אודי RS7 ספורטבק: לא נשארת מאחור וידאו

אודי מציגה בדטרויט גרסה כוחנית ל-A7 שתתחרה ב-M6 גראן קופה החדשה וב-CLS63 AMG המעודכנת
עמרי ספיר |

אודי RS7 ספורטבק

המרוץ אל הסוס: אודי מציגה בתערוכת דטרויט גרסת RS ראשונה ל-A7, שתיתן מענה לגרסת ה-M של הסדרה 6 גראן קופה שנחשפה לפני חודש וכמובן גם למתחרה מבית מרצדס – ה-CLS63 AMG שזכתה לעדכון ממש לאחרונה. אודי RS7 ספורטבק זוכה למעשה לטיפול זהה לזה של ה-RS6 אוואנט החדשה שנחשפה גם היא לפני כחודש.
 
 
 
מתחת למכסה נמצא מנוע ה-V8 בנפח 4.0 ליטר בעל צמד המגדשים המוכר לנו גם מה-S8 הנוכחית. כאן, כמו ב-RS6, הוא מייצר 560 כ"ס, המציבים את ה-RS7 ראש בראש מול ה-M6 גראן קופה עם נתון זהה וקצת מעל ה-CLS63 AMG בעלת 557 הסוסים "בלבד" (המוצעת גם בגרסת עוד-ביצועים עם 585 כ"ס). נתון המומנט עומד על 71.4 קג"מ ב-1,750-5,500 סל"ד. אל המנוע משודכת תיבת 8 הילוכים אוטומטית המעבירה את הכוח אל כל הגלגלים – 60% לאחוריים ו-40% לקדמיים. הביצועים – 3.9 שניות ל-100 קמ"ש ו-250 מירביים עם הגבלה אלקטרונית – שמטפסים ל-280 קמ"ש בתוספת החבילה הדינאמית, או ל-305 קמ"ש בחבילה הדינאמית פלוס. היינו אומרים לכם שזה נורא מהר, אבל כנראה שאתם כבר רגילים לתחרות הבלתי נדלית בין היצרניות מגרמניה.
צריכת הדלק, למרות שאם אתם צריכים לשאול אז ה-RS7 היא לא בשבילכם, עומדת על 10.2 ק"מ לליטר.
 
 

חוץ מהביצועים המרשימים, מתהדרת ה-RS7 ספורטבק גם במראה מרשים לא פחות כדוגמת פגושים אגרסיביים, חישוקים בגודל 20 אינץ' כסטנדרט (עם אפשרות ל-21 אינץ' כמובן), גימורי עור וסיבי פחמן (ועוד עור, ועוד סיבי פחמן – ברשימת התוספות) וכמובן שלל עיטורי 'RS'.

אודי עדיין לא מפרסמת את המחיר של ה-RS7 ספורטבק החדשה. על פניו, היא גורמת לנו להרגיש שאנחנו רוצים אחת כזו, אבל אז נזכרים במתחרות, ובמחירים שלהן – הנושקים ואף עוברים את 6 הספרות במטבעות לא לנו וללא המסים שלנו. בכל אופן, אנחנו נשמח לבצע מבחן השוואתי שיעזור ללקוחות המתלבטים להחליט בין מכוניות הקופה בעלות 4 הדלתות, 8 הצילינדרים והמוני הסוסים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.