סלקום גוררת את התחרות לזירת האינטרנט
סלקום הודיעה היום (ב') על השקה רכה, למשך שבועיים, של אתר היפ (www.heep.co.il), המספק לקהילה מקום ליצירת תכנים באתר באופן עצמאי. האתר יהיה נגיש ללקוחות כל חברות הסלולר בישראל. סלקום תלווה את ההשקה בקמפיין פרסום, באמצעות מק'אן אריקסון.
הפעילות הרשמית של האתר תחל ב-17 ליולי, כאשר בשלב הראשון פנתה סלקום לכ-150 יוצרים, המייצגים את כל שכבות האוכלוסייה ומשקפים את כל מרכיביה, וחילקה להם מכשירים מתקדמים, בעזרתם יצרו במשך 3 חודשים תכנים שירחיבו את מגוון התוכן באתר.
כל משתמש יכול לצפות, לדרג ולהוסיף למועדפים שלו קבצים של משתמשים אחרים, להשאיר תגובה על קבצים של משתמשים אחרים או ליצור איתם קשר באמצעות טופס ייעודי. לכל משתמש עמוד אישי, ההולך איתו לכל מקום ובו נאגרים כל הקבצים שצילם והקבצים שאהב.
עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום: "אנחנו גאים להקים ולהיות זירת התוכן הקהילתי של ישראל, לאפשר לכל ישראלי, גם אם הוא לקוח פלאפון, אורנג' ומירס ליצור, לבחור, לצלם, להקליט, להלחין, להראות, להסתכל, להציץ, לערוך ולשתף תכנים באתר האינטרנט הסלולרי ובאתר האינטרנט של HEEP".
שפירא הוסיף, כי "אני מאמין שכניסת הסלולר, עם הניידות והזמינות שלו, תעשה לעולם ההפקה העצמית ולשיתוף הקבצים, את מה שעשה הסלולר לדיבור בטלפון. כניסת סלקום לעולם זה היא המשך טבעי להובלה שלנו את תחום המוזיקה בישראל. אני מעריך שהתפתחות זו תוסיף ותחזק את ההובלה שלנו בשוק".
בשנה האחרונה צברה תאוצה מגמת התוכן שנוצר על ידי המשתמשים ובמסגרת זו קם עולם שלם של קהילות יוצרות וחולקות תוכן באינטרנט באמצעות אתרים, שהיוו במה ליוצרים מכל התחומים: צלמים, מוסיקאים, סופרים ומשוררים, כותבי בלוגים, תסריטאים, עורכים ויוצרים למיניהם.
בעולם קיימים אתרים פופולאריים כמו MySpace, לשיתוף תכנים, בעיקר מוסיקליים, בו מבקרים כל חודש למעלה מ-24 מיליון גולשים שונים (unique users) ואף יש הערכות, כי מידי יום, מצטרפים אליו כ-150 אלף מבקרים חדשים.
אתר נוסף- YouTube המשמש לשיתוף תכני וידיאו, נצפה על ידי למעלה מ-30 מיליון גולשים מידי יום ואתר Flickr לשיתוף תמונות, המציג חשיפה בסדרי גודל דומים.
בהתאם למגמה עולמית זו של ריבוי באתרים להפקה עצמית של תכנים (UGC), מזהה סלקום את הצורך של בני הנוער ביצירת תכנים משלהם. התהליך החל בהקניית תוכן מוסיקלי בסלולר באמצעות רינגטונים ואפשרות להורדת שירים באמצעות MP3 ובכך להפוך את המכשיר לנגן מוסיקה אישי. פריצה נוספת של החברה היא בהפקת טלנובלה סלולרית וכעת ממשיכה סלקום צעד נוסף קדימה עם סלקום היפ- אתר ומכשיר סלולרי קהילתי, המספק בידור אישי, תוכן, מידע וקישור חברתי.
