"לישראל אין מותג באינטרנט - לא בנו כאן מוצר תדמיתי אינטרנטי עבור התיירים"

את הדברים האלו אמר היום דיאגו לפודו, מנהל שווקים מזה"ת ואפריקה ב-EXPIDIA במהלך יומה ה-3 של ועידת ירושלים הבינ"ל הנערכת כעת
אלה ברייר | (1)

ביומה ה-3 של ועידת ירושלים הבינל' לתיירות המתקיימת בבנייני האומה, התקיים מושב שעסק בהשפעתה של הטכנולוגיה על תעשיית התיירות.

יוסי פתאל אמר כי "בשנים האחרונות הוזמנתי יותר מפעם אחת להלוויה שלי. הדיבורים על כך שהטכנולוגיה תחסל את סוכני הנסיעות אינם רלוונטיים. תיירים לא מחפשים לחסוך כסף אלא לחוות חוויה, ואין תחליף למענה האנושי שהסוכנים נותנים לתיירים. האינטרנט והרשתות החברתיות משלימים את סוכן הנסיעות אך בשום אופן לא מחליפים אותו".

פתאל אמר לנציג אקספידיה שהשתתף בפאנל כי "אי אפשר לדעת מי נמצא מאחורי אתר אקספידיה. אין כתובת, אין דיאלוג ולכן אין תחליף למערכת יחסים שיש בין סוכן לתייר". עוד אמר פתאל כי האינטרנט מכריח את סוכני הנסיעות לשפר את המוצר שלהם: בעתיד הלא רחוק נראה את הסוכנים מתקשרים לתיירים שנחתו בלונדון כדי לראות מה שלומם ואם הם צריכים משהו.

דיאגו לפוטו, מנהל שווקים באקספידיה אמר כי האינטרנט שינה את תעשיית התיירות והביא לכך שהחוויה מתבצעת און ליין: מהמחקר לפני הנסיעה, להזמנת החופשה, ולרכישות כרטיסים וקבלת מידע בחופשה עצמה. כשנשאל על נתח השוק בתוך ישראל בהזמנות דרך אקספידיה אמר כי 45% מזמינים חופשה בתל אביב, 35% בירושלים והשאר מתפזרים בכל הארץ.

עודד זהבי, מנהל אזורי PAYPAL אמר גם הוא כי השיווק החברתי צובר תאוצה וכי אנשים מבקשים המלצות מחברים ברשת לפני שהם מתכננים את חופשתם. אורי אלון מנכ"ל גוליבר אמר כי באתר שלו הזמנות באינטרנט עלו מ-10% ל-40%.

במושב שכותרתו "תעשייתה התיירות התמודדות עם שינויים באקלים הפוליטי", אמר גדי טפר מנכ"ל ארקיע כי ישראל צריכה לפתוח את עצמה לשווקים נוספים פרט לצליינים: "כדי לשמר את השנה המוצלחת שהייתה השנה לתיירות בישראל חייבים להיפתח לשווקים של ספורט, אופנה ותרבות. ישראל צריכה לנצל את המשבר במזה"ת כדי למשוך לפה יותר תיירים".

ראש עריית ירושלים, ניר ברקת, אמר כי בכוונת העירייה להקים בשנה הבאה לשכת כנסים וכינוסים במודל עסקי פרטי -ציבורי. ברקת אמר כי כנסים בינלאומיים הם מנוע צמיחה מרכזי לתיירות בעיר ומהווים יעד מרכזי בשיווקה של העיר לשווקים תיירותיים בעולם.

"כדי להגיע ליעד של 10 מיליון תיירים בשנה בירושלים, דרוש גידול של 15% בשנה. אני מאמין שנגיע ליעד הזה. המותג ירושלים הוא מותג חזק, אבל חייבים לפתח אותו כל הזמן. פרט לכך שאנחנו מושכים לכאן חברות עסקיות כמו מייקרוסופט ואינטל, אנחנו מתכוונים להשקיע בשיווק תרבותי של העיר, להביא לכאן מפיקים ואמנים שיצלמו בירושלים שהיא אחד מהיעדים האטרקטיביים בעולם".

ברקת אמר כי העירייה בראשותו עוסקת בתכנון מחדש של תשתיות ותחבורה, והקצאת שטחים לבתי מלון: "סיפור ההצלחה מאשתקד, שיצר 24% בתפוסת בתי המלון הגביר את התיאבון להקמת בתי מלון בירושלים. אנחנו מפתחים את הרחבת בתי המלון בירושלים, בשת"פ עם הממשלה, והכרזת שר התיירות סטס מיסזניקוב בועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות על פטור ממס עבור מלונות שירצו להתרחב ולבנות בירושלים, יסייעו בפיתוח המלונות בעיר.

ועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות מתקיימת זו השנה הראשונה במרכז הקונגרסים הבינ"ל-בנייני האומה ביוזמת עיריית ירושלים, משרד התיירות, הרשות לפתוח ירושלים ומרכז הקונגרסים הבינ"ל-בנייני האומה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בני 31/03/2011 20:53
    הגב לתגובה זו
    ודבר שני, שלא יבלבלו את המוח על כך שאין תחליף לסוכני הנסיעות. זה שאולי ישראל קצת מפגרת בתחום הזה לעומת שאר העולם לא מבטל את ההצלחה של התחום באונליין
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.