פרוקטר&גמבל ושטראוס-עלית הובילו הפרסום בינואר-יוני
תת ענף רשתות שיווק מוביל את טבלת דירוג הפרסום של יפעת למחצית הראשונה של 2006, תוך שהוא גדל ב-15% מבחינת היקפי הפרסום. המותגים הבולטים בקטגוריה הם: סופרפארם (קמפיין מונדיאל מאסיבי), שופרסל ביג (פרסום תדמיתי רב), מגה (מבצע תחפושות פורים, מבצעי 1+1) והמשביר לצרכן (שקית ההנחות, בוקסינג DAY).
אחריו, שומר תת ענף תקשורת סלולרית על המקום השני בטבלה, אך רושם ירידה של כ-4% בהוצאה לפרסום בעיקר בגזרת פלאפון וסלקום וגם תת ענף רכב פרטי ממשיך להיות ממוקם במקום השלישי עם ירידה משמעותית של כ-35% בהיקפי ההוצאה לפרסום, בעיקר בתקציבי הפרסום של פיג'ו, רנו ומיצובישי.
לדברי נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום: "תת הענף המבטא את הגידול המרשים ביותר (כ-83%) הוא תת ענף קרנות נאמנות (מקום 6 בטבלה). זאת עקב השינויים המבניים שנערכו כתוצאה מרפורמת בכר שהיוותה אירוע מכונן באבולציה העסקית-פרסומית של הקטגוריה. הקרנות הבולטות הן פסגות (אדלר-חומסקי וורשבסקי), מיטב (מק'אן אריקסון), לאומי פיא (אריאלי פובליסיס), כלל פיננסים (דרורי שלומי) ועוד.
ההחלטה להגביל מסגרת האשראי בחשבונות העו"ש של אזרחי המדינה, גרמה לפריחה פרסומית במחצית הראשונה של תת ענף כרטיסי אשראי (מקום 13 בטבלה), המציע מסגרת אשראי חוץ בנקאית. המותגים המובילים בפרסום בקטגוריה הם לאומי קארד (אריאלי פובליסיס) וישראכרט MORE (שלמור-אבנון-עמיחי).
יעקובי מוסיף, כי טבלת המפרסמים המובילים עומדת בסימן רכישות ומונדיאל- פרוקטור אנד גמבל ושטראוס-עלית הן המפרסמות המובילות בהוצאה לפרסום.
פרוקטר אנד גמבל מגדילה בכ-50% את ההוצאה לפרסום שלה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, בין השאר בשל תמיכה פרסומית בולטת לג'ילט ולוולה, שני מותגים שנרכשו לאחרונה. עוד נזכיר, כי פרוקטר פרסמה באופן מאסיבי את מוצרי M3POWER של ג'ילט (פוגל OGILVY) בחודש המונדיאל במסגרתו הייתה נותנת החסות הראשית.
שטראוס-עלית, לעומת זאת, מגדילה במעט את הוצאות הפרסום שלה ומתמקדת בהשקעה פרסומית בולטת עם השקת משקה הבוקר של דנונה (שלמור-אבנון-עמיחי). זאת, לאחר שבתקופה המקבילה אשתקד התמקמה יוניליוור במקום הראשון ביחד עם שטראוס-עלית, באמצעות פרסום מאסיבי של AXE, קליק, בייגל בייגל ומזולה ומדורגת כיום במקום ה-17 בטבלה.
במקום השלישי מתמקמת החברה המרכזית למשקאות עם פרסום נאה לפריגת עם הרכיבים הטבעיים (JWT) ולקוקה קולה- איתך ברגעים הגדולים של המונדיאל (קבוצת דחף).
לוריאל, דיסקונט ויורוקום המגדילות את תקציבי הפרסום שלהן בעשרות אחוזים נכנסות לרשימת 20 המפרסמים המובילים במקום YES, מפעל הפיס ובנק הפועלים, הנעדרים מהטבלת הגדולים, לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
ברשימת המותגים המובילים, מאיישות רשתות התקשורת הסלולרית את שני המקומות הראשונים בטבלה. במקום הראשון נמצאת פרטנר עם המותג אורנג', שהגדילה את תקציבי הפרסום לעומת סלקום ופלאפון (מקום שני) שצימצמו אותם. החברה פרסמה באופן בולט את אורנג' DAY (ראובני פרידן) ואת MY PLAY LIST (שלמור-אבנון-עמיחי) וכן מופיעה לעיתים קרובות ראשונה בברייק הפרסומות בטלוויזיה, כ-2006 ספוטים.
נציין, כי מותגים רבים אינם מצליחים במחצית שנת 2006 לשחזר את כניסתם לטבלת 20 המובילים משנה שעברה, ביניהם ESC, בנק לאומי, תמי 4, מק'דונלדס ועוד. לעומתם, ישנם מצטרפים חדשים לטבלה, כדוגמת: המשביר החדש לצרכן, טלוויזית טושיבה ושירותי בריאות כללית.
בדירוג משרדי הפרסום ממשיך מק'אן אריקסון לשמור על מקומו כמוביל ואף גדל בכ-9%. המשרד בולט במחצית הראשונה של 2006 עם פרסום לסלקום ווליום, קמפיין יום העצמאות של אל-על, מבצעי מגה השונים, מהפיכת הסדרות של YES ועוד.
אחריו שומרים באומן- בר-ריבנאי ואדלר חומסקי וורשבסקי על מקומותיהם המסורתיים, שני ורביעי בהתאמה, אך עם ירידה של כ-10% בפרסום לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הסיבה לכך טמונה בהחלטת חלק מלקוחות העוגן של המשרדים להנמיך את ההוצאה לפרסום: פלאפון, HOT, ויוניליוור (באומן בר ריבנאי); בזק, מפעל הפיס, ת.נ.ה תעשיות (אדלר חומסקי וורשבסקי).
שלמור-אבנון-עמיחי ממוקם במקום השלישי עם גידול של כ-7%. המשרד בלט עם קמפיינים לפרטנר כמו MY PLAYLIST ו-BLACK EYED PIEAS, טלוויזיות הפלזמה וה-LCD של טושיבה, האלופה של הוט ועוד.
את המקום העשירי בטבלה סוגר גליקמן-נטלר-סמסונוב, המפגין צמיחה עקבית ומצליח להיכנס לעשירייה המובילה כשווה כוחות לפוגל OGILVY.
במקום הראשון בדירוג הקמפיינים המובילים במחצית 2006 ממוקם קמפיין פריגת- היחידי בבקבוק משפחתי שמכיל רק רכיבים טבעיים (עם הקש הקופץ), ולאחריו קמפיין בזק לבזקסטור- מדברים שנה שלמה ב-0 אג' לדקה.
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.
יואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאלמנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר"
רפאל בתוצאות שיא; יואב תורג'מן, מנכ"ל החברה: חנכנו בארה"ב את מפעל ייצור מיירטי "כיפת ברזל" הראשון מחוץ לגבולות ישראל בשיתוף פעולה עם חברת ריית'און. מפעל זה יחזק את כושר הייצור שלנו על מנת לעמוד ביעדים"
תוצאות טובות לרפאל ברבעון השלישי. רפאל שוברת מדי רבעון שיא, וזה לא צפוי להשתנות. ברבעון השלישי ההכנסות הסתכמו ב-5.2 מיליארד שקל, עליה של 14.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צבר ההזמנות עומד על 72.3 מיליארד שקל.
הרווח הנקי ברבעון עומד על סך של 311 מיליון שקל, לעומת 189 מיליון שקל ברבעון המקביל ב- 2024. היקף המכירות בסיכומם של תשעת החודשים הראשונים של השנה עומד על סך של 14,550 מיליון שקל עלייה של 17.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההזמנות בתקופה הגיעו לסך של 23 מיליארד שקל עלייה של 18% לעומת התקופה המקבילה וצבר ההזמנות עומד על כ- 72.3 מיליארד שקל לעומת 60 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בסיכומם של תשעת החודשים הראשונים של 2025 עומד על 922 מיליון שקל , כלומר עלייה של כ- 67% לעומת הרווח בתקופה המקבילה בשנת 2024.
יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ, אמר על רקע הדוחות: ״רפאל ממשיכה לצמוח ומסכמת רבעון נוסף עם התוצאות הטובות בהיסטוריה, עם עלייה משמעותית במכירות, וביקושים גוברים למערכות שלה בארץ ובעולם. העולם כולו נחשף לעליונות הטכנולוגית שרפאל מביאה לשדה הקרב המודרני. ברבעון האחרון סיכמנו גם סדרת ניסויים מבצעית מוצלחת ביותר במערכת הלייזר "אור איתן" שהנה הראשונה מסוגה בעולם. התוצאות הביטחוניות והכלכליות המדהימות הם פרי עמלם של עובדי ועובדות רפאל, הפועלים במקצועיות ובנחישות כדי לשרת את מדינת ישראל ולהפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי. בשמי ובשם הדירקטוריון אני רוצה להודות לעובדות ולעובדים על כך שעשייתם הביטחונית והמבצעית באה לידי ביטוי גם בצמיחה עסקית וכלכלית חסרת תקדים".
מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן: "שנת 2025 מסתמנת כשנה המוצלחת ביותר בביצועיה של רפאל- גם בתרומת מערכות רפאל בשדה הקרב וגם בהיבטים העסקיים ובצמיחה. לצד הצמיחה העסקית המתמשכת המשכנו ברבעון האחרון ביתר שאת לתמוך את מערכת הביטחון בשלל מערכות ואמצעים מתקדמים, ואנו נערכים למסירה סופית של מערכת הלייזר בסוף חודש דצמבר. השבוע חנכנו בארה"ב את מפעל ייצור מיירטי "כיפת ברזל" הראשון מחוץ לגבולות ישראל בשיתוף פעולה עם חברת ריית'און. מפעל זה יחזק את כושר הייצור שלנו על מנת לעמוד ביעדים. רפאל ממשיכה במגמת ההתרחבות ומאז תחילת השנה קלטנו כ- 1100 עובדים חדשים באתרים השונים ברחבי המדינה. אני מבקש להודות ולהביע הערכה עמוקה לעובדות ועובדי רפאל, מקצוענותם, התגייסותם ומסירותם אפשרו לרפאל לספק למערכת הבטחון יתרון איכותי ולאפשר צמיחה משמעותית גם בשעת מלחמה. אני מבקש להודות גם לכל החברות הבנות בקבוצת רפאל, בארץ ובעולם, על שגשוג וצמיחה יוצאי דופן".
- חברת רפאל וריית'און האמריקאית חנכו מפעל לייצור מיירטים בארקנסו
- רפאל משיקה את משפחת ה-L-SPIKE: דור חדש של טילים וחימושים משוטטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שאלות ותשובות על רפאל
מה תחום עיסוקה העיקרי של רפאל?
רפאל היא חברה ממשלתית ישראלית לפיתוח מערכות לחימה מתקדמות. היא עוסקת בין היתר בפיתוח וייצור של מערכות הגנה אווירית, טילים, מערכות לוחמה אלקטרונית, פתרונות סייבר ואמצעים אלקטרו-אופטיים לצרכים ביטחוניים.
כמה עובדים מועסקים ברפאל?