עדי כהן, סמנכ"ל השיווק בסלקום: "התכנים הפופולריים באינטרנט בקרב בני נוער הם תכנים בהפקה עצמית. אנחנו מאמינים שהמגמה הזו תהפוך גם למגמה השולטת בעולם הסלולרי". כהן הוסיף, כי "מהרגלי השימוש בקרב הצעירים עולה שמכשיר הסלולר שברשותם הוא מכשיר שמשמש אותם בעיקר לפעילות קהילתית כמו צ'טים, פורומים ומשחקים קבוצתיים. המכשיר מאפשר לך להיות מרושת כל הזמן לקהילה, לשתף, ליצור ולבחור".
קובי מרנקו, מנכ"ל לוגיה, חברת התוכן של סלקום, אומר: "קהילה יוצרת תוכן הופכת לרשת החברתית הגדולה בעולם. כאשר הקהילה יוצרת ועורכת, כל אחד יוצר, כל אחד עורך, כל אחד מדרג, מכוון ומשפיע והקהילה הופכת למרכז החוויה של התוכן. אנחנו מאמינים שדווקא השילוב של אתר webשפתוח וזמין לכל גולש באשר הוא ואתר סלולר ייעודי ללקוחות סלקום ייצור את בנק התכנים הגדול והמעניין ביותר שיהווה רישות חברתי אליו ירצה הגולש להיות מחובר כל הזמן".
העובדה כי סלקום היפ ינוהל, כביכול, על ידי הקהילה, מעלה שאלות לגבי איכות התכנים. על כך מוסרים בחברה כי תהיה הקפדה בנושא ולא יועלו באתר תכנים שמהווים עברה על החוק.
כמו כן, תקפיד סלקום על נושא זכויות היוצרים באמצעות עורך אשר יסנן תכנים שאין עליהם זכויות יוצרים של הכותבים.
על אף החזון הגדול בחברה כי קהילות התוכן בסלולר יצליחו במידה רבה בישראל כפי שהן מתפתחות בעולם, סקר של יאנקי גרופ שפורסם בשבוע שעבר בנושא התקשורת הסלולרית והמולטימדיה באירופה לשנת 2006 מצא, כי קיימים מחסומים משמעותיים באימוץ שירותי ערך מוסף בסלולר.
מממצאי הסקר עולה כי הביקוש לטלוויזיה בסלולר הינו נמוך ורק 11% מהמשיבים לסקר היו מעוניינים בשירות. קרוב ל- 40%מהנשאלים דיווחו כי הם נמנעים מהורדת רינגטונים בשל החשש מדמי שימוש גבוהים ורק 5% מוכנים לשלם תוספת של יותר מ-20% עבור היכולת להוריד שירים שלמים לטלפון הנייד.
מאט האטון, אנליסט בכיר לתעשיית הסלולר באירופה מטעם יאנקי גרופ מסביר כי "המפעילים תולים את תקוותיהם ביישומים מתקדמים כמו מוזיקה וטלוויזיה שיגדילו את ההכנסות, אבל קודם כל הם צריכים להתגבר על בעיות טכניות, תמחור ושיווק".
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות
חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים
במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.
ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.
מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף" בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.
בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.
- רשות המסים הצליחה - 10 מיליארד שקל ממיסוי רווחים כלואים זורמים לקופה
- עתירה נגד החוק על רווחים כלואים - האם יש סיכוי למנוע את החוק?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025 והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.
יואב תורג'מן מנכ"ל רפאל, צילום: דוברות רפאלמנכ"ל רפאל: "מערכות הלייזר ייכנסו באופן סופי בסוף דצמבר"
רפאל בתוצאות שיא; יואב תורג'מן, מנכ"ל החברה: חנכנו בארה"ב את מפעל ייצור מיירטי "כיפת ברזל" הראשון מחוץ לגבולות ישראל בשיתוף פעולה עם חברת ריית'און. מפעל זה יחזק את כושר הייצור שלנו על מנת לעמוד ביעדים"
תוצאות טובות לרפאל ברבעון השלישי. רפאל שוברת מדי רבעון שיא, וזה לא צפוי להשתנות. ברבעון השלישי ההכנסות הסתכמו ב-5.2 מיליארד שקל, עליה של 14.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. צבר ההזמנות עומד על 72.3 מיליארד שקל.
