המשבר בנדל"ן המסחרי: שרם פודים מוכרת 2 קומות משרדים במגדל פלטינום ושוכרת אותם בהנחה
חברת שרם פודים, חתמה בשבוע שעבר על עסקה למכירת שתי קומות משרדים במגדל פלטניום, הנמצא ברחוב הארבעה בתל אביב, כולל שטחים נלווים הכוללים חניות ומחסן תמורת כ-15.8 מיליון שקלים בתוספת מע"מ למשקיע יהודי מצרפת.
סך של כ-3.7 מליון שקלים מהתמורה מיועד להחזר הלוואה שקבלה החברה מבנק לצורך רכישת הנכס. בנוסף לכך, התקשרה החברה עם הקונה בהסכם שכירות, על פיו תשכור ממנו את הנכס על כל חלקיו, לתקופה בת 5.5 שנים, הניתנת להארכה לתקופה נוספת בת 5 שנים.
דמי השכירות השנתיים עבור הנכס יעמדו בשנה הראשונה על סך של 831,575 שקלים בתוספת הפרשי הצמדה למדד, והחל מהשנה השנייה ואילך, יעמדו על סך שלכ-1.66 מיליון שקלים בתוספת הפרשי הצמדה למדד. דמי השכירות בתקופת השכירות הנוספת יועלו בשיעור של 10% לעומת דמי השכירות כפי שיהיו בתום תקופת השכירות הראשונה, בתוספת הפרשי הצמדה למדד.
מחיר המכירה מגלם שווי של כ-10.5 אלף שקלים למ"ר בנוי ו-63.6 אלף שקלים למקום חנייה. מחירי השכירויות מגלמים מחיר של 42 שקלים למ"ר בשנה הראשונה, ו-84 שקלים למ"ר בשנה השנייה, זאת לעומת דמי שכירות של כ-160 שקלים למ"ר ששילמה חברת אזורים לחברת פולאר בעבור משרדים באותו מגדל לפני כחצי שנה.
"מחיר המכירה משקף ירידה של כ-10-15% במחיר הנכס בהשוואה למחיר באוגוסט 2008 ", מציין ג'קי מוקמל, מנכ"ל מאן נכסים שמשרדו תיווך בעסקה.
בנוגע למחיר השכירות, מציין מוקמל כי הוא משקף הנחה סבירה ביותר בשנה הראשונה, אולם מחירהשכירות הממוצע של העסקה עומד על כ-80 שקלים למ"ר, מחיר המשקף ירידה של כ-25% ממחירי השיא.

טיסה לארה"ב ב-700 דולר: התעופה הבינלאומית חוזרת ומחירי הכרטיסים בנפילה
אחרי חודשים ארוכים מאוד של מונופול ישראלי ומחירי טיסות בשמיים, 60 חברות זרות חוזרות לפעול לנתב"ג והתחרות מתפוצצת; שיקגו ב-720 דולר, הוואנה ב-875, אתונה ב-124 • יונייטד מוסיפה קווים, אתיחאד משלשת טיסות, והאירופאיות נוחתות בהמוניהן
אחרי חודשים ארוכים של בידוד תעופתי כמעט מוחלט, השמיים נפתחים מחדש. הפסקת האש מביאה עמה מהפך דרמטי בענף התעופה הישראלי: עשרות חברות תעופה זרות מכריזות על חזרה מהירה לנתב"ג, התחרות מתעוררת לתחייה, והמחירים שזינקו לגבהים בלתי נתפסים במהלך הלחימה יורדים ואפילו נופלים.
השוק הישראלי, שהפך במהלך השנתיים האחרונות לחצר האחורית הפרטית של אל על, ישראייר וארקיע (בעיקר אל על) עומד בפני מהפכה של ממש. עד סוף אוקטובר צפויות לפעול בישראל 60 חברות תעופה, כמעט פי שניים מהמצב לפני חודשיים בלבד. המשמעות המיידית והמוחשית עבור הצרכן הישראלי: ירידה חדה במחירי הכרטיסים, הרחבה משמעותית של היצע הקווים והיעדים.
מלחמת המחירים: הצרכן הישראלי מנצח בגדול
טיסות עם חניית ביניים, שבמהלך המלחמה נחשבו לאופציה בלתי אפשרית בגלל החשש הביטחוני, חוזרות להיות הבחירה החכמה למטייל החסכן. טיסה לשיקגו דרך קופנהגן עם SAS הסקנדינבית מתחילה ב-720 דולר בלבד - מחיר שלא נראה כאן כבר שנתיים. רוצים לממש את החלום האמריקאי ולבלות בלאס וגאס? בריטיש איירווייז מציעה כרטיסים החל מ-715 דולר, כולל מעבר בלונדון. חולמים על הוואנה? איבריה הספרדית תיקח אתכם לשם ב-875 דולר עם חניה קצרה במדריד.
גם ביעדים האירופיים הקרובים המחירים נופלים בצורה דרמטית ומזכירים את התקופה שלפני המשבר: לרנקה בקפריסין מ-170 דולר בלבד, לאתונה העתיקה מ-124 דולר ולפריז עיר האורות החל מ-256 דולר.
- כששמיים נסגרים: מתי מגיע פיצוי על ביטול טיסה?
- טסים לחגים? המדינות שכדאי לכם להמנע מהן
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יונייטד איירליינס, הראשונה מבין ענקיות התעופה האמריקאיות שחזרה לפעילות מלאה בישראל, לא מסתפקת במה שיש ומרחיבה פעילות. החברה הודיעה על תוספת של ארבע טיסות שבועיות בקו הפופולרי והמבוקש לניו יורק כבר בקיץ הקרוב, מה שיביא את התדירות לשיא של 14 טיסות שבועיות. אבל הבשורה האמיתית והמשמעותית תגיע בנובמבר: חידוש הקווים הישירים לשיקגו ולוושינגטון די.סי, מה שיהפוך את יונייטד לחברה האמריקאית היחידה עם טיסות ישירות לשלושה מרכזים עירוניים מרכזיים בארצות הברית.