תביא לי ויליפוד: מגייסת 64 מיליון שקל באג"ח

שלושת חברותה החיתום תצענה לציבור כ-20% מהיקף הגיוס, לאחר שהמוסדיים הבטיחו בשבוע שעבר את השאר במחיר המקסימום לחבילה של 13.09 שקל
חזי שטרנליכט |

חברת ויליפוד השקעות, המייבאת מוצרי מזון, תשלים היום (ד') גיוס של 64.1 מיליון שקל בהנפקה של שתי סדרות אג"ח (אג"ח להמרה ואג"ח רגיל) והיא עשוייה לגייס סך נוסף של כ-34.75 מיליון שקל בהנחה שיומרו שתי סדרות כתבי אופציה שאותם כללה החברה בתוך חבילת ההנפקה.

בגיוס המוסדי שנערך ביום רביעי בשבוע שעבר הובטחה רכישת 80% מחבילת ההנפקה ע"י גופים מוסדיים. הגיוס נסגר במחיר המקסימום המשקף ערך של 1,309 שקל לחבילת ההנפקה ושיעור ההקצאה למוסדיים עמד על 11%. חתמי ההנפקה הם פועלים-אי.בי.אי, כלל פיננסים חיתום והראל חיתום והנפקות.

ויליפוד מציעה לציבור חבילה הכוללת 42 מיליון אג"ח (סדרה ב') הצמודות למדד הנושאות ריבית של 3.25% וניתנות לפירעון ב-4 תשלומים שווים באפריל של כ"א מהשנים 2008 ועד 2011 וכן סידרה של 25.5 מיליון אג"ח (סידרה ג) צמודות ונושאות ריבית של 3.25% הניתנות להמרה למניות החברה כאשר כל 22 אג"ח ניתנות להמרה למנייה אחת.

בנוסף כוללת חבילת ההנפקה 750,000 כתבי אופציה (סדרה 2) הניתנים להמרה למניות החברה עד לאפריל 2009 תמורת תוספת מימוש של 21 שקל וכן 200,000 כתבי אופציה (סדרה ב') הניתנים להמרה לאג"ח מסדרה ב' (האג"ח הרגיל נ.ט.) עד ל-19 באוקטובר 2005. כל כתב אופציה מסדרה ב' ניתן להמרה ל10 אג"ח מסדרה ב' תמורת תוספת מימוש של 95 שקל.

חברת ויליפוד רשמה בשנת 2004 צמיחה של כ-24% בהכנסות ממכירות שהסתכמו בכ-170.9 מיליון שקל, לעומת 137.4 מיליון שקל בשנת 2003. הרווח התפעולי של החברה זינק ב126% והסתכם בכ-16.3 מיליון שקל והרווח הנקי בשנת 2004 עמד של כ-10 מיליון שקל.

ויליפוד מביאה לארץ למעלה מ-400 מוצרי מזון מחו"ל. ביניהם: שימורי ירקות, שימורי פירות, חמוצים וכבושים, שמנים למאכל, פירות יבשים, קטניות, ועוד. ויליפוד משווקת את מרבית מוצריה תחת הסימן המסחרי "וילי פוד". מותגים, אשר להערכת החברה מוכרים בציבור הרחב, משווקים על ידה תחת שמם המקורי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.