הרווח הנקי ברבעון עומד על סך של 311 מיליון שקל, לעומת 189 מיליון שקל ברבעון המקביל ב- 2024. היקף המכירות בסיכומם של תשעת החודשים הראשונים של השנה עומד על סך של 14,550 מיליון שקל עלייה של 17.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההזמנות בתקופה הגיעו לסך של 23 מיליארד שקל עלייה של 18% לעומת התקופה המקבילה וצבר ההזמנות עומד על כ- 72.3 מיליארד שקל לעומת 60 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי בסיכומם של תשעת החודשים הראשונים של 2025 עומד על 922 מיליון שקל , כלומר עלייה של כ- 67% לעומת הרווח בתקופה המקבילה בשנת 2024.
יו"ר רפאל, ד"ר יובל שטייניץ, אמר על רקע הדוחות: ״רפאל ממשיכה לצמוח ומסכמת רבעון נוסף עם התוצאות הטובות בהיסטוריה, עם עלייה משמעותית במכירות, וביקושים גוברים למערכות שלה בארץ ובעולם. העולם כולו נחשף לעליונות הטכנולוגית שרפאל מביאה לשדה הקרב המודרני. ברבעון האחרון סיכמנו גם סדרת ניסויים מבצעית מוצלחת ביותר במערכת הלייזר "אור איתן" שהנה הראשונה מסוגה בעולם. התוצאות הביטחוניות והכלכליות המדהימות הם פרי עמלם של עובדי ועובדות רפאל, הפועלים במקצועיות ובנחישות כדי לשרת את מדינת ישראל ולהפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי. בשמי ובשם הדירקטוריון אני רוצה להודות לעובדות ולעובדים על כך שעשייתם הביטחונית והמבצעית באה לידי ביטוי גם בצמיחה עסקית וכלכלית חסרת תקדים".
מנכ"ל רפאל, יואב תורג'מן: "שנת 2025 מסתמנת כשנה המוצלחת ביותר בביצועיה של רפאל- גם בתרומת מערכות רפאל בשדה הקרב וגם בהיבטים העסקיים ובצמיחה. לצד הצמיחה העסקית המתמשכת המשכנו ברבעון האחרון ביתר שאת לתמוך את מערכת הביטחון בשלל מערכות ואמצעים מתקדמים, ואנו נערכים למסירה סופית של מערכת הלייזר בסוף חודש דצמבר. השבוע חנכנו בארה"ב את מפעל ייצור מיירטי "כיפת ברזל" הראשון מחוץ לגבולות ישראל בשיתוף פעולה עם חברת ריית'און. מפעל זה יחזק את כושר הייצור שלנו על מנת לעמוד ביעדים. רפאל ממשיכה במגמת ההתרחבות ומאז תחילת השנה קלטנו כ- 1100 עובדים חדשים באתרים השונים ברחבי המדינה. אני מבקש להודות ולהביע הערכה עמוקה לעובדות ועובדי רפאל, מקצוענותם, התגייסותם ומסירותם אפשרו לרפאל לספק למערכת הבטחון יתרון איכותי ולאפשר צמיחה משמעותית גם בשעת מלחמה. אני מבקש להודות גם לכל החברות הבנות בקבוצת רפאל, בארץ ובעולם, על שגשוג וצמיחה יוצאי דופן".
- חברת רפאל וריית'און האמריקאית חנכו מפעל לייצור מיירטים בארקנסו
- רפאל משיקה את משפחת ה-L-SPIKE: דור חדש של טילים וחימושים משוטטים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שאלות ותשובות על רפאל
מה תחום עיסוקה העיקרי של רפאל?
רפאל היא חברה ממשלתית ישראלית לפיתוח מערכות לחימה מתקדמות. היא עוסקת בין היתר בפיתוח וייצור של מערכות הגנה אווירית, טילים, מערכות לוחמה אלקטרונית, פתרונות סייבר ואמצעים אלקטרו-אופטיים לצרכים ביטחוניים.
כמה עובדים מועסקים ברפאל?
