוי לצאת לפועל בקרוב.
תחת ניהולו של המנכ"ל וימל קאפור, האניוול החלה למקד את פעילותה בשלושת התחומים המרכזיים שלה - תעופה, אוטומציה ואנרגיה - תוך מכירת נכסים שאינם בליבת הפעילות. עם זאת, קרן Elliott, שלהשקעה בהוניוול יש את המשקל הגבוה ביותר בפורטפוליו שלה,
טענה כי הצעדים שבוצעו אינם מספיקים וכי יש לפצל את החברה כדי להציף ערך נוסף לבעלי המניות.
העניין של Elliott בהוניוול נבע בין היתר מהתשואה הדלה של המניה ביחס לשוק. עד ל-11 בנובמבר 2024, יום לפני שהקרן חשפה את החזקותיה, מניית הוניוול
עלתה ב-7.7% מתחילת אותה שנה, לעומת עלייה של 26.6% ב-S&P 500 באותה תקופה.
חטיבת התעופה: שווי של עד 120 מיליארד דולר?
האנליסטים מעריכים כי חטיבת התעופה של האניוול, הנחשבת לרווחית במיוחד, עשויה להיות שווה בין 90 ל-120 מיליארד
דולר, כולל החוב. החטיבה נהנית מביקוש גובר בשוק, שכן המחסור במטוסים חדשים מאלץ חברות תעופה להפעיל מטוסים ישנים יותר הדורשים תחזוקה תכופה - דבר שמיטיב עם ספקי השירותים והחלפים כמו האניוול.
- האניוול תפריד את חטיבת המוצרים המתקדמים לפי שווי של 10 מיליארד דולר
- האניוול רוכשת את CAES ב-1.9 מיליארד דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת התעופה היא מקור ההכנסה העיקרי של החברה,
והיא אחראית לכ-40% מההכנסות ב-2024 עם הכנסות של 15.46 מיליארד דולר ורווח של כ-4 מיליארד דולר, כך שהחטיפה צפויה להיות מונפקת לפי מכפיל של בין 22.5-30, בעוד האניוול נסחרת במכפיל 16 על הרווחים שלה. התמחור הגבוה יותר לחטיבה הגיוני מאחר והיא צומחת מהר יותר - ההכנסות
שלה ב-2024 צמחו ב-13% ב-2024 בעוד ההכנסות של האניוול כולה צמחו רק ב-5%, אך נצטרך לחכות ולראות לפי איזה שווי החטיבה אכן תונפק. לקוחותיה כוללים את בואינג ואיירבוס, לצד חוזים עם ממשלת ארה"ב לאספקת מערכות תקשורת וניווט.
האניוול כאמור
כבר רמזה בעבר על כוונתה להפריד את חטיבת התעופה, כאשר בחודש דצמבר האחרון הודיעה כי היא בוחנת ספין-אוף של הפעילות. כעת, החברה מסרה כי היא מתכננת להשלים את הפיצול במחצית השנייה של 2026, במהלך שלא יגרור השלכות מס על בעלי המניות. זו לא הפעם הראשונה שבה האניוול
מתמודדת עם לחץ לפצל את עסקיה. ב-2017, קרן הגידור Third Point של דניאל לוב קראה לפצל את חטיבת התעופה, אך החברה הצליחה אז להדוף את הדרישה. הפעם, נראה כי Elliott הצליחה להביא לשינוי.
לצד ההודעה על פיצוח הפעילות, האניוול פרסמה גם דוחות לרבעון הרביעי של 2024 ותחזית לרווח המתואם שלה לשנת 2025, הצופה רווח למניה בטווח של 10.1-10.5 דולר - נמוך מתחזיות האנליסטים שעמדו בממוצע על 10.93 דולר למניה, מה שמביא לירידות במניה במסחר המוקדם. את הרבעון הרביעי של 2024 סיימה האניוול עם הכנסות של 10.1 מיליארד דולר ורווח של 2.47 דולר למניה, מעל לצפי האנליסטים שהיה להכנסות של 9.83 מיליארד דולר ורווח של 2.32 דולר למניה.
- גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
- אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
מגמת פירוק הקונגלומרטים נמשכת
המהלך של הוניוול מצטרף לגל הפיצולים של התאגידים התעשייתיים הגדולים בארה"ב. בשנים האחרונות,
ענקיות כמו 3M, ג'נרל אלקטריק ו-United Technologies בחרו להיפרד מחטיבות מרכזיות וליצור ישויות עצמאיות, מתוך אמונה שהתמקדות בכל תחום בנפרד תיצור ערך רב יותר למשקיעים. פיצול פעילות בתאגידי ענק אכן ברוב המקרים מביא להצפת ערך - ניהול של פעילויות גדולות זו לצד זו
לעיתים אפילו מביא לכך שהמניה נסחאת בדיסקאונט על שווי הפעילויות הכולל, מתוך תפיסה שאי אפשר לנהל מספר עסקים גדולים במקביל בצורה מיטבית ויעילה.
עבור הוניוול, שמנהלת פעילות מגוונת למעלה ממאה שנים, זהו שינוי עמוק ראשון מסוגו. עם זאת,
החברה כבר הראתה נכונות להיפרד מנכסים לא חיוניים באמצעות שורה של עסקאות רכישה ומכירה שביצעה בשנים האחרונות.

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.

גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
סופטבנק איבדה 40% בחודש; הסיבה: השקה מוצלחת של ג'ימיני 3 ומה הדיסקאונט בהשקעה בסופטבנק?
מניית סופטבנק ממשיכה לצנוח. הפעם ב-11% כשגם בשישי היא נפלה בשיעור דומה. בתוך פחות מחודש, נמחק יותר מ-40% משוויה, שהגיע לשיא של כ-255 מיליארד דולר בתחילת נובמבר. כיום, היא נסחרת ברמות הנמוכות ביותר מזה כחודשיים וחצי, והמשקיעים מודאגים בעיקר מהתחזקות מודל ג'מיני 3 של גוגל, שמאיים על מעמדה של OpenAI - ההשקעה המרכזית של סופטבנק בתחום הבינה המלאכותית.
ההשקה לפני שבועיים של מודל ג'מיני 3, שקיבל ביקורות חיוביות רבות והציג ביצועים חזקים בהשוואה למודלים מתחרים כמו GPT-5.1 של OpenAI, היתה נקודת מפנה בהתייחסות לגוגל - גם מצד המשתמשים והצרכנים וגם מצד המשקיעים שחששו מאוד מהבינה המלאכותית שהיא איום ענק על החיפוש המסורתי ועל שוק הפרסום של גוגל, והפנימו שגוגל תהיה שחקנית מרכזית בשוק ה-AI ושהיא מצמצמת פערים מול OpenAI.
המניה טסה 24% בחודש כשבדרך מתברר שוורן באפט רכש מניות בהיקף גדול - באפט קונה גוגל ומוכר אפל; אך אפל עדיין ההשקעה
הסחירה הגדולה בתיק. אחרי סגירת המסחר אמש נודע על עסקת שבבים בה מספקת גוגל שבבי AI למטא וזה ממשיך להעלות את המניה ומנגד להחליש את מניית אנבידיה - אנבידיה
- תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא.
ג'מיני 3 - עליית מדרגה
ג'מיני 3 מצטיין במשימות מולטי-מודליות, כולל עיבוד וידאו בזמן אמת והבנת הקשרים ארוכים, ומשיג ציונים גבוהים כמעט פי שניים במבחנים מסוימים, כל זאת בעלות נמוכה פי עשרה למשימה. גוגל משלבת את הטכנולוגיה הזו בשירותי הענן שלה ובמערך ההפצה הגלובלי, מה שנותן לה יתרון תחרותי משמעותי. בניגוד ל-OpenAI, שתלויה בספקי חומרה חיצוניים כמו אנבידיה, גוגל משתמשת בשבבי TPU פנימיים, מה שמפחית עלויות ומאפשר התרחבות מהירה יותר. התחרות הזו לא רק מאיימת על נתח השוק של OpenAI, אלא גם מעלה שאלות על הערכת השווי שלה, שמוערכת כיום בכ-500 מיליארד דולר.
- סופטבנק מוכרת את כל החזקתה באנבידיה תמורת 5.83 מיליארד דולר
- סופטבנק בחנה רכישה של מארוול, המניה מזנקת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סופטבנק, בראשות מסאיושי סון, הפכה לאחת המשקיעות הבולטות ב-OpenAI, עם אחזקה של כ-11% לאחר השקעה ראשונית של 10.8 מיליארד דולר. החברה התחייבה להזרמה נוספת של 22.5 מיליארד דולר עד סוף 2025, מה שמגדיל את החשיפה הכוללת שלה למעל 30 מיליארד דולר. כדי לממן חלק מהמהלך הזה, מכרה סופטבנק את כל אחזקתה באנבידיה תמורת 5.8 מיליארד דולר, צעד שגרם לירידה נוספת במניית אנבידיה.
