ועדת הכספים אישרה: על רכבי ליסינג חשמליים נשלם פחות מס

הוועדה אישרה שבעלי רכבים צמודים חשמליים או היברידים ישלמו זקיפות מס נמוכה יותר
לירן סהר |
נושאים בכתבה ליסינג רכב

ועדת הכספים אישרה היום (ג') פה-אחד, תקנות שלפיהן בעלי רכבים צמודים (בליסינג) היברידים או חשמליים, ישלמו זקיפת מס נמוכה יותר וזאת על-מנת להשוות את זקיפת שווי ההטבה לזו של בעלי רכבים צמודים רגילים.

בכך יש משום עידוד השימוש ברכבים היברידיים וחשמליים שהם יקרים יותר ברכישה אך זולים יותר באחזקה וחסכוניים. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) בירך על התקנות ואמר ש"על המדינה לעודד כמה שיותר שימוש ברכבים 'ירוקים' המזהמים פחות וחסכוניים".

 

מנהלת תחום ברשות המיסים, נטליה מירנצוב, הסבירה ש"ככלל מדיניות המס היא ניטראלית לגבי סוגי רכבים, קרי רכבים בעלי הנעה רגילה לבין רכבים משולבי מנוע (היברידיים (א"ק)), כך שבפועל, רכב משולב היברידי שהוא יקר יותר וחסכוני יותר, מקבל הפחתה בזקיפת שווי ההטבה, בסכום שיישווה את המיסוי בגין השימוש בו, לרכב בעל הנעה רגילה".

מירנצוב ציינה, כי "מכיוון שהוראת השעה בעניין, המקנה את ההפחתה, עומדת לפקוע, רשות המיסים מבקשת להאריך אותה בתקנות עד לסוף שנת 2017. זאת בהתבסס גם על אומדנים עדכניים של מחירי הרכב, הדלק ועלויות האחזקה".

 

הפחתת בזקיפת המס לרכב היברידי תעמוד על 500 שקל, לרכב היברידי מסוג 'פלאג-אין' לסכום של 1,000 שקל וכן לרכב חשמלי 1,000 שקל.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
עומר הנדסה (תשקיף חברה)עומר הנדסה (תשקיף חברה)

עומר הנדסה מתקרבת לבורסה - התמחור סביר

למרות שחיקה ברווחיות התפעולית, גירעון בהון החוזר ומכירת מניות של הבעלים, התמחור נראה על פניו נוח - שווי לפני ההנפקה של 1.1 מיליארד ורווח מייצג של כ-85 מיליון - מכפיל רווח של כ-13

מנדי הניג |
נושאים בכתבה עומר הנדסה IPO

חברת עומר הנדסה, נערכת ל-IPO בבורסה המקומית. החברה היא קבלן ויזם ומסתבר שהיא גדולה יחסית, למרות שהנוכחות התקשורתית שלה נמוכה.  היא צפויה להיות אחת ההנפקות הגדולות בנדל"ן השנה. ההנפקה כוללת גיוס של כ-300 מיליון שקל לפי שווי חברה של 1.4 מיליארד שקל (אחרי הכסף), כאשר כ-120 מיליון שקל יזרמו לכיסם של בעלי השליטה באמצעות הצעת מכר. יתרת הסכום, כ-180 מיליון שקל, תשמש את החברה למימון פרויקטים חדשים והרחבת פעילותה. זה אקזיט משמעותי לבעלי השליטה ולרוב זה תמרור אזהרה. הנפקות זה מצב של א-סימטריה במידע. המוכרים- מנפיקים יודעים הרבה יותר מהקונים.

הבעיה שהקונים - גופים מוסדיים, עמוסים במזומנים ואין להם מה לעשות בכסף. הם מחפשים השקעות חדשות ומקדמים את שוק ההנפקות. עומר, היא שחקנית בשוק התשתיות והייזום ועל פניו מונפקת בתמחור סביר. הדוח רווח והפסד שלה אומנם מציג שחיקה ברווחיות אך הצבר גדל והרווחיות עדיין טובה. הרווח המייצג 85-90 מיליון שקל בשנה ושווי של 1.1 מיליארד שקל (לפני הכסף) מבטא מכפיל רווח סביר של 13.

אם החברה תמשיך לממש את הצבר ולצמוח, ובמקביל הרווחים יעלו, זו יכולה להיות השקעה שמתאימה למוסדיים ולמשקיעים בכלל, אבל צריך לזכור ששוק הקבלנות והיזמות חלש עכשיו, שלחברה יש גירעון בהון החוזר, אם כי זה לא נורא כאשר אתה יודע לקבל מקורות של מזומנים או כאשר ההון החוזר השלילי במאזן (נכסים שוטפים פחות התחייבויות שוטפות) הן לאורך זמן שליליים, כלומר מתגלגלים במאזן ואין צורך לשלם באמת את ההתחייבויות השוטפות. 

חלק גדול מאוד מהקבלנים וחברות התשתיות נמצאות במצב כזה, הוא לא בהכרח מעיד על קשיים או בעיות פיננסיות.  בכל מקרה, עומר הוקמה ב-1997 על ידי עומר רוזנבלט, שמשמש כיום כיו"ר. בעלי השליטה כוללים גם את ברוך חדד וזאב סלנט, המכהנים כמנכ"לים משותפים ומחזיקים יחד בכ-82% מהמניות, בחלוקה שווה ביניהם. ארבעה עובדים בכירים מחזיקים ביתרת המניות. 

עומר הנדסה מתמקדת בביצוע מיזמי בנייה בתחומי התעשייה, המלונאות, המסחר והמגורים, לצד ייזום נדל"ן למגורים והשקעה. מאז הקמתה, ביצעה החברה למעלה מ-170 פרויקטים בהיקף של כ-2.4 מיליון מ"ר, כולל מבנים מורכבים כמו מגדל ART של הפניקס בבני ברק, מגדלי בסר ברמת גן, קניון רמות בירושלים, בסר סיטי בפתח תקווה ומגדל צ'מפיון בבני ברק.