"לישראל אין מותג באינטרנט - לא בנו כאן מוצר תדמיתי אינטרנטי עבור התיירים"

את הדברים האלו אמר היום דיאגו לפודו, מנהל שווקים מזה"ת ואפריקה ב-EXPIDIA במהלך יומה ה-3 של ועידת ירושלים הבינ"ל הנערכת כעת
אלה ברייר | (1)

ביומה ה-3 של ועידת ירושלים הבינל' לתיירות המתקיימת בבנייני האומה, התקיים מושב שעסק בהשפעתה של הטכנולוגיה על תעשיית התיירות. יוסי פתאל אמר כי "בשנים האחרונות הוזמנתי יותר מפעם אחת להלוויה שלי. הדיבורים על כך שהטכנולוגיה תחסל את סוכני הנסיעות אינם רלוונטיים. תיירים לא מחפשים לחסוך כסף אלא לחוות חוויה, ואין תחליף למענה האנושי שהסוכנים נותנים לתיירים. האינטרנט והרשתות החברתיות משלימים את סוכן הנסיעות אך בשום אופן לא מחליפים אותו". פתאל אמר לנציג אקספידיה שהשתתף בפאנל כי "אי אפשר לדעת מי נמצא מאחורי אתר אקספידיה. אין כתובת, אין דיאלוג ולכן אין תחליף למערכת יחסים שיש בין סוכן לתייר". עוד אמר פתאל כי האינטרנט מכריח את סוכני הנסיעות לשפר את המוצר שלהם: בעתיד הלא רחוק נראה את הסוכנים מתקשרים לתיירים שנחתו בלונדון כדי לראות מה שלומם ואם הם צריכים משהו. דיאגו לפוטו, מנהל שווקים באקספידיה אמר כי האינטרנט שינה את תעשיית התיירות והביא לכך שהחוויה מתבצעת און ליין: מהמחקר לפני הנסיעה, להזמנת החופשה, ולרכישות כרטיסים וקבלת מידע בחופשה עצמה. כשנשאל על נתח השוק בתוך ישראל בהזמנות דרך אקספידיה אמר כי 45% מזמינים חופשה בתל אביב, 35% בירושלים והשאר מתפזרים בכל הארץ. עודד זהבי, מנהל אזורי PAYPAL אמר גם הוא כי השיווק החברתי צובר תאוצה וכי אנשים מבקשים המלצות מחברים ברשת לפני שהם מתכננים את חופשתם. אורי אלון מנכ"ל גוליבר אמר כי באתר שלו הזמנות באינטרנט עלו מ-10% ל-40%. במושב שכותרתו "תעשייתה התיירות התמודדות עם שינויים באקלים הפוליטי", אמר גדי טפר מנכ"ל ארקיע כי ישראל צריכה לפתוח את עצמה לשווקים נוספים פרט לצליינים: "כדי לשמר את השנה המוצלחת שהייתה השנה לתיירות בישראל חייבים להיפתח לשווקים של ספורט, אופנה ותרבות. ישראל צריכה לנצל את המשבר במזה"ת כדי למשוך לפה יותר תיירים". ראש עריית ירושלים, ניר ברקת, אמר כי בכוונת העירייה להקים בשנה הבאה לשכת כנסים וכינוסים במודל עסקי פרטי -ציבורי. ברקת אמר כי כנסים בינלאומיים הם מנוע צמיחה מרכזי לתיירות בעיר ומהווים יעד מרכזי בשיווקה של העיר לשווקים תיירותיים בעולם. "כדי להגיע ליעד של 10 מיליון תיירים בשנה בירושלים, דרוש גידול של 15% בשנה. אני מאמין שנגיע ליעד הזה. המותג ירושלים הוא מותג חזק, אבל חייבים לפתח אותו כל הזמן. פרט לכך שאנחנו מושכים לכאן חברות עסקיות כמו מייקרוסופט ואינטל, אנחנו מתכוונים להשקיע בשיווק תרבותי של העיר, להביא לכאן מפיקים ואמנים שיצלמו בירושלים שהיא אחד מהיעדים האטרקטיביים בעולם". ברקת אמר כי העירייה בראשותו עוסקת בתכנון מחדש של תשתיות ותחבורה, והקצאת שטחים לבתי מלון: "סיפור ההצלחה מאשתקד, שיצר 24% בתפוסת בתי המלון הגביר את התיאבון להקמת בתי מלון בירושלים. אנחנו מפתחים את הרחבת בתי המלון בירושלים, בשת"פ עם הממשלה, והכרזת שר התיירות סטס מיסזניקוב בועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות על פטור ממס עבור מלונות שירצו להתרחב ולבנות בירושלים, יסייעו בפיתוח המלונות בעיר. ועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות מתקיימת זו השנה הראשונה במרכז הקונגרסים הבינ"ל-בנייני האומה ביוזמת עיריית ירושלים, משרד התיירות, הרשות לפתוח ירושלים ומרכז הקונגרסים הבינ"ל-בנייני האומה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בני 31/03/2011 20:53
    הגב לתגובה זו
    ודבר שני, שלא יבלבלו את המוח על כך שאין תחליף לסוכני הנסיעות. זה שאולי ישראל קצת מפגרת בתחום הזה לעומת שאר העולם לא מבטל את ההצלחה של התחום באונליין