ועדת הכספים אישרה: על רכבי ליסינג חשמליים נשלם פחות מס

הוועדה אישרה שבעלי רכבים צמודים חשמליים או היברידים ישלמו זקיפות מס נמוכה יותר
לירן סהר |
נושאים בכתבה ליסינג רכב

ועדת הכספים אישרה היום (ג') פה-אחד, תקנות שלפיהן בעלי רכבים צמודים (בליסינג) היברידים או חשמליים, ישלמו זקיפת מס נמוכה יותר וזאת על-מנת להשוות את זקיפת שווי ההטבה לזו של בעלי רכבים צמודים רגילים.

בכך יש משום עידוד השימוש ברכבים היברידיים וחשמליים שהם יקרים יותר ברכישה אך זולים יותר באחזקה וחסכוניים. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בירך על התקנות ואמר ש"על המדינה לעודד כמה שיותר שימוש ברכבים 'ירוקים' המזהמים פחות וחסכוניים".

 

מנהלת תחום ברשות המיסים, נטליה מירנצוב, הסבירה ש"ככלל מדיניות המס היא ניטראלית לגבי סוגי רכבים, קרי רכבים בעלי הנעה רגילה לבין רכבים משולבי מנוע (היברידיים (א"ק)), כך שבפועל, רכב משולב היברידי שהוא יקר יותר וחסכוני יותר, מקבל הפחתה בזקיפת שווי ההטבה, בסכום שיישווה את המיסוי בגין השימוש בו, לרכב בעל הנעה רגילה".

מירנצוב ציינה, כי "מכיוון שהוראת השעה בעניין, המקנה את ההפחתה, עומדת לפקוע, רשות המיסים מבקשת להאריך אותה בתקנות עד לסוף שנת 2017. זאת בהתבסס גם על אומדנים עדכניים של מחירי הרכב, הדלק ועלויות האחזקה".

 

הפחתת בזקיפת המס לרכב היברידי תעמוד על 500 שקל, לרכב היברידי מסוג 'פלאג-אין' לסכום של 1,000 שקל וכן לרכב חשמלי 1,000 שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד