ויטה פרי הגליל: גידול ברווח התפעולי ל-4 מיליון שקל

החברה רשמה צמצום בהפסד לכדי 1.7 מיליון שקל, אך גם קיטון בהכנסות בשיעור של 6.6% לכ-61.5 מיליון שקל, עקב עיתוי חג הפסח שלא נכלל בתוצאות הרבעון הראשון השנה
חזי שטרנליכט |

"ויטה פרי הגליל" פרסמה את התוצאות שלה לרבעון הראשון. החברה רשמה קיטון בהפסדים, שהסתכמו בכ-1.7 מיליון שקל, מול הפסדים של 4.89 מיליון שקל בעת המקבילה. גם הכנסות החברה פחתו ב-6.6% והסתכמו בכ-61.54 מיליון שקל.

את הקיטון במכירות ברבעון הראשון של שנת 2005 (בשיעור של 6.7%) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, הסבירו עקב עיתוי המכירות בחג הפסח שחל השנה ברבעון השני, בהשוואה לחג הפסח בתקופה המקבילה אשתקד שחל ברבעון הראשון.

עם זאת, החברה דיווחה על גידול ברווח התפעולי ברבעון הראשון. הקבוצה הגדילה את הרווח התפעולי ברבעון הראשון של שנת 2005 ל-4 מיליון שקל (כ-6.5% ממחזור המכירות) מול רווח של ע-783 אלף שקל בעת המקבילה.

בחברה ציינו כי יישום תוכנית ההבראה של הקבוצה הובילה ברבעון הראשון של שנת 2005 לשיפור של כ-18% ברווח הגולמי לעומת הרבעון המקביל אשתקד, אך זאת גם עקב הקיטון בסך המכירות. הרווח הגולמי ברבעון הנוכחי עמד על כ-16.6 מיליון שקל, המהווים כ-27% ממחזור המכירות, בהשוואה ל-23.1% ממחזור המכירות בתקופה המקבילה אשתקד.

קבוצת "ויטה פרי הגליל" מיישמת החל מאוקטובר 2004 תוכנית הבראה הכוללת מס' מרכיבים עיקריים ביניהם צמצום של כ-20% במצבת כוח האדם, שינוי שיטת המכירה וההפצה שבה מפיצה החברה באופן ישיר לכ-800 לקוחות גדולים מתוך המחסנים המרכזיים של החברה ואילו, ההפצה לכ-4,000 לקוחות קטנים נעשית באמצעות סיטונאים שהינם קבלנים עצמאיים וזאת מתוך מחסני הסיטונאים.

בנוסף, קיבלה הקבוצה מהבנקים ומהבעלים חלק מהכספים המיועדים ליישום תוכנית ההבראה, וזאת במסגרת הסדר מימון חדש לפיו יועמדו לרשות הקבוצה מקורות כספיים חדשים בסך כולל של כ-30 מיליון שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד