תביא לי ויליפוד: מגייסת 64 מיליון שקל באג"ח

שלושת חברותה החיתום תצענה לציבור כ-20% מהיקף הגיוס, לאחר שהמוסדיים הבטיחו בשבוע שעבר את השאר במחיר המקסימום לחבילה של 13.09 שקל
חזי שטרנליכט |

חברת ויליפוד השקעות, המייבאת מוצרי מזון, תשלים היום (ד') גיוס של 64.1 מיליון שקל בהנפקה של שתי סדרות אג"ח (אג"ח להמרה ואג"ח רגיל) והיא עשוייה לגייס סך נוסף של כ-34.75 מיליון שקל בהנחה שיומרו שתי סדרות כתבי אופציה שאותם כללה החברה בתוך חבילת ההנפקה.

בגיוס המוסדי שנערך ביום רביעי בשבוע שעבר הובטחה רכישת 80% מחבילת ההנפקה ע"י גופים מוסדיים. הגיוס נסגר במחיר המקסימום המשקף ערך של 1,309 שקל לחבילת ההנפקה ושיעור ההקצאה למוסדיים עמד על 11%. חתמי ההנפקה הם פועלים-אי.בי.אי, כלל פיננסים חיתום והראל חיתום והנפקות.

ויליפוד מציעה לציבור חבילה הכוללת 42 מיליון אג"ח (סדרה ב') הצמודות למדד הנושאות ריבית של 3.25% וניתנות לפירעון ב-4 תשלומים שווים באפריל של כ"א מהשנים 2008 ועד 2011 וכן סידרה של 25.5 מיליון אג"ח (סידרה ג) צמודות ונושאות ריבית של 3.25% הניתנות להמרה למניות החברה כאשר כל 22 אג"ח ניתנות להמרה למנייה אחת.

בנוסף כוללת חבילת ההנפקה 750,000 כתבי אופציה (סדרה 2) הניתנים להמרה למניות החברה עד לאפריל 2009 תמורת תוספת מימוש של 21 שקל וכן 200,000 כתבי אופציה (סדרה ב') הניתנים להמרה לאג"ח מסדרה ב' (האג"ח הרגיל נ.ט.) עד ל-19 באוקטובר 2005. כל כתב אופציה מסדרה ב' ניתן להמרה ל10 אג"ח מסדרה ב' תמורת תוספת מימוש של 95 שקל.

חברת ויליפוד רשמה בשנת 2004 צמיחה של כ-24% בהכנסות ממכירות שהסתכמו בכ-170.9 מיליון שקל, לעומת 137.4 מיליון שקל בשנת 2003. הרווח התפעולי של החברה זינק ב126% והסתכם בכ-16.3 מיליון שקל והרווח הנקי בשנת 2004 עמד של כ-10 מיליון שקל.

ויליפוד מביאה לארץ למעלה מ-400 מוצרי מזון מחו"ל. ביניהם: שימורי ירקות, שימורי פירות, חמוצים וכבושים, שמנים למאכל, פירות יבשים, קטניות, ועוד. ויליפוד משווקת את מרבית מוצריה תחת הסימן המסחרי "וילי פוד". מותגים, אשר להערכת החברה מוכרים בציבור הרחב, משווקים על ידה תחת שמם המקורי.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בלקהוק  (לוקהיד מרטין)בלקהוק (לוקהיד מרטין)
TOP10

10 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם, ובאיזה מקום החברות הישראליות?

זינוק במיקומים של אלביט, התעשייה האווירית ורפאל, מה המקום שלהם בדירוג ומה צפוי בהמשך?



אדיר בן עמי |

מכון שטוקהולם למחקרי שלום (SIPRI) פרסם את הדוח השנתי שלו על 100 החברות הביטחוניות הגדולות בעולם. כן, מכון שלום מדרג חברות ביטחוניות, במטרה בעיקר להציף את היקף השוק הביטחוני. זאת תעשייה ענקית עם כסף גדול, כוח פוליטי, לוביסטים, ומיליוני עובדים ברחבי העולם. 

הדוח מבוסס על נתוני שנה שעברה והוא מלמד על עלייה של 5.9% בהכנסות ממכירות נשק, מוצרים ושירותים צבאיים, שהגיעו ל-679 מיליארד דולר - הרמה הגבוהה ביותר אי פעם. העלייה נובעת ממתחים גיאופוליטיים מתמשכים, כולל המלחמות באוקראינה ואצלנו, שמגבירים את הביקוש למערכות נשק מתקדמות.  החברות הישראליות מציגות צמיחה חדה בהכנסות המונעת על ידי הזמנות חירום, השקעות במגננה וחשיפת היכולות הצבאיות לעולם בשנתיים של המלחמה. 

מתוך 100 החברות, 77 רשמו עלייה בהכנסות, כאשר 42 מהן הגיעו לצמיחה דו-ספרתית. הגידול הכולל מהווה עלייה של 26% לעומת 2015, ומשקף מעבר ממגמת ירידה פוסט-מלחמה קרה לעידן של מרוץ חימוש מחודש.


הטופ 10 העולמי - חמש חברות אמריקאיות, שלוש סיניות, רוסית אחת ובריטית אחת

1לוקהיד מרטין (ארה"ב) - 64.7 מיליארד דולר. ענקית התעופה האמריקאית מובילה את הדירוג בזכות מכירות מטוסי ה-F-35 ומערכות טילים מתקדמות, ונשארת הספקית הגדולה ביותר של הפנטגון.

לוקהיד F35



2RTX (ארה"ב) - 43.6 מיליארד דולר. לשעבר ריית'יאון, מתמחה במערכות הגנה אווירית, מנועי מטוסים וטילים מונחים, ונהנית מביקוש גובר לאור המתיחות עם סין.


לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת